آموزش, اخبار, تقویت مو, زیبایی, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

رفع وزی مو با 18 ترفند (موقت و دائمی)

وزی مو قبل و بعد

رفع وزی مو با 18 ترفند (موقت و دائمی)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/08/word-image-67.jpeg

بعضی از افراد به داشتن مو های وز علاقمندند، اما برخی نسبت به داشتن این مدل مو تمایلی ندارند. در عین حال راهکار هایی موجودند که به کمک آن ، دیگر موهای تان به حالت وز نباشد.
موی وز به چه نوع حالت مو اطلاق می شود؟
اساسا مو های وز به حالتی از مو اطلاق می شود که قسمت هایی از مو همراستا با دیگر قسمت های مو نیست و این قسمت به طور مستقل حالت پیچ خورده ای نسبت به آن ها قرارمی گیرد و به همین دلیل در اکثر مواقع حالت مو به نوعی خشن خواهد بود. برخی افراد تصور می کنند حالت وز بودن مو به طور طبیعی و ارثی باشد اما برخی دیگر تصور می کنند به دلیل آسیب و یا در اثر رطوبت مو ها به این حالت وز در می آیند.
چه دلیلی باعث وز بودن حالت مو می شود؟
چنانچه مو های بلندی داشته باشید قطعا متوجه هستید که مو های صاف نسبت به رطوبت هوا به شدت حساس و آسیب پذیرند و در چنین شرایطی ابتدا به حالت پیچ خورده و موجی شکل و نهایتا به حالت وز درمی آیند. اما علت چیست؟
پاسخ علمی به این سوال آن است که ساختار شیمیایی مو شدیدا نسبت به میزان هیدروژن موجود در هوا حساس است. ساختار مو از پروتئین کراتین تشکیل شده که می تواند با هیدروژن موجود در هوا ترکیب شود و در نتیجه آن را ضعیف کند. به بیان ساده خشکی و آسیب مو، لایه بیرونی مو (کوتیکول) بلند می شود و در این حالت عبور رطوبت ممکن خواهد بود و رشته های مو حالتی برجسته به خود می گیرند. به طور کلی زمانی که رشته های مو خشک می شوند، شروع به جذب رطوبت می کنند که این موجب وز شدن حالت مو می گردد.
در این مقاله قصد داریم شما را با برخی راهکار های رفع حالت وزی مو آشنا کنیم:
1-کوتاه کردن مو
یکی از موثرین روش های رفع حالت وزی مو کوتاه کردن مو است. چرا که دوشاخی شدن انتهای ساقه مو تا به فولیکول مو خواهد رسید و موجب آسیب بیشتر و در عین حالت وزی مو می شود. به هر حال اگر در محیطی شرجی زندگی می کنید، بهتر است مو های خود را بیشتر مواقع کوتاه کنید.
2- در مورد انتخاب نوع شامپوی خود به خوبی تصمیم بگیرید
بسیار از شامپو ها حاوی ترکیباتی هستند که در واقع به مرور زمان موجب خشکی حالت مو می شود. همیشه سعی کنید شامپویی انتخاب کنید که حاوی مواد هیدراته کننده باشد مانند گلیسیرین. شی باتر،روغن آرگان و دیگر مواد آبرسان که به حالت شادابی مو و در عین حال رفع حالت وزی آن کمک می کنند.
6 تا از بهترین حالت دهنده، آبرسان و درخشاننده مو گیاهی
3-تاثیر کاندیشنر ها، نرمم کننده ها را نادیده نگیرید
کاندیشن کردن حالت مو، موضوع مهمی است، چرا که جلوی وز شدن حالت موها را می گیرد. استفاده از یک کاندیشنر خوب بعد از مصرف شامپو برای مو ها لازم است (چرا که متاسفانه برخی شامپو ها مقدار زیادی از رطوبت مو ها را می گیرند. بنابراین استفاده از نرم کننده در حفظ رطوبت و در کل حفاظت مو موثر است بنابراین بهتر است ضمن استفاده نکردن از آن نوع شامپو ها در عین حال بعد از مصرف شامپو، از یک کاندیشنر مناسب برای موهای تان استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.
4- حوله مخصوص خشک کردن موهای تان را از جنس میکروفایبر تهیه کنید.
حوله های میکروفایبر نسبت به مو به نرمی و آرامی تماس برقرار می کنند. این نوع حوله ها به دلیل سبک وزن بودن بدون ایجاد هیچ نوع مشکلی، مو ها را سریعا خشک می کنند ( در مقایسه با حوله های حمام جنس نخی که در گذشته استفاده می شد)

5-از شانه کردن مو قبل و بعد خشک کردن آن خودداری کنید.
خشک کردن مو ها در چنین زمانی موجب ضعیف شدن مو و در عین حال وز شدن حالت مو می گردد. بعد از خشک کردن مو ها صرفا با دست کمی حالت موهای تان را مرتب کنید.
چگونه خیلی سفید شویم و پوستی روشن داشته باشیم
6- اگر حتما باید موهای تان را شانه کنید …
از یک شانه دندانه دار بزرگ و یا شانه های مخصوص شستشوی موی سر استفاده کنید تا مانع از آسیب به فولیکول مو و یا ضعیف شدن و شکنندگی ساقه مو ها شوید.
7-برای خشک کردن مو به کمک جریان هوا از ابزار دفیوزر سشوار استفاده کنید
این نوع ابزار، ضمن کاهش میزان حرارت مستقیم و شدید بر روی مو ها، در عین حال میزان حرکت مو ها در حین سشوار را کم می کند و در نتیجه اصطکاک در بین موها و نیز حالت وز شدن مو ها ایجاد نمی شود. در واقع این نوع ابزار بیشتر برای خشک کردن موهایی که همیشه به حالت فر و موجی شکل هستند ، توصیه می شود تا مو هایی به حالت وز.
8-سعی کنید قبل از استفاده از باد سشوار، مو ها به طور عادی 90 درصد خشک شده باشند.
استفاده از این روش موجب می شود تا به مراتب موها کمتر دچار حالت شکنندگی شوند. در عین حال هنگام استفاده از سشوار آن را چند سانتی متر دورتر از مو ها نگه دارید . همچنین دقت کنید که آن را کاملا در تمامی جهات سر می چرخانید و حرارت شدید و مستقیم به یک قسمت ثابت بر روی موها نمی خورد.
9-میزان حرارت بر روی مو ها را کم کنید
برای بسیار از مدل های مو، موادی را به کار می برند که به شدت موجب ایجاد حرارت بر روی مو ها می شود. بهتر است نسبت به این موضوع دقت کنید و در صورت نیاز موادی مثل کرم یا اسپری هایی به کار ببرید که محافظی در برابر این شدت حرارت باشن د.
روش داشتن موهای نرم و ابریشمی با کمک روغن زیتون
10-از روبالشی نخی استفاده کنید
استفاده اروبالشی های نخی به جای روبالشی های ابریشمی موجب می شود تا حالت مو ها در هنگام خواب تا صبح به زیبایی خود همچنان باقی بماند و در عین حال به روبالشی گیر نکند.
11-موهای تان را مدل دم خرگوشی ببندید
اگر تمایل دارید قبل از خواب دوش بگیرید و با مو های خیس به رختخواب برید و یا این که می خواهید حالت موهای تان تا صبح به همان صورت باقی بماند، بهتر است مو ها را به حالت دم خرگوشی ببندید که در عین حال موهای تان دچار آسیب هم نشوند.
12-مو های خیلی فرفری را با سرعت بیشتر شانه بکشید
مو هایی که به شدت فر هستند را به کمک یک مسواک تمیز یا برس ریمل به اسپری موی فاقد الکل آغشته کنید و به روی مو ها بکشید سپس با سرعت بیشتری مو ها را شانه کنید .
13-از روغن نارگیل به صورت روزانه استفاده کنید
روغن نارگیل به شدت در عملکرد آبرسانی و حفظ رطوبت طبیعی مو و نیز شادابی آن و در عین حال صاف تر شدن حالت مو های شدیدا فرفری خاصیت کارایی دارد. همچنین روغن های طبیعی دیگر از جمله روغن آرگان ، روغن زیتون و روغن بادام شیرین نیز همین خواص را دارا می باشند.

14-از مصرف مواد الکلی در خصوص مو ها خودداری کنید
سعی کنید از محصولات الکلی نظیر اسپری های مو استفاده نکنید ، چرا که موهای تان را به شدت خشک و بی روح جلوه داده و همچنین به حالت وز در می آورند.
5 روش استفاده از روغن نارگیل برای داشتن موهای ابریشمی، نرم و سالم
15- از اکسسوری (لوازم جانبی)های نرم و لطیفی برای موهای تان استفاده کنید
بهتر است در زمینه استفاده از لوازم جانبی هایی که برای موهایتان به کار می برید ، حتما از لوازم نرم و لطیفی استفاده کنید که موجب ضعیف شدن و شکنندگی ساقه موهای تان نشوند.
16- محصولات با کیفیت خوب برای موهای تان استفاده کنید
سعی کنید همیشه از شامپو و کاندیشنر های مرغوب و با کیفیتی برای موهای تان استفاده کنید.
17-مراقب کوتیکول مو باشید
به طور کلی آب شدیدا داغ برای پوست و مو اصلا مناسب نیست. آب داغ در واقع به شدت موجب خشکی و آسیب به موها و حالت شکنندگی آن ها می شود بنابراین زمانی که دوش آب گرم می گیرید ،خوب است یک دقیقه آب خنک بر روی کوتیکول مو ریخته شود. در واقع این نوع مراقبت از مو ها به ویژه در فصل تابستان بسیار توصیه می شود.
18-هیچ گاه موهای خیس را به دور حوله نپیچید و یا شانه نکنید
مو های خیس به شدت آسیب پذیرند بنابراین دقت کنید که آن ها را به دور حوله نپیچید و یا شانه نکنید.
44 مهارت که هر مرد و زن باید بلد باشند
یک ویدیوی عالی رفع وزی مو در سه سوت!

 
آیا می توان برای همیشه از شر حالت مو های وز راحت شد؟
در واقع پاسخ این سوال در وهله منوط است به دلیل وز بودن حالت موهای شما . در عین حال که رعایت نکات فوق می تواند در رفع حالت وز بودن مو های شما موثر باشد، اما به هر حال ممکن است عواملی به طور دائمی وجود داشته باشد که در این مورد تاثیر منفی بگذارند. مثلا نوع آب و هوای محل زندگی شما.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *