آموزش, آموزش آسان خیاطی (تصویری), اخبار, دسته‌بندی نشده, کاردستی, مادر و کودک, هنری

دوخت کیف پول پارچه ای زیبا (آموزش گام به گام+ ویدیو)

کیف پارچه ای دوخته شده

دوخت کیف پول پارچه ای زیبا (آموزش گام به گام+ ویدیو)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/11/word-image-52.jpeg

من دوست ندارم وقتی بیرون می روم با خودم یک کیف پول بزرگ ببرم. کیف های بزرگ همیشه به من احساس سنگینی و دست و پا چلفتی بودن می دهند، به همین خاطر ترجیح می دهم که مثلا وقتی به رستوران می روم فقط کارت بانکی ام را با خودم ببرم که بتوانم به راحتی در جیبم جا کنم، با آن پول غذا را حساب کنم و بعد از آنجا بیرون بروم. تنها مشکل من با کارت بانکی ام این است که یک کارت بانکی یا اعتباری آن قدر سبک است که گاهی فراموش می کنم در جیبم گذاشته ام و آن را با لباس هایم می شورم، یا یک دفعه که حواسم نیست آن را از جیبم بیرون می اندازم.
برای همین من این کیف پول را درست کرده ام تا نه تنها بتوانم چیزهایی را که نیاز دارم با خودم ببرم، بلکه برای وسایلم کمی جای بیشتری داشته باشم. در ادامه می خواهم نحوه دوخت این کیف پول پارچه ای با خلاقیت خودم را به شما آموزش بدهم تا شما هم بتوانید آن را برای خودتان درست کنید.
آموزش ساخت کیف پول پارچه ای خلاقانه
وسایل لازم:

دو نوع پارچه کتان یا نخی (یکی برای آستر داخلی، یکی برای لایه بیرونی کیف)
لایه چسب با ضخامت متوسط (من از مدل Pellon Decor Bond Style 809 استفاده کردم)
یک قرقره نخ چند منظوره برای مطابقت با رنگ پارچه شما (من از رنگ سفید استفاده کردم که می توانید در این ویدیو ببینید)
یک چرخ خیاطی که روی دوخت مستقیم تنظیم شده است (من از سوزن سایز 18 برای این شماره 1 استفاده کردم، چون قبلاً در دستگاه من بود. شماره 2 دوخت کار را تا حدی پهن و ضخیم می کند)
یک عدد قیچی یا یک رولت و یک الگوی درجه بندی شده
یک اتو
یک ماژیک نشانگر پارچه یا گچ
یک خط کش
چند عدد گیره یا سنجاق
اختیاری – یک دکمه پرسی یا یک دکمه قابلمه ای

نحوه ساخت:
1- پارچه خود را به صورت زیر برش دهید:
2- دو تکه پارچه برای داخل کار (این قسمت را از پارچه آستری ببرید) به اندازه 22 در 12.5سانتیمتر برش بزنید.
3- یک تکه پارچه برای قسمت روی کار – به اندازه 30 در 12.5 سانتیمتر برش بزنید.
4- یک تکه پارچه آستری را به اندازه 30 در 12.5 سانتیمتر برش بزنید.
5- دو تکه از لایه چسب را به اندازه 30 در 12.5 سانتیمتر ببرید.
6- با توجه به نحوه دوخت کیف های صنعتی، روی لایه چسب را به سمت پشت پارچه بیرونی کیف و داخل آستری (تکه های 30 در 12.5 سانتیمتر) اتو کنید. طرف براق لایه چسب سمت «چسب» است.
7- بعد از این که لایه چسب را اتو زدید، دو طرف روی پارچه را بر روی هم قرار دهید و از روی محل برش یا جای درز 3.5 سانتیمتری آنها را بهم بدوزید. به اندازه 5 تا 7 سانتیمتر دهانه اش را برای برگرداندن به سمت روی کار باز بگذارید.
8- حالا قیچی خود را بردارید و پارچه های اضافی را از گوشه های کار ببرید، مراقب باشید که به دوخت آن صدمه نزنید.
9- با استفاده از یک چوب غذا خوری یا چوب بلانت، پارچه را به سمت روی کار برگردانید و روی آن را با اتو پرس کنید. حواستان باشد که لبه های کار را حتما تا بزنید و روی آنها را اتو کنید. در آخر وقتی که دوخت نهایی را انجام می دهید، این قسمت درپوش را باید بدوزید.
10- حالا، دو تکه پارچه که برای داخل کار بودند را بردارید (تکه هایی که اندازه آنها 22 در 12.5سانتیمتر است) سمت روی آنها را روبروی هم قرار دهید و دور کار را از روی محل برش یا جای دوخت 3.5 سانتیمتری بدوزید. برای برگرداندن کار به سمت بیرون، یک طرف را باز بگذارید تا کار از آن سمت برگردد.
11- بعد از دوخت، گوشه های کار را تمیز کنید و با استفاده از چوب غذا خوری سمت روی کار را برگردانید. جیب های کار را به سمت داخل تا کرده و اتو کنید.
12- با استفاده از اتو، وسط قسمت داخلی و سمت بیرونی کار را پرس کنید. حالا، خط کش خود را بردارید و روی سمت بیرونی کار، از هر انتهای رویه 5 سانتیمتر اندازه بگیرید و با گچ علامت بزنید. انتهای آن علامت ها را به سمت داخل تا کرده و اتو کنید.
13- قسمت داخلی کار را از هر انتها 4 سانتیمتر اندازه بزنید. حالا روی آن علامت ها تا بزنید و جیب را به سمت داخل تا کنید. سپس آنها را با اتو پرس کنید تا در جای خود ثابت شوند.
3 الگوی کیف پول چرم زنانه دست دوز (الگوهای فوق العاده زیبا و جدید)
14- قسمت داخلی لایه روی کار را از وسط در یک خط تا بزنید. خط وسط داخلی کیف باید در خط وسط لایه روی کار قرار گیرد. هنگامی که آنها را با هم تطبیق دادید، به آنها گیره یا سنجاق بزنید تا ثابت بمانند. قسمت ورودی کیف در واقع سمت داخل لبه های کیف قرار می گیرد.
15- در حالی که کیف پولتان باز است، و جیب های کار همه در جای خود قرار دارند، دور و بر کار را طوری نزدیک به لبه بدوزید که همه لایه ها را در بر بگیرد. خب، حالا که توانستید این کیف پول را بدوزید، خوب است که جایی هم برای کارت هایتان داشته باشید و آن را به یک کیف پول کارتی کاربردی تبدیل کنید.
اختیاری
این قسمت ضروری نیست، اما یک دکمه می تواند نتیجه کارتان را زیباتر و کاربرد کیف شما را راحت تر کند. سمت برجسته یک دکمه پرسی را روی جیب داخلی کیف با استفاده از ابزار همراه با دکمه وصل کنید. دقت کنید که وسط جیب را اندازه بگیرید و آن را با سمت دیگر مطابقت دهید. سپس قسمت زیر دکمه را به همین ترتیب وصل کنید. حواستان به محل قرار گیری دو قسمت دکمه ها باشد. اگر این کار را در داخل جیب انجام می دهید، مطمئن شوید که دکمه را به گونه ای جا می زنید که چیزهای کوچک شما در جیب جا شود.

4 الگوی کیف پول چرم مردانه دست دوز (الگوهای فوق العاده زیبا و جدید)
ایده های خلاقانه برای دوخت کیف پول پارچه ای
1- آیا به این مقدار فضا در کیف پول خود احتیاج ندارید؟ می توانید از اندازه‌ های 22 در 12.5 سانتیمتر برای قسمت داخلی استفاده کنید، و دو تکه لایه چسب را به همان اندازه برش بزنید. سپس همه مراحل بالا از اضافه کردن لایه چسب تا دوختن اطراف کار و برگرداندن سمت روی کیف به بیرون دنبال کنید. از هر انتهای کار 4 سانتیمتر اندازه بگیرید، تا بزنید و اتو کنید، سپس محل کوک لایه رویه را بدوزید. خب، حالا کیف پول کوچک مینیمالیستی شما آماده است.
2- برای افزودن یک جا کلیدی به کیف پولتان، کافی است یک تکه روبان تا شده (از طرف برش) را قبل از دوختن و بستن کیف، به سوراخ کناری کیف خود اضافه کنید. سپس یک حلقه جا کلیدی یا یک قلاب اضافه کنید. حالا این کیف پول جا کلید دار شما آماده است.
3- یک روبان بلندتر یا یک تکه پارچه دوخته شده به یک بند بلند اضافه کنید تا بتوانید به صورت یک مچ بند، کیفتان را به دور مچ دست خود بیاندازید. این روبان را هم می توانید مثل نوار جاکلیدی با قرار دادن آن در سوراخ کیف اضافه کنید.

در واقع، این کیف پول زیبا یک کیف پول ساده با دنیایی از امکانات است. دوختن این کیف آنقدر لذت بخش است که وقتی یکی ساختید دلتان می خواهد باز هم این کار را انجام بدهید. خبر خوب این است که هر کسی می تواند از این کیف پول استفاده کند، از جمله بچه های کوچک! چون حالا آنها می توانند اسکناس هاشان را تا کنند و در جیب های کیف بگذارند.
همچنین بخوانید: آموزش تصویری دوخت کیف چرم مجلسی زنانه بسیار شیک
ویدیوی آموزشی دوخت کیف پول پارچه ای

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *