آموزش, آموزش انواع بافتنی و خیاطی زبان فارسی (تصویری), آموزش بافتنی (تصویری), اخبار, کاردستی, مادر و کودک

آموزش بافتنی از صفر تا صد با 30 درس رایگان

بافتنی

آموزش بافتنی از صفر تا صد با 30 درس رایگان
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/12/word-image-50.jpeg

در این مقاله قصد داریم به معرفی وتوضیح برخی از اصول آموزش بافتنی بپردازیم. پس با ما همراه باشید. فیلم های آموزش بافتنی را در انتهای همین مطلب می توانید دانلود کنید.
8 نکته مهم برای کسانی که قصد یادگیری بافتنی دارند
1-نخ ساده و ارزان بخرید
ممکن است نخ های زیبا، نرم و متنوعی که در بازار وجود دارند، وسوسه تان کنند اما حقیقت این است که لازم نیست برای اولین چیز هایی که می بافید حتما از نخ خوب و مرغوب استفاده کنید. علاوه بر این، بهتر است در هزینه ها صرفه جویی کرده و وقتی مطمئن شدید که مهارت کافی را به دست آورده اید، سراغ کاموا های لوکس بروید.
منظور از نخ ساده چه نخی است ؟ منظور نخی است که حلقه ای یا فروته، خزدار و ضخیم نباشد. بهتر است یک نخ 100% اکریلیک را انتخاب کنید. اطلاعات روی برچسب نخ را بخوانید. احتمالا عبارت “100 % اکریلیک” یا چیزی مشابه به چشم تان می خورد. تصویر کوچکی از یک توپ نخ که عدد 4 هم روی برچسب وجود دارد نشان می دهد نخ وزن کم یا متوسطی دارد. این مقدار رایج ترین وزن نخ است.

2- در خرید میل های بافتنی تان حساب شده عمل کنید
میل ها مثل نخ نیستند که کیفیت شان در اوایل کار مهم نباشد . میل هایتان باید در تمام پروژه های بعدی یاری تان کنند، پس بهتر است محکم و راحت باشند. شما می توانید به یک فروشگاه کاموا فروشی یا خرازی سر بزنید تا قبل از خرید، مارک و جنس های مختلف را در دست بگیرید و ببینید با کدام راحت تر هستید. اما اگر چنین امکانی را ندارید، توصیه می کنیم میل بامبو سایز 8 را تهیه کنید.
ترجیح شخصی من برای میل، جنس آلومینیوم است ، زیرا نخ به راحتی از روی آن لیز می خورد و کارتان را راحت می کند. البته اگر مبتدی هستید ممکن است کنترل حلقه ها برای تان دشوار شود.
نکته این جا است که اگر دیدید بافتنی را دوست دارید و می خواهید ادامه بدهید، می توانید میل تان را عوض کنید. میل هایی هم هستند که به یک سیم پلاستیکی منحنی وصل هستند. نکته جالبی که وجود دارد؛ این است که می توانید روی این میل های دایره ای صاف ببافید! علاوه بر این نگه داشتن چیزی که بافته اید نسبت به میل های ساده آسان تر خواهد بود.

حتما بخوانید: آموزش تصویری بافتنی کلاه زیبا و ساده برای افراد مبتدی
3- بافت ساده را یاد بگیرید
به عنوان یک مبتدی بهتر است بافت ساده انگلیسی یا قاره ای را یاد بگیرید. طریقه بافت انگلیسی به این صورت است که نخ را با دست راست تان نگه دارید و آن را دور میلی که با آن می بافید ، بپیچید.
در مقابل در سبک قاره ای، نخ را در دست چپتان می گیرید و با میل سمت راست آن را بیرون می کشید. اگر قلاب بافی بلد باشید احتمالا این سبک برای تان آشنا به نظر برسد.
چرا به شما توصیه می کنم بافت قاره ای را بیاموزید ؟ سبک قاره ای سریع تر و راحت تر است و مسلما روی مفاصل انگشتان تان فشار وارد نمی کند. اگر قبلا سبک انگلیسی را یاد گرفته‌اید، می‌توانید شرایط را تغییر داده و بافت قاره ‌ای را یاد بگیرید.

حتما بخوانید: آموزش تصویری 4 بافتنی زنانه-دخترانه جدید و بسیار زیبا
4-سر انداختن را یاد بگیرید
شما به عنوان کسی که تازه می خواهید بافتنی را شروع کنید ؛ باید سر انداختن را یاد بگیرید. شاید این کار به نظرتان خسته کننده به نظر برسد اما چیزی نیست که بتوان از آن فاکتور گرفت و ناچارا باید انجام شود. معمولا هم در الگو های بافتنی که در سایت های مختلف می بینید از طریقه سر انداختن صحبتی نمی شود و به صورت پیش فرض باید آن را بلد باشید.
فقط کافی است که با کاموا یک حلقه درست کنید و با پیچاندن نخ دور انگشت شست و اشاره و رد کردن میل از نخ هر چند تا که لازم است ، سر بیندازید.
5- از کم شروع کنید
حالا که نخ، دو میل و الگوی اولین چیزی که قرار است ببافید را در اختیار دارید ، بهتر است بگویم که از کم شروع کنید. به طور مثال قبل از بافت یک شال گردن بزرگ، یک مربع کوچک را به صورت کشباف ببافید تا دست تان بیاید که چه طور باید ببافید و دیگر نگران این نباشید که کارتان در نهایت چگونه از آب در خواهد آمد.
معمولا اولین تجربه بافتنی آن چیزی نیست که قابل استفاده باشد و حتی اغلب به آخر نمی رسد که بتوان از آن استفاده کرد.

اگر هیچ چیزی از بافتنی نمیدانید: آموزش ابتدایی بافتنی کاموا بصورت تصویری و ساده
6-حواس تان به کشش نخ حین بافتن باشد
سفت یا شل بافتن مسئله ای است که حتی افراد با تجربه هم با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ چه برسد به بافنده‌ های تازه کار. ممکن است در حین بافت متوجه شوید که ردیف های تان به شدت ناهموار هستند، یا به نظر می رسد گره های تان در لبه های کار شل و آویزان شده اند .
پس هم چنان با یک نمونه کوچک تمرین کنید تا زمانی که بتوانید گره های تان را به صورت یکنواخت ببافید و یاد بگیرید کشش نخ و دست تان را کنترل کنید.
7- حواس تان به تعداد گره ها باشد
یادتان باشد که چند تا سر انداخته اید. بعد از هر سی رج و در اتمام بافت، بشمارید ببینید تعداد حلقه های روی میل با اول کار یکی است یا خیر . اگر یکی نبود حتما در حین بافت مشکلی پیش آمده است . نترسید! اشکالی ندارد و برای مبتدیان کاملا طبیعی است که تعداد حلقه های روی میل شان نسبت به تعداد اولیه بیشتر باشد. البته چنین اشتباهی معمولا در پروژه های تکمیل شده قابل قبول نیست. به همین دلیل است که ما به جای شروع یک شال گردن کامل، اول با یک نمونه شروع می کنیم!
وقتی در این حرفه به مهارت کافی رسیدید، می توانید یاد بگیرید که چه طور این اشتباهات بافتنی را شناسایی و آن ها را اصلاح کنید. پس نمی توان گفت اشتباه کرده اید. اگر گره ای جا افتاده یا اضافه بود، می توانید کار را بشکافید تا بفهمید کجا مشکل پیش آمده است . فعلا فقط باید روی بافتن درست و بادقت هر گره تمرکز کنید تا گرهه ای اضافه یا کم نشود. اگر گره ای از میل تان در رفت، قبل از اینکه بیشتر شکافته شود و از بقیه رج ها در برود، گره ها را بشکافید و آن را داخل میل بیندازید. اگر هنگام شمارش دیدید حلقه ای بدون گره است، بدانید که آن را نبافته اید و از دست تان در رفته است.
چطور شروع به یادگیری کار بافتنی کنیم؟ (آموزش انواع گره برای افراد مبتدی)
از طرفی اگر متوجه شدید که گره های تان زیادی است ، هر دو گره را به عنوان یک گره ببافید.
اما اگر گره های تان خیلی کم باشد چه؟ در این صورت از نخ افقی بین دو گره کمک می گیریم. این نخ را دور میل سمت جپ بیندازید و با میل راستی نخ را از این حلقه رد کنید. به این ترتیب یک گره به رج تان اضافه می شود.
هشدار: اگر هنوز در بافتن مشکل دارید، نکاتی که گفته شد را امتحان نکنید . فقط به بافتن ادامه دهید و این اشتباهات را نادیده بگیرید.
8- قبل از این که در بافت گره زیر استاد نشده اید، بافت گره رو را شروع نکنید
همان طور که نباید تا زمانی که کاملا مطمئن نشدید می‌توانید بافت زیر را با چشمان بسته انجام دهید، سراغ روش کم و زیاد کردن گره بروید، نباید بافت گره رو را هم شروع کنید . پس بافت کشبافت هم که به صورت یکی زیر و یکی رو بافته می شود هم زود است. استعداد هر فردی با دیگری متفاوت است و کسانی که هنوز روی بافت های ساده تسلط پیدا نکرده اند نباید سراغ تکنیک های جدید بروند.
مثلا اشتباه است وقتی هنوز روی بافت کشباف مهارت کافی ندارید، سراغ بافتن چیز سختی مثل جوراب بروید.
دانلود دروس آموزش بافتنی

برای دانلود هر درس کافی ست روی آن کلیک کنید. یا اگر پخش شد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست ویدیو کلیک و گزینه Save را بزنید.
هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل رفع شود.
در زیر دو نوع آموزش داریم. هر دو تقریبا کامل هستند اما هر کدام را دوست دارید دانلود نمایید یا هر دو را

آموزش اول (از پیج مینا)

آموزش دوم (از پیج کامواباف)

در کنار این مطلب حتما بخوانید: آموزش بافتنی یک دستگیره قلب شکل

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *