آموزش, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, ازدواج موفق, کاردستی, مادر و کودک

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در تهران و شهرهای بزرگ (آنلاین/حضوری)

ازدواج موفق

بهترین مراکز مشاوره ازدواج در تهران و شهرهای بزرگ (آنلاین/حضوری)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/05/word-image-41.jpeg

ازدواج یکی از مهمترین تصمیم هایی است که هرکسی در طول زندگی خود میگیرد. درست بودن این تصمیم در گرو شناخت زوجین است. مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک میکند تا به شناخت درست، درک صحیح از رابطه و شیوه های حل مشکلات در زندگی مشترک برسید. در این مقاله مزایای مشاوره قبل از ازدواج و ویژگی های یک مرکز خوب و همچنین بهترین مراکز مشاوره قبل و حین ازدواج در تهران و شهرهای بزرگ را بررسی کردیم.
اهداف مشاوره قبل از ازدواج

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

شما در جلسات مشاوره نقطه تفاهم و اختلافات خود را میشناسید.
ویژگی های شخصیتی شما اشکار خواهد شد و میزان سازگاری این ویژگی ها بررسی میشود.
یکی از مهمترین ارزیابی های مشاوره قبل از ازدواج، سنجش توانایی شما برای شروع زندگی مشترک است.
احتمال موفقیت شما در زندگی مشترک تعیین میشود.
آنچه ﺑﺎید ﺑﺮاى ﺷﺮوع زﻧﺪﮔﻰ ﻳﺎد ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﻳﺎ آنﭼﻪ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ ﺗﻐﻴﻴﺮ اﺳﺖ و ﺑﺎﻳﺪ آنﻫﺎ را ﺑﭙﺬﻳﺮﻳﺪ را ﮔﻮﺷﺰد ﻣﻰﻛﻨﺪ.
آموزش مهارت های ارتباطی یکی از مهمترین هارت هایی است که در مشاوره های ازدواج فرا خواهید گرفت.
مهارت حل مشکل و گذر از چالش ها یکی دیگر از مزایای شرکت در جلسات مشاوره پیش از ازدواج است.
در جلسات مشاوره شما درباره انتظارات خود با صراحت صحبت میکنید.

موضوعات مطرح شده در جلسات مشاوره قبل از ازدواج
قبل از ازدواج باید به یک مرکز خوب مراجعه کرد تا شما ببتوانید با دید وسیع تری تصمیم به ازدواج بگیرید. در ادامه مهمترین موضوعات مورد ارزیابی در جلسات مشاوره را خواهیم گفت:
1- تشخیص اختلالات روحی
یکی از مهمترین ارزیابی هایی که در جلسات مشاوره انجام میگیرد، تشخیص اختلالات روحی زوجین است. باتوجه به این مسئله که برخی اختلالات به راحتی قابل تشخصی نیستند یک مشاور و متخصص به راحتی میتواند متجه این مسئله شود و تاثیرات آن را بر رابطه بررسی خواهد کرد.
2- شناخت شخصیت و درونیات فرد مقابل
آزمون های روانشناختی و مصاحبه و تکنیک های مختلف میتواند به متخصص کمک کند تا به شناخت کاملی از دو طرف برسد و برای زوجین شناخت کاملی از شخصیت و درونیات یکدیگر آشکار سازد. ازدواج امر مهمی است لذا شناخت صحیح میتواند در پیشبرد اهداف ازدواج کمک کننده باشد.
3- تصیم گیری صحیح
ازدواج یک انتخاب است پس لازم است آگاهانه باشد و به جای توجه صرف به ظواهر و تجملات، می بایست کسی را انتخاب کنید که از لحاظ روحی با او سازگارباشید.مشاور ازدواج با شناخت شما میتواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی بگیرید.
4- تست ها و آزمون های روانشناسی
مشاوران برای راهنمایی قبل از ازدواج آزمون های مختلفی برای تشخیص ویژگی ها روحی افراد انجام می‌دهند. که از بین آنها میتوان تست شخصیت شانزده عاملی کتل، پنج عاملی نئو و تست MMPI را نام برد.
5- خود شناسی
یکی از اهداف مشاور کمک به بالا بردن سطح خودشناسی شما و تمرکز به درون و خود واقعی شماست، تا خود را به خوبی نشناسید، نمی‌توانید همسر ایده آل را پیدا و یا حتی نظر او را به خود جلب کنید. همچنین شما به شناخت صحیح تری از اهداف، آرزوها و انتظارات خود خواهید رسید.
6- آموزش نحوه برخورد صحیح با مشکلات و چالش ها
همسران به کمک مشاوره می‌توانند درک خویش را نسبت به همسر و نیازهای او افزایش دهند. این موضوع مشکلات را کمتر خواهد کرد و راه صحیح برخورد با مشکلات، سوء تفاهم و چالش ها را به شما آموزش خواهد داد.
سوالات متداول
چه زمانی باید به روانشناس مراجعه کرد؟
اولین زمان مراجعه به مشاور ازدواج پیش از ازدواج است. این اقدام موجب می شود که پیش از وقوع مشکلات از آن آگاهی یابید و از آن پیشگیری کنید. همچنین پس از ازدواج اگر با مشکلی رو به رو شدید که حل آن از توان شما و همسرتان خارج بود بایستی برای حفظ رابطه به روانشناس ازدواج مراجعه کنید.
چگونه روانشناس مناسب را انتخاب کنم؟
به طور معمول هر روانشناسی در برخی از حیطه ها فعالیت می کند. بهتر است برای انتخاب روانشناس ابتدا دقت کنید که مشاوره ازدواج یا زوج درمانی جز زمینه های تخصصی وی هست یا خیر. می توانید از تخصص مشاوران کلینیک روان آرام را در قسمت مشاوران ببینید.
مشاوره پیش از ازدواج چه خدماتی ارائه می دهد ؟
یکی از اهداف مشاوره پیش از ازدواج برای کمک به افراد برای انتخاب زوج مناسب است. مرحله پیش از ازدواج یکی از مراحل حساس در انتخاب زوج مناسب است و می تواند از بروز مشکلات بعدی در زندگی زوجین جلوگیری کند.
نکته مهم: از بعد از دوران کرونا تقریبا همه مراکز مشاوره به صورت آنلاین و تلفنی انجام می شوند و نیازی به مراجعه حضوری نیست. بنابراین فرقی نمی کند در کجای تهران یا شهرستان ها هستید کافی ست با یکی از مراکز زیر تماس بگیرید
و اما بهترین مراکز مشاوره تهران
1- مرکز مشاوره ذهن آرا
تهران خ شریعتی، بالاتر از دوراهی قلهک، بن بست صنایع، پلاک 3 تماس 02126420617

یکی از بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج و بطور کلی مشاوره خانواده در تهران است. قیمت ها کاملا معقول، نوبت دهی و جلسات مشاوره منظم و زیر نظر بهترین روانشناسان انجام می گیرد. مرکز مشاوره و روانشناسی ذهن آرا تخصصی ترین و بزرگترین مرکز روانشناسی در تهران هست که خدمات ارزیابی و درمان اختلالات روانشناسی کودک، نوجوان و بزرگسال و همچنین مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی و شغلی، و فردی را در بالاترین کیفیت ممکن زیر نظر متخصصین باتجربه ارائه می دهد.
ویژگی های دیگر:

مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده
مشاوره شغلی، مشاوره تحصیلی
روانشناسی کودک، توانبخشی شناختی
روان درمانی و روانکاوی، درمان وسواس
مشاوره طلاق و جدایی

   اطلاعات بیشتر
2- مرکز مشاوره دکتر آل یاسین
تهران (فقط به صورت غیرحضوری)  تماس 02126474195

تحت نظر دکتر مروارید آل یاسین از کانادا یکی از بهترین مشاوره های قبل از ازدواج را دریافت خواهید کرد. ؛سالها فعالیت در این عرصه باعث شده که در ارزیابی و درمان مسائل بهداشت روانی مختلف تجربه داشته باشیم که در کنار مطالعه رویکرد های نظری مختلف به من این امکان را می دهد که مناسبترین و بهترین درمان برای هر مراجعه انتخاب کنم و آن را اجرا نمایم. جهت ایجاد تغییرات دراز مدت مطلوب تمامی جنبه های سلامتی جسمی، عاطفی و روانی مشتریان را در نظر می گیرم. من از رویکرد های ذهنی-بدنی برای ایجاد یک یکپارچگی در درمان بیماری های مختلف روحی استفاده می کنم؛
ویژگی های دیگر:

مشاوره قبل از ازدواج در تهران
افسردگی، استرس و اضطراب
مشاوره قبل از ازدواج در حین ازدواج
مشاوره در زمینه تربیت فرزند، روانشناسی کودک و نوجوان و …

   اطلاعات بیشتر
3- مرکز مشاوره ستاره ایرانیان (در شرق، شمال و غرب تهران)
شعبه مرکزی چهارراه قصر، خیابان قدوسی، 02188422495 شعبه قیطریه چیذر، میدان ندا، جنب بانک دی 02122247100 شعبه سعادت آباد ضلع جنوب غربی چهارراه سرو، خ پاکنژاد 02122354282

جزو بهترین مراکز تخصصی در زمینه های مختلف روانشناسی بخصوص قبل و حین ازدواج می باشد. با بهترین قیمت ها و میزان بالای رضایت مراجعان انواع خدمات جدید مثل نوروفیدبک، هیپنوتراپی و … را نیز انجام می دهد.
ارائه مشاوره قبل ازدواج، حل مشکلات زناشویی زوجین، درمان اختلالات جنسی، درمان اختلالات هویت جنسی، آموزش مسایل زناشویی به جوانان، آموزشهای پیش از ازدواج، تشخیص مسایل جنسی بهنجار از نابهنجار، آموزش صحیح مسایل زناشویی و افزایش لذت زندگی سالم و … جزو تخصص های اصلی این مرکز است.
ویژگی های دیگر:

استفاده از جدیدترین متدهای مشاوره  و درمان
قیمت های عالی برای خدمات روانشناسی مختلف
خدمات مشاوره قبل و بعد از ازدوا

   اطلاعات بیشتر
4- مرکز مشاوره افق سلامت
شعبه 1 صادقيه بلوار آيت الله كاشاني بعد از بلوار اباذر   تماس 02144025086 شعبه 2 ونک گاندی جنوبی خیابان هجدهم پلاک 17 تماس 02188857143

جزو مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج خوب در تهران است که دارای سه شعبه در بخش های مختلف می باشد و خدمات خود را هم به صورت حضوری و هم آنلاین ارائه می دهد. قیمت ها مطلوب و متخصصان باتجربه ای دارد. در زمینه های زوج درمانی، مشاوره و روان درمانی فردی، روانکاوی، مشاوره قبل ازدواج، مشاوره اعتیاد، نوروتراپی ، روانسنجی و گفتار درمانی آماده ارایه خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد، این مرکز علاوه بر ارایه خدمات تخصصی به عموم به ارایه خدمات آموزشی به روانشناسان و روانپزشکان می پردازد.
ویژگی های دیگر:

بهره گیری از متخصصان مجرب
قیمت های مناسب
دارای شعب مختلف در تهران
مشاوره قبل و بعد از ازدواج در همه زمینه ها
تربیت کودکان و هر گونه مشکلات روانی فرزندان

   اطلاعات بیشتر
5- مرکز مشاوره دکتر رامین علوی
شعبه 1 سعادت آباد میدان کاج – کوچه نهم شعبه 2 شهید بهشتی (مترو قدوسی) – کوچه شهرتاش تماس 02128425885

دکتر علوی که عضو انجمن روانشناسی آمریکا می باشد در زمینه مشاوره های پیش از ازدواج و بعد از ازدواج کاملا تخصص دارد. هر چند قیمت های آن کمی بیشتر از سایر مراکز است ولی بالاترین سطح مشاوره را دریافت خواهید کرد. در کنار آن روان درمانی اختلالات روانشناختی از قبیل وسواس، افسردگی، اضطراب نیز مشاوره می شود.
ویژگی های دیگر:

دارای دو شعبه در تهران برای مشاوره حضوری و آنلاین
مشاوره ازدواج و حین ازدواج به صورت کاملا به روز و موثر
هزینه ها کمی بالاتر از سایر مراکز
درمانهای روانشناختی در زمینه کودکان و نوجوانان

   اطلاعات بیشتر
6- مرکز مشاوره شهرهای بزرگ

شیراز: مرکز مشاوره طلوع آدرس فرهنگ شهر نبش کسایی طبقه فوقانی قنادی تمشک  تماس 0919716734
اصفهان: مرکز مشاوره توحید آدرس توحید میانی، مجتمع پزشکی زیتون تماس 03132687630
تبریز: مرکز آرامش اندیشه آدرس ۱۷ شهریور جدید، روبروی بستنی وحید، کوچه مه پیکر تماس 04135575849
مشهد: مرکز ذهن برترین آدرس  تماس 09224995465
کرج: مرکز روانی مشترک آدرس کوچه شهیدمیرزایی, ساختمان آریا, طبقه سوم تماس 02632263604
قم: مرکز خانواده سالم آدرس قم؛ فلکه صفاییه؛ فلکه مصلی؛ ابتدای بلوار شهید منتظری؛ نبش کوچه 36؛ تماس 02537839363

نکات تکمیلی (بسیار کاربردی برای زوجین)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *