آموزش, آموزش آرایشگری مردانه (تصویری و رایگان), اخبار, ریش, کاردستی, مادر و کودک

برای خارش ریش چه کنیم؟ (8 روش موثر)

خارش ریش

برای خارش ریش چه کنیم؟ (8 روش موثر)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/09/word-image-1.jpeg

در نوامبر سال ۲۰۱۴ سه برادر تصمیم گرفتند که در یک مسابقه ریش و سیبیل شرکت کنند، تا برای امور خیریه پول جمع آوری کنند. شیوه برگزاری بدین صورت بود که هر کسی در پایان مسابقه بلندترین ریش را داشته باشد، برنده می شود. و همه مبلغ جمع آوری شده مستقیما به بنیاد خیریه می رسید.
اما متاسفانه همه چیز طبق برنامه پیش نرفت، در هفته دوم این مسابقه چهار هفته ای، یکی از برادران به نام کونال ماشین اصلاح به دست به جلوی آینه رفت. او در ابتدای مسابقه اصلا به اصلاح کردن ریش هایش تا پایان مسابقه فکر نمی کرد، اما حالا آماده بود که ریش هایی را که دو هفته نگه داشته بود، اصلاح کند. اما چه چیزی باعث شده بود که این مرد در حساس ترین مرحله مسابقه این کار را انجام دهد؟
مسئله این نبود که او نتواند فشار رقابت را تحمل کند، اتفاقا کاملا آماده بود. یا این که ریش از نظر زیبایی بهم ریخته بنظر برسد.
مشکل این بود که او نمی توانست خارش ریش هایش را تحمل کند.
شدت خارش به حدی بود که بدون لحظه ای توقف صورتش را چنگ می زد و می خاراند. و چون دیگر نتوانست تحمل کند، ریش هایش را زد.
البته همین مشکل را برادران دیگر هم داشتند و همین مشکل مشترک منجر به تاسیس کمپانی ام او بروس شد.
چه چیزی برای رشد ریش خوب است؟ بایدها و نبایدها
تجربه خارش ریش آنقدر وحشتناک بود که در این کمپانی لیستی کامل از محصولات مقابله با خارش تولید شد.
در این مقاله ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید خارش ریش خود را متوقف کنید تا هرگز مجبور نباشید آنچه را که برای کونال در آن روز سرنوشت ساز اتفاق افتاد، تجربه کنید.
چرا من خارش ریش دارم؟
ریش شما همیشه بخاطر غذا، گرد و غبار و پوست های مرده ای که بین تار های آن گیر می کند، خارش خواهد داشت. شما نمی توانید از این مسئله به طور کلی خلاص شوید، اما می توانید برای بهبود اوضاع اقداماتی انجام دهید.
بدترین شکل خارش در روز های اولی که ریش در می آید، رخ می دهد. روز های شروع بیرون زدن تارهای ریش از پوست، خارش در این مرحله می تواند آنقدر شدید باشد که شما به طور جدی به اصلاح کردن دوباره ریش ها فکر کنید. البته اصلاح کردن اشکالی ندارد، مگر این که صورت شما با ریش واقعا بهتر به نظر برسد.
خارش به محض رشد ریش ها به این علت است که شما سال های طولانی پشت سر هم ریش های تان را اصلاح کرده اید.

تراشیدن ریش ها آن ها را تیز می کند و صورت شما مانند کاغذ سمباده می شود. ( به همین دلیل است که وقتی ریش ها را لمس می کنیم زبر هستند) مو های زبر پوست را می شکافند و باعث تحریک پوست می شوند که در نهایت منجر به التهاب و خشکی می شود. همه این ها در کنار هم خارشی را ایجاد می کند که حتی وقتی درباره آن مطلبی می خوانیم، احساس خارش می کنیم.
به هر حال مشکل همین است که می بینیم و حالا باید به دنبال راه حل برویم:
چطور جلوی خارش ریش را بگیریم؟
رفع مشکل خارش ریش ۸ مرحله دارد، شاید با خودتان فکر کنید که مشکل خارش ناشی از نیش حشره با یک کرم استروئیدی حل می شود و ۸ مرحله به نظرتان زیاد بیاید. اما به این مراحل تنها به چشم راهی برای جلوگیری از خارش فکر نکنید، بلکه آن ها یک فرایند نظافتی هستند. فرایندی که ریش شما را خوش تراش می کند.
1- شستشو
شستن ریش در خلاص شدن از شر تمام پوست های مرده و خرده ریزه های کثیفی که باعث می شود صورت خود را بخارانید، خلاصه می شود.
برای شستن ریش چند قانون اساسی باید رعایت شود:
1-ریش تان را یک روز در میان با شامپو بشویید. هر روز شستن ریش ها باعث می شود که روغن های طبیعی پوست که برای سلامت آن ضروری هستند، از بین برود. اگر می خواهید بین روز های شستشو، ریش خود را بشویید، فقط با آب گرم خالی این کار را انجام دهید.
2 -از شامپو معمولی که برای شستن مو های خود گرفته اید، استفاده نکنید. شامپو های معمولی با شامپو های مخصوص شست و شوی ریش تفاوت دارند.
مو های ریش آندروژنیک هستند و تحت تأثیر سطح هورمون تستوسترون قرار دارند، به این معنی که نمی توان آنها را با شامپو یا صابون معمول مو تمیز کرد . شامپوی مو چربی طبیعی ریش ها را از بین می برد و منافذ را مسدود می کند و به موها آسیب می رساند. این شامپو ها همچنین می توانند خارش را بدتر کنند.
از طرف دیگر شستشوی ریش به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمیایی، برای تغذیه ریش و آبرسانی به پوست مفید است. ما این مارک شامپوی ریش را پیشنهاد می کنیم (کلیک کنید)

برای شستن ریش خود، سخاوتمندی به خرج دهید و مقدار کافی ( ۳ بار ) از ماده شوینده مخصوص را روی ریش های مرطوب بریزید و با نوک انگشتان آنقدر مالش دهید که کاملا کف کند. سپس ریش ها را بشویید و با یک حوله خشک کنید.
2 -نرم کننده ریش
نرم کننده برای شستن ریش، مانند قرار گرفتن برنج در کنار قرمه سبزی است. همینقدر مهم! بله می توانید از هر دوی آن ها به صورت جداگانه لذت ببرید، اما قرار گرفتن آن ها در کنار هم یک ترکیب جادویی ایجاد می کند. از اینجا می توانید خریداری کنید
نرم کننده ریش، ریش ها را آب رسانی می کند و تار های مو را نرم می کند تا از آسیب به آن جلوگیری شود. همچنین باعث می شود که ریش ها بهتر حالت بگیرند. مجددا تاکید می کنیم، از نرم کننده مخصوص ریش استفاده کنید، نه از نرم کننده هایی که برای موهای سرتان استفاده می کنید.

استفاده از نرم کننده ریش بسیار شبیه به استفاده از شامپو است . ۳ بار مایع شوینده را در کف دست خود می ریزید و آن را کاملا به ریش مرطوب خود می مالید. سپس با آب گرم می شویید و با حوله خشک می کنید.
3- برس
منظم برس کشیدن ریش ها برای سلامت آن ها بسیار مهم است. این کار کلک ریش ها را از بین می برد و جهت رویش مو ها را به طور مناسبی تنظیم می کند. تا احتمال خارش ریش پایین بیاید.
در این مرحله شما احتیاج به یک برس مناسب دارید. همه برس ها یک اندازه نیستند. برسی که برای موهای تان استفاده می کنید، در اینجا جواب نمی دهد. به همین دلیل برای ریش خود به برس مخصوص ریش و برای سیبیل خود به شانه مناسب احتیاج دارید .
خانم ها چه مدل ریشی را می پسندند و از چه ریشی متنفرند؟
ریش ها را از بالا به پایین برس بکشید و سیبیل های خود را نیز با یک شانه به سمت بیرون بدهید . این کار را بعد از شستن و نرم کردن و مرطوب کردن ریش ها و به طور کلی هر زمان که ریش ها نیاز به مرتب شدن دارند، انجام بدهید.
4 -کوتاه کردن
مرتب کوتاه کردن ریش مو های زائد و آسیب دیده را که می توانند باعث خارش ریش ها شوند، از بین می برد. اگر در مراحل اولیه رشد ریش تان هستید، باید تا ۱۲ هفته هیچ گونه پیرایشی انجام ندهید و اجازه بدهید که تا آن زمان کاملا بلند و ضخیم بشوند و همه قسمت ها پرپشت باشند.
خودتان را عادت بدهید که هر چند هفته یکبار برای اصلاح ریش ها به ارایشگاه بروید. همچنین از آرایشگر خود بخواهید که با یک قیچی مناسب مو های نامنظم را ببرد و به ریش ها فرم بدهد.

اگر اعتماد بنفس کافی دارید، می توانید خودتان دست به کار شوید و با یک ماشین اصلاح به ریش های خود فرم بدهید. اوایل کار بهتر است که از بالاترین درجه محافظ استفاده کنید و به تدریج آن را کاهش دهید تا به ظاهر دلخواه برسید.
در صورت مشاهده مو های فرو رفته ( که در مراحل اولیه رشد ریش تشخیص آن ها راحت تر است) آن ها را با یک موچین بکنید. تفاوت مو های روییده شده برآمدگی قرمز رنگی است که روی پوست به وجود می آورند.
مردان از چه نوع چهره زنانه خوششان می آید؟ زنان چطور؟
5-تقویت ریش ها
اگر علی رغم اجرای همه دستورات ، هنوز هم ریش شما زبر است و خارش دارد، ممکن است به این دلیل باشد که در معرض گرما قرار دارید یا از صابون های تند استفاده میکنید و باعث ایجاد ناراحتی شده اند.
اگر فولیکول های موی ریش شما آسیب ببینند، این آسیب دیدگی از ساقه به ریشه مو گسترش می یابد. همچنین این آسیب باعث کند شدن و توقف رشد موی ریش و بیرون آمدن فولیکول می شود.

استفاده از بعضی محصولات خاص می تواند مو های آسیب دیده را با جذب پروتئین داخل محصول و تامین رطوبت تار مو ها، بهبود ببخشد. لینک خرید تقویت کننده بالا
این فرایند بهبودی، موهای ریش را ترمیم کرده و به شما کمک می کند تا جلوی خارش ریش را بگیرید.
6- مرطوب نگه داشتن ریش
وظیفه نرم کننده ریش تغذیه است، در حالی که مرطوب کننده های ریش مسئول آبرسانی به پوست زیر ریش هستند که اغلب خشک و مستعد شوره است.
اگر پوست شما به خوبی مرطوب نشود ، بدن برای محافظت از آن شروع به تولید روغن اضافی می کند. و در این مرحله جوش و خارش ریش اتفاق می افتد.
همانطور که قبلا گفته شد در اولین مراحل رشد ریش، خارش ریش مسئله ای طبیعی است. معمولا این مسئله یک یا دو هفته طول می کشد و البته برای بعضی از مردان ممکن است بیشتر طول بکشد.
خبر خوب این است که لازم نیست دندان های خود را روی هم فشار دهید تا خارش تمام شود.
چیکار کنیم ریشمان پر پشت شود؟ 9 ترفند جدید در سال 2021
روغن ریش خوب می تواند خارش را از همان ابتدا کاهش داده یا به طور کامل از بین ببرد .
لازم نیست که مقدار زیادی از روغن ریش را استفاده کنید، چند قطره از آن کافی است و در مدت کوتاهی و پس از چند روز خارش ریش های شما متوقف خواهد شد.
هر روز ریش خود را با مقداری روغن ریش مرطوب کنید . این کار نه تنها به ریش های شما آبرسانی می کند بلکه عطر مردانه فوق العاده ای نیز به شما می بخشد.

بالم ریش نیز گزینه خوبی برای کاهش خارش ریش و یا جلوگیری از خارش است و تنها تفاوت آن با دیگر محصولات، مواد تشکیل دهنده اش است.
موم ریش نیز از موم طبیعی زنبور عسل تهیه می شود که در روغن ریش این ماده یافت نمی شود.
چه چیزی برای رشد ریش خوب است؟ بایدها و نبایدها
با این حال روغن ها همه عملکرد مشابهی دارند و تاثیر خود را بر کاهش خارش ریش می گذارند.
ممکن است که طی کردن این مراحل برای مراقبت از ریش در برابر خارش، وقت گیر باشد اما ارزش آن را دارد. شستشو، حالت دهی، مرطوب کردن ، برس و اصلاح ، پنج مرحله ای است که شما را از خارش ریش تا حد جنون نجات می دهد. و همچنین ریش خوش حالت و درخشانی به شما می بخشد که هیچ وقت دل تان نیاید آن را بتراشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *