آموزش, آموزش عکاسی, آموزش عکاسی مقدماتی تا حرفه ای (رایگان), اخبار, کاردستی, مادر و کودک

آموزش صفر تا صد عکاسی با 20 درس رایگان

عکاسی

آموزش صفر تا صد عکاسی با 20 درس رایگان
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/08/عکاسی.jpg

هیچ رازی وجود ندارد که بتواند شما را در مسیر عکاس شدن، از صفر به فردی حرفه ای تبدیل کند. با این وجود، ابزارها و دستورالعمل های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا ضمن پیشرفت مهارت و سبک خود، کیفیت کار خود را بهبود ببخشید. آماده شروع آموزش هستید؟ اجازه دهید راهنمای شما باشیم و آموزش خود را ابتدا با 6 نکته اساسی عکاسی برای مبتدیان شروع کنیم و بعد هم می توانید دروس آموزش عکاسی را به صورت رایگان دانلود کنید.
ابتدا 7 نکته مهم عکاسی
1-روزانه از همه چیز عکس بگیرید
تنها راه خوب شدن در کار با تمرین است. همیشه دوربینی با خود داشته باشید و از هر چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند عکس بگیرید. شما حتی به یک دوربین حرفه ای نیاز ندارید – تلفن هوشمند شما بسیار خوب عمل خواهد کرد. این تمرین به شما کمک می کند چشم عکاسی خود را آموزش دهید و نتایج خود را روز به روز بهتر کنید. به عنوان یک نتیجه و پاداش، شما خواهید آموخت که چگونه زیبایی روزمره را مشاهده کنید و از آن ها لذت ببرید. اگر احساس می کنید انگیزه شما کم است، به دنبال کارهای مختلف با عکاسی آزاد باشید و با انگیزه کسب درآمد در مسیر بهبود کار خود پیش بروید.
2-به جای خرید لوازم، به دنبال کسب دانش باشید
ما در جامعه مصرف گرایی زندگی می کنیم و در بیش تر موارد، به نوعی آن را دوست داریم. هر هفته تقریبا دوربین ها و لنزهای جدید و هر یک از آن ها با ویژگی ها و پیشرفت های کاملا نو به بازار ارائه می شوند. بنابراین هیاهوی زیاد پیرامون آن ها ممکن است شما را مجبور به خرید تجهیزات فراتر از نیاز خود کند.
اگر ندانید چگونه از آن ها استفاده کنید، داشتن این ابزارهای شگفت انگیز چه فایده ای دارد؟ در عوض، پولی را که ممکن است برای خریدن جدیدترین ابزارها خرج کنید، برای شرکت در دوره های آموزشی و خرید کتاب سرمایه گذاری کنید تا کار خود را بهبود ببخشید. یادگیری تکنیک های جدید به شما کمک خواهد کرد تا عکسی شفاف تر به کمک تنظیم لنز بگیرید.
حتما بخوانید:با این 10 ترفند ساده، عکس هایی با وضوح بی نظیر بگیرید!
3- همیشه تنظیمات دوربین را چک کنید
تنظیمات مختلف روی دوربین و این که هر کدام از آن ها برای گرفتن عکس چه کاربردی دارند، بسیار مهم است. دیافراگم دوربین، سرعت شاتر و ISO سه عملکرد اصلی می باشند که در کنار یکدیگر نتیجه عکاسی شما را بهبود می‌ بخشند.
دیافراگم دوربین: دیافراگم دوربین اولویتی است که باید به آن توجه کنید و بدانید که کدام حالت دیافراگم باید در شرایط خاص استفاده شود. مثلاً حالت دیافراگم از طریق چرخاندن دوربین از A به AV  ممکن خواهد بود. بخش سخت ماجرا این است که باید بدانید کدام حالت دیافراگم برای تمام انواع عکس هایی که می خواهید بیاندازید، بهتر کار می کند. در این قسمت اول حالت های دیافراگم را به شما معرفی می کنیم.

پرتره، چهره ها و عکاسی ماکرو: هر دیافراگمی بین F1.4 و F5.6
عکاسی منظره: هر  دیافراگمی بین F11 و F22 . برای حداکثر شارپ بودن عکس ها از F22 استفاده کنید.
هر عکس دیگر: هر دیافراگمی بین F8 و F11

سرعت شاتر: سرعت شاتر یک زمان اندازه گیری است که توسط پرده هایی که روی سنسور شما باز می‌ شوند کنترل می‌ شوند و اجازه می‌دهند که نور از سوراخ دیافراگم وارد شود . سرعت های شاتر در ثانیه/ کسری از ثانیه اندازه گیری می‌ شوند.‌ سرعت شاتر یک نوع اندازه گیری زمان است که دوربین در آن به دنبال نور می گردد‌ هر چقدر که سرعت شاتر بیشتر باشد، زمان بیشتری سنسور در معرض نور قرار می‌ گیرد‌. هر چه قدر که سرعت شاتر کم تر باشد، سنسور زمان کم تری در برابر نور قرار می گیرد.
ایزو یا ISO: ISO مخفف سازماندهی استاندارد های بین المللی است که حساسیت سنسور دوربین به نور را کنترل می‌ کند.

هر چقدر عدد یا ارزش آن مثلا ( (ISO 3200 بالا تر باشد، یعنی دوربین به نور حساس تر است و در شرایط کم نور پاسخ دهی بهتری دارد.
هر چقدر عدد ارزشی آن مثلا ( (ISO 100 کم تر باشد، به معنای این است که حساسیت به نور کم تر است و در مکان هایی که کاملاً نور زیادی وجود دارد، خوب عمل می کند.

یک عکاسی واقعی یعنی این که تمام این موارد را به طور کامل در نظر بگیرید و مراقب باشید که تنظیمات دوربین برای آن شرایط خاص اشتباه انتخاب نشده باشد. قبل از این که کار را شروع کنید، یک نگاه سریع بیندازید تا بهترین تصاویر را ثبت کنید.
4-خطوط پیشرو (Leading Lines)
چشم بیننده به طور خودکار توسط خطوط و سایر اشکال هندسی هدایت می شود. خطوط پیشرو کمک می کنند تا روی سوژه تاکید شود و این سوژهات را به مرکز توجه تبدیل می کنند. اگر حرکت طبیعی چشم بتواند این خطوط را دنبال کند و به سوژه ختم شود، بیننده احساس بسیار هارمونیکی پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر مقابله با این جریان بسیار استرس زاست.

5-قانون یک سوم (Rule of Thirds)
نسبت یک سوم کمی متفاوت تر از نسبت طلایی است و نوعی تقریب است که تصویر را در سه ناحیه تقسیم می کند. اغلب اوقات بهتر است که سوژه اصلی تان را خارج از مرکز عکس قرار بدهید. این مساله فقط در یک بعد افقی قابل اجرا نیست بلکه در سمت چپ و راست و در شیب عمودی از پایین به بالا نیز منظور می شود.
نسبت یک سوم چهار تقاطع (سمت چپ و بالا، سمت راست و بالا ، پایین سمت چپ و راست پایین) را در اختیار ما می گذارد که می توانیم سوژه مان را به شکل ایده آل در آنها قرار بدهیم. هنگام عکاسی در خیابان و استفاده از مختصات برتر، این امکان را به ما می دهد تا سوژه های عکاسی را بیشتر و بهتر نشان بدهیم و آنها را به بهترین نقاط مرکز توجه تبدیل کنیم.

6-مثلث ها (Triangles)
نمادهای هندسی در عکاسی به کنترل جریان تصویر کمک می کنند. این نمادها چارچوبی اساسی برای مشاهده کننده ایجاد می کنند. از آنجایی که اشکالی مثل دایره و مثلث بن بست و انتهای بسته ای ندارند، باعث ایجاد حرکت پویا و جریان دار در تصویر می شوند.

7-قانون فردها (Rule of Odds)
تصویر بالا سه سوژه را نشان می دهد که در کنار هم تشکیل یک مثلث داده اند؛ اما فقط وجود سه سوژه نیستکه به چشم بیننده خوشایند می آید؛ اگر 5 یا 7 نکته جالب توجه در عکس شما وجود داشته باشد، ارزش های زیبایی شناسی آن به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.
روانشناسی مربوط به این اعداد فرد به ما می گوید که سوژه های زوج خیلی راحت تشکیل می شوند و راحت می تواند جفت جفت آنها را کنار هم قرار داد (مثلا 2،4، 6 و غیره) و این کار برای مغز ما جذاب و جالب نیست.

دانلود آموزش عکاسی با 20 درس

برای دانلود هر درس روی آن کلیک کنید. در صورت پخش شدن، پایین سمت راست روی علامت سه نقطه کلیک و گزینه save را کلیک کنید.
هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا مشکل سریعا رفع شود
دقت کنید در اینجا 3 نوع آموزش داریم. آموزش اول بیشتر آکادمیک و با تاکید بر تئوری عکاسی ست و آموزش دوم عملی تر است و آموزش سوم هم ترفندهای مفید از سرتاسر اینترنت گلچین شده اند. می توانید هر 3 را دانلود کنید یا به دلخواه خود یکی شان را. ما پیشنهاد می کنیم حتما هر 3 آموزش را دانلود کنید.

آموزش اول (مفاهیم پایه ای در عکاسی)
از پیج Sabzikar art center:

آموزش دوم (عکاسی با دوربین DSLR)
از پیج Photographic:

آموزش سوم (ترفندهای متفرقه ولی بسیار کاربردی)

می خواهید عکاسی را یک بار برای همیشه یاد بگیرید؟
این بسته آموزشی را تهیه کنید. یادگیری صفر تا صد عکاسی بدون نیاز به کلاس! (روی عکس کلیک کنید)

تماشایی ترین عکس های دنیا رو بگیر، همه رو جذب خودت کن و پول دربیار
بسیار کاربردی برای کسانی که می خواهند عکاس شوند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *