آموزش, اخبار, تقویت هوش، حافظه و خلاقیت, تمرکز, ذهن, روانی, کاردستی, مادر و کودک

از بین بردن خستگی و آشفتگی ذهن (12 روش جدید)

خستگی و آشفتگی ذهن

از بین بردن خستگی و آشفتگی ذهن (12 روش جدید)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/04/word-image-193.jpeg

مغز ما روزانه میلیون داده را پردازش میکند، گاهی این داده ها به قدری زیاد میشود که ذهن خسته و آشفته میشود. فشارهایی که مغز و طبیعت‌تان انتظارش را نداشته در دنیای این روزها روی سرتان هوار شده و همین احساس موجب خستگی تان شده که با هیچ خواب و دارویی برطرف نمیشود. برنامه های روزانه، کارهایی که نیاز به پردازش داده های زیادی است مثل کار با رایانه و گوشی های هوشمند، درس خواندن و … همگی از جمله فعالیت های خسته کننده ذهن هستند. در این مقاله روش های از بین بردن خستگی و آشفتگی ذهن را به شما آموزش خواهیم داد.
علائم خستگی و آشفتگی ذهنی

دلیل خستگی و آشفتگی ذهنی
میتوان دلیل اصلی خستگی ذهنی را چند کارگی دانست. این مسئله را باید پذیرفت که زندگی امروز ما دستخوش تغییراتی شده و سرعت زندگی تا حدود زیادی بالا رفته است. کارهای روزمره، کارهای مربوط به شغلتان و نوتیفیکیشن هایی که از رایانه یا گوشیتان دریافت میکنید همواره اطلاعات زیادی را با سرعت بالا وارد مغزتان میکند.
در نهایت شما با داده هایی پردازش نشده ای روبرو خواهید شد که در ذهنتان جمع شده اند. این داده ها به مرور زمان ذهن را آشفته و خسته میکند. دانستن ریشه خستگی و آشفتگی ذهنتان در درمان آن بسیار کمک کننده خواهد کرد.

12 روش درمان خستگی و آشفتگی ذهن
1- گوش دادن به این موسیقی ها
موسیقی هایی بسیار موثر توسط روانشناسان و آهنگ سازان فقط برای کاهش اشفتگی ذهن ساخته شده است که توسط کاربران استفاده شده و بسیار موثر تشخیص داده شده اند. در گام اول توصیه می کنیم این موسیقی ها را دانلود کنید و از همین امروز روزانه 3 بار (هر بار حداقل 10 دقیقه) به آنها گوش دهید. این موسیقی ها را در اینجا می توانید گوش کنید (باید VPN روشن کنید)
2- ریشه یابی
همانگونه که گفتیم اولین گام برطرف ساختن این مشکل ریشه یابی آن است. شما باید ریشه افکارتان را پیدا کنید. افکار قدیمی، نشخوار ذهنی و یا برنامه های مدیریت نشده میتوانند ریشه مشکل شما باشد. افکارتان را روی کاغذ بنویسید، آن ها را دسته بندی کنید و اگر نتوانستید این کار را انجام دهید از یک روان درمانگر کمک بگیرید. این کار موجب سبک شدن بارهای ذهنی شما خواهد شد.
3- مدیریت فعالیت ها
فعالیت های خود را مدیریت کنید، پروژه های عقب افتاده، کارهایی روزمره سامان داده نشده انرژی زیادی از ذهنتان میگیرد. زمانی را به این فعالیت ها اختصاص دهید، میز کارتان را مرتب کنید، اتاقتان را نظم ببخشید و کارهای مربوط به شغلتان را به پایان برسانید.
4- مدیریت نوتیفیکیشن و فضای مجازی
همانگونه که به آن اشاره کردیم، اطلاعات زیادی که در طول روز دریافت میکنیم موجب اشغال بخش زیادی از ذهن ما میشود. پیشنهاد ما به شما این است دسترسی به فضای مجازی را محدود کنید، نوتیفیکیشن های غیرضروری را خاموش کنید و ایمیل هایتان را در ساعت مشخصی پاسخ دهید. این کار نه تنها خستگی ذهنتان را کاهش میدهد بلکه در مدیریت زمان نیز کمک زیادی میکند.
5- مدیریت روابط عاطفی_احساسی
وجود افراد با انرژی منفی در زندگیتان، افکارتان را مخدوش میکند. در واقع اطرافیان ما اتمسفری خواهند داشت که ذهن ما را تحت تاثیر قرار میدهند. لیستی از روابط سمی زندگیتان تهیه کنید و در صورت امکان روابطتان را کم کنید و با افراد مثبت اندیش رابطه برقرار کنید.
6- تقویت احساسات معنوی
احساسات معنوی را در خود تقویت کنید، کارهای خیرخواهانه و داوطلبانه انجام دهید. وقت بیشتری با خانواده یتان بگذرانید. فرزندتان را به پارک ببرید و وقت زیادی به او اختصاص دهید.به یک کار هنری که به آن علاقه دارید بپردازید.
چطور ذهنم را آزاد و آرام کنم؟ (11 روش علمی و 4 تکنیک جالب)
7- نوشتن
این راهکار شاید یک راهکار کلیشه ای باشد اما میتوان از آن به عنوان یک معجزه یاد کرد. روی یک کاغذ راجع به احساسات خوب و بدتان بنویسید. هرآن چیزی که شما را آزار میدهد، خوشحالتان میکند و یا باید به آن بپردازید را روی این کاغذ بنویسید. این کار بار روانی را کم میکند.
8- مدیتیشن
آرام سازی ذهن با یوگا و مدیتیشن در رفع خستگی و آشفتگی کمک میکند. این کار انرژی شما را متعادل میسازد و بهره وری را بالا میبرد و در نهایت وقت کمتری را به کارها اختصاص میدهید. مدیتیشن برای مبتدیان را در اینجا آموزش داده ایم
9- اولویت بندی کردن
نوشتن برنامه روزانه و اولویت بندی کارها از اهمیت بیشتر به اهمیت کمتر موجب ایجاد یک برنامه ذهنی ساماندهی شده است. در واقع ذهن خسته و آشفته مانند یک میز کار شلوغ است. لازم است تا اطلاعات و برنامه ها ساماندهی شوند، تا علاوه بر انجام به موقع، از تعویق افتادن آن نیز جلوگیری شود.
10- خوابیدن
خواب شب مناسب و کافی منبع انرژی ذهنی به شما می‌رود. افرادی که خواب نامناسبی دارند سریع‌تر از بقیه افراد دچار خستگی ذهنی می‌شوند. شب‌ها بهتر بخوابید تا بهتر فکر کنید. اگر مشکل خواب دارید این مطلب را بخوانید
روش تقویت قدرت ذهن ناخودآگاه (4 تمرین ساده روزانه)
11- استراحت واقعی
در طول روز یک زمانی را فقط برای خود اختصاص دهید. در این زمان هیچ داده های را وارد ذهنتان نکنید. گوشی را کنار بگذارید، رایانه و تلویزیون را خاموش کنید، کتاب را ببندید. چشمتان را ببندید و به هیچ چیز فکر نکنید. این زمان هرچند کوتاه اما در آرام سازی ذهن بسیار کمک کننده خواهد بود.
12- نصب این اپلیکیشن
یک اپلیکیشن فوق العاده که به داشتن تمرکز و کاهش خستگی های فکری روحی کمک شایانی می کند. آن را روی گوشی خود نصب کنید بقیه مراحل بسیار ساده و کار کردن با آن کاملا بی دردسر و رایگان است. شامل یک سری ملودی و راهکارهای فوق العاده موثر:

حرف آخر
ظرفیت ذهنی انسان بسیار بالا است، اما به همان میزان نیز نیازمند استراحت است، روزانه زمانی را به افکارتان اختصاص دهید، سرعت زندگیتان را کاهش دهید و به مغزتان استراحت دهید. خلاقیت، تصمیمات و خوش بینی شما در گرو فعالیت ذهنیتان است، بنابراین به همان میزان که به جسمتان اهمیت میدهید ذهنتان را نیز ا خستگی دور کنید.
17 تا از موثرترین روشهای افزایش تمرکز

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *