آموزش, اخبار, ترفند, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

از بین بردن فوری بوی سیر دهان (8 روش خانگی موثر)     

در حال خرد کردن سیر

از بین بردن فوری بوی سیر دهان (8 روش خانگی موثر)     
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/06/word-image-64.jpeg

سیر بهترین طعم دهنده برای وعده‌ های غذایی است. البته که نمک هم برای طعم غذا بسیار عالی عمل می‌ کند اما سیر طعمی خوشمزه و کامل کننده برای بسیاری از وعده های غذایی است و چیزی که باعث می شود افراد خیلی از سیر استفاده نکنند، بوی آن است. سیر در بعضی از رسپی ها طعم خوبی را ایجاد می کند و بوی خوبی هم در بعضی از غذاها دارد اما هنگامی که صبح روز بعد از خواب بیدار می شوید، نمی توانید بوی دهان خود را تحمل کنید.
می دانیم که این احساس بسیار کلافه کننده است. به همین دلیل با خواندن این مقاله می توانید بفهمید که چگونه از بوی بد سیر دهان تان خلاص شوید.
چرا بوی سیر باقی می ماند؟
سیر برای سلامتی بسیار مفید است و حاوی آنتی اکسیدان ها است. مطالعات نشان می‌ دهد که سیر عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و باعث می‌ شود که شما طول عمر بیشتری داشته باشید. پس لطفاً تا حدی که می توانید، سیر بخورید.
همچنین سیر طعم خوبی به وعده های غذایی می دهد. اما چرا سیر مدت زمان طولانی دهان را بدبو می‌ کند؟
44 مهارت که هر مرد و زنی باید بلد باشند
سیر سرشار از ترکیبات سولفور است که فقط دهان را درگیر نمی کند. اگر دقت کرده باشید، هنگامی که سیر داخل حبه خودش باشد، بو نمی دهد. زمانی بو می دهد که داخل آن شکسته شود‌ یعنی باید سیر را از همدیگر باز کنید و آن را در معرض هوا قرار دهید تا بوی آن به طور کامل خارج شود.
هنگامی که سیر خرد می شود، ترکیبات بودار در طول گوارش، وارد جریان خون می‌ شوند و سپس این ترکیبات همراه با بو به ریه ها می رسند. از همان جا بوی سیر به داخل دهان برمی‌ گردد و حتی وارد منافذ پوست می شود و تا چند ساعت یا به اندازه یک روز کامل، بوی آن باقی می ماند‌. بنابراین هنگامی که می‌ خواهیم سیر مصرف کنیم، باید با بوی بد دهان بعد از مصرف آن چه کار کنیم؟ در این مقاله ترفند هایی را برای از بین بردن بوی سیر دهان به شما معرفی خواهیم کرد.
چگونه از بوی بد سیر داخل دهان خلاص شویم؟
مسواک بزنید و نخ دندان بکشید
مسواک زدن بعد از خوردن غذاهایی که شکر بالا، نشاسته و اسید دارند، باعث جلوگیری از ایجاد پلاک روی دندان می‌ شود. همچنین مسواک می تواند نفس شما را تازه کند، زیرا بقایای مواد غذایی و بوی آن را از بین می برد. پس از خمیر دندان خوب حاوی فلوراید استفاده کنید که یک طعم و رایحه تازه و طبیعی داشته باشد و بوی بد سیر را از بین ببرد.بهترین راهکار برای تمیز کردن دندان ها این است که دو بار در روز و حداقل هر بار دو دقیقه آن را مسواک بزنید.

می دانیم که می خواهید بوی بد سیر را به طور کامل از بین ببرید اما مسواک زدن نباید خیلی سفت و سخت انجام شود. خیلی ملایم و آرام و مثل همیشه مسواک بزنید و منتظر قوی شدن و سالم شدن ریشه دندان باشید.
به یاد داشته باشید بویی که عامل ایجاد باکتری است، معمولاً زیر خط لثه و بین دندان بیشتر یافت می‌ شود. بنابراین نخ دندان کشیدن می‌ تواند به کاهش این باکتری ها کمک کند و خمیر دندان به تنهایی راهکار کاربردی نیست . علاوه بر این که حداقل یک بار در روز نخ دندان می کشید، سعی کنید مسواک و نخ دندان را بعد از خوردن سیر هم به روتین خود اضافه کنید.
چگونه یک هندوانه خوب انتخاب کنیم؟
زبان تان را تمیز کنید
بعد از این که غذا های حاوی سیر و پیاز خوردید، علاوه بر این که دندان خود را مسواک زده اید، بسیار مهم است که چند ثانیه برای تمیز کردن زبان هم وقت بگذارید. زیرا بویی که عامل ایجاد باکتری می شود، ممکن است روی زبان نشسته باشد که قطعاً تنفس شما را بدبو می‌ کند. پس حتماً روتین مسواک زدن خود را با استفاده از تمیز کننده زبان کامل کنید یا حتی مقداری مسواک حاوی خمیر دندان به این قسمت بکشید تا باکتری ها از بین بروند.

برای این که بهترین نتیجه را بگیرید، دهان خود را با کمی آب پر کنید، زیرا باکتری نمی تواند در برابر آب و خمیر دندان مقاومت کند. سپس با مسواک از عقب به سمت جلو و با حرکات رو به پایین زبان را تمیز کنید.
این کار شما زمانی تمام می‌ شود که هیچ ماده سفیدی روی زبان باقی نمانده باشد. این کار را به بخشی از روتین روزانه خود تبدیل کنید و فقط آن را منحصر به زمان هایی که سیر می‌خورید، نکنید تا همیشه دهان و تنفس خوشبویی داشته باشید.
روغن های طبیعی را امتحان کنید
روغن های طبیعی می توانند تازگی به خمیر دندان بدهند، زیرا بیشتر از خمیر دندان حاوی مواد طبیعی مثل لاوندر، وانیل، فلفل و مواد خوشبو کننده هستند. روغن های طبیعی به خوشبویی تنفس شما کمک می کنند و می توانید از آن به عنوان شوینده دهان هنگام دسترسی نداشتن به مسواک هم استفاده کنید.
مقداری روغن طبیعی را با آب ترکیب کنید و دهان تان را با آن بشویید. بهترین گزینه‌ ها برای خوش بو شدن دهان شامل موارد زیر است:

روغن رزماری
اکالیپتوس
مر
نعناع

چگونه باید از این روغن ها استفاده کرد: یک قاشق چای خوری از روغن حامل را با یک قطره از هر کدام از روغن های بالا ترکیب کنید. حداقل ۳۰ ثانیه این روغن را در دهان تان نگه دارید تا باکتری ها از بین بروند و تنفس شما خوشبو شود. مراقب باشید که این روغن را قورت ندهید، زیرا اگر این روغن ها خورده و بلعیده شوند ، ممکن است وضعیت گوارش و معده شما را به هم بریزند.
ساقه سیر را جدا کنید
خوشبختانه می‌ توانید از طعم خوشمزه سیر لذت ببرید اما شدت بوی آن را کاهش دهید. کافی است که هنگام آماده سازی، هر حبه سیر را از وسط نصف کنید و ساقه و هسته آن را بیرون بکشید و همیشه به این صورت از سیر استفاده کنید. این کار باعث می شود که بوی بد و نا خواسته از داخل سیر بیرون بیاید؛ بدون این که به طعم آن لطمه بخورد.
چگونه لکه های عرق زیر بغل را از بین ببریم؟
سیر را با غذا های مناسب همراه کنید
برای اینکه سیر را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، می‌ توانید مقداری از آن را در بعضی از غذا ها استفاده کنید. اگر ترکیب سیر با غذا ها صحیح باشد، قطعاً به خنثی کردن بوی آن هم کمک می‌ کند. در این قسمت مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که در صورت همراه شدن با سیر، بوی کم تری را ایجاد می کند:

کرفس
کاهو
سیب
جعفری
نعنا
بروکلی
قارچ
ریحان

البته پختن این غذا ها باعث کاهش بوی سیر می شود اما به طور کلی می توانید این مواد غذایی را هم خام مصرف کنید و از خاصیت بالای آن ها بهره مند شوید.
جوش‌ شیرین را قرقره کنید
همچنین می توانید از دهانشویه خانگی همراه با جوش‌ شیرین هم استفاده کنید؛ ماده‌ ای که در اکثر خانه ها یافت می شود. مقدار کمی جوش شیرین را با آب گرم ترکیب کنید و به مدت ۳۰ ثانیه آن را قرقره کنید . این کار باعث می شود تا هر گونه بو در دهان از بین برود.
از دهانشویه استفاده کنید
اگر وقت ندارید که با خمیردندان همیشگی خود مسواک بزنید، می توانید مقدار کمی جوش شیرین را بردارید و یا از دهانشویه چند لحظه بعد از خوردن سیر استفاده کنید.
بوی قوی دهان شویه می‌ تواند بوی سیر را پوشش بدهد. همچنین باکتری ها، پلاک ها و ذرات غذایی را داخل دهان بشویید که آن ها هم نتوانند هیچ بوی بدی را ایجاد کند.
طرز تهیه یک دهانشویه عالی در منزل
دهانشویه حاوی کلرین دی اکسید معمولاً موثر ترین راه برای از بین بردن بوی بد دهان است .
استفاده از دهانشویه یک راه سریع و آسان برای تازه کردن تنفس است و هنگامی که در ترکیب با مسواک و نخ دندان استفاده شود ، بهترین راهکار خواهد بود.
آدامس بجوید
شاید این راهکار موقت باشد اما جویدن آدامس نعنایی می تواند بوی بد را تا مدت کوتاهی در دهان خنثی کند. جویدن آدامس همراه با نوشیدن آب به تولید بزاق سالم کمک کرده و باعث می‌ شود که دهان شما از باکتری، پلاک و اجزای غذایی پاک سازی شود.
چای سبز بنوشید
اگر جویدن آدامس راهکار خوبی نبود، چای سبز می تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر اینکه فواید زیادی برای سلامتی دارد، می‌ تواند به از بین بردن بوی بد دهان به دلیل مصرف غذا هایی مثل سیر کمک کند. چای سبز همچنین به کاهش پلاک داخل دهان هم کمک خواهد کرد.
شیر بنوشید
شیر شاید به عنوان از بین برنده بوی دهان شناخته نشده باشد اما یک راهکار بسیار عالی است. اجزای داخل شیر شبیه به یک دئودورانت عمل می کنند. از آن جایی که شیر جزء مایعات است، همچنین محتوای چربی آن هم می‌ تواند به کاهش بوی بد داخل دهان مخصوصاً بعد از خوردن غذایی مثل سیر کمک کند.‌
نوشیدن شیر بعد از مصرف غذا های حاوی سیر یا پیاز، در از بین بردن بوی بد دهان بسیار کمک کننده است اما نوشیدن مقدار کمی شیر هم زمان با مصرف مواد غذایی ، احتمالا تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.
سرکه سیب را امتحان کنید
یکی دیگر از راهکار های موثر برای از بین بردن بوی بد دهان بر اثر خوردن سیر، نوشیدن چند قاشق غذاخوری سرکه سیب است.‌ شما می توانید مقداری سرکه سیب را با آب ترکیب کنید یا آن را قبل از شستن دهان قرقره کنید. البته بهتر است قبل از خوردن این ماده حتماً از پزشک خود اجازه بگیرید.
آب بنوشید
آب یک انتخاب عالی برای شستشو و از بین بردن بوی بد دهان است. بعد از خوردن مواد غذایی حاوی سیر برای مدیریت و رفع بو از آب استفاده کنید. آب همچنین به تولید بزاق در دهان کمک می‌ کند بنابراین دهان می تواند در طول روز با بزاق، خودش را شستشو دهد.
نوشیدن آب همچنین باعث سالم ماندن و تمیز ماندن دهان می شود. همچنین می توانید چند قطره لیمو داخل آب بریزید تا طعم بهتری پیدا کند و بوی دهان شما را کاهش دهد.
چگونه بوی بد کفش ها را از بین ببریم؟ (7 روش)
کلام آخر
خوردن سیر ممکن است اثرات منفی روی بوی دهان داشته باشد اما از ارزش غذایی این ماده کم نمی‌ کند و شما باز هم می توانید سیر مصرف کنید.فقط باید ترفندهایی را در پیش بگیرید.
به طور منظم و کامل دهان خود را مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و هر زمان که توانستید از دهان شویه استفاده کنید. و خودتان و اطرافیانتان را خوشحال و راضی نگه دارید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *