آرامش, آموزش, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, زندگی زناشویی, کاردستی, مادر و کودک

چگونه باعث آرامش همسرم شوم؟ 12 گام رسیدن به رابطه آرام

[ad_1]

اگر همسرتان دوران سختی را سپری می کند، باید راه های آرام کردن او را بدانید. مهمترین نکته برای ایجاد آرامش بدون هیچگونه تنش و درگیری، احترام گذاشتن به حد و حدودهای همسر و گوش دادن به حرف های او هنگام صحبت کردن است. اگر همسر شما هم دوران سختی را می گذراند، از ترفندها و نکات ارایه شده در این مطلب استفاده کنید و آرامش را به زندگی تان بازگردانید.
1- از همسرتان حمایت کنید
به همسرتان بگویید که در صورت نیاز، در کنارش خواهید ماند و از او حمایت می کنید. به سادگی به همسرتان بگویید که اگر نیاز به صحبت دارد، در کنار او هستید. به این ترتیب او متوجه می شود که بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرد، می تواند به راحتی با شما صحبت کند. این کار موجب می شود که همسرتان به عنوان منبع آسایش روی شما حساب کند.

می توانید بگویید: “من متوجه شده ام که اخیراً کمی ناراحت هستی. اگر می خواهی در مورد چیزی صحبت کنی، من در کنارت هستم. “
همچنین می توانید بگویید “به نظر می رسد امشب کمی آشفته هستی. آیا چیزی هست که بخواهی درباره اش صحبت کنی؟”

2- به همسرتان زمان و فضای آزادتری بدهید و در غار تنهایی اش سرک نکشید
بسیاری از مردان دوست دارند که احساسات خود را به تنهایی پردازش کنند. اگر همسرتان دوست دارد تنها باشد، آزرده خاطر نشوید و هنگامی که برای صحبت کردن آماده شد، در کنارش باشید. او ممکن است بخواهد از خانه بیرون برود، هوای تازه بخورد و تلویزیون تماشا کند یا یکی از سرگرمی های مورد علاقه اش را برای فرار از شرایط سخت انجام دهد.

هیچگاه مردی را بدلیل نیاز به تنهایی سرزنش نکنید زیرا این امر باعث می شود حتی بیشتر کنار بکشد. بجای اینکار، به همسرتان بگویید که نیاز او به تنها بودن را درک می کنید و هر گاه دوست داشت با کسی صحبت کند، شما در کنارش هستید.

26 نکته مهم برای جذب مردان توسط همسر
3- به حرف های همسرتان با دقت گوش کنید
ممکن است همسرتان تصمیم بگیرد که همه چیز را با شما در میان بگذارد. در زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند، با برقراری تماس چشمی، تکان دادن سر و پرسیدن سوالات بعدی، به او نشان دهید که در حال گوش کردن هستید و به این ترتیب مکالمه را ادامه دهید. سعی کنید از ارائه راه حل و مشاوره دادن خودداری کنید، مگر اینکه او از شما بخواهد.

می توانید جملاتی از این قبیل را بگویید: “واقعا ناراحت شدم که برادرت چنین حرفی به تو زد. تو چه حسی پیدا کردی؟” یا “آیا با رئیس خود در مورد این اتفاق صحبت کرده ای؟”
سعی کنید از گفتن جملاتی مانند “از پس آن بر می آیی” یا “نگران نباش” اجتناب کنید، زیرا این باعث کمرنگ شدن احساسات او می شود.
اگر همسرتان مایل به صحبت کردن نیست، فقط در کنار او بی سر و صدا بنشینید. پرسیدن یک یا دو سوال آرام ممکن است کمک کند، اما اگر مایل به مکالمه نیست، او را مجبور به اینکار نکنید.

4- به او بگویید که تجربه ی این احساسات، هیچ اشکالی ندارد
به همسرتان بگویید که احساساتش کاملا صحیح است و تجربه ی چنین احساساتی هیچ ایرادی ندارد. به او اطمینان دهید که مجاز است هرگونه احساسات حتی غم و غصه را تجربه کند. همسرتان را متقاعد کنید که هیچ احساس خوب یا بدی وجود ندارد، بنابراین نباید احساس شرم یا خجالت کند.

چیزی مثل این بگویید: “اخراج شدن واقعاً سخت است و من تو را به خاطر احساس ترس و عصبانیت سرزنش نمی کنم. من بخاطر تو اینجا هستم نه بخاطر اتفاقی که افتاده است.”
یا بگویید: “از دست دادن پدر و مادر برای هر کسی دشوار است. بروز احساسات، هیچ اشکالی ندارد و تو می توانی در کنار من اینکار را انجام دهی.”

5- او را در آغوش بگیرید
محبت جسمی یک راه عالی برای آرامش دادن به همسر و نزدیکان است. اگر دوست همسر، عضوی از خانواده یا دوست صمیمی شما گریه می کند، او را محکم بغل کنید. اگر به فردی خیلی نزدیک نیستید (مانند یک همکار یا یک آشنا)، می توانید دست تان را دراز کنید و بازوی او را لمس کنید.

فراموش نکنید که همه ی افراد تمایلی به در آغوش گرفته شدن ندارند و این هیچ اشکالی ندارد. اگر می دانید که شخص مقابل تان مایل به ابراز علاقه ی فیزیکی نیست، از او سوال کنید که آیا دوست دارد او را در آغوش بگیرید؟

6- نقاط قوت همسرتان را به او یادآوری کنید
ارزش همسرتان را با یادآوری کردن مهارت ها و نقاط قوت او، یادآوری کنید. توجه مثبت بدون قید و شرط به او اطمینان می دهد که حتی اگر احساس خوبی نداشته باشد هم می تواند روی شما حساب کند. به او بگویید که او را تحسین می کنید و از همه خوبی هایش قدردانی می کنید.

می توانید جمله ای مانند این را بگویید: “من می دانم که در حال حاضر احساس خوبی نداری، اما می خواستم به تو یاد آوری کنم که چقدر باهوش و با مهارت هستی. تو همیشه در تعمیر وسایل خانه بسیار عالی هستی.”
یا می توانید بگویید: “تو برای من یک شوهر حامی و برای فرزندانمان یک پدر عالی هستی. حتی وقت هایی که ناراحت و عصبانی هستی هم می دانم که می توانم روی تو حساب کنم.”
همچنین می توانید چنین جمله ای بگویید: “10 سال است که با هم هستیم و من واقعاً از داشتن تو در زندگی ام بسیار خوشحالم. تو به من خیلی کمک کردی و من هم امیدوارم که بتوانم همین کار را برای تو بکنم.”

10 تا از مهمترین نکات موفقیت در رابطه زناشویی
7- برای همسرتان یک پیام دلگرم کننده بفرستید
اگر نمی توانید شخصاً در کنار همسرتان باشید، از طریق تلفن تماس بگیرید یا پیامک بفرستید. برای او متنی ارسال کنید و بگویید: “به تو فکر می کنم” یا “امیدوارم که موفق باشی”. حتی اگر همسرتان به پیام های شما پاسخی ندهد هم احتمالاً از اینکه با او تماس گرفتید و به یادش بودید، دلگرم خواهد شد.

برای آرام کردن همسرتان از راه دور می توانید این جمله را بگویید: “می دانم که در حال حاضر روزهای سختی را سپری می کنی. فقط می خواهم بدانی که من در کنارت هستم. اگر دوست داری با کسی صحبت کنی، به من پیامک بده یا با من تماس بگیر.”
یا می توانید بگویید: “از اتفاقی که برایت افتاده باخبر هستم. واقعا شرایط سختی ست و من این را درک می کنم. اگر می خواهی با کسی صحبت کنی به من اطلاع بده.”

8- در انجام کارها به او کمک کنید
با انجام برخی از کارهای همسرتان، به او نشان دهید که از او حمایت می کنید. اگر نوبت به انجام کاری رسیده که از وظایف همسرتان محسوب می شود، انجام آن کار را بر عهده بگیرید تا در شرایط سخت، باری را از روی دوش او برداشته باشید. برای مثال می توانید آشغال ها را دم در بگذارید یا ماشین را به کارواش ببرید. انجام این کارهای ساده به همسرتان نشان می دهد که می تواند به شما تکیه کند و مورد حمایت تان قرار بگیرد.

به همسرتان اجازه دهید در آرامش مطلق بسر ببرد. به هیچ عنوان او را سرزنش یا وادار به انجام کاری نکنید. حفظ آرامش زندگی، به او فرصت می دهد تا سریعتر و راحتتر با احساسات خود کنار بیاید.

9- غذای مورد علاقه ی همسرتان را بپزید
با پختن غذاهای مورد علاقه همسرتان، او را از استرس دور کنید! مواد لازم برای شام یا دسر مورد علاقه اش را تهیه کنید و ذهن او را از استرس دور کنید. اگر علاقه زیادی به آشپزی ندارید یا در اینکار مهارت کافی ندارید، می توانید غذای مورد علاقه ی او را از رستوران سفارش دهید.

اگر همسرتان احساس بیماری می کند، برای او مقداری سوپ یا یک لیوان چای داغ درست کنید.
گرچه این کارها درمانی برای دردهای او نیستند، اما تا حدودی می توانند حواس او را پرت کنند و تنش ها را دور کنند.

رازهای طلایی همسرداری (20 راز مهم)
10- از او بخواهید که بهمراه شما فعالیت کند
بسیاری از مردها دوست دارند با تحرک و ورزش، خود را از استرس دور کنند. بدون چشم پوشی از مشکلات همسرتان، با او به پیاده روی، بازی یا هر فعالیت اجتماعی دیگری بپردازید. اینکار روش خوبی برای حواس پرتی و دور کردن او از شرایط سخت فعلی است.

انجام فعالیت های هیجان انگیز و پر هیجان، برای مردهای منزوی و گوشه گیری که همه مشکلات را در خود می ریزند، اهمیت بیشتری دارد.

11- هر روز با همسرتان تماس بگیرید
بسیاری از مردان هنگام کنار آمدن با استرس، منزوی و گوشه گیر می شوند. اگر در کنار همسرتان نیستید، سعی کنید حداقل روزی یک بار با او تماس بگیرید یا پیام دهید. با انجام اینکار می توانید بفهمید که همسرتان چه احساسی دارد، آیا دوست دارد با کسی ملاقات کند یا اینکه دوست دارد از طریق تلفن با شما در تماس باشد؟

اگر از همسرتان احوالپرسی کنید و دایما به یاد او باشید، کمتر احساس تنهایی می کند و همین باعث می شود روحیه او بالا برود.

12- در صورت نیاز از یک مشاور یا متخصص کمک بخواهید
اگر احساس می کنید که افسردگی همسرتان در حال تشدید است یا کاری از دست شما ساخته نیست، از یک مشاور کمک بگیرید. به همسرتان کمک کنید تا با یک پزشک یا یک متخصص روان صحبت کند و از این طریق احساسات خود به روشی سالم و بدون قضاوت حل کند.

بسیاری از مردان حتی در مواقع لزوم هم مخالف مراجعه به مشاور یا پزشک هستند. سعی کنید این موضوع را با مهربانی و بدون قضاوت به او پیشنهاد دهید تا احساس فشار و اجبار نکند.
می توانید بگویید: “من متوجه شده ام که مدتی ست روحیه ی خوبی نداری. بنظرت بهتر نیست به یک مشاور یا متخصص مراجعه کنی؟”

انجام تکنیک های فوق به مردها کمک می کند تا آرامش خود را بازیابند و روزهای سخت زندگی را سپری کنند. اگر همسر شما هم در شرایط سختی است، انجام این کارهای ساده را از او دریغ نکنید و به او کمک کنید تا آرامش واقعی را در کنار شما تجربه کند.
13 روش ایجاد تنوع در رابطه عاشقانه

[ad_2]

Source link

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *