آموزش, آموزش راههای موفقیت, آموزش روش های جدید موفقیت در زندگی و کار, اخبار, درآمدزایی, کاردستی, کسب ثروت, مادر و کودک

چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم؟ 8 روش جدید

رونق کسب و کار

چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم؟ 8 روش جدید
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/07/word-image-47.jpeg

صاحبان مشاغل و کسب و کارهای مختلف، هر چقدر هم که موفق و با تجربه باشند باز هم دنبال راه هایی برای افزایش فروش و رونق بخشیدن به کسب و کارشان هستند. گاهی اوقات این فرایند استرس زا دلهره آور و استرس زا به نظر می رسد، ولی اگر از روش ها و راهکارهای مناسب استفاده کنید، این کار خیلی راحت تر از چیزی که فکرش را بکنید هم راحت تر می شود.
سال 2020 برای خیلی از صنایع و مشاغل سال سختی بود که با تنش ها و شکست های مختلفی همراه شد؛ اما سال 2021 می تواند شروع جدیدی باشد برای یک حرکت رو به جلو. اگر تمام نکات و راه حل های رونق دادن به کسب و کارتان را بدانید، شغلتان نه تنها در سال جدید زنده می شود و جریان پیدا می کند بلکه رونق هم می گیرد.
3 نکته کاربردی پیش از شروع
1-از داده ها به شکلی عقلانی و خردمندانه استفاده کنید
داده ها در دنیای کسب و کار مدرن بی نهایت مهمند. ما اینجا 3 مرحله برای استفاده از داده ها در اختیارتان می گذاریم که باعث می شود مطمئن شوید بهترین عملکرد تجاری را دارید:

بدانید که می خواهید به چه چیزی برسید. مسائل و مشکلات خاصی وجود دارد که کسب و کار شما می تواند با استفاده از اطلاعات و داده های مختلف آنها را حل کند. بنابراین برای استفاده هوشمندانه از داده هایتان، باید اهداف استراتژیک و تجاری خود را بشناسید. بعد از انجام این کار، می فهمید که برای دستیابی به اهداف و حل مسائل و مشکلات باید دنبال چه پاسخ هایی بگردید.
داده ها و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. وقتی بدانید که به چه چیزی می خواهید برسید، از نوع داده ها و اطلاعاتی که باید آنها را جمع آوری و رویشان تمرکز کنید هم مطلع می شوید. ولی قبل از جمع آوری اطلاعات مطمئن شوید که این داده ها ارزش سرمایه گذاری کردن دارند و اگر هزینه ها بابت آنها پرداخت کردید منافع شما هم تامین شود.
داده هایتان را تجزیه و تحلیل کنید. داده های خام هیچ فایده ای برای شما نخواهند داشت. به همین دلیل، تجزیه و تحلیل داده ها مهمترین مرحله در این فرآیند است. با اینکه نیازی نیست هر داده ای را تجزیه و تحلیل کنید؛ ولی اکثر شرکت ها فقط 12% از داده هایشان را تحلیل می کنند و این میزان اصلا کافی نیست و نمی تواند اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار بدهد.

موارد خاصی وجود دارد که حتما باید درباره کسب و کارتان از آنها اطلاع داشته باشید. بیشتر این موارد را می توانید از منابع مختلف جمع آوری و به اشکال مختلف ارائه کرد. اگر می خواهید داده را استخراج کنید، آنها را تبدیل و در نهایت به پایگاه داده مورد نظر خودتان منتقل کنید، باید از یک ابزار ETL استفاده کنید.
ابزارهای زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما باید نگاهی به بهترین ابزارهای ETL بیندازید و خودتان مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. ابزارهای مختلف، ویژگی های مختلفی هم ارائه می کنند؛ برای همین انتخاب بهترین ابزار که متناسب با کسب و کار شما باشد اهمیت بسیار زیادی دارد.
2-مستندات فنی ایجاد کنید
شما به عنوان مالک یک کسب و کار، همیشه دنبال پیدا کردن راه هایی برای افزایش توجه و آگاهی مردم درباره برند، محصولات و خدماتتان هستید.
در این عصر و زمان، بهترین راه برای افزایش آگاهی دیگران نسبت به کسب و کارتان، تولید محتوایی است به عنوان مستندات فنی شناخته می شوند و باید آنها را در فضای اینترنت در دسترس قرار بدهید. این محتوا باید بر اساس کلمات کلیدی، عبارات و موضوعاتی باشد که مخاطب شما در اینترنت دنبالش می گردد.

اسناد فنی شامل مواردی مثل وبلاگ ها، نظریه ها و بررسی ها، تبلیغات و اینفوگرافیک ها می شوند. البته اینها فقط چند موردشان بودند. مهمترین نکته این است که محتوای شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد بتواند علاقه و توجه خواننده را جلب کند.
اگر نویسنده با تجربه ای نیستید و دلتان می خواهد بهترین محتوای موجود را تولید کنید، می توانید از ابزارهای تکنیکی و فنی نوشتن استفاده کنید. این ابزارها به شما در نوشتن، ویرایش، ایجاد و مدیریت رسانه و همچنین انتشار مطالب به شما کمک می کنند.
اما این نوع محتوا دقیقاً چه مزایایی دارد؟

محتوای شمل ابزاری عالی برای ارزیابی کسب و کارتان است: بازاریابی محتوا یکی از کارآمدترین اشکال و فرم ها برای ارتقای کسب و کار شماست. 70% از بازاریابان به طور فعال روی تولید محتوا سرمایه گذاری می کنند. با داشتن مستندات فنی مناسب، در هر مرحله می توانید برای مشتریانتان محتوا تولید کنید و آنها را ترغیب به خرید بیشتر کنید.
محتوای شما به مشتریانتان آموزش می دهد: وقتی شما مطالب آموزشی مثل خبرنامه، مطالعات موردی، کتابچه های راهنما و صفحات پرسش و پاسخ را در اختیار مشتریانتان می گذارید، آنها می توانند مزایای محصولات و خدماتتان را ببینند.
محتوای شما به تیم ارائه خدمات به مشتری کمک می کند: اگر اطلاعات کافی و به روز در اختیار مشتری های فعلی و بالقوه خودتان قرار بدهید، آنها به جواب خیلی از سوالات رایج خودشان می رسند. به این ترتیب تعداد تماس با تیم خدمات مشتری شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

3-به کارمندانتان توجه کنید
درست است که کسب و کار و تجارت بدون مشتری هیچ معنایی نخواهد داشت؛ اما شما بدون کارمندانتان قادر به ادامه کار نخواهید بود. کارمندان شما کسانی هستند که کسب و کار شما را می چرخانند و در واقع عملکرد شرکت شما تا حد زیادی به عملکرد کارمندان شما بستگی دارد.
مساله خیلی ساده است. اگر کارمندان راضی و خوشحالی داشته باشید، آنها انگیزه پیدا می کنند که کسب و کار شما را به سطح بالاتری برسانند و برای افزایش عملکرد در همه زمینه ها همه تلاششان را به کار می گیرند.
راهکارهای افزایش فروش موبایلی (10 استراتژی موثر)
درست به همین دلیل است که شما باید با کارمندانتان درست رفتار کنید و فضای کاری مثبتی برایشان ایجاد نمایید و به آنها نشان بدهید که چقدر بابت زحماتشان قددران هستید.
دستاوردها و موفقیت های کارمندانتان را شناسایی کنید، برای هر موفقیتی جشن بگیرید و از آنها درباره ایده ها و نظراتشان بازخورد بگیرید و همیشه دنبال راه های جدید برای افزایش روحیه کارمندانتان باشید.
نکات افزایش مشتریان
در ادامه مهمترین نکات برای افزایش تعداد مشتری ها را در اختیارتان می گذاریم:
1- برای بازاریابی تجارت و کسب و کارتان از فناوری استفاده کنید
اینجاست که تکنولوژی و فناوری خودش را نشان می دهد! اگر شما همگام و هم قدم با فناوری های روز پیش نروید رشد کسب و کارتان با مشکل مواجه می شود. شما باید از تکنولوژی در عملکردهای مختلفتان استفاده کنید تا مشتری هایتان بیشتر شوند و کسب و کارتان رونق بگیرد.
حالا این سوال مطرح می شود که چطور فناوری را با کسب و کارمان ترکیب کنیم؟ شما می توانید برای افزایش تعداد مشتری ها و بالا بردن میزان کارایی تان به روش های مختلفی تکنولوژی و فناوری را به کار بگیرید. می توانید از فناوری برای برقراری ارتباط با مشتری، برنامه ریزی فرآیندهای کسب و کار، شخصی سازی عملکردهایتان و افزایش کارایی استفاده کنید. علاوه بر این، فناوری به شما امکان می دهد تا هزینه های عملیاتی تان را کاهش بدهید.
2- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
اگر کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشد، نمی توان خیلی به موفقیت آن امیدوار بود. حتی اگر کسب و کارتان در حال حاضر به صورت آفلاین و دور از فضای مجازی هم رونق دارد باز هم باید برای حضور آنلاین آن در شبکه های اجتماعی تلاش کنید تا شغلتان بیشتر دیده شود.
3.78 میلیارد کاربر رسانه اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد و اگر شما در چندین شبکه اجتماعی حضور داشته باشید، می توانید کسب و کارتان را رونق بدهید و عملکرد آن را بی اندازه بالا ببرید. بهترین کاری که رسانه های اجتماعی می توانند برای شما بکنند این است که برند شما را به دیگران معرفی می کنند.
بهترین راه حل ها برای فروش بیشتر (در هر شغلی که هستید)
از آنجایی که شبکه های اجتماعی کاربران زیادی دارند، شما خیلی زود و به سرعت می توانید خیلی ها را با کسب و کارتان آشنا کنید. شما این فرصت را دارید که برند تجاری تان را در معرض دید مصرف کنندگان قرار بدهید؛ حتی اگر آنها مستقیما به آن فکر نکنند.
علاوه بر این رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا جنبه انسانی برندتان را هم به نمایش بگذارید. شما می توانید مستقیما با مشتریانتان در تماس باشید، مسابقه برگزار کنید و بلافاصله بازخوردهای مثبت و منفی را دریافت کنید.
اگر هنوز کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی حضور پیدا نکرده ضرر زیادی کرده اید! شبکه های اجتماعی پلتفرم های محبوبی هستند که می توانید از آن برای رونق کسب و کار و جذب مشتری های بیشتر استفاده کنید. با ساخت اکانت در رسانه های مختلف مثل فیس بوک، توییتر ، اینستاگرام و تیک تاک، ضمن برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و جدیدتان، می توانید کسب و کارتان را بیشتر به دیگران معرفی کنید.
3- خدمات عالی و با کیفیتی به مشتریان ارائه دهید
اگر نتوانید مشتری های فعلی تان را راضی نگه دارید، نمی توانید مشتری های جدید را هم حفظ کنید. شما باید تا حد امکان خدمات عالی و با کیفیتی در اختیار مشتری های فعلی تان قرار بدهید تا آنها از کسب و کار شما حمایت کنند و به این ترتیب رشد تجارت شما تضمین شود.

وقتی خدمات با کیفیتی به مشتریانتان ارائه می کنید آنها تنها به مشتریان ثابت شما تبدیل می شوند، بلکه بلکه دوستان و خانواده شان را هم به شما ارجاع می دهند و باعث می شوند ضمن افزایش آگاهی دیگران نسبت به کسب و کارتان، فروش بیشتری هم داشته باشید.
4- مشتریانتان را بشناسید
چقدر مشتری های خود را می شناسید؟ اکثر فروشنده ها به امید فروش بیشتر درهای فروشگاه هایشان را به روی مشتریان باز می کنند؛ اما شما نمی توانید بدون دانستن نیازهای مشتریان فروشگاه را پر از جنس کنید و انتظار فروش داشته باشید. شما اول باید بدانید مشتری ها چه می خواهند و سپس متناسب با این نیازها مغازه یا فروشگاهتان را پر از جنس یا خدمات کنید.
بهترین راه برای به دست آوردن این اطلاعات، شخصی سازی خدمات و دعوت از مشتریان برای بازخورد دادن درباره نیازهایشان است. وقتی چیزی را بفروشید که مشتری می خواهد، کسب و کارتان رشد می کند و رونق می گیرد.
5- در رویدادهای مختلف شرکت کنید
شبکه اجتماعی شما چقدر گسترده است؟ راه اندازی مشاغل مدرن به یک شبکه بزرگ و جامع نیاز دارد. ولی برای گسترش شبکه اجتماعی مان چه کار باید کنیم؟ یکی از بهترین راه ها حضور در جاهای مختلف و رویدادهای مختلف است. حتی اگر این موارد به کسب و کار شما ربطی ندارند باز هم در آنها شرکت کنید.
اگر شبکه اجتماعی خوبی داشته باشید می توانید با دیگران روابطی برقرار کنید که به رشد کسب و کارتان کمک می کنند. به این ترتیب اسم شما دهان به دهان می چرخد و افراد بیشتری با برندتان آشنا می شوند.
6- از جامعه خودتان حمایت کنید
بهترین مشتریانی که می توانند از کسب و کار شما حمایت کنند مشتریان جامعه شما هستند. شما باید قبل از اینکه برند و نام تجاری تان را در مناطق دیگر گسترش بدهید، از انجمن خودتان شروع کنید. یکی از راه های مطلع کردن دیگران از کسب و کار شما، حمایت کردن از آنهاست. این حمایت لزوما به معنای دادن پول یا چیزهای ارزشمند به آنها نیست.
شما می توانید از برندگان مسابقات مختلف حمایت مالی کنید یا در پروژه ها و طرح های مختلف شرکت کنید تا اسم برندتان بر سر زبانها بیفتد. مشهورترین برندهای فعلی دنیا از همین روش ها شروع کردند. وقتی از جامعه مشتریان خودتان حمایت کنید، رشد می کنید.
7- چیزی که مفید است را بپذیرید و روش کارتان را اصلاح کنید
در ابتدا ممکن است لازم باشد از هر نکته یا استراتژی موجود برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید؛ ولی همه این استراتژی ها برای تجارت شما مفید نیستند. شما باید مواردی که به کارتان نمی آیند را غربال کنید و فقط روی چیزهایی متمرکز شوید که باعث رشدتان می شوند.
وقتی موارد غیر کارآمد را کنار بگذارید می توانید تمام تمرکز و انرژی تان را صرف راهکارهایی بکنید که نتیجه بخش هستند. همه اینها به نحوه برخورد شما با کسب و کارتان بستگی دارد. وقتی قصد رشد تجارتتان را دارید باید به این درک برسید که همه چیز مناسب همه نیست. شما می توانید همه آنها را امتحان کنید و بعد انتخاب کنید که چه کاری برای کسب و کار شما مفید است.
5 نکته بازاریابی برای رونق کسب و کار
1- طرح بازاریابی
قبل از اینکه پول و انرژی تان را صرف استراتژی های بازاریابی مختلفی کنید که ممکن است برای کسب و کارتان مفید نباشند، اول باید برنامه و طرح بازاریابی تان را به روز کنید. اگر هم هنوز هیچ برنامه یا طرحی برای بازاریابی ندارید، الان وقتش رسیده که یک برنامه بازاریابی دقیق به عنوان راهنمای پیشبرد کسب و کارتان بسازید.
برای این کار به تحقیقات نیاز دارید. عملکرد گذشته را ارزیابی کنید و بررسی کاملی از محیط اطرافتان انجام بدهید. سپس از اطلاعات بدست آمده از این تحقیقات برای طراحی یک استراتژی موفق برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.
نمونه طرح بازاریابی موفق:

موقع طراحی استراتژی مناسب برای بازاریابی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

رقابت شما با رقیبان، مزیت های شما را برجسته می کند و نشان می دهد که چه مدت می توانید این مزیت ها را در دراز مدت حفظ کنید. . سعی کنید پیش بینی کنید رقبایتان بعد از فعالیت های شما چه واکنشی به طرح بازاریابی تان نشان می دهند. همچنین تغییراتی که رقبایتان بر اساس بررسی مدل کسب و کار شما در استراتژی هایشان اعمال می کنند را هم بررسی کنید.
به اقتصاد کشور و منطقه تان توجه کنید. اگر در یک شرکت بین المللی کار می کنید اقتصاد کشورهایی که محصولاتتان را به آنها می فروشید را دنبال کنید. اقتصاد به عنوان راهنمایی برای هزینه های مشتری عمل می کند چون عناصر اقتصادی مثل نرخ اشتغال و اعتماد به نفس مشتری را برجسته می سازد و روی خرید آزادانه مشتری ها تاثیر می گذارد.
تغییر در قوانین و همچنین تغییرات قوانین اداری روی عملکرد تجاری شما تاثیر می گذارند؛ مخصوصا اگر در زمینه فناوری فعالیت می کنید یا از تکنولوژی و فناوری در کسب و کارتان استفاده می کنید.

به عنوان مثال، وقتی شبکه های اجتماعی قوانینشان را تغییر می دهند، این تغییرات بر نحوه استفاده شما از این شبکه ها و همینطور نحوه تبلیغ کردنتان تاثیر می گذارند. وقتی برنامه بازاریابی تان را طراحی می کنید، گزینه ها و راهکارهایی هم برای مواقعی که قوانین رسانه ها و شبکه های اجتماعی تغییر می کنند در نظر بگیرید.

مصرف کنندگان گروه متزلزل و ناپایداری هستند. یادتان باشد چیزی که امسال خیلی محبوب و پر فروش بوده، ممکن است سال بعد اصلا خریدار نداشته باشد. روی روند خرید مصرف کنندگان تحقیق کنید تا پیش بینی کنید که تغییرات در هنجارها، ارزش ها، نگرش ها و اعتقادات می تواند چه تاثیری روی تقاضای محصول شما در آینده داشته باشد.
ظاهر فناوری هر دوشنبه، چهارشنبه و جمعه تغییر می کند. تکنولوژی های جدید مثل استفاده گسترده از هوش مصنوعی و همچنین سایر فناوری ها مانند بلاکچین (blockchain) مواردی هستند که می توانید از آنها بهره ببرید. عدم انطباق با تغییرات تکنولوژیکی به معنای عقب ماندن شماست و باعث می شود کسب و کارتان از عرصه رقابت کنار برود و رقبا از شما پیشی بگیرند.

به عنوان مثال، بعد از شیوع کرونا در سراسر جهان، مشاغلی که توانستند به صورت آنلاین به کسب و کارشان ادامه بدهند گوی سبقت را از سایرین ربودند. شما باید یاد بگیرید که چطور با هر تغییری سازگار شوید و همیشه به جلو حرکت کنید. علاوه بر این، کرونا باعث شد برخی محصولات فروش بیشتری پیدا کنند. برای همین کارخانه های آبجو سازی خیلی از کشورها به تولید مواد ضد عفونی کننده دست که تقاضای زیادی برای آنها وجود داشت و بازار دچار کمبودشان شده بود روی آوردند. با اینکه این مثال نشان دهنده سازگاری با تکنولوژی نیست ولی به خوبی نشان می دهد که باید هر موقعیتی آماده باشید و از قبل راهکارها و استراتژی های خوبی برای زنده نگه داشتن کسب و کارتان تحت هر شرایطی در نظر بگیرید.

پیش بینی تغییرات فقط بر اساس درک و فهم خودتان از بازار کافی نیست. شما باید درباره هر کدام از عوامل موثر بر بازار تحقیق کنید. سپس با استفاده از تفکر انتقادی و گرفتن بازخورد از کارکنانتان مثل نیروهای فروش، به عنوان هیئت مدیره یک برنامه مناسب بازاریابی طراحی کنید که بتواند باعث رونق کسب و کارتان شود.

2- بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
شاید از شبکه های اجتماعی خوشتان بیاید، شاید هم از آنها متنفر باشید؛ ولی در هر حال باید بدانید که رسانه های اجتماعی ابزاری بسیار مهم و درخشان در بازاریابی کسب و کار هستند. شبکه های اجتماعی نه تنها مقرون به صرفه و هدفمندند، بلکه خیلی زود هم می توانند نتیجه بدهند. برای همین، حضور در شبکه های اجتماعی باید جزو اولویت های شما در برنامه بازاریابی تان باشد. در حال حاضر 62% از بودجه تبلیغاتی شرکت ها به جای تبلیغات سنتی صرف کانال های دیجیتال می شود. پیش بینی می شود تا سال 2023 این رقم به 66 درصد افزایش یابد.
3- بازاریابی از طریق ایمیل
شاید بازاریابی از طریق ایمیل منسوخ شده به نظر برسد؛ ولی همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید اثربخشی این روش نسبت به خیلی از روش های بازاریابی بیشتر است.
بازاریابی از طریق ایمیل یک استراتژی دو منظوره محسوب می شود. در ابتدا شما باید یک لیست از گیرندگان ایمیل ایجاد کنید (بیشتر کشورهای غربی اکنون خرید، اجاره یا اشتراک لیست ایمیل ها را مجاز نمی دانند) و بعد برای رونق کسب و کارتان، ایمیل های تبلیغاتی و پر محتوایی به گیرندگان ارسال نمایید. این کار به این معناست که ایمیل های شما باید مشترکان خاصی که با محصولات و خدمات شما مرتبط هستند را هدف قرار بدهد.
10 نکته مهم برای انجام بازاریابی تلفنی موفق (و 10 اشتباه)
فرقی نمی کند دنبال تبلیغ محصول یا خدمت جدیدتان هستید و یا در حال رقابت با بقیه شرکت ها؛ حتی اگر فقط می خواهید محتوای مفیدی برای مشتریانتان تولید کنید هم می توانید از طریق ارسال ایمیل به اهدافتان برسید.
نکته مهم در تبلیغات ایمیلی پیدا کردن نکات جالب درباره محصولات و خدماتتان است. در ضمن شما باید به طور مکرر برای مشتریانتان ایمیل ارسال کنید تا آنها از کسب و کار و تبلیغات شما آگاه شوند، ولی در عین حال نباید آنقدر ایمیل بفرستید که برایشان آزار دهنده باشد و اشتراک دریافت ایمیل از طرف شما را لغو کنند.
4- ایجاد محتوای جذاب
ساخت صفحه فرود یا لندینگ پیج (landing page) یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. یک صفحه فرود شامل یک عنوان اصلی، متن محتوایی که بازدیدکنندگان را برای خرید ترغیب می کند و یک دکمه CTA (دکمه فراخوان) است که امکان انجام خرید را برای آنها آسان می کند.
وقتی صفحه فرود دارید باید آن را در شبکه های اجتماعی و سایر رسانه های دیجیتالتان تبلیغ کنید. همچنین می توانید از صفحه فرود خود برای پست کردن مطالبی که در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک می گذارید استفاده کنید.

برای برجسته کردن محصولات و خدماتتان به صفحه فرود به عنوان یک ویترین نگاه کنید. ایجاد محتوای جذاب و فریبنده برای صفحه فرود به شما این امکان را می دهد که فروش آنلاینتان را بالا ببرید و این مساله برای برنامه بازاریابی شما بسیار مهم است. از جمله گزینه هایی که می تواند صفحات فرود شما را جذابتر کند تولید ویدئوهای تجاری و تبلیغاتی است (در این صورت حتما از جدیدترین نکات مربوط به تولید ویدیو استفاده کنید). ساخت GIF (تصاویر متحرک) یا ساختن اینفوگرافی جالب توجه هم روش های دیگر تولید محتوای جذاب در صفحه فرود هستند. فرقی نمی کند که از چه روشی استفاده کنید؛ به هر حال فراموش نکنید که صفحه فرود عنصر اصلی موفقیت برای هر برنامه بازاریابی است.
5- نظرات مشتریان
هیچ وقت قدرت توصیه مشتری برای رونق کسب و کارتان را دست کم نگیرید. بررسی ها و نظرات مشتری های راضی درباره کیفیت و مناسب بودن محصولات شما به نوعی توصیه برای خرید این محصولات محسوب می شوند. محصولاتی که نظر مثبت مشتریان را به خود جلب می کنند نسبت به سایر محصولات فروش بیشتری خواهند داشت. در واقع، بین تعداد بررسی های مثبت و میزان فروش رابطه زیادی وجود دارد.
حتما در کنار این مطلب بخوانید: 7 راهکار افزایش مشتری (و بازگرداندن آنها) با کمک نرم افزار CRM
اگر می خواهید فروشتان در آینده افزایش پیدا کند مهم است که این نظرات و بررسی ها واقعا بی طرفانه باشند. وسوسه نشوید که از میانبرهایی مثل دوستان، خانواده یا کارمندان خودتان برای نوشتن نظرات جعلی استفاده کنید. این موارد به مرور مشخص می شوند و به اعتبارتان آسیب می رسانند. درعوض مشتریان راضی را تشویق کنید تا با نوشتن نظرات مثبتشان به دیگران هم توصیه کنند آن محصول را بخرند. حتی می توانید مسابقه ای بگذارید تحت این عنوان که به خریدارانی که نظرات خود را می نویسند به عنوان جایزه محصولاتی تعلق می گیرد.
جمع بندی
همه کسانی که کسب و کار دارند دلشان می خواهد تجارتشان موفق شود و برای رسیدن به این هدف از روش های مختلفی استفاده می کنند. رشد یک کسب و کار و تقویت عملکرد آن کار سختی است؛ مخصوصا اگر بی تجربه هم باشید. با این حال اگر همه نکاتی را که ما در این مطلب گفتیم را به خاطر بسپارید، مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *