آموزش, آموزش دفاع شخصی, آموزش هنرهای رزمی-دفاعی (تصویری), اخبار, دفاع از خود, کاردستی, مادر و کودک

آموزش دفاع شخصی از صفر تا صد با 30 درس رایگان+ جزوه PDF

آموزش دفاع شخصی از صفر تا صد با 30 درس رایگان+ جزوه PDF

آموزش دفاع شخصی از صفر تا صد با 30 درس رایگان+ جزوه PDF
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/01/woman-doing-self-defense.jpeg

معمولا وقتی صحبت از دفاع شخصی می شود، دستورالعمل های زیادی در مورد این که چه طور از خودتان در برابر حمله یا تعرض سایرین محافظت کنید، وجود دارد.
به طور مثال برخی می گویند اسپری فلفل همراهتان داشته باشید، کلیدهای تان را بین انگشتان تان قرار دهید یا هنگام پیاده روی در شب از هدفون استفاده نکنید.
هیچ وقت مقصر کسی نیست که به او حمله شده و مهم نیست که واقعا چه چیزی پوشیده، چه چیزی مصرف کرده یا این که هدفون در گوشش بوده با خیر.
اما به هر حال یادگیری اصول اولیه دفاع شخصی می تواند اعتماد به نفس افراد را افزایش داده و به آن ها کمک کند تا در صورت قرار گرفتن در موقعیت تهدید آمیز آمادگی بیشتری داشته باشند.
دفاع شخصی چیزی فراتر از دانستن نحوه مشت زدن به طرف مقابل است. گروه بان رایان اسکیفینگتون، افسر ایمنی عمومی در بخش ایمنی عمومی مرکز پزشکی دانشگاه واشنگتن معتقد است که بهترین راه برای در امان ماندن این است که از تاکتیک‌ های جدا یا خلاص شدن استفاده کنیم.
او می گوید: ” برخی از حرکات خاص در حملات دنیای واقعی معمولا فراموش می شوند. از طرفی هم اگر زیاد روی تکنیک ها تمرین نکنید، به احتمال زیاد آن ها را به درستی اجرا نخواهید کرد.”
اسکیفینگتون در عوض توجه به این مفاهیم ساده دفاع شخصی و جدا شدن را توصیه می کند که می تواند به شما کمک کند از موقعیت های خطرناک رهایی پیدا کنید.
مراقب اطراف تان باشید
اسکیفینگتون می گوید: ” آگاهی موقعیتی، کلید همه این ها است. ”
نگاه کردن به اطراف و آگاهی از اتفاقاتی که در نزدیکی شما رخ می دهد می تواند به شما کمک کند تا متوجه حرکت ناگهانی یا موارد مشکوک شوید. مثلا اگر وقتی بعد از یک شیفت شبانه و دیر هنگام به سمت ماشینتان برمی‌گردید اما احساس راحتی نمی‌کنید، بهتر است به مکانی که از آن جا آمده ‌اید برگردید و از کسی بخواهید که شما را تا نزدیک ماشین تان همراهی کند.
7 هنر رزمی برتر برای دفاع شخصی و مبارزات خیابانی
اسکیفینگتون همچنین توصیه می‌ کند تا در هنگام پیاده‌ روی، استفاده از تلفن همراه تان را کاهش دهید. اولا به این دلیل که اگر حین پیاده سرتان توی گوشی باشد، ممکن است زمین بخورید و یا آسیب ببینید. ثانیا احتمالا این که کسی گوشی تان را بدزدد؛ زیاد است.
به علاوه، اگر کسی قصد آسیب رساندن به شما را داشته باشد، اگر به بالا نگاه کنید و حواس تان به اطراف تان باشد، غافلگیر کردن شما برای او سخت تر خواهد بود.
در صورت امکان از به وجود آمدن تنش پیشگیری کنید
تنش زدایی بسته به چیزی که مهاجم از شما می خواهد متفاوت خواهد بود، اما شما باید کاری کنید که بدون ایجاد درگیری از آن موقعیت جان سالم به در ببرید.
بنابراین، اگر مهاجمی پول می خواهد، آن را به او بدهید. اگر کسی خواست دعوا راه بیندازد ، حتی اگر بی ادبی کرد یا به غرور شما توهین کرد، سعی کنید درگیر نشوید.
اسکیفینگتون می گوید: “تهدید ها را باید جدی گرفت. پس تمام تلاش تان را بکنید تا از آن شخص دور شوید و در صورت لزوم کمک بگیرید. ”
فاصله را با مهاجم حفظ کنید
در شرایطی که در حال برگشتن به سمت خانه هستید و فکر می‌کنید کسی شما را تعقیب می‌ کند، بهتر است به اندازه دو نفر از طرف فاصله داشته باشید و در صورت امکان به محلی که از آن جا آمده ‌اید، بازگردید. در آن جا از شخصی کمک بگیرید و بگویید قضیه از چه قرار است.
اگر نمی توانید به نقطه مبدا برگردید، تا حد امکان فاصله را حفظ کنید، سپس بچرخید و به مهاجم نگاه کنید. شاید این دقیقا برعکس کاری باشد که می‌خواهید انجام دهید، اما برخی از مهاجمان وقتی ببینند شما از وجودشان آگاه هستید، عقب ‌نشینی می ‌کنند.
آموزش 12 تکنیک دفاع شخصی که نیاز به هیچ حرکت فیزیکی ندارند
در مواردی که به قدر کافی فاصله دارید ، برای دریافت کمک با پلیس 110 تماس بگیرید یا دکمه پانیک یا ترس روی تلفن تان ( دکمه کناری و یکی از دکمه‌های تنظیم صدا در گوشی های آیفون ) را نگه دارید تا به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس گرفته شود.
همچنین بد نیست اشیایی بین شما و مهاجم قرار داشته باشد (به چیز هایی مثل اتومبیل، میز یا هر چیز دیگری در نزدیکی تان فکر کنید). اگر در موقعیتی قرار گرفتید که باید برای محافظت از خودتان بجنگید، تمام تلاش تان را بکنید تا کنار دیوار قرار نگیرید.
در فکر مسیر فرار تان باشید و خودتان را آماده کنید
شرایط حساس و خطرناک وقت آراسته بودن نیست!
کفش های پاشنه بلند، جواهرات و هر وسیله دیگری که مانع حرکت شما می شود را در بیاورید. شما باید بتوانید در صورت نیاز برای رسیدن به یک جای امن بدوید.
اگر نزدیک ماشین تان هستید، برای دسترسی آسان کلیدهای تان را در دست نگه دارید و در صورت داشتن کلید پانیک روی سوئیچ، از آن استفاده کنید زیرا باعث می ‌شود ماشین شما صدا تولید کند و چراغ‌هایش چشمک بزند. در دست نگه داشتن کلید ها به شما کمک می کند سریع تر سوار ماشین تان شوید و سر و صدای ماشین شما می تواند دیگران را برای کمک به سمت تان بکشاند.
قبل از حمل با سلاح ، با آن تمرین کنید
بسیاری از افراد برای دفاع از خودشان اسپری فلفل یا پنجه بوکس همراه شان حمل می کنند، اما داشتن سلاح به این معنی نیست که می ‌توانید از آن صد در صد استفاده کنید.
بیشتر اوقات مردم اسلحه می خرند و آن را در جایی می گذارند که معمولا نمی توانند به موقع به آن جا برسند تا از آن استفاده کنند. اغلب، از سلاح‌ های قربانی علیه خودش استفاده می ‌شود، زیرا به اندازه کافی برای استفاده از ابزار آموزش ندیده ‌است.
اینها رو هم در کنار دروس این مطلب دانلود کنید: 14 کلیپ آموزش دفاع شخصی کاربردی
سلاح شما چه گرم و چه وسایلی مثل چاقو، شوکر یا اسپری فلفل باشد، قبل از این که اسلحه را با خودتان حمل کنید، طریقه استفاده از آن را یاد بگیرید. به عبارت دیگر، اگر نمی دانید چه طور از اسپری فلفل استفاده کنید ، بهتر است آن را حمل نکنید.
حرکات خلاص شدن از دست مهاجم را تمرین کنید
حتی با دانستن بهترین تاکتیک های کاهش تنش، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرید که مجبور شوید از خودتان دفاع فیزیکی کنید.
اسکیفینگتون می‌ گوید: ” هیچ کدام از دعوا هایی که بیش از 21 سال در بخش امنیت بیمارستان درگیرشان شده ‌ام، شبیه تمرین ‌هایی نبودند که انجام داده ام. پس فقط روی اصول اولیه تکنیک ها تمرکز کنید و به مبارزه ادامه دهید. اراده و انگیزه برای نجات پیدا کردن، خودش به تنهایی یک سلاح قدرتمند است. ”
در ادامه چند تا از حرکات ابتدایی رها شدن را به شما آموزش می دهیم.
1-ایستادن در حالت گارد
در دعوا، بهتر است طوری بایستید که وزن تان روی هر دو پا تقسیم ‌شود، کمی زانو ها را خم کرده و دست‌های تان بالا و به حالت آماده بگیرید.
ایستادن در این زاویه به شما کمک می کند تا اگر کسی به شما ضربه زد تعادل تان را حفظ کنید. به علاوه چرخیدن و دویدن را هم آسان تر می کند .

دانلود کنید: 8 اپلیکیشن  آموزش دفاع شخصی و افزایش امنیت
2-ساعدتان را از چنگ زدن رها کنید
اگر مهاجمی ساعد شما را گرفت ، آن را به حالت نیم دایره به سمت پایین ببرید.
فریاد زدن یا لگد زدن در حالی که ساعد تان را حرکت می دهید می تواند مهاجم را مبهوت کرده و خلاص شدن را آسان تر کند.

3-از دست کسی که لباس شما را می گیرد ، رها شوید
اگر کسی لباس شما را بگیرد، بهتر است با یک دست تان نزدیک جایی از لباس که او چنگ انداخته و با دست دیگر مچش را بگیرید.
به طور هم زمان، در حالی که مچ طرف را دور می کنید، لباس تان را هم عقب بکشید.

4-خودتان را از خفه شدن گلو و فن شیمه نجات دهید
بهتر است تا آن جا که می توانید، اجازه ندهید کسی که آنقدر به شما نزدیک شود که بتواند گردن تان را بگیرد.
با این حال، اگر چنین اتفاقی افتاد، دست‌های تان را بالای سرتان ببرید و دست ‌های مهاجم را بین کتف و گردن تان فشار دهید تا طرف پنجه اش را شل کند و بعد بچرخید و فرار کنید.

خلاص شدن از فن شیمه واقعا دشوار است اما شما چند راه دارید . ابتدا، چانه تان را در جایی که مهاجم آرنجش را خم کرده فرو کنید و در عین حال ساعدش را به سمت پایین بکشید تا از راه هوایی تان محافظت کرده و بتوانید نفس بکشید. پایین کشیدن ساعد مهاجم باعث می شود تا نتواند شریان های گردن تان را بفشارد.
برای فرار از چنگال، ساعد مهاجم را بکشید و خم شوید. تا جایی که می توانید فرد را به سمت پایین بکشید، سپس ساعدش را از دور گردن تان کنار بزنید و در همین حال سرتان را از دور حلقه ساعد او بیرون بیاورید و از حالت شیمه خارج شوید .

ترفندهای بیشتر گام به گام در اینجا: 9 ترفند دفاع شخصی که شما را از هر شرایطی نجات می دهند
دروس آموزش صفر تا صد دفاع شخصی

برای دانلود دروس کافی ست دکمه Alt را نگه دارید و روی هر درس کلیک کنید. یا اینکه فقط روی آن کلیک کنید و بعد از باز شدن درس علامت سه نقطه پایین سمت راست را بزنید و گزینه Save as را انتخاب نمایید.
هر درسی کار نکرد حتما در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل سریعا رفع شود یا به پیج منبع مراجعه کنید و آنجا دانلود نمایید.
هر دو آموزش را دانلود کنید و بعد هم جزوه پی دی اف

آموزش اول (ترفندهای متفرقه ولی کاربردی)

آموزش دوم (12 ترفند اصلی دفاع شخصی)
از پیج استاد ناصر طاهری:

  جزوه PDF: دانلود رایگان بهترین کتاب آموزش دفاع شخصی
منبع ویژوال ها

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *