آموزش, آموزش نقاشی, آموزش نقاشی (از مبتدی تا پیشرفته), اخبار, کاردستی, مادر و کودک

آموزش نقاشی گل از صفر تا صد با 15 ویدیو کودکانه+ 30 نمونه

نقاشی گل

آموزش نقاشی گل از صفر تا صد با 15 ویدیو کودکانه+ 30 نمونه
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/12/word-image-69.jpeg

از لذت ها میتواند تزئین صنایع دستی برای خود و اعضای خانواده باشد؛یکی از این موارد نقاشی است و نقاشی طبیعت از جمله این موارد محسوب میشود ؛پس از تسلط بر این تکنیک‌های فوق‌العاده ساده میتوانید یاد بگیرید که چگونه گل هایی زیبا ترسیم کنید!
چه بخواهید چیزی برای خود بسازید یا به یک ایده برای هدیه دادن نیاز داشته باشید، می توانید نقاشی گل را در حالی که چیز جالبی درست می کنید یاد بگیرید. اگر مبتدی هستید نیز نگران نباشید.
دانلود دروس آموزش نقاشی گل (برای کودکان)

برای دانلود هر درس کافی ست روی آن کلیک کنید. یا اگر پخش شد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست ویدیو کلیک و گزینه Save را بزنید.
هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل رفع شود. (یا به پیج منبع مراجعه کنید)

دروس آموزشی:

برای کودک دلبندتان: 20 الگوی جذاب نقاشی برای کودکان که آنها را عاشق نقاشی می کند!
نمونه های عالی از نقاشی گل (می توانید پرینت بگیرید و روی آنها تمرین کنید)
برای بزرگنمایی هر تصویر روی آن کلیک کنید:

در کنار این مطلب دانلود کنید: آموزش نقاشی دیجیتال از صفر تا صد با 15 درس رایگان
15 نکته برای نقاشی گل (ویژه حرفه ای ها)
شماره 1 -موضوع مناسب را انتخاب کنید
انتخاب سوژه ها در هر فصل ،تاثیر واقعی بر هنر گیاه شناسی شما خواهد گذاشت .به عنوان مثال، اگر گل های تابستانی را انتخاب می کنید، می توانید گل های آفتابگردان را به عنوان موضوع خود انتخاب کنید .
شماره 2 -تُن رنگ color tones
برای به تصویر کشیدن فرم سه بعدی سوژه بر روی کاغذ ،حداقل از سه شدت رنگ تیره، متوسط و روشن استفاده کنید. نور خوب هم یکی از ملزومات است .ناحیه تُن میانی جایی است که رنگ واقعی یک سوژه را خواهید دید .همیشه به دنبال درجه ساده ای از تُن رنگ روشن به تاریک باشید .
شماره 3-گل های تازه برای موضوع انتخاب کنید (تا نقاشی تان هم تازه به نظر برسد)
قرار گرفتن گل‌های تازه در مقابل شما به عنوان یک نقاش آسان است، اما باید مطمئن شوید که میتوانید گل‌ها را برای تازه و با طراوت نشان دادن آنها به عنوان پایه نقاشی تان به تصویر بکشید .
شماره 4-روی نقطه ی کانونی (focal point) تمرکز کنید
تصمیم بگیرید که کدام قسمت نقطه کانونی برای نقاشی شما مناسب است. آن را ابتدا سفید نگه دارید و بعد از اینکه بقیه بخش های نقاشی تمام شد، در آخر روی قسمت سفید وقت مفصل بگذارید و جزئیات را به آن اضافه کنید.
شماره 5 -برس خود را به درستی انتخاب کنید
هنگام رنگ آمیزی گلها به یک قلم موی خوب نیاز دارید. هنگامی که با قلم مو رنگ را برمی دارید، قلم مو را بین انگشت شست و سبابه خود بچرخانید تا نقطه درستی به دست آورید. همیشه برس را به سمت خود بکشید تا موها شکسته نشوند. یک برس خوب ارزش سرمایه گذاری را دارد.
شماره 6 -خودتان را به چالش بکشید
به رنگهای سرد و گرم زرد، قرمز و آبی نیاز دارید. با افزودن رنگ های اضافی می توانید رنگ های مشکی مختلفی درست کنید. اجازه دهید رنگ قبل از اعمال لایه های جدید خشک شود و با یک برس مرطوب مخلوط کنید.
شماره 7 -اضافه کردن بافت یا همان Texture
برگ های گل پیچیده هستند. برای به دست آوردن درخشش بالایی که در برخی از برگ ها یافت می شود، نباید در پایان به استفاده از گواش سفید اعتماد کنید. برای دستیابی به بهترین درخشش براق، ناحیه باید کاملا سفید باقی بماند. برای افزودن بافت، برای داشتن برگ‌های پر مو یا ناهموار، از حرکات برس خشک در اطراف نواحی برجسته استفاده کنید.
شماره 8 -همیشه به دنبال سوژه های جدید باشید
فقط روی یک نوع گل خاص تمرکز نکنید، به عنوان یک نقاش هنری، همیشه باید به دنبال مدلهای گل جدید باشید تا هم دستتان قوی شود و هم با ساختار گل های مختلف آشنا شوید.
نقاشی فانتزی: آموزش 20 نقاشی با 20 ویدیو
شماره 9 -از مایع پوشاننده استفاده کنید Masking Fluid
هنگام رنگ آمیزی پرچم گلهای ظریف مانند زنبق یا هلیبور یا رنگ آمیزی گلبرگها، ناحیه را با مایع پوششی سفید نگه دارید. نواحی گلبرگ را خیس کنید و اطراف پرچم را به رنگ گلبرگ رنگ کنید. مایع رنگ را به داخل آن می کشد و از پرچم دور می کند. مایع پوشاننده را پاک کنید و با یک برس کوچک روی گواش کار کنید و در آخر جزئیات را به پرچم اضافه کنید.
شماره 10 -پاشیده شدن
این تکنیک در گل های پراکنده آن گل ها در باغ یا مزارع با طیف گسترده ای از رنگ ها، بافت ها و طرح ها استفاده می شود. برس خود را با رنگ ها به منظور جمع آوری تصاویر گل مانند بپاشید .
شماره 11 -سبزها را اضافه کنید
به عنوان مثال، رنگ قهوه ای مایل به زرد خام را با آبی مخلوط کنید تا سبزهای زیبا و کم رنگ درست کنید که برای سطح زیرین برگ ها مفید است .یکی دیگر ترکیب خوب زرشکی است که به سبز اضافه شده است که در نتیجه یک سبز مایل به ارغوانی لطیف ایجاد می کند که برای جوانه ها عالی است.
شماره 12 -نکات جالب نقاشی را برجسته کنید
اگر می‌خواهید نقاشی چشمگیر داشته باشید، روی برجسته نگه داشتن هایلایت‌هایتان تمرکز کنید . می توانید با پاک کردن آبرنگ مرطوب با دستمال کاغذی یا برس تمیز و مرطوب ،هایلایت های ملایم تری را از بین ببرید .یک کاغذ سفید درخشان می تواند هایلایت های روشن را تضمین کند ،اما افزودن یک گواش سفید در پایان به همان اندازه موثر است .
شماره 13 -لبه های سخت درست نکنید
اگر نمی خواهید شکل به لبه سفت ختم شود، کاغذ یا دستمال کاغذی را خیس کنید و دور آن را برس بکشید. به این ترتیب رنگدانه در اطراف لبه ها جمع نمی شود و ظاهر بسیار نرم تری خواهید داشت.
حتما باید اصول رنگ و نور را بلد باشد-برای یادگیری کامل آنها کافی ست این مطلب را بخوانید
شماره 14 -بیرون از منزل بروید
نقاشی بیرون از خانه در محیطی تمیز و سبز می تواند به آرامش روحیه شما در یک نقاشی کمک کند. اثر آرام بخش طبیعت همیشه به شما سکوت و تمرکزی را می دهد که برای به پایان رساندن کار هنری خود به آن نیاز دارید.
شماره 15 – زیر رنگ برای عمق Underpaint for depth
رنگ زیر رنگ قوی کلید هر چیز دیگری است. یک زیر نقاشی مناسب نه تنها محدوده تونال تصویر را از تاریک ترین مناطق گرفته تا روشن ترین نقاط روشن می کند، بلکه با انجام این کار، عمق و پرسپکتیو ایجاد می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *