آموزش, آموزش روانشناسی, اخبار, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

روانشناسی رنگ زرد، معنای آن و تاثیراتی که منعکس می کند

رنگ زرد

روانشناسی رنگ زرد، معنای آن و تاثیراتی که منعکس می کند
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/02/word-image-20.jpeg

چشمان خود را ببندید و فکر کنید که در زیر آفتاب گرم و درخشان ساحل، دراز کشیده اید. تصور کنید که در میان مزرعه ای از آفتابگردان های پهن و طلایی قدم می زنید. به احساسی که فشار دادن یک لیموی زرد و تازه در شما ایجاد می کند، فکر کنید.
همانطور که می بینید، تمام موارد مذکور احساسات مثبت و خوبی در انسان ایجاد می کند، اما چرا؟
رنگ زرد، دلیل اصلی آن است.
رنگ زرد هم مانند هر رنگ دیگر، شخصیت و انرژی خاص خود را دارد و از طرق مختلفی بر خلق و خوی افراد تأثیر می گذارد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد روانشناسی رنگ ها می تواند به انتخاب رنگ ها و شناخت اثرات آنها بر زندگی انسان کمک کند. روانشناسی رنگ نشان می دهد که هر رنگ رنگین کمان ارتعاش متفاوتی ایجاد می کند و موجب انتقال انرژی های گوناکون به افراد می شود. این نشان می دهد که چرا هر فرد به سمت رنگ خاصی گرایش پیدا می کند. رنگ مورد علاقه ی هر فرد ممکن است دارای ارتعاشاتی باشد که به طور طبیعی انرژی او را بالا میبرد و خلق و خوی وی را بهبود می بخشد.
20 نکته جالب روانشناسی که در 99 درصد شرایط زندگی مفیدند
آیا تا به حال متوجه شده اید که وجود رنگ زرد در محیط، می تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد؟
زرد رنگی است که اغلب در طبیعت یافت می شود و یکی از مثبت ترین رنگ های موجود است. بیایید روانشناسی رنگ زرد را بررسی کنیم!
معنای رنگ زرد
زرد یک رنگ اصلی است که در طیف های مختلفی وجود دارد. این رنگ توجه همه را به سمت خود جلب می کند و دارای شخصیتی درخشان است که می تواند لبخند را به لب هر انسانی بنشاند. زرد حتی در موارد بسیاری، مورد توجه بسیاری از گروه های هنری و موسیقی دانان قرار گرفته است.
برای پی بردن به این موضوع تنها کافی ست به ستاره ها و هنرمندانی که از رنگ زرد استفاده می کنند نگاه کنید و ببینید که چگونه می درخشند.

حتی ونسان ون گوگ هنرمند و نقاش مشهور هم عشق خود را به رنگ زرد ابراز کرده و آن را رنگی فوق العاده و تداعی کننده ی نور خورشید دانسته است.
در میان رنگ های مختلف، رنگ زرد درخشان ترین رنگ موجود است. در حقیقت این رنگ از همه ی رنگ ها متمایز بوده و بسیار چشم نواز است. به خورشید درخشان فکر کنید، آنقدر روشن است که ما حتی نمی توانیم آن را با چشم غیر مسلح ببینیم. ارتعاش انرژی رنگ زرد، از تمام رنگ ها متمایز است و به همین دلیل است که بطور آنی، باعث بهبود خلق و خو می شود.
روانشناسی رنگ ها در تبلیغات: همه نکات کاربردی
ارتعاشات مثبت رنگ زرد
رنگ زرد با شادی، نشاط، انرژی مثبت و هیجان همراه است. اگر احساس ناراحتی یا کسالت می کنید، این انرژی های منفی را به راحتی با استفاده از رنگ زرد، از خود دور کنید. قرار گرفتن در معرض رنگ زرد، احساس خوشبینی و نشاط در شما ایجاد می کند. دیگر مزایای رنگ زرد عبارتنداز:
1- افزایش اعتماد به نفس و خلاقیت
این رنگ به چاکرای Solar Plexus یا چاکرای خورشیدی متصل می شود که چاکرای تنظیم کننده اعتماد به نفس و خلاقیت است. چاکرای خورشیدی، چهار انگشت بالاتر از ناف است. احاطه کردن خود با رنگ زرد نه تنها انرژی های شفابخشی را به چاکرای خورشیدی می فرستد، بلکه در افزایش عزت نفس و تقویت انگیزه نیز موثر است. رنگ زرد به تقویت خلاقیت هم کمک می کند. اگر می خواهید ذهن خلاق خود را تقویت کنید، لوازم زرد رنگ (مداد، ماژیک و آبرنگ زرد رنگ) خود را بردارید و به طبیعت بروید. برای تقویت خلاقیت خود، تابلویی از یک خورشید درخشان یا یک زمینه گل نرگس بکشید.
2- تحریک نیمکره ی چپ مغز
گفته می شود که رنگ زرد باعث تحریک سمت چپ مغز می شود که مربوط به منطق و تفکر است. این بدان معناست که قرار گرفتن در معرض این رنگ می تواند افکار منفی را از بین ببرد و شما را ترغیب کند تا از منظر دیگری به چالش ها و مشکلات زندگی بنگرید. رنگ زرد باعث شفافیت و عینیت ذهنی می شود.
3- ارسال ارتعاشات گرم و دوستانه
از آنجا که رنگ زرد، رنگ بسیار شادی است، می تواند احساس گرما و معاشرت بیشتری در شما ایجاد کند. این ممکن است منجر به تقویت اعتماد بنفس شود. رنگ هایی مانند آبی، مفاهیمی مانند صلح و آرامش را بهمراه دارند اما رنگ زرد روابط اجتماعی و دوستانه ی ما را بهبود می بخشد.
رنگ زرد برای زمان هایی که اضطراب اجتماعی دارید یا برای یک جلسه ی کاری استرس دارید، بسیار مناسب است. شما می توانید روی طیف های مختلف رنگ زرد متمرکز شوید و یک مراقبه بصری را تجربه کنید. نفس عمیق بکشید و تصور کنید که نور طلایی خورشید در سراسر بدنتان جریان دارد. این به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس و احساس راحتی بیشتری پیدا کنید.
روانشناسی رنگها: هر رنگ چه معنایی دارد و چه تاثیری بر فرد می گذارد؟
4- تقویت انرژی
رنگ زرد باعث تقویت انرژی می شود و به شما کمک می کند انگیزه بیشتری داشته باشید. احاطه کردن خود با رنگ زرد، موجب بلند همتی و بالا رفتن انرژی شما می شود.
البته رنگ زرد بسیار محرک است و می تواند مفاهیم منفی هم داشته باشد. گفته می شود که افراد در هنگام قرار گرفتن در اتاق زرد یا محیط های زرد رنگ، بیشتر ناامید یا عصبانی می شوند.
رنگ زرد یک رنگ پیچیده و عمیق است
رنگ زرد می تواند تأثیرات متفاوتی در افراد مختلف داشته باشد و احساسات گوناگونی در آنها ایجاد کند. برای مثال برخی از افراد در حضور رنگ زرد سرحال می شود و احساس شادابی بیشتری می کنند اما افراد دیگر در حضور این رنگ، تحریک پذیر و ناامید می شوند. این کاملا طبیعی است زیرا به نظر می رسد هر رنگ از طرق مختلف بر افراد خاصی تأثیر می گذارد. بنابراین اگر به طور ذاتی به رنگ زرد علاقه ندارید، خود را مجبور نکنید که با آن ارتباط برقرار کنید. در این زمان سعی کنید از رنگ های دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

روانشناسی رنگ زرد
زرد یکی از مثبت ترین رنگ های موجود است و تداعی کننده ی نور خورشید، تابستان و گرما می باشد. در دوران سلسله چینگ در چین، رنگ زرد بعنوان رنگ امپراطوری در نظر گرفته شد و فقط نمایندگان سلطنت می توانستند لباس هایی به این رنگ بپوشند. این در حالی ست که در ژاپن برخی از طیف های رنگ زرد، جزء رنگ های ممنوعه بودند و افراد فقط با اجازه امپراطور می توانستند از آن استفاده کنند.
به طور کلی روانشناسان نظرات بسیار خوب و مثبتی در مورد رنگ زرد دارند: آنها می گویند که این رنگ اثر مفیدی بر فعالیت ذهنی و حافظه انسان دارد و باعث ایجاد حس نشاط و انرژی می شود. در رنگ درمانی نیز از رنگ زرد برای مبارزه با افسردگی استفاده می شود.
روانشناسی رنگ آبی، معنای آن و حقایقی جالب
اعتقاد بر این است که افرادی که پوشیدن لباس های زرد رنگ و بطور کلی رنگ زرد را ترجیح می دهند، افراد بسیار فعال و مثبتی هستند. آنها ماجراجویان واقعی هستند که مایلند ریسک کنند، به توانایی های خود اطمینان دارند و می توانند مشکلات و شکست ها را نادیده بگیرند.
حال که با اثرات مثبت و روانشناسی رنگ زرد آشنا شدید، بهتر است نگاهی به نحوه ی استفاده از این رنگ در دنیای مد و فشن هم بیندازیم. اگر شما هم عاشق رنگ زرد هستید، خوب است که رنگ های مکمل آن را بشناسید و با نحوه ی ست کردن آن با رنگ های دیگر آشنا شوید.
ترکیب های مد روز رنگ زرد
با وجود این ویژگی های مثبت رنگ زرد، همه جرات نمی کنند که آن را به کمد لباس خود اضافه کنند. دلیل آن هم ساده است! رنگ زرد بسیار پرانرژی است و بلافاصله توجه همه را به سمت خود جلب می کند. یافتن رنگ های مناسب لباس برای ست کردن کاری دشوار به نظر می رسد. اما رنگ زرد طیف های مختلفی مانند لیمویی، زعفرانی، طلایی، شنی، وانیلی و… دارد که می توانید آنها را با رنگ های متنوع ست کنید.
زرد + زرد
رنگ زرد بیشتر برای مجالس و جشن ها مناسب است. بنظر می رسد که این رنگ برای استفاده ی روزمره متداول نیست و بیشتر موجب درخشش شما در مراسمات مختلف می شود. برای استفاده از زرد تگ رنگ، بهتر است از طیف های خنثی تری مانند خردلی استفاده کنید.
زرد + مشکی
رنگ زرد همراه با رنگ مشکی بسیار جذاب به نظر می رسد. لباس هایی که با این ترکیب رنگ طراحی می شوند، جسورانه، کمی اسپرت و حتی کمی خشونت آمیز به نظر می رسند.
روانشناسی رنگ قرمز، معنای آن و حقایق جالب
زرد + سفید
ترکیب رنگ های زرد و سفید برای فصول گرم بسیار مناسب است. به نظر می رسد که این رنگ ها برای هر سن و هر موقعیتی مناسب است. علاوه بر زرد و سفید، می توانید رنگ های روشن دیگری نیز به لباس خود اضافه کنید.
زرد طلایی + قرمز
همه ی طیف های رنگ زرد با قرمز مطابقت ندارد. یکی از بهترین ترکیباتی که می توان برای این دو رنگ در نظر گرفت، ترکیب قرمز و طلایی است. طلایی به خودی خود رنگ بسیار فعالی است و اگر آن را با رنگ قرمز ست کنید، ظاهر آن هماهنگ تر خواهد شد. ترکیب این دو رنگ با مفاهیمی مانند تجمل، ثروت و شادی همراه است. شایان ذکر است که رنگ طلایی، تقریبا با تمام طیف های رنگ قرمز، مطابقت دارد.
زرد + آبی
زرد و آبی رنگ های مکمل یکدیگر هستند و ست کردن آنها با هم، ترکیب بسیار جذابی را تشکیل می دهد. برای مثال پوشیدن یک کت آبی با دامن زرد در فصول گرم بسیار زیبا به نظر می رسد. از ترکیب کردن طیف های روشن این رنگ ها با هم نترسید.
رنگ زرد در لباس های طرح دار
استفاده از رنگ زرد، هر طرحی را زنده می کند و آن را روشن تر و جذابتر نشان می دهد. به لباس های موجود در عکس بالا توجه کنید، در طراحی آنها از رنگ های زیادی استفاده شده است اما اولین رنگی که توجه شما را جلب می کند زرد است!
بنابراین در انتخاب لباس، کمی جرات بخرج دهید و از رنگ های بینظیری مانند رنگ زرد استفاده کنید. مطمئن باشید که استفاده از این رنگ جذاب، ارزش امتحان کردن را دارد!
روانشناسی رنگ سبز، معنای آن و تاثیراتی که منعکس می کند
رنگ های موجود در محیط زندگی، نه تنها بر روحیه و سلامتی ما تأثیر می گذارند، بلکه می توانند حقایقی در مورد شخصیت مان نیز آشکار کنند. گرچه ممکن است رنگ زرد مورد علاقه ی همه ی افراد نباشد، اما لذت بردن از رنگ های مختلف و تعیین اینکه کدام یک با روحیه شما سازگارتر است جالب است. برای مدتی سعی کنید خود را با رنگ زرد احاطه کنید و ببینید که آیا این رنگ در شما باعث احساس شادی و تقویت خلق و خوی مثبت می شود یا خیر؟

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *