آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

هزینه دوره آرایشگری مردانه – هنر فردی

هزینه دوره آرایشگری مردانه - هنر فردی

هزینه دوره آرایشگری مردانه – هنر فردی
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/07/word-image-34562-1.jpeg

همان طور که می دانید یکی از روش های پر طرفدار در بین آقایان برای کسب مهارت و راه یابی به بازار کار ، آموزش آرایشگری مردانه است. به این صورت که شما به عنوان یک متقاضی و کسی که میخواهد شغل آرایشگری را برای خود انتخاب کند ؛ می توانید تنها با گذراندن دوره های این حرفه مهارت های مورد نیاز را کسب کرده و وارد بازار کار شوید. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا مراحل و روال شرکت در این دوره ، هزینه دوره آرایشگری مردانه ، مدت زمان دوره ، نوع مدرک دریافتی و مواردی از این قبیل که ممکن است برای اکثر متقاضیان مورد سوال باشد را مطرح کرده و به طور جامع به آن ها پاسخ دهیم.
پس شما نیز اگر تصمیم به یادگیری این مهارت دارید ، این اطلاعات را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.
آشنایی با آموزش آرایشگری مردانه و انواع دوره های آن
آرایشگری قبل از این که به عنوان یک شغل تلقی شود ، یک هنر به شمار می آید که اگر به درستی و به صورت اصولی فرا گرفته شود می تواند در رده مشاغل درآمد زا برای آقایان محسوب شود. به همین دلیل دوره هایی در سطوح مبتدی تا پیشرفته برای آموزش این هنر و مهارت وجود دارد و فرد می تواند با شرکت در این دوره ها که زیر نظر فنی و حرفه ای برگذار می شود و مدرک معتبری دارد ، مهارت های مورد نیاز این شغل را آموزش ببیند و کسب و کار خود را آغاز نماید.
به طور کلی آرایشگری مردانه از دوره های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن ها در بر دارنده مهارت های گوناگونی در سطوح مختلف هستند و آموزشگاه های مختلفی نیز در سراسر کشور این دوره ها را برگذار می کنند.
حتما بخوانید: بهترین آموزشگاه های آرایشگری
انواع دوره های آرایشگری مردانه عبارتند از :

آموزش پیرایش مردانه درجه 2 : این دوره ابتدایی ترین دوره در آموزش آرایشگری مردانه محسوب می شود و به آن دوره مبتدی یا مقدماتی نیز گفته می شود. لازمه یادگیری آرایشگری مردانه و آشنایی با مهارت های اولیه در این حرفه گذراندن این دوره است.
آموزش پیرایش مردانه درجه 1 : افرادی که می خواهد با مهارت های آرایشگری مردانه به صورت حرفه ای و تخصصی آشنا شوند و انواع روش های کوتاهی و پیتاژ را با ابزارهای مختلف بیاموزند می توانند در این دوره شرکت کنند.
آموزش گریم سینمایی ( نامتعادل سازی چهره ) : این دوره مختص افرادی است که به شغل گریموری سینما علاقه دارند و می خواهد این هنر را فرا بگیرند. در این دوره که به آن نا متعادل سازی چهره هم گفته می شود فرد یاد می گیرد که چطور چهره شخص را با اقداماتی که انجام می دهد تغییر دهد و همچنین مواردی مانند : اثر زخم ، جای سوختگی ، جوان سازی یا مسن کردن شخص و … را انجام دهد.
آموزش گریم داماد ( متعادل سازی چهره ) : این دوره یکی از دوره های تخصصی در آرایشگری مردانه محسوب می شود و آرایشگری که این مهارت را کسب کرده باشد به اصطلاح آرایشگر تخصصی داماد شناخته می شود. در این دوره شخص می آموزد که چطور عیب های چهره را بر طرف کند و اجزای چهره را متعادل سازد.
آموزش ترمیم موی سر : در دوره آموزش ترمیم موی سر ، فرد پس از شناخت کامل ساختمان پوست و موی سر ، با نصب انواع مختلف پروتز مو آشنا می شود و در عین حال روش رنگ کردن ، فر ، شستشو و حالت دادن به موهای ترمیم شده را نیز فرا می گیرد.
آموزش کار با مواد شیمیایی : در این دوره که به نام کاربر مواد شیمیایی نیز شناخته می شود شخص به طور کامل استفاده از مواد شیمیایی مختلف مانند : رنگ ها ، مواد کراتین ، مواد فر و … را بر روی موها آموزش می بیند و می تواند به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کند.

نکته ای که در رابطه با تمامی این دوره های صدق می کند این است که فرد برای کسب مهارت های لازم در این زمینه و برای تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه ای باید این دوره ها را در یک مرکز معتبر و به اصطلاح بهترین آموزشگاه آرایشگری مردانه ای که می شناسند یا به آن ها معرفی می شود ، بگذراند. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

روال شرکت در دوره های آرایشگری مردانه
در بخش قبل دوره های مختلف آموزش آرایشگری مردانه معرفی شد و توضیح مختصری نیز در رابطه با هر کدام ارائه شد. حال می خواهیم روال شرکت در هر کدام از این دوره ها را برای شما بیان کنیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز خود این دوره ها را برای شرکت انتخاب کنید. اولین و مهم ترین دوره ای که متقاضی حرفه آرایشگری باید نسبت به گذراندن آن اقدام کند دوره پیرایش مردانه درجه 2 است. همان طور که گفته شد در این دوره موارد مقدماتی و پایه در زمینه آرایشگری مردانه مطرح می شود و با استفاده از آن می توان شغل آرایشگری را شروع کرد.

پس از این دوره در صورتی که شخص تمایل داشته باشد در سطح حرفه ای و تخصصی با آرایشگری مردانه آشنا شود می تواند در دوره پیرایش مردانه درجه 1 نیز شرکت نماید. سایر دوره های گفته شده نیز به علاقه و حوزه تخصصی ای بستگی دارد که یک آرایشگر مردانه می خواهد در آن فعالیت کند و گذراندن آن ها برای شروع شغل آرایشگری ضروری نیست.
هزینه مصوب دوره ها در سال 1401
یکی از مهم ترین موضوعاتی که هر فرد زمانی که برای شرکت در دوره ها از آموزشگاه مربوطه می پرسد ، قیمت دوره های آموزش آرایشگری مردانه است. در این رابطه نیز باید گفت که نرخ تمامی آموزش ها هر ساله به صورت مصوب و از سوی سازمان فنی و حرفه ای به آموزشگاه های آرایشگری اعلام می شود که این هزینه در تمام آموزشگاه ها ثابت است.
در ادامه هزینه مصوب دوره های آموزش آرایشگری مردانه در سال 1401 را برای شما بیان می کنیم :

نوع دوره آموزشی
قیمت مصوب دوره در سال 1401

دوره آموزش پیرایش مردانه درجه 1
۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

دوره آموزش پیرایش مردانه درجه 2
۳٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

دوره آموزش گریم سینمایی
۳٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

دوره آموزش گریم داماد
۲٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان

دوره آموزش ترمیم موی سر
۳٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان

دوره آموزش کاربر مواد شیمایی
۳٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان

هزینه دوره ها در شهرهای بزرگ
هزینه های گفته شده در جدول بالا بر اساس نرخ مصوب سازمان فنی و حرفه ای است. این قیمت ها ممکن است در برخی از شهرهای بزرگ به نسبت شرایط و خدماتی که ارائه می شود مقداری متفاوت باشد و بالاتر از هزینه های گفته شده باشد. شما می توانید پس از این که آموزشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید از قیمت دوره های مورد نظر خود در آن آموزشگاه اطلاع پیدا کنید.
یکی از آموزشگاه های معتبر و حرفه ای در این زمینه آموزشگاه آرایشگری استادبیک است که دارای 2 شعبه فعال در تهران و بیرجند است که در هر دو شعبه هنرجویان از سراسر کشور می توانند در دوره های مورد نظر شرکت کنند و از آموزش های حرفه ای اساتید این آموزشگاه استفاده کنند.
شرایط استفاده از خوابگاه برای هنرجویان
یکی از امکاناتی که برخی از آموزشگاه های آرایشگری مردانه برای هنرجویان خود در نظر می گیرند ، خوابگاه برای هنرجویانی است که از شهرهای دیگر در دوره های آن آموزشگاه شرکت می کنند. موضوع خوابگاه جزو دغدغه های مهم برای هنرجویانی است که از شهرهای دیگر می خواهند در دوره های یک آموزشگاه شرکت کنند و اولین موضوعی که به آن فکر می کنند شرایط و هزینه های مربوط به اسکان است.
معمولا آموزشگاه های آرایشگری مردانه سعی می کنند خوابگاهی نزدیک به محل آموزش هنرجویان فراهم کنند که از نظر رفت و آمد مشکلی وجود نداشته باشد. در رابطه با هزینه های مربوط به خوابگاه نیز باید گفت که این هزینه بستگی مدت زمان و دوره آموزش فرد بستگی دارند و متغیر است.
مدت زمان آموزش آرایشگری مردانه
موضوع دیگری که دارای اهمیت است مدت زمان برگزاری دوره های آموزش آرایشگری مردانه است و هنرجو به دنبال این است که بداند این هر دوره چقدر طول می کشد ؟ در این رابطه باید گفت که دوره های آموزش آرایشگری مردانه که شامل دو دوره مقدماتی ( آموزش پیرایش مردانه درجه 2 ) و پیشرفته ( آموزش پیرایش مردانه درجه 1 ) است هر کدام حدود 20 روز تا 1 ماه به طول می انجامد و معمولا به صورت هر روزه برگذار می شود. سایر دوره های تخصصی که مربوط به ارتقای مهارت هستند معمولا بین یک تا دو هفته زمان می برند.
به طور کلی باید گفت برای شروع حرفه آرایشگری و تاسیس یک آرایشگاه مردانه تنها با گذراندن دوره آرایشگری مردانه درجه 2 و حدود 1 ماه آموزش دیدن، می توانید کار خود را آغاز کنید.
انواع مدرک آرایشگری مردانه
از آن جایی که دوره های برگزار شده در زمینه آموزش آرایشگری مردانه تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای کشور انجام می شود ، در پایان هر کدام از دوره ها مدرک معتبری از سوی سازمان فنی و حرفه ای به هنرجویان اعطا می شود. این مدرک یک مدرک بین المللی است و در تمام کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار ( ILO ) هستند یعنی حدود 186 کشور قابل استفاده است و در این کشورها دارای اعتبار است. شما با دریافت مدرک آرایشگری درجه 2 می توانید آرایشگاه خود را افتتاح کنید و دوره های دیگر را برای تکمیل تخصص و مهارت خود و حرفه ای شدن بگذرانید.
سوالات متداول در مورد دوره آرایشگری مردانه
شرکت در کدام دوره آرایشگری مردانه برای شروع فعالیت در این حرفه ضروری است ؟
دوره پیرایش مردانه درجه 2 که دوره مقدماتی در این زمینه است ، به عنوان دوره اصلی و پایه در این حرفه محسوب می شود و لازمه شروع شغل آرایشگری است.
هر کدام از دوره های آرایشگری مردانه چقدر طول می کشد ؟
معمولا دوره های آرایشگری مردانه درجه 1 و درجه 2 هر کدام بین 20 روز تا 1 ماه و سایر دوره های تخصصی نیز هر کدام حدود 1 تا 2 هفته زمان می برند.
آیا امکان پرداخت شهریه دوره ها به صورت اقساطی نیز وجود دارد ؟
بله ؛ شما می توانید هزینه مربوط به دوره را به صورت اقساطی واریز کنید ولی شرایط آن در هر آموزشگاه متفاوت است. برای مثال در آموزشگاه آرایشگری استاد بیک امکان پرداخت اقساطی برای هنرجویان فراهم است که برای اطلاع از شرایط آن می توانید با مشاوران این آموزشگاه در ارتباط باشید.
آیا برای شرکت در هر کدام از دوره های آرایشگری مردانه باید لوازم خاصی را تهیه کرد ؟
بله ؛ متناسب با دوره ای که ثبت نام کرده اید در ابتدای دوره لیست وسایل مورد نیاز جهت تهیه به شما اعلام می شود.
آیا با مدرک ارائه شده در این دوره ها می توان به بازار کار راه پیدا کرد ؟
بله ؛ مدرک ارائه شده در پایان آموزش ها مدرک بین المللی فنی و حرفه ای است که شما می توانید با استفاده از این مدرک و مراجعه به اتحادیه ، جواز کسب آرایشگری را دریافت کنید.
آیا پس از اتمام دوره می توان از طریق معرفی آموزشگاه در جایی مشغول به کار شد ؟
بله ؛ آموزشگاه آرایشگری استادبیک در زمینه آرایشگری مردانه به عنوان یک مرجع شناخته می شود که هر ماه پس از اتمام دوره نیروهای مستعد را به سالن ها و آرایشگاه های مردانه که به دنبال نیروی کار هستند معرفی می کند.
آیا هزینه خوابگاه از هزینه دوره جداست ؟
بله ؛ خوابگاه برای هنرجویانی در نظر گرفته می شود که از شهرهای دیگر در دوره ها شرکت می کنند و بر اساس شرایطی که دارد و همین طور مدت زمان هر دوره ، هزینه آن تعیین خواهد شد و این مبلغ به صورت جداگانه دریافت می شود.
آیا امکان شرکت در دوره آرایشگری درجه 2 و درجه 1 به صورت همزمان وجود دارد ؟
بله ؛ در صورت تمایل و توانایی هنرجویان امکان شرکت در این دوره ها به صورت همزمان نیز وجود دارد.
آیا در مراحل مختلف آموزش و در هر کدام از دوره های آرایشگری ، هنرجو باید فردی را به عنوان مدل همراه داشته باشد ؟
این موضوع به شرایط هر آموزشگاه بستگی دارد. برای مثال : آموزشگاه آرایشگری مردانه استادبیک روزانه تعداد زیادی مدل رایگان را برای آموزش در اختیار هنرجویان خود قرار می دهد و هنرجو نیاز به آوردن مدل برای یادگیری ندارد.
آیا دوره های آرایشگری مردانه به صورت خصوصی برگزار می شود یا نیمه خصوصی ؟
امکان برگزاری دوره ها چه به صورت خصوصی ( یک نفره ) و چه به صورت نیمه خصوصی ( بین 3 تا 5 نفر ) به انتخاب هنرجو وجود دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *