آموزش, اخبار, ترفند, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

براق کردن رینگ و لاستیک اتومبیل با 3 ترکیب خانگی عالی

براق کردن رینگ و لاستیک اتومبیل با 3 ترکیب خانگی عالی

اگر ماشین داشته باشید به احتمال زیاد به اینکه همیشه براق و درخشان به نظر برسد هم فکر می کنید. مراقبت از رینگ و لاستیک ماشین شامل براق کردن آنها هم می شود و خبر خوب اینجاست که لازم نیست برای تمیز و درخشان کردنشان هزینه زیادی بپردازید. ما اینجا ساده ترین و در عین حال موثرترین روشهای خانگی برای براق کردن رینگ و لاستیک اتومبیل را در اختیارتان می گذاریم. این روشها نه تنها موثر هستند و به لاستیک ماشین شما آسیبی نمی زنند، بلکه جلوی خرج و مخارج اضافی برای خرید براق کننده های شیمیایی را هم می گیرند.
3 تا از بهترین ترکیبهای خانگی برای براق کردن لاستیک ماشین
خیلیها دستورالعملها خاص خودشان را برای تمیز و براق کردن رینگ و لاستیک ماشین دارند، ولی از این سه مورد عجیبی که ما قرار است معرفیشان کنیم بی خبرند! با اینکه این راهها بهترین و ایمن ترین روشها برای براق کردن لاستیک ماشین هستند، ولی اکیدا توصیه می کنیم موقع ساخت این ترکیبها از وسایل محافظت کننده مثل دستکش نیتریل و عینت محافظ چشم استفاده کنید، چون ممکن است پوستتان به این مواد حساسیت نشان بدهد و خدای نکرده کارتان به بیمارستان بکشد.
براق کننده لاستیک شماره 1: روغن کرچک و الکل

خرید اینترنتی

با استفاده از روغن کرچک و الکل با مقدار کمی شامپوی خودرو می توانید یک ترکیب براق کننده عالی و ارزان برای لاستیکهای ماشینتان بسازید. برای درست کردن این ترکیب به مواد زیر نیاز دارید:

روغن کرچک – 25 میلی لیتر
الکل مالشی- 75 میلی لیتر
شامپوی ماشین- 10 میلی لیتر
آب- دو لیتر
برس لاستیک برای شستشو
پد اپلیکاتور تایر یا دستمال میکروفیبر

برای ساخت این ترکیب جادویی شامپوی خودرو و آب را با هم مخلوط کنید. بعد از برس لاستیک استفاده کنید تا محلول را به تمام شیارها و سطوح مختلف لاستیک ببرید و همه جا را کاملا با این محلول بشویید.
بعد از تمیز کردن لاستیک، از الکل برای براق کردن آن استفاده می کنیم. الکل آلودگیهایی که در مرحله قبلی پاک نشده اند را کاملا تمیز می کند. فقط کافیست مقداری الکل را روی یک دستمال میکروفیبر یا پد اپلیکاتور بریزید و روی لاستیک بکشید.
حتما بخوانید: چگونه از بخار کردن آینه های حمام جلوگیری کنیم؟ 
بعد از خشک شدن لاستیک، یک دستمال میکروفیبر یا پد اپلیکاتور دیگر بردارید و مقداری روغن کرچک رویش بریزید. بعد آن را به صورت حرکات دایره ای روی تمام نقاط و نواحی لاستیک بکشید تا براق و درخشنده شود.
براق کننده لاستیک شماره 2: روغن بچه

خرید اینترنتی

بین گزینه های براق کننده لاستیک لیست امروز ما، روغن بچه از همه ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. این روغن معدنی نه تنها تمام سطوح را درخشان و براق می کند، بلکه ویتامین E موجود در آن هم باعث از بین رفتن خشکی و ترک خوردگیهای سطح لاستیکتان می شود.
برای استفاده از این روش به مواد زیر نیاز دارید:

روغن بچه – 1 لیوان
آب- نصف لیوان
شامپو ماشین- 3 قطره
برس تایر
دستمال میکروفیبر تمیز

اول از همه نصف لیوان آب را در ظرفی بریزید. بعد روغن بچه را اضافه کنید و در نهایت هم سه قطره شامپو را با مواد مخلوط نمایید. حالا این محلول را در یک بطری اسپری بریزید و آن را تکان بدهید. سپس آن را روی تمام سطح لاستیکتان اسپری کنید. می توانید به جای اسپری کردن، یک دستمال میکروفیبر تمیز را به محلول آغشته کرده و روی لاستیک بکشید.
اجازه بدهید این محلول چند دقیقه ای روی لاستیک بماند و بعد با یک دستمال تمیز دیگر آن را کاملا پاک کنید.
براق کننده لاستیک شماره 3: روغن لیمو

خرید اینترنتی

روغن لیمو هم باعث براق و درخشنده شدن لاستیکهای ماشین شما می شود و هم بوی آن را بهتر می کند. اگر متوجه شده اید که تازگیها لاستیکهایتان بوی سوختگی می دهند این روش گزینه مناسبی برای شماست.
علاوه بر این، روغن لیمو آسیبها و صدمات ناشی از اشعه فرابنفش و آلاینده‌ های هوا روی لاستیکهای ماشین شما را هم از بین می برد. این ترکیب جادویی یکی دیگر از روشهای بسیار عالی برای براق کردن و حالت دادن به لاستیکهای شماست.
روش استفاده از سیب زمینی برای جلوگیری از بخار کردن شیشه اتومبیل
برای استفاده از این روش به مواد زیر نیاز دارید:

شامپو خودرو – 30 میلی لیتر
روغن لیمو – 15 میلی لیتر
بوراکس- 50 میلی لیتر
آب گرم- دو گالن
برس تایر
دستمال میکروفیبر تمیز

اول شامپوی ماشین را در سطل بریزید و بعد آب و بوراکس را به آن اضافه کنید. مواد را کاملا هم بزنید تا یکدست شوند و در آخر هم به آن روغن لیمو را اضافه کنید. بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند، برس لاستیک را داخل محلول بزنید و روی لاستیک خودرویتان بکشید. وقتی کاملا همه جای لاستیک را با این محلول تمیز کردید، با یک دستمال میکروفیبر تمیز آن را پاک کنید و خشک کنید.
یک روش دیگه در ویدیوی کوتاه زیر (با نوشابه)

 
چرا برق انداختن از لاستیکهای ماشین خیلی مهم است؟
براق و درخشان بودن لاستیکهای ماشین فقط باعث زیبایی ظاهری آنها نمی شود، بلکه نشانه سالم بودنشان هم هست. وقتی لاستیکها را براق و تمیز نگه می دارید نه تنها دیوارهای آنها سفتی خودشان را حفظ می کنند، بلکه عمر لاستیکها را هم بیشتر می شود.
ساده ترین راه برای سالم نگه داشتن لاستیک ماشین، تمیز کردن مرتب آن است. شستن آلودگی ها، کثیفی ها و گرد و غبار از روی لاستیکها مانع از فرو رفتن آنها به داخل می شود. با تمیز نگه داشتن لاستیکها و استفاده از محافظ، احتمال ترک خوردگی و کم شدن عمرشان را هم کاهش می دهید.
بسیار کاربردی: پاک کردن فضله پرندگان از ماشین (7 راه موثر)
لاستیکهای خودرو هر ماه باید معاینه و تعمیر شوند. یکی از روشهای معاینه سلامت لاستیک استفاده از سکه برای برای آزمایش عمق آج است. رانندگی کردن باعث می شود که آج لاستیک ماشین کم کم فرسوده شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

با استفاده از سکه می توانید سالم بودن آج لاستیک را بررسی کنید. این روش برای اولین بار در کشور آمریکا و با سکه پنی انجام شد. برای این کار یک سکه 100 تومانی بردارید و آن را داخل آج لاستیک بگذارید. اگر کلمه ریال روی سکه به طور کامل پوشانده شد، آج لاستیک شما سالم است، اما اگر کلمه ریال یا تاریخ ضرب سکه مشخص بود باید هر چه سریعتر لاستیک را عوض کنید چون فرسوده و خراب شده است. هیچ وقت اجازه ندهید دیر شود و هر چه زودتر برای تعویض لاستیکها اقدام کنید.
بلد باشید: معرفی انواع سنسورهای خودرو بهمراه کارکرد
از طرف دیگر، شما باید هر هفته باد لاستیکها را هم چک کنید؛ مخصوصا در روزهایی که وضع آب و هوا تغییر چشمگیری کرده است. بررسی لاستیکها از نظر وجود ترک، حباب یا سایشهای عجیب و غریب و غیر عادی هم ماهی یکی دو بار ضروری است. این کار باعث می شود اگر موردی بود خیلی زود متوجهش شوید و برای تعمیر آن اقدام کنید. یادتان باشد باد کردن نامناسب لاستیکها می تواند باعث سایش زودرس و انفجار احتمالی لاستیک شود.
نکته مهم: یادتان نرود که لاستیک زاپاس ماشینتان را هم هر ماه چک کنید. حادثه خبر نمی کند. ممکن است در شرایط خیلی بدی دچار پنچری لاستیک شوید و اگر لاستیک زاپاستان هم کم باد یا خراب باشد آن وقت دیگر می شود قوز بالا قوز!
جمع بندی
پوسیدگی لاستیکهای خشک یا ترک خوردگی آنها اتفاق رایج و اکثرا هم اجتناب ناپذیری است. اگر لاستیکهای شما به این مرحله رسیده اند وقتش رسیده که آنها را عوض کنید. راه حلهای گفته شده در این مطلب به برق افتادن و درخشان شدن لاستیکهای ماشین شما کمک می کنند و در عین حال به حفاظت از آنها هم کمک می کنند. یادتان باشد که همیشه برای برق انداختن لاستیکهایتان از روشهای بی ضرر و مطمئن استفاده کنید. روغن لیمو گزینه ای عالی و ایمن برای این کار است.
آموزش احیای باتری مرده ماشین (4 روش ساده تر)
البته باید این را هم در نظر داشته باشید که محافظت از لاستیکهای خودرو فقط به استفاده همین موارد محدود نمی شوند؛ شما باید به طور مرتب لاستیکهای ماشین را بررسی و معاینه و در صورت لزوم نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. اگر لاستیک ماشین شما سالم باشد، رانندگی شما هم ایمن و بی خطر خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *