آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

بهترین پروتئین وی برای بانوان + خواص، عوارض و نحوه مصرف پروتئين وی

بهترین پروتئین وی برای بانوان + خواص، عوارض و نحوه مصرف پروتئين وی

بهترین پروتئین وی برای بانوان + خواص، عوارض و نحوه مصرف پروتئين وی
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/07/word-image-34369-1.jpeg

پروتئين وی یک مکمل محبوب برای افزایش حجم عضلات و کاهش وزن است. همچنین برای بانوانی که به دنبال افزایش میزان پروتئين در رژیم غذایی خود هستند، این مکمل گزینه مناسبی به شمار می‌رود.
در این مقاله ابتدا انواع پروتئين وی را نام می‌بریم و سپس لیست بهترین پروتئين وی برای بانوان را معرفی می‌کنیم. در ادامه نیز خواص، عوارض و نحوه مصرف پروتئين وی برای بانوان را توضیح می‌دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.
حتما بخوانید: نکات مهم ورزش بدنسازی (برای خانم ها و آقایان)
انواع پروتئين وی برای بانوان کدام است؟
انواع پروتئين وی برای بانوان به‌صورت زیر است:
پروتئين وی کنسانتره
وی کنسانتره درصد چربی و کربوهیدرات کمی دارد. درصد پروتئین در این نوع مکمل وی بستگی به میزان کنسانتره بوده آن دارد و بین ۳۰ تا ۹۰ درصد متغیر است.
پروتئين وی ایزوله
پروتئين وی ایزوله فاقد چربی و لاکتوز است و درصد پروتئين آن حداقل ۹۰ درصد است.
پروتئين وی هیدرولیزه
پروتئين وی هیدرولیزه یک نوع پیش هضم شده از پروتئین وی به شمار می‌رود. به همین دلیل این نوع مکمل وی، نسبت به دو نوع قبلی، نیاز کمتری به هضم شدن در بدن انسان دارد.
چطور بهترین پروتئين وی برای بانوان را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین پروتئين وی برای زنان نکات زیر را موردتوجه قرار دهید: 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

برای اهداف عضله‌سازی: برای این منظور محصولاتی را انتخاب کنید که ارزش بیولوژیکی بالایی دارند. ارزش بیولوژیکی مشخص می‌کند که چقدر بدن انسان می‌تواند یک پروتئین را هضم کرده و از آن استفاده کند. به‌طورکلی برای اهداف عضله‌سازی پروتئين وی ایزوله بهترین گزینه است.
برای اهداف کاهش وزن: برای لاغری بهترین پروتئين وی محصولی است که هیچ‌گونه قند اضافی نداشته باشد. برای این منظور مکملی را انتخاب کنید که فاقد BCAA است چرا که بی سی ای ای باعث افزایش حجم عضلات و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.
برای وگان‌ها: مکمل حاوی پروتئين شیر را انتخاب نکنید. در عوض یک مکمل پروتئين گیاهی را انتخاب نمایید.
برای افراد دیابتی: افراد دیابتی باید از مکمل‌های پروتئين وی استفاده کنند که شکر جزو ترکیبات اصلی آنها نیست. همچنین این افراد بهتر است به دنبال مکمل‌های وی با کربوهیدرات کم باشند.

معرفی لیست بهترین پروتئين وی برای بانوان
باتوجه‌به اینکه افراد مختلف با اهداف متفاوتی پروتئين وی را مصرف می‌کنند، نمی‌توان تعدادی محصول مشخص را به‌عنوان بهترین پروتئين وی برای بانوان معرفی کرد.

بااین‌حال در ادامه مقاله لیست پرفروش‌ترین مکمل وی را معرفی می‌کنیم تا در صورت نیاز اقدام به خرید آنها کنید:
پروتئين وی کاله
پروتئين وی کاله جزو مکمل‌های وی محبوب در ایران است. این محصول علاوه بر پروتئين حاوی بی سی ای ای و گلوتامین نیز هست. وجود این ترکیبات باعث می‌شود که این مکمل برای عضله‌سازی بسیار مؤثر باشد.
همچنین شرکت کاله از اسانس‌های اروپائي در این محصول استفاده کرده است و به همین دلیل وی کاله طعم مناسبی هم دارد.
پروتئين وی ترک نوتریشن
پروتئين وی ترک نوتریشن تحت لیسانس لهستان است. این مکمل به دلیل دارابودن آنزیم هضم آسانی دارد و شما را دچار احساس سیری شدید نمی‌کند.
همچنین پروتئين وی ترک نوتریشن حاوی گلوتامین و بی سی ای ای است و به رشد عضلات کمک زیادی می‌کند.
پروتئين وی پگاه
مکمل وی پگاه حاوی انواع ویتامین هاست و به همین دلیل با خرید این مکمل نیازی به تهیه مولتی‌ویتامین بدنسازی ندارید. همچنین میزان پروتئين در این محصول بالای ۹۰ درصد است که این موضوع آن را به یک مکمل وی باکیفیت تبدیل می‌کند.
خواص پروتئين وی برای بانوان چیست؟

مهم‌ترین خواص پروتئين وی برای بانوان به‌صورت زیر است:
کمک به رشد عضلات
مکمل پروتئين وی حاوی مقادیر زیادی آمینواسید لوسئین (Leucine) است. این آمینواسید کمک زیادی به رشد عضلات می‌کند. به همین دلیل مصرف پروتئين وی در کنار انجام تمرینات ورزشی می‌توانید برای افزایش حجم عضلات بسیار مفید باشد.
کاهش فشارخون
فشارخون بالا یکی از دلایل اصلی بیماری‌های قلبی است.
مطالعات مختلف نشان داده‌اند که مصرف محصولات لبنی منجر به کاهش فشارخون می‌شود. به همین دلیل پروتئين وی هم که از شیر نشئت‌گرفته است دقیقاً همین اثر مثبت را دارد.
یک مطالعه که بر روی افراد چاق انجام شده بود نشان داد که مصرف پروتئين وی به میزان ۵۴ گرم در روز به مدت ۱۲ هفته باعث کاهش ۴ درصدی فشارخون می‌شود.
محافظت در برابر سرطان سینه
یکی از خواص پروتئين وی برای بانوان کاهش احتمال ابتلا به سرطان سینه است.
پروتئين وی ذخایر آنتی‌اکسیدان را در بدن افزایش می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. به همین دلیل ممکن است احتمال ابتلا به سرطان سینه را هم کاهش دهد. البته در این مورد باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد.
کمک به درمان دیابت نوع ۲
دیابت نوع ۲ یک بیماری مزمن است که با فشارخون بالا و اختلال در عملکرد انسولین شناخته می‌شود.
تحقیقات علمی نشان داده‌اند که پروتئین در کاهش قند خون، افزایش سطح انسولین و افزایش واکنش‌پذیری بدن به انسولین مؤثر است.
بین انواع مختلف پروتئين به نظر می‌رسد که پروتئين وی در این زمینه اثرگذاری بیشتری دارد.
عوارض پروتئين وی برای بانوان چیست؟
اگر پروتئين وی در دوز مناسب مصرف شود برای اکثر بزرگسالان بی‌خطر است. بااین‌حال مصرف این مکمل در دوز بالا می‌تواند خطراتی داشته باشد. مهم‌ترین عوارض پروتئين وی برای بانوان عبارت‌اند از:

ایجاد آکنه
تشنگی شدید
کاهش اشتها
احساس خستگی
سردرد
حالت تهوع
نفخ

نحوه مصرف پروتئين وی برای بانوان
بهترین زمان مصرف پروتئین وی قبل و بعد از تمرین ورزشی است. میزان توصیه‌شده مصرف این مکمل 2-1 پیمانه (۲۵ تا ۵۰ گرم) در روز است. اما بهتر است برای مصرف دقیق و اصولی آن از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.
پیشنهاد: ‌از گینر در کنار پروتئین وی استفاده کنید
اگر به دنبال افزایش حجم هستیدُ، پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر مکمل وی از گینر هم استفاده کنید. مکمل گینر با افزایش کالری دریافتی‌ به افزایش وزن و حجم شما کمک زیادی می‌کند.
خرید انواع مکمل پروتئين وی در داروخانه آنلاین بتادارو
در این مقاله تلاش کردیم که شما را با انواع پروتئين وی آشنا کنیم و با معرفی لیست بهترین پروتئين برای بانوان به شما در انتخاب بهتر محصولات کمک کنیم. همچنین نحوه مصرف، خواص و عوارض پروتئين وی برای بانوان را به طور کامل توضیح دادیم.
درصورتی‌که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید به سایت بتادارو مراجعه کنید و با کارشناسان این داروخانه آنلاین مشورت کنید. همچنین امکان خرید مکمل پروتئين وی با ضمانت اصالت در بتادارو فراهم است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *