آموزش, آموزش عکاسی, آموزش عکاسی مقدماتی تا حرفه ای (رایگان), اخبار, عکاسی حرفه ای, کاردستی, مادر و کودک

برای عکاسی چه چیزهایی لازم است؟ (12 وسیله ضروری)

در حال خرید تجهیزات عکاسی

برای عکاسی چه چیزهایی لازم است؟ (12 وسیله ضروری)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2020/10/word-image-402.jpeg

یکی از مطالب آنلاین مورد علاقه ی من سوال پرسیدن از عکاس های مبتدی است. به طور کلی آن ها می گویند که عکاسی سرگرمی عالی برای عکاس هاست و عکاس های مبتدی سعی می کنند تا ایرادات خود را برطرف کنند .
یکسری سوال های رایج از مبتدی ها آن ها را مجاب می کند تا بهترین تجهیزات عکاسی را تهیه کنند. من همیشه در مورد این مسایل رایج مورد پرسش قرار گرفته ام و به همین دلیل تصمیم گرفتم که لیستی از تجهیزات مورد نیاز برای مبتدی ها تهیه کنم که بتوانم در مقابل سوال کننده پاسخ گو باشم.
دوربین عکاسی
دوربین عکاسی به عنوان یکی از کتاب های مورد علاقه ی من است اما بعدا در مورد کتاب های این لیست توضیح خواهم داد. اکنون به مبتدی ها پیشنهاد می کنم که از یک دوربین خوب استفاده کنند.
معمولا فرض ما این است که هرکسی که در مورد انتخاب دوربین سوال می کند شاید عکاسی است که این حرفه را با دوربین هوشنمدش شروع کرده یا عکاسی که برای سرگرمی فیلم های زیادی گرفته است.
10 تا از بهترین ترفندها برای عکاسی (آماتور و حرفه ای)
این دسته از مبتدی ها نه تنها با فرایند خلاقانه آشنا هستند و می خواهند که کارهای بیشتری انجام دهند بلکه به یک دوربین جدید به عنوان یک خرید مهم نگاه می کنند که نمی خواهند در خرید آن اشتباه کنند. اساسا باید گفت لازم است که برای شما تفسیری از همه ی تبلیغات دوربین های کم ارزش داده شود تا دریابید که بهترین دوربین برای شما چه دوربینی است.
من به شما یکی از دو نوع crop format یا ضریب برش دوربین را توصیه می کنم. هم APS و هم MFT می تواند مناسب باشد.
تا همین چند سال پیش این دوربین ها بیشترین کاربرد را در ساخت فیلم های سرگرم کننده داشتند. پس هرکسی که دوباره از آن استفاده کند، متوجه می شود که انتخاب درستی داشته است. همچنین آن ها پر از ویژگی های کمک کننده هستند که عکاس را از میان گوشی های هوشمند به طرف خودشان جذب می کنند . برای جزئیات بیشتر در موردمقایسه ی فرمت های APS-C و MFT ویدئوی زیر را تماشا کنید.
ای کاش می شد از شما سوالات بیشتری در مورد انتخاب دوربین می پرسیدم تا دقیقا متوجه شوم که به دنبال چه نوع دوربینی هستید اما اکنون می توانم توجه شما را به مسیر دوسطح خوب از دوربین ها با ویژگی های خوب جلب کنم.

در فرمت APS-C ، در طبقه ی DSLR ،  Canon EOS Rebel T6 دوربین خوبی است. یک سنسور 18MP، وای فای، امکان ضبط ویدئو، صفحه نمایش عقب 3”، و دید واضح برای تماشاچی دارد. این دوربین autofocus یا سیستم وضوح یابی خودکار ، auto exposure یا سیتم نوردهی خودکار، تنظیمات دستی ، گزینه هایی در منو با جلوه های ویژه دارد.

یک دوربین بدون آینه با انتخاب فرمت MFT ، Olympus OM-D E-M10 Mk II.  است. این دوربین با طراحی شگفت انگیزش سنسور 16مگاپینسل، چشم الکترونیک در سطح منظره یاب، 5 محور تثبیت کننده ی تصویر دارد. اضافه کردن دوربین کلاسیک آن را برای عکاس های مبتدی جذاب می کند.
لنز های پرایم و زوم

بیشتر دوربین های سطح مقدماتی مناسب افراد مبتدی است و همراه با کیت هستند و دارای لنزهای زوم چند منظوره نیز می باشند. لنزهای 18-55 میلیمتری یا 42-14 میلیمتری رایج هستند. این لنزها دارای یکسری از محدودیت ها هستند اما به طور کلی دید خیلی دقیق دارند. پس تا دیر نشده ، دوربین با لنز کیت بخرید. قیمت بیشتر دوربین های دارای لنز کیت معمولا خیلی نزدیک به قیمت بدنه ی دوربین به تنهایی است.
حرکت به سمت دوربین های دارای لنز قابل تعویض برای ما باعث خوشحالی است زیرا لنزهای آنان قابل تعویض است. بعد از دوربین هایی دارای لنز کیت، انتخاب های خوب دیگری نظیر لنز زوم تله فوتو (لنز زاویه بسته)، لنز زوم ultra-wide –angle (دوربین هایی با زاویه دید عریض) یا لنز fast prime(کانونی سریع) هستند.
نکات اولیه عکاسی (21 ترفند برای حرفه ای شدن)
شاید در ابتدا دوربین زوم تله فوتو را انتخاب کنید و همان طور که در ویدئوی بالا توضیح داده شد، انتخاب خوبی است لنزهای تله فوتو طول فوکال یا ثابتی دارند که به شما این اجازه را می دهد تا اجسام فاصله دور را در عکس نزدیک بیاورید، در این دوربین ها از ابزار پرایم برای کارهایی نظیر ورزش و عکاسی ازحیاط وحش استفاده می شود. البته این دوربین ها کاربرهای بیشتری نیز دارند.
سریع ترین دوربین های پرایم موجود برای این فرمت ها به شما این اجازه را می دهد که عکس هایی در نور کم با فوکوس شگفت انگیز و انتخابی داشته باشید. لنزهای aultra-wide –angle تصاویر زیایی از منظره های مختلف بیرونی و درونی به همراه ایده های خلاقاته ی شما می توانند ایجاد کنند. این دوربین می تواند ابزار خوبی برای شروع به کار در افراد مبتدی باشد.

اگر دوربین شما از نوع DSLR است مثل  Nikon D3500را به عنوان اولین دوربین خود انتخاب کرده اید، تعدادی از لنزهای برندNikon این محتواها را تطبیق می دهند و همچنین قیمت های منطقی نیز دارند. بعضی از لنزهای انتخابی شما می تواند موارد زیر باشد:

هربرند دوربینی که بهترین تجهیزات عکاسی APS-C or MFT را ایجاد می کند از لحاظ قیمت مشابه و ارزان برای مبتدی ها و علاقمندان است. تعدادی از برندهای مستقل مثل  Sigma  و  Tokina نیز به همین صورت عمل می کنند.
فلاش یا اسپیدلایت

دوربین هایی که دارای فلاش های پاپ آپ هستند ابزار خوبی برای عکاسی و مناسب برای افرادی است که می خواهند از فاصله خیلی نزدیک عکس بگیرند و نوردهی خوبی را داشته باشند. بازه ی نوردهی آن ها محدود است و از ویژگی های آن به حساب می آید. خرید دوربین هایی با فلاش اکسترنال می تواند برای افراد مبتدی که در ابتدای کار هستند، لازم و کاربردی باشد.
فلاش اکسترنال تمام فرصت هارا برای عکاس ها ایجاد می کند. بنابراین اگر که شما از افراد مبتدی هستید ، حتما یکی از این تجهیزات عکاسی را برای خود تهیه کنید. فلاش های اکسترنال بازه ی نوردهی بیشتری دارند و تنوعی از تنظیمات نور ردهی را در اختیار شما قرار می دهند. به علاوه این دوربین ها زوم، بانس،کاربردهای swivel یا کم و زیاد کردن نور را دارد. آن را باز کنید ، شاید گزینه های بیشتری برای تنظیم نور در آن یافتید.

دوربین های اسپیدلایت(فلاش روی دوربین) تقریبا به اندازه دوربین های لنز کیت قیمت دارند، اما دوربین های دیگری باقیمت مناسب تر هم وجود دارد. اسپیدلایت YONGNUO YN560 IV بیشتر ویژگی های فلاش هایی مثل TTL metering(حالت های اندازه گیری فلاش)، Slave، Wireless control یا کنترل از راه دور و منوی گسترده ای دارد.
Neewer NW-670 انتخاب خوب دیگری برای لیست تجهیزات عکاسی مبتدی هاست. این دوربین همچنین ویژگی های مورد انتظار شما را با قیمت پایین برآورده کند.
Tripod یا سه پایه

به یقین باید گفت که سه پایه در لیست تجهیزات عکاسی برای مبتدی ها باید وجود داشته باشد.DSLR های جدیدتر و دوربین های بدون آینه و لنزهای آنان ثبت تصویر شگفت انگیزی دارد. حتی داشتن یک سه پایه ی خوب به شما این امکان را می دهد که از تکنیک های خاص مثل HDR، panoramas یا دید وسیع، و ultra long exposure یا تنظیم نور از فاصله های خیلی دور بهره مند شوید.

انتخاب یک سه پایه ی خوب باعث ایجاد تعادل بین سکوی ثابت و یک سه پایه ی قابل حمل می شود. دو تا از انتخاب های سه پایه ی خوب برای عکاس های مبتدی ما ، سه پایه ی آلومینیومی GEEKOTO AT24EVO وVanguard 263AB-100 3-Section Aluminum Alloy Alta Pro 263-AB Tripod Legs with SBH-100 QR Ballhead.  است.
سه پایه ی Geekoto ستون مرکزی دارد که قابل برداشتن است و مثل یک منو پد باز و بسته می شود و Vannguard Alta Pro یک ستون مرکزی دارد که می تواند چرخش خوبی داشته باشد و در نتیجه به شما اجازه می دهدکه دوربین خود را هرجا که لازم است عکس بگیرید و زاویه ی مورد نظر خود را به وسیله ی آن تنظیم کنید.
اگر که می خواهید ابزار عکاسی مثل یک سه پایه داشته باشید، شاید این وسیله یکی از چیزهایی باشد که بتوانید از آن بیشترین بهره را ببرید.
فیلترها

اگر شما هم در دنیایی از عکس های هوشمند زندگی می کنید، واژه ی فیلتر شاید شما را یاد اپلیکیشن هایی بیندازد که از آن ها برای ایجاد افکت و کاربردهای دیگر استفاده می کردید. لنزهای قابل تعویض در سیستم های دوربین از فیلترهای مختلف استفاده می کنند، فیلتر های optical یا بصری که باید به طور دقیق روی لنز قرار گیرند.
یک جفت فیلتر بصری کاربردی که متعلق است به لیست تجهیزات عکاسی که به مبتدی ها پیشنهاد می کنیم پلاریزه و دایره ای شکل های ودارای چگالی خنثی هستند.
شخصا من سیستم های فیلتری را با یک فیلتر نگه دارنده ، آداپتورهای لنز، و فیلترهای مختلف را برای جای گذاری دقیق آن ها ترجیح می دهم. یک مزیت سیستم فیلتری این است که فقط کافی است که شما یک فیلتری بخرید که با تمام لنزهای شما قابل تطبیق باشد و بتوانید فیلتر را دقیقا در جای مورد نیاز قرار دهید.

Haida M10 Enthusiast Filter Kit ست عالی فیلتری به همراه نگه دارنده ،آدابتور، پلاریزه ی دایره ای شکل (C-POL) ،10 stop neutral density(ND) و graduated neutral density(GND) است.
این کیت شاید کمی گران تر از چیزی باشد که مورد انتظار شماست اما زیبایی یک سیستم فیلتری این است که می تواند در لنزهای مختلف استفاده شود، بنابراین می تواند مطابق میل شما هنگامی که به سمت ابزار عکاسی با کیفیت بالا شامل دوربین ها او لنزهای حرفه ای کالیبره می روید، رشد کند.
اگر لیست تجهیزاتی عکاسی برای مبتدی ها گران تر از حد تعادل است ، فیلتر ضروری بخرید که تهیه ی آن برای پلاریزه ی دایره ای شکل ، آسان باشد. مثلا Hoya Pro-1 C-POL filter فیلتری با کیفیت بالاست و در اندازه های مختلف موجود می باشد.
فیلتر پلاریزه یکی از کاربری ترین فیلترهای عکاسی است. ما مطالب خوب زیادی در مورد پلاریزه های دایره ای شکل داریم.
کیف دوربین

اکنون شما دارای تعدادی از تجهیزات لازم برای عکاسی هستید که می توانید از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این شما باید دنبال راهی برای حمل آن ها باشید.. علاوه براین که باید بتوانید ابزار عکاسی خود را به طور ایمن حمل کنید باید توانایی دسترسی راحت به آن را نیز داشته باشید. بنابراین، طراحی یک کیف دوربین باید مناسب عکاسی باشد و نباید به آن به عنوان تنها یک ابزار کار نگاه کرد.
HAZARD 4® Plan-B Hard™ – Go-Bag Shell Sling-Pack  یک مثال بهتر کیف دوربین است که هم جادار است و هم عملکرد خیلی خوبی دارد. کیف های ارزان تری هم هست که سنتی تر هستند مثل Lowepro m-Trekker SH 150 Shoulder Bag.. هردوی کیف ها خیلی بهتر از کیفی است که شامل کیتی باشد که احتمالا برای شروع کار بخواهید از آن استفاده کنید.
باتری های اضافی

همیشه از اشتباهات خود عبرت بگیرید. به یقین نمی خواهید که به دلیل فراموش کردن شارژدوربین، باتری آن تمام شود. یک راه بسیار ارزان و راحت برای اطمینان از این که این اتفاق هرگز پیش نمی آید، این است که یک باتری اضافه در کیف خود داشته باشید.
برندهای ارزان تری هم وجود دارد که در بسیاری از دوربین ها به خوبی عمل می کند اما تعدادی از دوربین ها با دیگر برندها خوب کار نمی کنند که آن ها تولید کننده ی باتری نیستند. باتری های برند دوربین چندان گران نیستند بنابراین قبل از خرید نظرات مشتری ها را کامل بخوانید و تحقیقات لازم را درباره ی باتری مورد نظر خود انجام دهید.
باتری  Nikon D3500و Canon EOS Rebel T6 شارژ را در مدت زمان طولانی نگه می دارند که این یکی از ویژگی های مهم به شمار می رود. پس بهتر است آن ها را درلیست تجهیزات عکاسی مورد نیاز برای مبتدی ها قرار دهیم.
کارت های حافظه

کارت های حافظه قسمت هایی از فیلم برای دوربین های دیجیتالی است، تمام عکس ها را در خود نگه می دارد تا در حافظه بماند یا انتقال یابد. درست مثل فیلم ، تمام حافظه ها مثل هم نیستند.
در کنار اندازه ی ظرفیت فضای ذخیره سازی، سرعت انتقال فایل نیز مهم تلقی می شود. سرعت یک دوربین که می تواند این فایل ها ی پر حجم را در حافظه ثبت کند ممکن است در عکس انداختن متفاوت باشد.
بنابراین ما در این جا در جستجوی رسیدن به تعادل نیز هستیم. تعادلی در میان اندازه ی حافظه، مقاومت، سرعت های انتقال، و قیمت باید باشد. خبر خوب برای مبتدی ها این است که باید بگوییم درواقع کارت حافظه ی بد وجود ندارد. بیشتر دوربین های سطح مقدماتی که خیلی پیشرفته نیستند از SD Card یا کارت حافظه با فرمت مناسب دوربین های دیجیتالی استفاده می کنند.
شما هم می توانید کارت هایی با ظرفیت های بیشتر برای خود انتخاب کنید و یا شاید کارت هایی با ظرفیت های کمتر، که در این مورد شما تصمیم می گیرید. هر دو ی این ها به شما به عنوان عکاس مبتدی کمک می کند.
برنامه ی ویرایش عکس ها

معمولا چیزی که تازه وارد بازار شده باشد باعث ترس و دلهره است. فتوشاپ! باید بگوییم یادگیری فتوشاپ چندان هم سخت نیست به طوری که حتی شما می توانید یادگیری آن را به طور خود آموز شروع کنید. پس پردازش، درست مثل اتاق تاریک و لابراتوار عکاسی بخشی از کار عکاسی دیجیتالی برای مشتری است.
این کار می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد، اصلا نگران آن نباشید.پایین آوردن نسخه های بعضی از برنامه های قوی آسان و ارزان است. آن ها را روی بهترین لیست تجهیزات عکاسی ما برای مبتدی ها قرار دهید. دو تا از انتخاب های خوب  Adobe Photoshop Elements 2020 و Auto FX هستند.
کتاب های عکاسی
در کنار تمرین با مطالعه نیز یاد می گیرید. بعضی از بهترین دستورالعمل ها برای عکاس ها، از کتاب هایی می آید که توسط کارشناسان نوشته می شوند. وب سایت های فروشندگان و نیز وب سایت های تولید کنندگان و دیگر منابع می تواند برای بدست آوردن اطلاعات مفید واقع شوند. ما این کتاب را پیشنهاد می کنیم.
5 تا از مهمترین اصول زیبایی شناسی در عکاسی و روش استفاده از آن

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *