آموزش, اخبار, سایر هنرهای مهم, کاردستی, کنکور, مادر و کودک

آموزش زیست کنکور از صفر تا صد با 25 درس رایگان +جزوه PDf

کنکور

آموزش زیست کنکور از صفر تا صد با 25 درس رایگان +جزوه PDf
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/01/word-image-4.jpeg

در این مطلب بعد از مدت ها جستجو و پرسش، بهترین دروس ویدیویی آموزش زیست کنکور را برای داوطلبان ورود به دانشگاه به صورت گلچین شده و کاملا رایگان قرار داده ایم. هم جزوه و هم فیلم های آموزشی، بهترین های موجود در ایران هستند. امیدواریم نه تنها در کنکور زیست موفق شوید بلکه از مطالعه آن لذت ببرید.
چند ساعت در هفته زیست بخوانیم؟

زیست
حداقل 25درصد کل ساعت مطالعه هفتگی

چگونه زیست بخوانیم: بهترین روش مطالعه زیست شناسی برای کنکور + ترکیبی
برای هر داوطلب کنکور تجربی، زیست شناسی مهم ترین درس محسوب میشه و بالاترین ضریب رو در کنکور داره.
هر فصل زیست شناسی رو بار اول اینطور بخونید:
۱- اول یک دور فصل رو از روی کتاب درسی حتی اگه شده روزنامه وار بخونید.
۲- بعد اون فصل رو همراه با سرفصل های کتاب تستی که دارید به چند بخش تقسیم کنید.
۳- بعدش هر قسمت رو اول با دقت بیشتر از روی کتاب درسی با خط کشی زیر متن کتاب بخونید، قیدها و کلمات مهم رو با روشی که در ادامه بیان میشود مشخص کنید.
۴- بعد درسنامه ی قسمت مربوطه رو از کتاب کمک آموزشی که دارید بخونید،
۵- حالا برید تست آموزشی از کتاب تستی که دارید بزنید و فقط تست های همون مطلبی که خوندید رو بزنید.
۶- همه ی نکاتی که از این تست ها استخراج کردید رو در حاشیه ی کتاب بنویسید. اگه تست ها رو بلد نیستید اشکال نداره مهم یادگیریه فعلا.
۷- مبحث اول که تموم شد بعد برید سراغ قسمت (مبحث) بعدی همون فصل و به همین ترتیبی که گفته شد بخونید.
۸- بعد از اینکه فصل به همین روش تموم شد یک بار دیگه مطالب همون فصل رو همراه با نکاتی که در حاشیه ها یادداشت کردید بخونید و حداقل ۲۴ ساعت بعد سعی کنید تستهای مفهومی تری از اون فصل رو کار کنید. وقتی جواب تست ها رو میخواهید نگاه کنید حتما پاسخ تشریحی , علت غلط بودن سایر گزینه ها رو هم بخونید چون با خواندن جواب تشریحی هم مطالب براتون دوباره مرور میشه و هم ممکنه نکته جدیدی یاد بگیرید که بهتون کمک کنه.
۹- در آخرین مرحله بعد از انجام همه این کارها باید اون فصل رو خلاصه نویسی کنید.
ترفندهای مطالعه زیست کنکور

دروس ریاضی تجربی: آموزش ریاضی کنکور از صفر تا صد با 25 درس رایگان
روش حل مسائل ژنتیک کنکور
یادگیری مبحث ژنتیک زیاد سخت نیست. مخصوصاً در کنکور سال های اخیر، سؤالات ژنتیک نسبت به قبل، کمی ساده‌تر شدن. معمولا ۷ تا ۹ تست زیست شناسی در کنکور از مباحث ژنتیک طرح میشه. مطالبی که در این صحفه گفتیم رو با دقت بخونید:
ژنتیک شامل چه مباحثی میشه؟
ژنتیک در اصل از فصل ۵ زیست‌شناسی سال سوم شروع میشه. یادگیری فصل‌های ۵، ۶ و ۷ کمک زیادی به درک بخش اصلی ژنتیک یعنی فصل ۸ میکنه. در فصل ۵ با تاریخچه‌ی ژنتیک و مفهوم DNA و همانندسازی آشنا خواهید شد. سعی کنید مفهوم DNA رو خوب بفهمید و شکل هاش رو در ذهنتون خوب مجسم کنید.
در فصل ۶ با مفهوم میتوز و کروموزوم آشنا خواهید شد. درک مفهوم میتوز به یادگیری فصل‌های بعدی مثل فصل‌های ۹، ۱۰ و ۱۱ زیست‌شناسی سال سوم و فصل ۹، ۱۰ و ۱۱ زیست پیش‌دانشگاهی کمک زیادی میکنه.

در فصل ۷، مفهوم میوز را یاد می‌گیرید که در فصل های بعدی کاربرد داره. در این سه فصل سؤالاتی در زمینه‌ی تعداد کروموزوم، کروماتید، رشته‌ی پلی‌نوکلئوتیدی، DNA، بازها و نوکلئوتید و … در مراحل مختلف میتوز و میوز طرح میشه. با درک این‌که در هر مرحله از این ۲ نوع تقسیم چه اتفاقی میفته، میتونید به سوالاش جواب بدید. یادگیری این بخش به صورت نمادین هم به کار میاد مثلاً سلولی با ۲n کروموزوم در مراحل مختلف میوز ۱ و ۲ چه تعداد کروماتید داره؟ مثلاً در پروفاز ۱ این سلول، ۴n کروماتید داریم.
ترتیب صحیح یادگیری مسائل ژنتیک
اول فصل ۵، ۶ و ۷ رو خوب بخونید و بعد متن فصل ۸ رو به دقت بخونید. مفاهیم کتاب رو خوب تجزیه و تحلیل کنید بعدش از جزوه یا کتابی که دارید با روش‌های حل مسئله آشنا بشید. مسائل کتاب درسی رو حل کنید و بعد مسائل بیش‌تری حل کنید. در حل مسائل ژنتیک، ادبیات سؤال خیلی مهمه. مثلاً اگر در سؤالی گفته باشند «چه نسبتی از پسران» نیاز به در نظر گرفتن احتمال ۵۰ درصد جنسیت نیست ولی اگر سؤال به شکل «چه نسبتی از فرزندان پسرانی با ….. می‌باشند» اینجوری باشه نیاز به در نظر گرفتن ۵۰ درصد جنسیت هست.
سعی کنید آنالیز و احتمال کتاب ریاضیات رو خوب بخونید چون در مسائلی که ممکنه با تیپ جدیدی در کنکور مطرح بشه بهش نیاز دارید مثلاً در صفات چند اللی که از شما تعداد ژنوتیپ یا فنوتیپ رو می‌خوان، باید اصل ترکیب ریاضی بلد باشید.
بهتره بعد از یادگیری ژنتیک سال سوم و مسلط شد، فصل ۵ زیست‌شناسی پیش‌دانشگاهی رو هم مطالعه بخونید چون خیلی به هم مرتبط هستند.
آیا ژنتیک گیاهی و قارچ‌ها و آغازیان به فصل ۸ مربوطه؟
جواب مثبته: چرخه‌های گیاهی و قارچ و آغازیان برای طرح سؤال ژنتیک خیلی مناسب هستند.
مثلا از یک زیگوسپورانژ قارچی با ژنوتیپ AaBbDd چند نوع قارچ به وجود میآید؟ چون زیگوسپورانژ، میوز میکنه و تعداد زیادی قارچ به وجود میاره، جواب سؤال ۸ نوع میشه.
شجره‌نامه رو چطور بخونیم؟
در شجره‌نامه، شکل‌های مختلف سوالاتی که مطرح میشه یاد بگیرید. شکل‌ های چرخه‌های مختلف رو با قلم و دست خودتون بکشید تا با هر بار دیدن این شکل ها در ذهنتون تثبیت بشه. نوشتن به یادگیری و ماندگاری در ذهن کمک میکنه. دنبال حفظ کردنشون نباشید. ژنتیک تا میتونید تمرین کنید، رمز موفقیت و سرعت عمل در حل مسائل ژنتیک تمرین زیاد هست.
دانلود دروس آموزش زیست کنکور

برای دانلود هر درس کافی ست روی آن کلیک کنید. یا اگر پخش شد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست ویدیو کلیک و گزینه Save را بزنید.
هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل رفع شود. (یا به پیج منبع مراجعه کنید)
اموزش اول مفاهیم پایه ای را یاد می دهد و دومی بیشتر برای جمع بندی و حل تست مناسب است. بهتر است هر دو را دانلود کنید

دروس آموزشی دکتر پویا پورمیرزایی (مفاهیم پایه ای زیست کنکور)
از پیج نسیم پویش:

دروس آموزشی (مناسب جمع بندی زیست)
از پیج آموزشگاه هدف:

حتما بخوانید: 11 تا از بهترین اساتید برای تدریس زیست کنکور
دانلود جزوه PDF آموزش زیست کنکور
  بهترین جزوه آموزش زیست کنکور در ایران
گام های موفقیت در زیست کنکور

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *