آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

راهنمای تفسیر 12 تیپ تست دیسک DISC

راهنمای تفسیر 12 تیپ تست دیسک DISC

راهنمای تفسیر 12 تیپ تست دیسک DISC
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/05/1-1.jpg

به طور خلاصه، تست دیسک یک نظرسنجی است که می تواند به افراد در درک سبک شخصیت و تمایلات رفتاری خود کمک کند. از این نظر این تست مشابه تست های شخصیتی دیگر مانند تست شخصیت MBTI یا تست انیاگرام است.

ارزیابی شخصیت را با اندازه گیری چهار معیار مختلف شخصیت ارائه می دهد. میلیون‌ها نفر از پرسشنامه DISC استفاده می‌کنند زیرا در مقایسه با آزمون‌های شخصیتی عمیق یا انتزاعی مانند آزمون مایرز-بریگز یا همان تست MBTI درک آن آسان و نسبتاً ساده است.
با توجه به اینکه کاربرد تست دیسک بسیار زیاد است در این پست می خواهیم به آموزش 12 تیپ شخصیتی آن بپردازیم.
حتما بخوانید: تست روانشناسی
توضیح مدل شخصیت دیسک
تست دیسک disc در نام نشان دهنده چهار عنصر مهم شخصیتی است که غلبه آن ها بر یکدیگر رفتار فرد را هدایت می کند:

تسلط (D)
تاثیر گذار (I)
ثبات (S)
آگاهی (C)

جواب تست دیسک به صورت بصری توسط یک شبکه دایره ای که به چهار ربع تقسیم شده است نشان داده می شود. هنگامی که در تست دیسک آنلاین (DISC) شرکت کنید بر اساس مقدار به دست آمده از هرکدام از 4 ویژگی، شما را در یکی از 12 تیپ اصلی قرار می دهد.

12 تیپ شخصیت تست دیسک چیست؟
وقتی تست شخصیت DISC را انجام می دهید، یکی از 12 تغییر در معیارهای مختلف شخصیت به شما داده می شود. اکثر آنها انواع ترکیبی هستند.
آنها با ترکیب دو حرف از حروف بالا نشان داده می شوند، حرف اول نشان می دهد کدام جنبه از شخصیت مهم ترین یا غالب است. در ادامه به توضیحات این 12 تیپ می پردازیم:
شخصیت CD – آگاهی و تسلط
اولین نوع شخصیت سی دی است که ترکیبی از آگاهی و کنترل است. این فرد آگاهی بیشتری نسبت به تسلط دارد، بنابراین آنها تمایل دارند مستقیم به جلو باشند و روی نتیجه نهایی تمرکز کنند در حالی که نسبت به همتایان خود تحلیلگرتر و کمتر جسورتر هستند.
شخصیت DC – تسلط و آگاهی
تیپ های شخصیتی DC مسلط و با وجدان هستند. این بدان معنی است که آنها مصمم هستند، روی اهداف خود متمرکز هستند و احتمالاً نسبت به افراد مسن تر، آرام تر و تحت سلطه ذهن هستند.
شخصیت SC – ثبات و آگاهی
افراد SC ثبات بیشتری نسبت به دیگران دارند. این باعث می شود آن ها آرام، محتاط و متعادل باشد. اما وجدان آنها نیز آنها را بسیار تحلیلی و جزئیات محور می کند. آنها «زنبورهای زحمتکش» بی تکلف یک اداره هستند.
شخصیت CS – آگاهی و ثبات
CSها بیشتر وظیفه شناس هستند تا پایدار. این باعث می‌شود که فوق‌العاده خودکنترل و نسبتاً مطیع و خودمحور باشد. آنها ممکن است اغلب در مورد احساسات خود صحبت نکنند یا معمولا در اجتماعات شرکت نکنند. این باعث می شود گاهی اوقات CS ها بسیار دور از ذهن به نظر برسند.
شخصیت IS– نفوذ و ثبات
افراد IS برای نفوذ بیشتر از ثبات ارزش قائل هستند. این باعث می شود که آنها بیشتر به افراد و روابط اجتماعی علاقه مند شوند تا به همدردی یا کنترل احساساتشان. با این حال، آنها تمایل دارند نسبتاً صبور و آرام باشند و می توانند تأثیرات آرامش بخشی در محیط کاری یا تیمی داشته باشند.
شخصیت SI– ثبات و نفوذ
افراد SI بر ثبات خود تأکید می کنند تا تأثیرگذاری، بنابراین به طور کلی کمی دیپلماتیک تر و دوست داشتنی تر هستند، به خصوص در مورد افرادی که دوستشان دارند. آنها این را با تمایل طبیعی خود به ارتباط با مردم می‌دانند و جای تعجب نیست که بیشتر این افراد رابط هستند یا در تیم‌هایشان پذیرفته شده‌اند.
شخصیت DI – سلطه و نفوذ
افراد DI مسلط تر از تأثیرگذار هستند. آنها با قدرت اراده بر مخالفت های طرفداران خود غلبه می کنند. آنها تمایل دارند بسیار شجاع باشند و اغلب صراحتاً اهداف خود را تدوین می کنند تا هر کسی جرأت نکند که در راه آنها بایستد.
شخصیت ID – نفوذ و سلطه
از سوی دیگر، افراد ID از تمایل طبیعی خود برای برقراری ارتباط با مردم استفاده می کنند تا آنها را متقاعد کنند که اهداف خود را دنبال کنند. آنها رهبران انگیزشی بیشتری نسبت به همتایان خود هستند و نسخه انسان محورتر از D بالا را نشان می دهند.
C بالا – منظم
شخصیت های C بالا در رویکردهای خود بسیار تحلیلگر و سنجیده هستند. آنها به شدت به جزئیات علاقه دارند و ارزیاب هستند. اما ترجیح می دهند به قوانین و ساختارهای شرکت یا واحد خانواده پایبند باشند.
S بالا – حمایت گر
افراد با نمره S بالا بسیار صبور و حمایتگر هستند. آنها تمایل دارند به یک چیز یا شخصیت بسیار وفادار باشند. افرادی که سطح S بالا دارند می توانند برای تیم جواهرات باشند زیرا بعید است که با مسئله ساده ای از آن جدا شوند.
I بالا – همکاری کننده
آنها پروانه های اجتماعی این گروه هستند. آنها ارتباط برقرار می کنند و به طور کلی برون گرا و اجتماعی هستند. آنها همچنین تمایل به اعتماد به نفس دارند، به خصوص زمانی که صحبت از ملاقات با افراد جدید و ایجاد روابط ارزشمند بین خود و سایر اعضای تیم یا خانواده می شود.
D بالا –  نتیجه گرا
شخصیت‌های با D بالا بسیار مسلط و ذاتاً پیشرو هستند، اگرچه بسته به شخصیت خود می‌توانند حمایت مؤثری دریافت کنند. آنها دوست دارند کنترل را در دست داشته باشند و اگر نتوانند گروهی را رهبری کنند، می توانند یک خط مستقل را شروع کنند و طبق قوانین خودشان بازی کنند. آنها در بیشتر موارد بسیار کارآمد و بسیار رقابتی هستند.

تست دیسک DISC برای چه چیزی استفاده می شود؟
ارزیابی DISC عمدتاً برای خودشناسی یا توسط شرکت هایی استفاده می شود که به دنبال ایجاد تمرین های تیم سازی عالی برای سازمان های خود هستند.
شما می توانید از ارزیابی DISC برای تغییر فرهنگ محل کار خود استفاده کنید، بفهمید که یک مشکل ارتباطی ممکن است از کجا ناشی شود یا اینکه آیا فردی برای یک نقش جدید در شرکت یا سازمان شما مناسب است یا خیر. برخی از شرکت ها نیز در دوره های ضمن خدمت خود به آموزش تست دیسک می پردازند.
تست دیسک چقدر دقیق است؟
رتبه بندی DISC حدود 40 سال است که وجود داشته است و به تدریج در طول زمان دقیق تر شده است.
اکثر تست‌های مدرن DISC از امتیازدهی تطبیقی ​​استفاده می‌کنند، به این معنی که رایانه‌ای که آزمون را مدیریت می‌کند، بر اساس پاسخ‌های فرد مورد آزمایش، نتایج را تفسیر می کند.
گرفتن DISC چندین بار در طول یک هفته یا یک ماه با ارزیابی تطبیقی ​​ می‌تواند به شما یک دید کلی یا جامع از تیپ شخصیتی تان بدهد. بهتر است از نسخه پیشرفته تست دیسک استفاده کنید. چرا که می تواند با دقت بیشتر، جزئیات مهمی را به شما ارائه دهد.
کجا تست دیسک رایگان بدهم؟
سایت های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در تست دیسک رایگان شرکت کنید، اما برای  استفاده از نسخه دقیق تر توصیه می کنیم در گوگل “تست دیسک پیشرفته” را جستجو کنید.
نسخه پیشرفته این آزمون به کمک رایانه انجام می‌شود و می‌توان آن را از وب‌سایت مورد نظر خریداری کرد. برای خرید تست دیسک در این سایت ها باید هزینه کمی پرداخت کنید ولی واقعا ارزش این هزینه را دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *