آموزش, اخبار, روانشناسی شخصیت, شخصیت شناسی, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

شخصیت ISFP چیست؟ 7 ویژگی اصلی و حقایق جالب

شخصیت

شخصیت ISFP چیست؟ 7 ویژگی اصلی و حقایق جالب
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/03/word-image-18.jpeg

افراد ISFP، حامیان مهربانی هستند که در لحظه حال زندگی می کنند و از محیط اطراف شان با اشتیاقی کنترل شده و آرام لذت می برند. آن ها منعطف و خود جوش هستند و دوست دارند با جریان حرکت کنند تا از آن چه زندگی به آن ها می دهد، لذت ببرند.ISFP ها ساکت و بی ادعا هستند و ممکن است شناختن آن ها سخت باشد. با این حال، برای کسانی که آن ها را به خوبی می شناسند افرادی خون گرم و صمیمی هستند و مشتاق اند تجربیات زندگی شان را با دیگران به اشتراک بگذارند.
ISFP ها حس زیبایی شناسی قوی دارند و زیبایی را در محیط اطراف شان جستجو می کنند. آن ها به تجربه حسی عادت دارند و اغلب از استعداد طبیعی در زمینه هنر برخوردارند.ISFP ها مخصوصا در دستکاری اشیاء عالی هستند و می توانند از ابزار های خلاقانه ای مثل قلم مو ها و چاقو های مجسمه ساز با تسلط فراوان استفاده کنند.
ISFP مخفف چیست؟
ISFP مخففی است که برای توصیف یکی از شانزده تیپ شخصیتی به وجود آمده توسط کاترین بریگز و ایزابل مایرز به کار برده می شود. این عبارت مخفف عبارتIntroverted, Sensing, Feeling, Perceiving است. ISFP فردی را نشان می ‌دهد که با وقت گذراندن در خلوت خودش انرژی می‌گیرد و به نوعی درونگرا یا Introverted است. او بر واقعیت‌ ها و جزئیات به جای ایده‌ ها و مفاهیم تمرکز می ‌کند (یعنی همان Sensing یا حس کردن)، بر اساس احساسات و ارزش ‌ها تصمیم می‌ گیرد (یعنی Feeling) و ترجیح می ‌دهد خود جوش و انعطاف‌ پذیر باشد تا این که با برنامه ریزی و سازماندهی شده عمل کند (که همان Perceiving‌ را می رساند ). ISFP ها به دلیل حساسیت ذاتی و علاقه شان به تجربه کار های زیبایی شناختی، گاهی اوقات به عنوان شخصیت های آهنگ ساز شناخته می شوند.
چطور شخصیت خود را بسازیم؟ (10 روش موثر)
ارزش ها و انگیزه های ISFP
ISFPها معمولا مدارا می کنند و قضاوت نمی کنند، اما عمیقا به دیگران و دلایلی که برای شان مهم است، وفادار هستند. آن ها سعی می کنند افراد دیگر را بپذیرند و از آن ها حمایت کنند ، اما در نهایت طبق ارزش های اصلی خودشان هدایت می شوند. آن ها معمولا به دنبال راه هایی برای سازگاری هستند و ممکن است در برخورد با افرادی که مایل به انجام همین کار نیستند ، مشکل داشته باشند.
ISFPها معمولا متواضع هستند و ممکن است خودشان را دست کم بگیرند. آن ها معمولا دوست ندارند در کانون توجه قرار بگیرند، در عوض ترجیح می دهند نقشی حمایتی داشته باشند و در صورت امکان از برنامه ریزی و سازماندهی اجتناب می کنند. آن ها حساس و پاسخگو هستند و برای کاری که باید انجام شود وارد عمل می شوند و از این که حس کنند برای دیگران مفید هستند، لذت می برند.
جنبه های تاریک شخصیت تان را بشناسید (بر اساس خصوصیات تان)
دیگران چطور ISFP ها را می بینند؟
شناساییISFP ها به دلیل تمایل آن ها به ابراز خودشان از طریق عمل به جای حرف زدن ممکن است دشوار باشد. آن ها ممکن است در ابتدا کناره گیر یا سرد به نظر برسند ، اما اگر از نزدیک آن ها را زیر نظر بگیرید، می توانید شاهد توجه شان در کار های متفکرانه ای که برای دیگران انجام می دهند، باشید. آن ها به دقت نیاز های عملی افراد دیگر را مدنظر قرار می دهند و اغلب آرام و بی ادعا درست در لحظه ای که نیاز است وارد عمل می شوند.ISFP ها ترجیح می دهند نقشی حمایتی داشته باشند و به ندرت مدعی یا خواستار توجه هستند. آن ها معمولا صبور و در خدمت دیگران هستند.

ISFP ها معمولا حساسیت های هنری دقیقی دارند. آن ها نسبت به رنگ ، بافت و تن حساس هستند و اغلب حس ذاتی شان به آن ها می گوید چه چیزی از نظر زیبایی شناسی بهتر و جذاب تر است. وقتی صحبت از چیدمان هنری چیزی به میان می ‌آید، آن ‌ها معمولا استعداد ذاتی دارند و از حس و انرژی گرفتن از محیط اطراف شان لذت می ‌برند.ISFP ها بیشتر بر تجربیاتی که در لحظه حال کسب می کنند، تمرکز دارند. به ندرت جاه طلب هستند و در عوض ترجیح می دهند از چیز های ساده زندگی مثل دوستان، خانواده و خوشی های حسی مثل غذا، موسیقی و هنر لذت ببرند.
تیپ شخصیتی ISFP چقدر نادر است؟
ISFP چهارمین تیپ شخصیتی رایج در انسان ها است . ISFP ها معمولا:

9 درصد از جمعیت کل
10 درصد از زنان
8 درصد از مردان

را تشکیل می دهند.
عوامل موثر در شکل گیری شخصیت، انواع و خصوصیات شخصیتی
ISFPهای معروف
ISFP های معروف عبارتند از چر، باربرا استرایسند ، فریدا کالو ، ژاکلین کندی اوناسیس، باب دیلن، ولفگانگ آمادئوس موتسارت ، جیمی هندریکس، ریحانا و مایکل جکسون.
حقایق جالب در موردISFP ها

از نظر معیار های ویژگی های شخصیتی ، در دسته افرادی طبقه بندی می شوند که خیلی چیزی را سخت نمی گیرند.
جز افرادی هستند که احتمال ابتلا به بیماری قلبی و فشار خون در آن ها بسیار زیاد است.
در دانشگاه، جز افرادی هستند که خیلی ادعایی ندارند و اظهار نظر قطعی نمی کنند.
جز افرادی هستند که احتمال ماندن شان در دانشگاه بسیار کم است.
جز افرادی هستند که بیشترین استرس را در رابطه با امور مالی و فرزندان شان دارند.
محیط کاری را دوست دارند که امنیت، دستورالعمل ‌های واضح و ساده در آن حاکم است و توقعی برای ساعات کار اضافی وجود ندارد.
کم تر در بین دانشجویان MBA و صاحبان مشاغل کوچک دیده می شوند .
معمولا در مشاغل مراقبت های بهداشتی ، تجارت و اجرای قانون حضور دارند.

بسیار جالب: رایج ترین تیپ های شخصیتی انسان ها کدامند؟
سرگرمی ها و علایقISFP ها
سرگرمی های محبوب ISFPها معمولا کار هایی هستند که از مهارت های فیزیکی یا هنری شان در آن ها استفاده می کنند، مثلا ورزش های مستقل مثل اسکی یا شنا، رقص ، و پروژه های صنایع دستی.ISFP ها همچنین از حضور در گروه های دوستانه و خودمانی و کاوش در هنر و طبیعت لذت می برند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *