آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

کتاب های پرفروش ایرانی و خارجی از گذشته تا به امروز

کتاب های پرفروش ایرانی و خارجی از گذشته تا به امروز

کتاب های پرفروش ایرانی و خارجی از گذشته تا به امروز
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/08/word-image-294.jpeg

در طول سال‌ها و دهه‌ها، کتاب‌های مختلفی میان نسل‌ها محبوب می‌شوند و همین موضوع تیتراژ و فروش آنها را بیشتر می‌کند. برای مثال آمازون سالانه لیستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خود را منتشر می‌کند و یا هر انتشاراتی سعی می‌کند فهرستی از کتاب‌های پرفروش‌اش را در اختیار خوانندگان خوش فکر قرار دهد. اما در میان این لیست‌ها، برخی از کتاب‌ها به صورت تقریبی همیشه پرفروش بوده‌اند و ما در این نوشتار سعی داریم به برخی از آنها که مربوط به ادبیات داستانی، روانشناسی و شعر هستند اشاره کنیم.
1-کتاب مثنوی معنوی
اشعار مولانا در کتاب مثنوی معنوی دوستداران زیادی نه تنها در ایران، بلکه خارج از این مرزها دارد و ترجمه‌های مختلفی از اشعار او شده است و حتی در بسیاری از لیست‌های بهترین کتاب‌های جهان، این کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد. کتابی که بیش از 700 سال از عمر او می‌گذرد، اما هنوز هم سروده‌هایش تازه و سرشار از درس‌های زندگی برای انسان است. بخش مهمی از اشعار این کتاب، به نگاه نویسنده درباره انسان، نحوه زندگی اصیل و مواجه او با مشکلات و جهان پیرامونش ارتباط دارد و به تنهایی کلاس درس زندگی برای همه است. بسیاری از افراد نه تنها شش دفتر مثنوی را به صورت رقعی خریداری می‌کنند، بلکه با خرید pdf و دانلود آن، مایلند در هر جایی و تنها به کمک گوشی و یا لپ‌تاپ خود به این کتاب دسترسی داشته باشند.
2-کتاب‌های روانشناسی موفقیت
بیش از دو دهه است که کتاب‌هایی با مضامین موفقیت، مدیریت زمان و راه‌های ثروتمند شدن در دسته پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا و ایران قرار دارد و از میان آنها می‌توان به اثر مرکب «دارن هاردی»، «تختوابت را مرتب کن» ویلیام مک ریون، «حکایت دولت و فرزانگی» مارک فیشر و «هنر خوب زیستن» رولف دوبلی اشاره کرد. البته کتاب‌هایی از این دست بسیار هستند و علت استقبال عمومی آنها را می‌توان به تغییر نگرش دنیا به مقوله موفقیت و خوشبختی در دنیای شلوغ امروز مرتبط دانست. اما باید بگوییم خواندن بسیاری از این کتاب‌ها مستلزم آشنایی و آگاهی از مفاهیم عمیق‌تری روانشناختی و شناخت فردی است. بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از خواندن این کتاب‌ها، کتاب‌هایی با نگرش روانشناسی عمیق‌تر را مطالعه کنید.
3-کتاب شاهنامه فرودسی

شاهنامه، یکی از کتاب‌های معروف قدیمی ایرانی است که در قرن چهارم هجری و به قلم ابوالقاسم فردوسی و به زبان شعر سروده شده است و می‌توان آن را یکی از فاخرترین آثار ادبی ایران دانست که نقش زیادی در حفظ فرهنگ و ادب پارسی و انتقال داستان های کهن ایران زمین داشته است. همه ساله نسخه‌های فیزیکی و الکترونیکی زیادی از این کتاب به چاپ می‌رسد و شما می‌توانید بسته به شرایط خود یکی از آنها را برای خرید و خواندن انتخاب کنید. در یک توصیه دانلود نسخه PDF کتاب شاهنامه فرودسی به شما کمک می‌کند در هر زمان که مایل بودید و فقط با در دست داشتن تلفن همراه، تبلت و لپ‌تاپ، خواندن این کتاب‌ را آغاز کنید.
4-کتاب نویسندگان معروف ایرانی
برخی از نویسندگان معاصر ایرانی، کتاب‌های بسیار خوبی را به رشته تحریر درآورده‌اند که خواندن آنها به هر فرد علاقمند به کتاب توصیه می‌شود و نوشته‌های آنها در دسته پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد. برای مثال بسیاری از کتاب‌های محمود دولت آبادی (کلیدر)، عباس معروفی (سمفونی مردگان)، زویا پیرزاد (چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم)، ایرج پزشکزاد (دایی جان ناپلئون)، مصطفی مستور (روی ماه خداوند را ببوس)، نادر ابراهیمی (آتش بدون دود)، صمد بهرنگی (قصه‌های صمد بهرنگی) و … از دسته کتاب‌هایی هستند که ارزش خواندن دارند. همه این کتاب‌ها در قالب ادبیات داستانی، زندگی‌های مردم قومیت‌های مختلف را به تصویر می‌کشد و در بسیاری از آنها، با دیدگاه‌های عمیق نویسنده به زندگی آشنا می‌شوید، به طوری که در تغییر دیدگاه و جهان‌بینی شما موثر هستند.
5-کتاب‌های معروف نویسندگان آمریکایی
نویسندگان بسیار مشهوری از قاره دور، آمریکا، تاثیرات چشم‌گیری در ادبیات جهان داشته‌اند و برخی از نوشته‌های آنها از معورف‌ترین و پرفروش‌ترین در دنیا و ایران به شمار می‌رود. برای مثال کتاب «تام سایر» و «هاکلبری فین» مارک تواین، «گتسبی بزرگ» اف اسکات فیتسجرالد، «خشم و هیاهو» ویلیام فاکنر، «مرگ فروشنده» آرتور میلر، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آید» ارنست همینگوی و «خوشه‌های خشم» جان اشتان بک از برترین آثاری است که خواندن آن به شما توصیه می‌شود.
6-کتاب‌های معروف نویسندگان روسی

احتمالا نام بسیاری از نویسندگان معروف روسی که در این مطلب معرفی شده‌اند را شنیده‌اید، افرادی که با آثارشان تاثیر زیادی بر غنای ادبیات و روح آدمی داشته‌اند و احتمالا تغییرات زیادی را سبب شده‌اند. برخی از این کتاب‌ها «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» لئو تولستوی، «برادران کارامازوف» و «شب‌های روشن» داستایوفسکی، «لولیتا» ناباکوف، «مادر» ماکسیم گورکی، «باغ آلبالو» آنتون چخوف و «اعترافات یک ولگرد» سرگئی یسنین اشاره کرد. بسیاری از این نویسندگان در قرن نوزدهم و بیستم ظهور کرده‌اند و مکتب‌های ادبی متفاوت را گسترش داده‌اند.
7-کتاب نویسندگان معروف فرانسوی
یکی از کشورهای اروپایی که نویسندگان بسیار بزرگی را در خود پرورش داده و بیشترین تعداد نوبل ادبیات را از آن خود کرده‌اند، فرانسه است. بسیاری از آثار این نویسندگان، از تاثیرگذارترین و زیباترین‌های ادبیات به شمار می‌روند و برخی از آنها شامل «بینوایان» و «مردی که می‌خندد» ویکتور هوگو، «کاندید» ولتر (فرانسوا ماری آروئه با نام مستعار ولتر)، «مادام بواری» گوستاو فلوبر، «شاهکار» امیل زولا، «در جستجوی زمان از دست رفته» مارسل پروست، «تهوع» سارتر و «بیگانه آلبر کامو» اشاره کرد. این کتاب‌ها تقریبا در تمامی دنیا مشهور هستند و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ایران نیز به شمار می‌آیند.
کتاب‌های پرفروش بسیاری وجود دارند که ارزش خرید دارند و ما در این نوشتار فرصت اشاره به آنها را نداشتیم، برخی از آنها را که مایلیم در پایان این مطلب اشاره کنیم، «هملت» ویلیام شکسپیر، «غرور و تعصب» جین آستین، «بلندی‌های بادگیر» امیلی برونته، «1984» جورج اورول و «هری پاتر» جی کی رولینگ اشاره کرد. مورد آخر یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در میان کودکان و نوجوانان است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *