آموزش, اخبار, زیبایی, زیبایی پوست, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

بهترین روشهای از بین بردن سیاهی زیر بغل (12 روش طبیعی)

سیاهی زیر بغل

بهترین روشهای از بین بردن سیاهی زیر بغل (12 روش طبیعی)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/05/word-image-30.jpeg

تقریباً همه خانم ها دیر یا زود با مشکل تیرگی زیر بغل مواجه می شوند و همین امر به نوبه خود انتخاب لباس را برای آنها محدود می کند. اگر شما هم جزء این دسته افراد هستید، اصلا نگران نباشید چون با استفاده از روش های طبیعی و خانگی می توانید این مشکل را برطرف کنید.
تیرگی زیر بغل به سیاهی و تغییر رنگ پوست زیر بازوها گفته می شود که موجب می شود این قسمت نسبت به بقیه بدن تیره تر شود. این مشکل در زنان و مردان رخ می دهد اما زنان به دلیل پوشیدن لباس های مجلسی و بدون آستین، بیشتر موذب می شوند.
11 نکات زیبایی پوست صورت (زیبایی طبیعی)
این روزها پوشیدن لباس های بدون آستین بخصوص در مجالس و عروسی ها بسیار مد شده است. اما اگر زیر بغلتان تیره باشد، نمی توانید به راحتی از این لباس ها استفاده کنید. راه حل این مشکل این است که روش های رفع تیرگی زیر بغل را پیدا کنید. کرم ها و مواد آرایشی رفع تیرگی پوست به وفور در بازار یافت می شوند که شما می توانید متناسب با نیاز خود انواع مختلفی از آنها را انتخاب کنید. اما محصولات طبیعی خانگی نیز می توانند به طرز شگفت انگیزی موثر واقع شوند. در این مطلب روش های طبیعی و ساده ای برای رفع تیرگی زیر بغل آورده شده است که می توانید از آنها با کمترین هزینه و با خیالت راحت استفاده کنید.
همانطور که می دانید، پیشگیری بهتر از درمان است! بنابراین بهتر است ابتدا راه های پیشگیری از تیرگی زیر بغل و علل ایجاد کننده ی آن را بشناسیم و پس از آن به سراغ راه های برطرف کردن این مشکل برویم.
برای جلوگیری از تیره شدن زیربغل، چه باید کرد؟
برای پیشگیری از تیره شدن زیر بغل سعی کنید از موارد زیراجتناب کنید:

سعی کنید زیر بغل را به طور مرتب شیو نکنید. برای تمیز کردن زیر بغل، اپیلاسیون واقعاً گزینه بهتری است. شیو کردن، موهای زائد پوست را بصورت سطحی از بین می برد و لکه های تیره ای از خود بجای می گذارد. اگر می خواهید با استفاده از شیو کردن از شر موهای زائد خود خلاص شوید، حتما قبل و بعد از اینکار، از مرطوب کننده استفاده کنید.
از پوشیدن مکرر لباس های تنگ ورزشی یا پارچه های مصنوعی اجتناب کنید زیرا این امر باعث افزایش اصطکاک و در نهایت تیرگی پوست می شود.
افرادی که تعریق بیش از حدی دارند، اسید اوریک دفع می کنند و پوست تیره تری خواهند داشت.
دئودورانت ها را مستقیماً روی پوست اسپری نکنید و آنها را حداقل 6 سانتی متر از پوست دور نگه دارید. مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها دلیل اصلی تیره شدن رنگ پوست هستند.
پوست زیر بغل را حداقل دو بار در هفته لایه برداری کنید تا از تجمع سلول های مرده و میکروب ها جلوگیری شود.
استفاده از کرم های موبر را محدود کنید زیرا مواد شیمیایی موجود در آنها، رنگ پوست را تیره می کند. اگر ترجیح می دهید از کرم موبر استفاده کنید، زیر بغل را کاملاً با آب ولرم بشویید.
گاهی اوقات عفونت های باکتریایی باعث خارش و بوی بد بدن می شوند و همین امر ممکن است لکه های تیره ای روی پوست ایجاد کند. برای رفع این مشکل از یک پودر ضد قارچ استفاده کنید.
بعضی اوقات تیرگی زیر بغل به دلایلی مانند استفاده از قرص های ضد بارداری، ابتلا به دیابت و ویژگی های وراثتی ایجاد می شود. در این شرایط توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.
چاقی بخصوص در ناحیه ی بازوها موجب شل و سنگین شدن پوست می شود و همین امر می تواند باعث تیره شدن زیر بغل شود.

روش استفاده از قانون جذب برای جذب هر مردی
چه عواملی باعث تیره شدن زیر بغل می شود؟
قبل از اینکه به سراغ روش های روشن کردن پوست زیر بغل برویم، بهتر است ابتدا به دلایل ایجاد کننده ی آن پی ببرید. اول از همه باید بدانید که تیرگی زیر بغل نشانه هیچ بیماری یا مشکل خاصی نیست و نیاز به مراقبت های پزشکی ندارد. عوامل ایجاد کننده ی این وضعیت عبارتنداز:

پوشیدن لباس های تیره رنگ. پوشیدن لباس های تیره در بیشتر مواقع باعث ایجاد اصطکاک بین زیر بغل و مواد پارچه می شود و همین امر منجر به تیره شدن زیر بغل می گردد.
استفاده بیش از حد از کرم های موبر. زیاده روی در مصرف کرم های موبر می تواند باعث تغییر رنگ پوست و در نهایت تیره شدن زیر بغل شود.
استفاده از دئودورانت ها و عطرها. این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند و استفاده مکرر از آنها باعث تیرگی زیر بغل می شود.
شیو کردن موهای زیر بغل. دلیل اصلی تیرگی زیر بغل شیو کردن موهای آن است. شیو کردن باعث می شود موها از سطح پوست برداشته شوند و همین امر منجر به ضخیم شدن مو می شود. این عامل باعث افزایش رنگدانه ها و تیره شدن زیر بغل می شود.
ژنتیک. عوامل وراثتی هم می تواند باعث ایجاد تیرگی زیر بغل شود زیرا این سیاهی ممکن است به دلیل اضافه وزن بیش از حد یا عوامل هورمونی که منجر به تیرگی پوست می شود، باشد.
تعریق زیاد. عرق کردن زیاد هم منجر به تیره شدن پوست می شود زیرا موجب بدام افتادن باکتری های پوست زیر بغل می شود و همین امر موجب تیرگی پوست می گردد.

مراحل روشن کردن پوست زیر بغل

با استفاده از اپیلاسیون موهای زیر بغل را از بین ببرید و از شیو کردن آنها خودداری کنید. اپیلاسیون مو را از ریشه بلند می کند در حالی که شیو کردن تنها سطح پوست را پاک می کند و از خود تیرگی بجای می گذارد.
با لایه برداری زیر بغل سلول های مرده پوست را از بین ببرید. لایه برداری باعث از بین بردن سلول های مرده پوست و سایر مواد زائد گیر افتاده در پوست که خود عامل تیرگی زیر بغل است، می شود. برای تاثیر بیشتر بهتر است لایه برداری را با مواد طبیعی انجام دهید.
از کرم های روشن کننده پوست که حاوی پپتیدها و عصاره های مختلف طبیعی است استفاده کنید و به از بین بردن تیرگی زیر بغل کمک نمایید.
برای جلوگیری از خشکی، زبری و تیرگی پوست زیر بغل از مرطوب کننده استفاده کنید. رطوبت باعث می شود که پوست نرم و لطیف بماند. یک مرطوب کننده خوب حاوی ویتامین E، پوست را مرطوب نگه می دارد و به شما کمک می کند تا به سرعت از شر تیرگی زیر بغل راحت شوید.
برای از بین بردن آلودگی و بوی بد زیر بغل، آن را هر روز بشویید.
بخار دادن یک روش موثر برای از بین بردن تیرگی زیر بغل است. با این کار سلول های مرده و آلودگی مسدود شده زیر بغل برداشته می شوند و پوست حالت ملایمی پیدا می کند.
برای رفع تیرگی زیر پوست به سادگی توپ های پنبه ای آغشته به آب گرم را در زیر بغل مالش دهید. اینکار باعث صاف شدن پوست می شود و به شما کمک می کند تا از شر آلودگی و سلول های مرده پوست خلاص شوید.
ماساژ با برخی روغن های طبیعی برای از بین بردن آلودگی های پوست و بهبود ظاهر آن بسیار عالی است.
داشتن رژیم غذایی سالم که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است، به رفع تیرگی زیر بغل کمک می کند. به یاد داشته باشید که ویتامین C به روشن شدن پوست کمک می کند.

چند راه ساده برای رفع تیرگی زیر بغل در خانه
برای رفع سیاهی زیر بغل در خانه، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

برای رفع تیرگی زیر بغل از سرکه سیب استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توان سرکه سیب را با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید و زیر بغل بمالید.
قبل از استحمام، بطور مرتب زیر بغل خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. این روش می تواند عفونت های باکتریایی را از بین ببرد و زیر بغل را روشن کند.
مقداری پوست لیمو را با 1 قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید. سپس آن را زیر بغل خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. این مخلوط علاوه بر بوی خوبی که دارد، باعث روشن شدن رنگ پوست هم می شود.
لیمو را ورقه ورقه کنید و زیر بغل بمالید. بگذارید حدود یک ربع ساعت بماند و سپس اجازه دهید خشک شود.
زیر بغل را با یک برش سیب زمینی مالش دهید. از آب سیب زمینی می توان برای بهبود رنگ پوست هم استفاده کرد زیرا به عنوان ماده سفید کننده طبیعی عمل می کند.
آب لیمو را با 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید و آن را زیر بغل بگذارید. اجازه دهید این مخلوط حدود 15 دقیقه بماند و بشویید و سپس کاملاً خشک کنید.
برای رفع سیاهی زیربغل می توان به طور منظم از جوش شیرین قبل از حمام استفاده کرد.
با استفاده از 1 قاشق غذاخوری آرد نخودچی، کمی پودر زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری ماست یک خمیر درست کنید و حداقل دو بار در هفته از این مخلوط برای روشن شدن زیر بغل استفاده کنید.
به 1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل کمی گلاب اضافه کنید تا یک خمیر درست شود. این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. آن را بشویید و بطور کامل با حوله خشک کنید.
با استفاده از 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری گردو و بادام زمینی پودر شده، یک اسکراب یا لایه بردار درست کنید. این خمیر را روی پوست زیر بغل بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. آن را بشویید و بطور کامل با حوله خشک کنید. عسل پوست شما را تغذیه می کند و لیمو به عنوان ماده سفید کننده عمل می کند و از طرفی گردو و بادام زمینی نیز مواد مغذی و روغن لازم پوست را تأمین می کنند.
1 موز تازه را له کنید و 1 قاشق چایخوری آب لیمو و کمی پودر زردچوبه به آن اضافه کنید. این خمیر را روی پوست خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. آن را بشویید و در نهایت بطور کامل با حوله خشک کنید.
سعی کنید از پودر ضد قارچ و پودر آلوم به عنوان جایگزینی برای دئودورانت استفاده کنید.

6 مزیت زغال فعال برای پوست+ نحوه استفاده از آن
دیگر راه های طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیر بغل

لیمو یک پاک کننده طبیعی پوست است که به روشن شدن رنگ آن کمک می کند. برای استفاده از این روش به سادگی آب لیمو را به مدت 15 دقیقه زیر بغل خود بمالید و سپس آن را بشویید.
از آلوئه ورا می توان به عنوان لایه بردار طبیعی زیر بغل استفاده کرد. برای استفاده از این روش به سادگی ژل آلوئه ورا را زیر بغل خود قرار دهید. این ژل آنتی اکسیدان ها و رطوبتی فراهم می کند که به پاکسازی زیر بغل و لطیف شدن آن کمک می کند.
برای از بین بردن تیرگی زیر بغل می توانید تکه های یخ را روی پوست ماساژ دهید تا آلودگی های پوست از بین برود و جریان خون افزایش پیدا کند.
از زردچوبه و چوب صندل خمیری درست کنید و کمی گلاب به آن اضافه کنید. این مخلوط را زیر بغل بمالید و بعد از 15 دقیقه بشویید. این درمان به خلاص شدن از شر تیرگی زیر بغل کمک می کند.
از روغن زیتون هم می توان برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده نمود. رطوبت و آنتی اکسیدان های موجود در روغن زیتون به طور موثری سیاهی زیر بغل را کاهش می دهد.
پاپایا سرشار از آنزیمی است که می تواند آلودگی ها و سلول های مرده ی پوست را از بین ببرد. برای استفاده از پاپایا برای رفع تیرگی زیر بغل تنها کافی ست که خمیر آن را روی پوست بمالید و آن را به آرامی مالش دهید و بعد از 20 دقیقه بشویید.
خامه سرشار از رطوبت و مواد مغذی است که به ترمیم سلول های تیره ی پوست کمک می کند. برای رفع تیرگی پوست، به سادگی کمی خامه شیر را زیر بغل خود قرار دهید.
زعفران یک داروی سنتی فوق العاده برای روشن شدن پوست است. شیر و زعفران را مخلوط کرده و روی پوست زیر بغل خود قرار دهید. بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.
روش استفاده از خیار برای رفع تیرگی زیر بغل: خیار یک میوه ی فوق العاده و پاک کننده پوست است. خیار برای پوست صورت هم بسیار مفید است و زیبایی پوست و چهره ی شما را دو چندان می کند. اگر می خواهید پوست زیر بغل را روشن کنید، به سادگی چند برش خیار را زیر بغل قرار دهید و یا تفاله خیار درست کنید و آن را زیر بغل بمالید. اگر بطور مرتب از این روش استفاده کنید، به مرور زمان شاهد رفع تیرگی های پوست خود خواهید بود.
روش استفاده از آب گوجه برای رفع تیرگی زیر بغل: روش طبیعی دیگر برای از بین بردن تیرگی زیر بغل استفاده از آب گوجه فرنگی تازه است. برای اینکار باید یک گوجه فرنگی را برش بزنید و آب آن را بیرون بیاورید. سپس آن را به آرامی زیر بغل خود بمالید و بصورت دورانی مالش دهید و اجازه دهید توسط پوست جذب شود. این روش واقعاً به از بین بردن تیرگی های زیر بغل کمک می کند. از گوجه فرنگی برای از بین بردن آثار آفتاب سوختگی پوست نیز می توان استفاده کرد بنابراین حتما آن را امتحان کنید.
روش استفاده از لوازم آرایشی برای رفع تیرگی زیر بغل: اگر دیگر نمی توانید صبر کنید و آرزو دارید بلافاصله زیر بغل خود را زیبا و سفید کنید، آرایش بهترین راه حل است. می توانید از زیرسازها، هایلایتر و دیگر لوازم آرایشی استفاده کنید تا زیر بغل تان جذاب به نظر برسد. اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، از یک آرایشگر کمک بگیرید. یک آرایشگر خوب می تواند اینکار را به بهترین نحوه ممکن برای شما انجام دهد.

گلیسیرین برای پوست (12 روش استفاده و نکات کاربردی)
حرف آخر…
امیدواریم که این مطلب مورد پسندتان واقع شده باشد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که از تیرگی زیر بغل رنج می برید، حتما روش های ذکر شده در این مطلب را امتحان کنید و این مشکل را هر چه سریعتر رفع نمایید. در صورت تمایل می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *