آموزش, اخبار, ترفند, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر, نکات خانه داری

از بین بردن لکه چای از روی ظروف، شیشه، استیل و هر چیزی

از بین بردن رنگ چای

از بین بردن لکه چای از روی ظروف، شیشه، استیل و هر چیزی
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/06/word-image-40.jpeg

فرض کنید که در حال خوردن چای هستید و ناگهان مقداری از آن روی لباستان می ریزد. احتمالاً باید به دنبال راهکاری باشید که بتواند لکه چای را از روی لباس شما پاک کند؛ به گونه ای که هیچ اثری از آن باقی نماند.
در این مقاله راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن بتوانید لکه چای از روی لباس را پاک کنید.
چگونگی پاک کردن لکه چای از روی لباس
لکه چای جزء لکه هایی است که به راحتی از بین نمی رود اما نگران نباشید. این لکه‌ ها دائمی نیستند. فقط باید مراحل ساده‌ ای را برای از بین بردن آن در پیش بگیرید:
1-یک اسفنج بردارید و آن را به آب آغشته کنید. آب اضافی را بگیرید و به قسمت مورد نظر از لباس بزنید.2-اگر افاقه نکرد، می توانید خود لباس را به مدت نیم ساعت یا حتی یک ساعت داخل آب سرد قرار دهید.3-از محلول یک قاشق چای خوری سرکه و یک لیتر آب استفاده کنید و آن را به لکه چای اسپری کنید.4-به مدت 10 دقیقه صبر کنید . سپس ناحیه مورد نظر را خشک کرده و آب بکشید و مانند همیشه لباس را بشویید و اجازه دهید که در معرض هوای آزاد خشک شود.
اگر لباس شما سفید است و ممکن است که نسبت به سفید کننده مقاوم باشد، می توانید آن را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و مقداری مایع شوینده و سفید کننده به آن اضافه کنید و چهار ساعت این ماده را روی لباس نگه دارید و بعد ماشین لباسشویی را روشن کنید. سپس آن را در معرض هوای آزاد پهن کنید تا خشک شود.
چگونگی از بین بردن لکه چای از روی فنجان
وقتی که چای مدت زمان طولانی داخل فنجان می ماند، باعث ایجاد لکه روی آن می شود . معمولا خوردن چای در چنین فنجان‌ هایی اصلاً کار درست و امنی محسوب نمی شود. به همین دلیل باید لکه ها را از بین ببرید. اقداماتی که باید انجام دهید، شامل موارد زیر است:
1-اول داخل فنجان را با آب سرد خیس کنید.2-سپس یک لایه نازک جوش‌ شیرین به داخل فنجان بپاشید تا قسمت های قهوه ای را پوشش دهد.3- 10 دقیقه صبر کنید. سپس از یک اسفنج یا اسکاچ استفاده کنید و روی جوش شیرین بکشید.4-یک بار دیگر این کار را تکرار کنید و مانند همیشه آن را به مایع ظرفشویی آغشته کرده و آب بکشید.5-در صورت نیاز این روش را دوباره تکرار کنید.هر چقدر که بعد از ایجاد لکه، سریع تر اقدام به پاک کردن کنید ، کار شما راحت تر پیش می رود اما اگر کار را به تعویق بیندازید، باید مدت زمان طولانی تری صرف پاک‌ کردن‌ لکه کنید.
چگونگی پاک کردن لکه چای از روی دندان
معمولا این اتفاق بر اثر مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار رخ می‌ دهد و فقط شامل چای نمی شود اما به هر حال ایجاد لکه چای روی دندان، اتفاق خوشایندی نیست و برای از بین بردن آن و بازگشت سفیدی و درخشندگی دندان ها می توانید مراحل زیر را در پیش بگیرید:
1-ابتدا دندان های خود را با جوش شیرین مسواک بزنید. شاید انجام این کار دندانتان را سفید نکند اما لکه باقی مانده چای روی دندان را کم می کند.2-سعی کنید به طور منظم، حداقل یکبار در هفته با جوش شیرین مسواک بزنید.3-همچنین می توانید از مسواک برقی کمک بگیرید که دندان های شما را بهتر تمیز می کند و لکه ها را سریع تر از بین می برد.
این روش سریع لکه را از بین می‌ برد و اگر آن را ادامه دهید، به مرور زمان دندان های سفید تر و تمیز تری خواهید داشت و دیگر فرقی ندارد که چقدر چای بنوشید.
تاثیر اعتیاد به تصاویر و سایتهای مستهجن بر ازدواج
از بین بردن لکه چای از روی پلاستیک
فرقی ندارد که لکه چای روی ظروف پلاستیکی از چای خنک یا چای داغ باشد ، در هر صورت پاک شدن آن برایتان غیر ممکن بنظر می رسد. فرقی ندارد که چند بار سعی کرده اید تا لکه را پاک کنید، احتمالا هیچ کدام از روش ها کافی نبودند.
ما در این قسمت راهکار هایی را برای شما داریم:
1-ابتدا ظرف پلاستیکی خود را با آب پر کنید .
2-دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی داخل آن بریزید. (دقت کنید که در این قسمت نباید از صابون ظرفشویی استفاده کنید.)3-اجازه دهید که این ترکیب به مدت ۱۵ تا ۴۵ دقیقه داخل ظرف بماند. مدت زمان بستگی به میزان لک دارد.4-با  انجام این کار لکه چای به آرامی از روی پلاستیک بلند می‌ شود . اگر لکه باقی مانده بود، از فرچه یا براش برای پاک کردن آن استفاده کنید.
5-در صورت نیاز این روش را تکرار کنید.
چگونگی پاک کردن لکه چای از روی شیشه یا لیوان شیشه ای
اسیدیته چای باعث می شود که چای روی هر چیزی لکه ایجاد کند . همین امر باعث لک انداختن چای روی شیشه و ایجاد لکه های حلقه ای می شود. در این قسمت با ترفند هایی برای پاکسازی این لکه ها آشنا خواهید شد:
1-در ابتدای کار سه قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا زمانی که این ترکیب حالت خمیری پیدا کند.2-سپس آن را به لک روی شیشه بزنید.3-یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی را داخل یک فنجان آب داغ بریزید.4-این ترکیب را به شیشه بزنید و لکه را با آن بپوشانید .
5-اجازه دهید که شب تا صبح بماند.6-سپس شیشه را بشویید و مانند همیشه آن را آب بکشید.7-در صورت نیاز دوباره این روش را تکرار کنید.

روش از بین بردن هر نوع لکه از روی فرش
از بین بردن لکه چای از روی فرش
لکه چای روی فرش چالش‌ برانگیز ترین لکه ای است که با آن مواجه هستید اما از بین بردن آن غیر ممکن نیست . در این قسمت یاد می گیرید که چگونه لکه چای را به گونه ای از روی فرش پاک کنید که انگار هرگز هیچ لکه ای وجود نداشته است:1-اول با سشوار ناحیه مورد نظر را خشک کنید و اجازه ندهید که هیچ مایعی باقی بماند.2-سپس مقدار کمی آب به قسمت مورد نظر بزنید.3-از پاک کننده فرش استفاده کنید.
4-اجازه دهید که این ماده ۵ تا ۱۰ دقیقه روی لکه بماند سپس آن را با دستمال پاک کنید.
5- اگر باز هم لکه باقی مانده بود، مقداری سرکه سفید را با آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز و به صورت ضربه ای به لکه چای بزنید و اجازه دهید که این پارچه ۵ الی ۱۰ دقیقه در این محل بماند .
6- سپس با یک پارچه تمیز دیگر ، آن را پاک کنید.7-در نهایت می توانید با یک جاروبرقی روی محل مورد نظر به نتیجه خوبی برسید.

از بین بردن لکه چای از روی استیل ضد زنگ
معمولاً استیل های ضد زنگ، لکه ها را به خوبی نشان می دهند ؛ مخصوصاً اگر لکه چای روی آن ها وجود داشته باشد. برای از بین بردنشان مراحل زیر را در پیش بگیرید:
1-ابتدا یک عدد بطری اسپری را با سرکه سفید پر کنید.2-سپس به کل قسمت لکه‌ دار سرکه بزنید.3- 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.4-یک پارچه روی آن قرار دهید تا سرکه و لکه را به خودش جذب کند.
5-سپس با آب گرم ناحیه مورد نظر را بشویید .
6- در مرحله آخر استیل را به طور کامل خشک کنید تا مثل روز اول برق بزند.
در ادامه بخوانید: 36 ترفند تمیزکاری ویژه خانه داری که باید زودتر می دانستید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *