آموزش, اخبار, ترفند, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر, نکات خانه داری

از بین بردن جای سوختگی روی فرش (3 روش موثر)

از بین بردن جای سوختگی روی فرش (3 روش موثر)

از بین بردن جای سوختگی روی فرش (3 روش موثر)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/04/word-image-143.jpeg

سوختگی فرش در یک لحظه اتفاق می افتد؛ مثلا ممکن است یک تکه ذغال روی فرشتان بیفتد و فرشتان را بسوزاند. قبل از اینکه بخواهید پول زیادی خرج مرمت و ترمیم فرش یا حتی خرید یک فرش جدید کنید بهتر است از وسایل موجود در خانه تان برای از بین بردن جای سوختگی روی فرش استفاده کنید.
سوختگی های سطحی
اگر فرشتان دچار سوختگی سطحی شده، می توانید قسمت سوخته را با کاغذ سنباده از روی فرش بردارید. اگر کاغذ سنباده ندارید می تواند نوک قسمت های سوخته را با قیچی مانیکور به دقت مرتب کنید. باقیمانده قسمت های سوخته را هم می توانید با جارو برقی تمیز کنید و در نهایت لکه های باقیمانده از سوختگی را هم با محلول آب و مواد شوینده پاک کنید.
موقع ترمیم فرشتان، از لبه بیرونی تا مرکز سوختگی فرش را تمیز کنید تا از پخش شدن رنگ سوختگی به الیاف اطرف فرش جلوگیری کنید. در نهایت روی سطح فرش را با آب اسپری کنید و با یک حوله یا دستمال نرم تمیز رطوبت آن را بگیرید. تا زمانی که ناحیه ترمیم شده به طور کامل خشک نشده روی آن قسمت راه نروید.

قسمت های سوخته فرشی که به طور خفیف و سطحی سوخته را می توان با کاغذ سنباده بسیار ریز برداشت.
بهترین روش از بین بردن طعم سوختگی انواع غذا
سوختگی های جزئی
تار و پودهای سوخته فرش را از هم باز کنید. از یک گوشه فرش که زیر کمد قرار گرفته یا از حاشیه قرنیز، تکه ای از الیاف فرش را ببرید یا اینکه آن قسمت سوخته فرش را کلا تعویض بکنید. چسب صنعتی را روی قسمت سوخته فرش بمالید. الیاف بریده شده را روی آن قرار بدهید و محکم به فشار بدهید. یک کتاب یا گلدان سنگین روی آن قسمت قرار بدهید. بگذارید تا چسب کاملا خشک بشود، اجسام سنگین را از روی آن بردارید، ریشه های اضافی را بچینید و با بقیه بخش های فرش هم تراز کنید.

ترمیم یک تکه کوچک از الیاف سوخته فرش کار آسانی است. الیاف را کمی بیشتر ببرید و از چسب برای ترمیم آن قسمت استفاده بکنید
از بین بردن جای میخ روی دیوار (بهترین روش)
سوختگی های بزرگ
برای سوختگی های بزرگ شاید لازم باشد یک بخش از فرش را عوض کنید. دور نقطه آسیب دیده را با استفاده از یک چاقوی تیز ببرید و طوری این کار را انجام بدهید که به پد فرش آسیب نرسد. از آن قسمت به عنوان الگویی برای جایگذاری قسمت جدید استفاده بکنید. قسمت جدید را از قسمتی ببرید که چندان در معرض دید نباشد، می توانید از اضافه های فرش نیز این کار را بکنید.
برای اینکه مطمين باشید که حتما همه آن بخش پوشانده می شود، قطعه جدید را کمی بزرگ تر از قطعه اصلی ببرید. قسمت خالی را تمیز کنید و یک نوار چسب دو طرفه زیر آن بچسبانید. قطعه جدید را روی آن بگذارید و با دقت فشار بدهید. با انگشتان تان، الیاف جدید و قدیم را با هم قاطی بکنید. درزها را با استفاده از یک سوزن تنظیم کنید و الیاف اضافی را بچینید.

از یک قطعه جایگزین استفاده کنید و محل سوختگی را ببرید. آن را از جا در آورید و قطعه فرش جدید را جای آن بگذارید.
9 روش کاهش سر و صدا در آپارتمان و منزل
راهنمایی های لازم برای ترمیم فرش

انتهای فرش های خاب حلقه ای را اصلاح نکنید و سنباده نکشید. اصلاح یا سنباده کشیدن خاب های حلقه ای باعث آسیب بیشتر فرش و در نتیجه، پیش آمدن مشکلات بیشتری از سوختگی می شود.
برای تمیز کردن سوختگی های فرش از محلولی شامل یک قسمت پراکسید هیدروژن و 10 قسمت آب استفاده کنید. پراکسید هیدروژن به عنوان عاملی طبیعی برای سفید کنندگی عمل می کند و لکه ها را به آرامی از روی پارچه پاک می کند.
با استفاده از یک چاقوی تیز کناره های آن را ببرید و دقت کنید که به خود فرش آسیب نزنید. بخش آسیب دیده فرش را بلند کنید و حواس تان باشد که قطعه جدید به طول کامل محل بریدگی را بپوشاند. برای چسباندن آن از چسب مایع یا نوار چسب دو طرفه استفاده کنید. قطعه جدید فرش را در محل خود بچسبانید و چند ساعت صبر کنید تا خشک بشود. تا زمان خشک شدن کامل روی آن قسمت راه نروید.

برای از بین بردن نشانه های سوختگی از روی فرش از راهنمایی های بالا استفاده کنید. هر چه زودتر اقدام کنید شانس شما برای برطرف کردن کامل آن بیشتر خواهد بود.
در صورتی که آسیب دیدگی زیاد باشد یا اینکه نیاز به ترمیم حرفه ای احساس بشود با یک پیمانکار مجاز یا یک شرکت خدمات ترمیمی فرش تماس بگیرید تا آسیب ها را ارزیابی کنند و درباره بقیه کار تصمیم بگیرند.
مهارت های زندگی (10 مهارت معروف که همه باید بلد باشند)
در ضمن نویسنده تلاش خود را کرده است که این مطالب را تا حد امکان صحیح و دقیق ارائه کند و قصد وی بی اثر کردن مشاوره های شخصی و رسمی کارشناسان حرفه ای واجد شرایط نیست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *