آموزش, آموزش نقاشی, آموزش نقاشی (از مبتدی تا پیشرفته), اخبار, کاردستی, مادر و کودک, نقاشی دیجیتال

آموزش نقاشی دیجیتال از صفر تا صد با 15 درس رایگان+ جزوه PDF

آموزش نقاشی دیجیتال از صفر تا صد با 15 درس رایگان+ جزوه PDF

آموزش نقاشی دیجیتال از صفر تا صد با 15 درس رایگان+ جزوه PDF
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/10/word-image-54.jpeg

نقاشی دیجیتال یک هنر نوظهور و شاخه ای از گرافیک دیجیتالی و کامپیوتری است که در آن تکنیک های سنتی نقاشی مانند آبرنگ، رنگ روغن، اکرلیک و … با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و به وسیله رایانه، تبلت، قلم نوری و نرم افزار به کار گرفته می شود.
مزیت های نقاشی دیجیتال
هنر دیجیتال در مقایسه با هنر سنتی مزیت‌های بسیاری دارد. به عنوان مثال هنر دیجیتال در دسترس همه افراد در اقسام نقاط دنیا قرار می گیرد، ارزان‌تر است، ابزارها و نرم‌افزارهای متنوعی دارد که امکان دسترسی ساده تری به هنرمند می دهد. همچنین نقاشی دیجیتال قابلیت ادیت و ویرایش بسیار بالایی دارد و نتیجه سریع تری به ارمغان می آورد چرا که امکان آزمون و خطا بیشتری را به شما می دهد بدون آنکه هیچ هزینه گزافی برای خطای خود پرداخت کنید. این امر به شما کمک می کند تا طرحتان را قبل از تایید نهایی تصحیح کنید.
درواقع استفاده از نرم افزار در زمان طراحی شما صرفه جویی می کند و به شما کمک کرده تا دقیق ترین تصویر را از ایده ذهنی خود خلق کنید. جالب است بدانید که با استفاده از نقاشی دیجیتال شما می توانید هر نوع سبکی را نقاشی کنید همچون سیاه قلم، آبرنگ، رنگ روغن، پاستل و… با تکنیک های نقاشي ديجيتال امکان پذیر است.
اما با وجود این تفاوت ها، هنر سنتی و دیجیتال لزوما در مقابل هم قرار نمی‌گیرند صرفا سبک های متفاوتی از هنر به حساب می‌آیند و این به معنای آن نیست که هنرمندانی که آثارشان را با تکنیک دیجیتال اجرا می کنند از هنرمندانی که از طریق ابزار سنتی هنرشان را منتقل می کنند در درجه پایین تری قرار می گیرند.
بهترین نرم افزارها برای نقاشی دیجیتال
1- فتوشاپ

احتمالا تا به حال از این نرم افزار محبوب برای ادیت عکس استفاده کرده باشید. اما باید دانست که یکی از کاربردهای دیگر این برنامه کشیدن نقاشی های دیجیتالی است.

2- نرم افزار Procreate

این نرم افزار یکی از بهترین برنامه ها برای تصویرسازی دیجیتالی است اما درحال حاضر فقط بر سیستم عامل ios قابلیت اجرایی شدن دارد. از مزیت های این برنامه امکان طراحی تصاویر از ساده ترین تا پیچیده ترین حالت است اما باید به این نکته هم توجه داشت که متاسفانه نمی توان تصاویر خیلی بزرگ با حجم بالا طراحی کرد.

3- نرم افزار کورل Corel Painter

یکی از مهمترین قابلیت های این برنامه پیشرفته بودن ابزارها و تنظیمات براش ها و تکسچرهای آن است. همچنین رنگهای خاصی برای دقیق درآوردن تکنیک های نقاشی سنتی همچون آبرنگ، اکرلیک، رنگ روغن، آبرنگ و … دارد.

4- نرم افزار Autodesk Sketchbook Pro

یکی از بهترین برنامه ها که امکان اجرا روی تبلت، گوشی و کامپیوتر را دارد و از پیشرفته ترین قابلیت بِلِند کردن گستره رنگی برخوردار است، اسکچاپ می باشد پس شما می توانید طراحی دقیقتری را با این برنامه تجربه کنید.

5-نرم افزار Clip Paint Studio Pro

این نرم افزار بطور اختصاصی برای کشیدن مانگا طراحی شده است اما برای کشیدن انواع نقاشی دیجیتالی و حتی طراحی ساختمان توسط معماران نیز کاربرد دارد. تعداد و تنوع بالای قلم هایی که در اختیارتان قرار می دهد، به شما امکان طراحی شبیه سازی شده نقاشی سنتی یا همان طراحی با مداد را می دهد.

برای نقاشی دیجیتال به چه ابزارهایی نیاز است؟
همانطور که قلم مو، رنگ و بوم برای کشیدن نقاشی روی بوم ضروری هستند، برای طراحی به کمک هنر نقاشی دیجیتال هم به قلم نوری و تبلت نیاز خواهید داشت. درواقع قلم نوری همان قلم مو آغشته به رنگ است و تبلت هم بوم نقاشی را شبیه سازی می کند. البته از کامپیوتر یا لپ تاپ نیز می توانید استفاده کنید اما دقت کنید که بهتر است اسکرین سیستمتان لمسی باشد، چراکه طراحی کردن با موس اگرچه ناممکن نیست اما برای ابتدا کار کمی دشوار است.
حتما بخوانید: 31 مفهوم ترکیب بندی در نقاشی (آموزش تصویری)
بهترین تبلت های مورد استفاده برای طراحی های دیجیتال
سه مدل تبلت پیشنهادی ما از گران ترین تا به صرفه ترین برای استفاده شما در زیر قرار داده ایم.

تبلت اپل iPad Pro 12.9 (2020)
Samsung galaxy tab s7
آیپد 2021 شیائومی pad5

دروس آموزش نقاشی دیجیتال
برگرفته از پیج بناکانال

نقاشی دیجیتال حتما باید اصول رنگ و نور را بلد باشد-برای یادگیری کامل آنها کافی ست این مطلب را بخوانید
جزوه پی دی اف رایگان آموزش نقاشی دیجیتال
  دانلود PDF آموزش نقاشی دیجیتال
سوالات متداول
انواع نقاشی دیجیتال چیست؟

سبک ها و انواع هنر دیجیتال – راهنمای کامل
نقاشی دیجیتال دو بعدی
نقاشی دیجیتال سه بعدی و مجسمه سازی سه بعدی.
پیکسل آرت.
هنر فراکتال
هنر الگوریتمی
عکاسی دیجیتال.
نقاشی VR.
گرافیک کامپیوتری دو بعدی

آیا نقاشی دیجیتال یک شغل است؟
بله. نقاشان دیجیتال برای استودیوهای انیمیشن، شرکت های تولید فیلم و ویدیو، در صنعت طراحی و توسعه بازی و در زمینه تبلیغات کار می کنند. آنها همچنین ممکن است در زمینه های منحصر به فرد مانند انیمیشن پزشکی، هنر کتاب های مصور، انیمیشن قانونی و مدل سازی معماری کار پیدا کنند.
آیا می توان نقاشی دیجیتال را به تنهایی یاد گرفت؟
مفاهیم اولیه نقاشی دیجیتال بسیار شبیه به طراحی سنتی است اما به نظر شخص من قبل از طراحی دیجیتال نیازی به یادگیری طراحی سنتی نیست، می توانید از همان ابتدا با دیجیتال شروع کنید.
آیا هنر دیجیتال دشوار است؟
هنر دیجیتال بسیار سخت است زیرا بر مجموعه مهارت های کاملاً متفاوتی نسبت به هنر سنتی متکی است. بسیاری از هنرمندان ماهر وقتی به یک پلتفرم هنر دیجیتال روی می آورند، باید اصول اولیه را دوباره یاد بگیرند و متوجه می شوند که دوباره مبتدی هستند. اما اگر در آن حرفه ای شوید، می تواند واقعاً هنر سرگرم کننده ای باشد.
به عنوان یک نقاش دیجیتال حتما ببینید: 27 تا از نقاشی های معروف دنیا (و داستان آنها)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *