آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

بهترین شیشلیک ها را کجا بخوریم؟

بهترین شیشلیک ها را کجا بخوریم؟

بهترین شیشلیک ها را کجا بخوریم؟
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/10/1-1.jpg

در تهران رستوران‌های بسیار زیادی وجود دارد. برخی تنها فست فود هستند و بعضی از آنها انواع غذاها را در منوی خود دارند. شیشلیک یکی از پرطرفدارترین غذاهایی است که اگر یک بار آن را تست کنید، طرفدارش می شوید. اما سؤال اینجاست که کدام یک از رستوران های تهران می‌ توانند بهترین شیشلیک را تهیه کنند؟
با اینکه رستوران های مختلفی مانند رستوران البرز شیشلیک های خوشمزه ای درست می کنند، شما می توانید از اپلیکیشن اسنپ فود نیز این غذا را به صورت آنلاین سفارش داده و در کمترین زمان آن را دریافت کنید.
بهترین شیشلیک در تهران
شیشلیک نوعی کباب است که در کشورهای مختلف به شکل های متنوعی تهیه می شود. با این حال از گوشت دنده در تهیۀ آن استفاده می‌کنند. علاوه بر این گوشت راسته یا ران بره نیز برای تهیه شیشلیک استفاده می شود. جالب است بدانید که بهترین شیشلیک تهران شامل شش تکه گوشت دنده گوسفندی است که با ادویه های مختلف طعم دار شده است.
شیشلیک را بیشتر بشناسیم
برخلاف تصوری که بسیاری از مردم دارند، ریشه کلمه شیشلیک به نوعی کباب سیخی از زبان ترکی قفقازی برمی گردد. طرز تهیه آن از نوعی کباب روسی الگوبرداری شده است. کشورهای اروپایی نیز با کمی اختلاف در دستور تهیه، کباب شیشلیک را در رستوران های خود درست می کنند. گفتنی است که شیشلیک در بعضی از کشورهای اروپایی مانند لهستان آنقدر محبوبیت دارد که حتی در فست فودی ها نیز می توان آن را سفارش داد.

طرز تهیه شیشلیک کبابی
در اغلب دستورالعمل ها به این توضیح برخورد می کنیم که برای تهیه شیشلیک تکه های گوشت دنده را به همراه دنبه یکی در میان به سیخ بکشید. اگر هم روی آتش زغال درست شود، خوشمزه تر خواهد شد. در ادامه توضیح دقیق تری دربارۀ طرز تهیه بهترین شیشلیک تهران به شما ارائه می دهیم.
شما می توانید با کمک این دستورالعمل خودتان شیشلیک خوشمزه ای آماده کنید. هرچند می توانید طرز تهیه ترشی انبه عربی را نیز فرا بگیرید و همراه این کباب نوش جان کنید.
مواد اولیه شیشلیک کبابی

گوشت راسته گوسفندی 1 کیلوگرم
پیاز 2 عدد
ماست 2 قاشق غذاخوری (اختیاری)
فلفل سیاه، زعفران دم کرده و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه شیشلیک کبابی

ابتدا گوشت دنده را به قطعات کوچک تقسیم کنید، به نحوی که دو قطعه دنده روی هر سیخ قرار گیرد.
زعفران دم کرده، فلفل و نمک را به تکه های گوشت اضافه کرده و مخلوط کنید تا به خوبی طعم دار شوند.
پیازها را خلالی و ریز کرده و به گوشت ها اضافه کنید.
روی ظرف گوشت ها سلفون کشیده و بگذارید 5-6 ساعت در یخچال استراحت کنند.
بعد از گذر این چند ساعت، گوشت ها را از یخچال خارج کرده و بالای دنده ها را با به خوبی بکوبید.
برای به سیخ کشیدن گوشت، سیخ ها را از میان دو دنده رد کنید.
کباب ها را روی حرارت ملایم قرار دهید که کامل مغزپخت شود.
فرچۀ آغشته به زعفران دم کرده و آبلیمو را روی کباب ها بکشید تا به خوبی طعم دار شود.

 
دقت کنید که رستوران ها برای تهیه شیشلیک بدون استخوان از گوشت راسته یا فیله گوساله استفاده می کنند.
بهترین شیشلیک تهران چه ویژگی‌ هایی دارد؟
همانطور که گفتیم بهترین شیشلیک ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که هر آشپزی از عهدۀ تهیۀ آن برنمی آید. برای مثال:
 

بهترین شیشلیک باید نرم و ترد باشد. خشک بودن این کباب خوشمزگی آن را کم می کند.
سس مخصوص کباب می تواند به خوشمزه شدن این غذا کمک کند. هرچه سس غلیظ تر باشد، کیفیت شیشلیک بهتر خواهد شد.
بعضی آشپزها به جای استراحت دادن طولانی در یخچال از کیوی برای نرم و ترد شدن گوشت استفاده می کنند. در واقع گوشت را مدت کوتاه تری در ظرفی از کیوی می خوابانند. همین موضوع طبخ غذا را سریع تر و آسان تر می کند. در ضمن طعم متفاوتی به غذا می دهد. هرچند مدت زمان زیادی گوشت را در کیوی قرار نمی دهند تا بافت آن از بین نرود.
طبخ آرام شیشلیک راز دیگری است که باعث تهیه بهترین شیشلیک تهران می شود.

بهترین شیشلیک تهران در کدام رستوران ها؟
پیش از این اشاره کردیم که هر رستورانی نمی تواند شیشلیک خوشمزه درست کند. خوب سؤال اینجاست که از کجا شیشلیک خوشمزه تهیه کنیم؟
بهترین شیشلیک تهران برای خوردن رستوران البرز تهران
رستوران البرز که در خیابان سهروردی شمالی، نبش کوچۀ نیک قدم واقع شده است به چلوکبابی البرز معروف است. شما می توانید انواع کباب ها از جمله شیشلیک را در این رستوران با بهترین کیفیت نوش جان کنید. اگر از سهروردی شمالی فاصلۀ زیادی دارید به شما پیشنهاد می کنیم از طریق اپلیکیشن اسنپ فود شیشلیک یا هر نوع غذای دیگری که مدنظرتان است سفارش دهید.

خوراک شیشلیک رستوران البرز درکه را از دست ندهید
رستوران البرز در درکه هم گزینۀ دیگری است که می تواند برای شما شیشلیک های خوشمزه ای آماده کند. اگر درکه بودید می توانید صبحانه خود را در این رستوران میل کنید. هرچند خوراک شیشلیک ترش و خوراک شیشلیک شاندیز مشهد این رستوران بی نظیر است. شما را به امتحان کردن این غذاها دعوت می کنیم. هرچند اگر در نزدیکی لوکیشن این رستوران نیستید می توانید درخواست خود را در اسنپ فود سفارش دهید.
انواع شیشلیک در رستوران حافظیه تجریش
رستوران حافظیه که در تجریش و روبه روی پمپ بنزین نزدیک باغ فردوس قرار دارد یکی از بهترین رستوران ها برای سفارش گرفتن انواع شیشلیک است. شما می توانید علاوه بر شیشلیک، انواع غذاهای سنتی و پیش غذاها را سفارش دهید. البته یادتان نرود که با کمک اپلیکیشن اسنپ فود سفارش و دریافت غذاهای درخواستی شما از منوی رستوران حافظیه با سرعت انجام می شود.
رستوران برکت در میدان هفت حوض
رستوران دیگری که می تواند بهترین شیشلیک تهران را برای شما آماده کند، رستوران برکت است. این رستوران در هفت حوض قرار دارد. بنابراین اگر در حوالی رسالت قرار دارید می توانید این رستوران را انتخاب کنید. اما اگر هم دلتان می خواهد شیشلیک های این رستوران را امتحان کنید و فاصلۀ زیادی دارید، می توانید سفارش خود را با اپلیکیشن یا سایت اسنپ فود به ثبت برسانید.
کترینگ آترا و بهترین شیشلیک
کترینگ آترا در مرکز خرید بوعلی در سعادت آباد قرار دارد. این کترینگ گزینه مناسبی برای افرادی است که در محدوده سعادت آباد هستند و یا برای خرید به مرکز خرید بوعلی رفته اند. چلوکباب شیشلیک این کترنیگ با گوشت دنده گوسفندی از کیفیت بالایی برخوردار است. هرچند شما می توانید سایر کباب ها را در این رستوران سفارش دهید. برای سفارش آسان و دریافت سریع درخواست خود می توانید از اپلیکیشن یا سایت اسنپ فود استفاده کنید.
بهترین شیشلیک تهران در کترینگ قریشی
کترینگ قریشی گزینه دیگری برای سفارش بهترین شیشلیک است. این رستوران در پاسداران قرار دارد. شما می توانید انواع چلوکباب یا خوراک ها را به راحتی با سفارش آنلاین از اسنپ فود از کترینگ قریشی سفارش دهید. علاوه بر انواع کباب، سایر غذاهای ایرانی نیز در این رستوران تهیه می‌شود. بنابراین امکان سفارش انواع غذاها برای شما وجود دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *