آموزش, آموزش زناشویی, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, جنسی, دانستنی های زندگی مشترک, کاردستی, مادر و کودک

تاثیر اعتیاد به تصاویر و سایتهای مستهجن بر ازدواج

در حال تماشای اینترنت

تاثیر اعتیاد به تصاویر و سایتهای مستهجن بر ازدواج
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/05/word-image-70.jpeg

از زمان مهاجرت تصاویر و سایت های مستهجن از مجلات و فیلم ها به یک قالب دیجیتالی، دسترسی به آنها راحت تر شده است. اگرچه گاهی زنان نیز این تصاویر و سایت ها را مشاهده می کنند، اما مردان همچنان بزرگترین کاربران آنها هستند. متاسفانه، اعتیاد به این تصاویر و فیلم ها می تواند از بسیاری جهات بر زندگی زناشویی تأثیر منفی بگذارد.
ازدواج و زندگی زناشویی چگونه تحت تاثیر تصاویر و سایت های مستهجن قرار می گیرد؟
در سال های اخیر تعداد فزاینده ای از زوج ها از تاثیر فیلم ها وتصاویر مستهجن بر روابط زناشویی خود شکایت دارند. تحقیقات نشان می دهد که اعتیاد به این فیلم ها یکی از مهمترین عوامل تهید کننده روابط زناشویی است و حتی با طلاق و متارکه ارتباط مستقیمی دارد.
اما چه چیزی باعث می شود این تصاویر یا فیلم ها به روابط آسیب برسانند؟
از بین رفتن اعتماد
معمولا اشخاصی که به این موارد اعتیاد دارند نمی خواهند شریک زندگی شان از این موضوع باخبر شود. در نتیجه پنهان کاری، شرم، انزوا و دروغ به روابط آنها آسیب می رساند.
وقتی چیزی را از شریک زندگی خود پنهان می کنید در واقع در حال حرکت به سمت به لبه پرتگاه هستید. وقتی زن و شوهر رازهایی را از یکدیگر پنهان می کنند، به مرور زمان اعتماد آنها به یکدیگر از بین می رود و روابطشان متزلزل می شود.
اما حتی اگر اعتیاد به فیلم ها یا تصاویر مستهجن مخفی نماند و طرف مقابل در مورد اعتیاد خود صادق باشد – رابطه آنها باز هم می تواند آسیب ببیند.
کاهش رضایت از رابطه زناشویی
برخی تحقیقات نشان می دهند مشاهده این نوع محتوا می تواند زندگی جنسی زوجین را بهبود ببخشد. اما چنین چیزی ممکن است تنها برای عده کمی اتفاق بیفتد. برای بیشتر زوج ها، این فیلم ها و تصاویر کاملا برعکس عمل می کنند.
دکتر جان و جولی گاتمن از خانواده درمانگران مشهور جهان درباره چگونگی تاثیر منفی پورنوگرافی بر روابط نامه سرگشاده ای نوشته اند.
برای حل مشکلات جنسی: بهترین مرکز مشاوره های آنلاین در ایران
“اعتیاد یکی از طرفین به پورنوگرافی باعث می شود که زن و شوهر رابطه جنسی بسیار کمتری داشته باشند و در نهایت رضایت از رابطه را از بین می برد. ما به این نتیجه رسیدیم که به دلایل زیادی، پورنوگرافی تهدیدی جدی برای صمیمیت و ثبات روابط زوجین محسوب می شود”.
– دکتر جان و جولی گاتمن، بنیانگذاران موسسه GOTTMAN
کاهش صمیمیت عاطفی
استفاده مکرر از سایت های مستهجن همچنین می تواند باعث شود کاربران از لحاظ عاطفی از همسر خود فاصله بگیرند. مایکل تیلور، مشاور ازدواج و خانواده در کنتاکی می گوید: “پورنوگرافی جایگزین ضعیف و ناکارآمد رابطه جنسی واقعی است. این تصاویر و احساسات غیر واقعی می توانند امنیت و پیوندی که بخشی از تعامل فیزیکی زن و شوهر است را از بین ببرند. ​​”
در شدیدترین موارد، اعتیاد به سایت های مستهجن می تواند کاربر را از شریک زندگی خود جدا کند – چه از نظر زمانی و چه از نظر عاطفی و این بسیار خطرناک است.
ایجاد انتظارات غیرواقعی
وقتی به تماشای یک فیلم سینمایی می روید، می دانید که فیلم ویرایش شده است و افراد حاضر در آن بازیگرانی هستند که برای ایفای نقش یک شخصیت پول دریافت کرده اند.
اما به دلایلی، مردم هنگام تماشای فیلم های مستهجن، چنین برداشتی ندارند. آنها فراموش می کنند که رابطه جنسی واقعی صحنه های کاملا طراحی شده ای که در اینترنت می بینند، نیست. این باعث می شود آنها در رابطه جنسی انتظارات غیرواقعی داشته باشند – انتظاراتی که هرگز نمی توانند برآورده شوند.
کاهش عزت نفس
جانی لسی، مشاور بهداشت روان و درمانگر اعتیاد به رابطه جنسی در فلوریدا، می گوید: “پورنوگرافی می تواند حس عزت نفس همسر را پایین بیاورد، زیرا او ممکن است خود را با زنانی که همسرش در آن فیلم ها مشاهده می کند مقایسه کند.
به عنوان مثال، برخی از زنان نگرانند که نتوانند با زنان جوان زیبایی که شریک زندگی شان روی صفحه نمایش می بیند، رقابت کنند. بسیاری حتی خود را از نظر جنسی، بی ارزش و ضعیف می دانند.
50 حرفی که هرگز نباید به همسرمان بزنیم
وقتی توسط افکار منفی در مورد خود بمباران می شوید، سرانجام پای این افکار به رابطه شما با شریک زندگی تان باز خواهد شد. عزت نفس پایین در نهایت باعث ایجاد حسادت و بی اعتمادی کلی در رابطه می شود.

چه باید کرد؟
البته، برخی افراد از مشاهده این تصاویر و سایت ها در رابطه خود لذت می برند. اما اگر در مورد شما چنین چیزی صادق نیست، بهتر است با همسر خود صحبت کنید و رابطه خود را هر چه زودتر نجات دهید.
در اینجا به چند نکته در مورد چگونگی مطرح کردن این موضوع با همسر خود می پردازیم:

مکالمه خود را به درستی شروع کنید. چند دقیقه اول یک مکالمه نتیجه آن را تعیین می کنند، بنابراین صریح و آرام باشید. از لحن و برخوردی که برای موضوعات عادی استفاده می کنید، استفاده کنید.
قضاوت را کنار بگذارید. کمی تامل کنید و سخنان خود را هوشمندانه انتخاب کنید. هیچ چیز ناراحت کننده از این نیست که احساس کنید بعد جنسی شما مورد قضاوت قرار گرفته است.
سوال بپرسید. از همسر خود بپرسید چرا به این فیلم ها یا تصاویر علاقه دارد. ممکن است این موضوع برای خود او نیز یک مشکل باشد و بخواهد روی آن کار کند. همچنین ممکن است از نظر خود او این مسئله چیز مهمی نباشد.
احساسات خود را بازگو کنید. خیلی آرام و واضح احساس خود راجع به پورنو را توضیح دهید. در مورد اینکه چرا شما را آزار می دهد صادق باشید. ممکن است لازم باشد در مورد احساس ناامنی که ممکن است بدلیل ظاهرتان یا مسائل مشابه باشد، صحبت کنید.

اگر نمی توانید این مسئله را به تنهایی حل کنید، از یک زوج درمانگر کمک بگیرید. همچنین می توانید به یک مشاور ازدواج مراجعه کنید و ببینید ریشه اعتیاد همسرتان به این سایت ها و فیلم ها چیست.
چگونه زندگی جنسی خود را در طول ازدواج سالم نگه داریم؟
اعتیاد به تصاویر و فیلم های مستهجن یک کار خطرناک است و استفاده بیش از حد از آن می تواند رابطه شما را خراب کند. شما می توانید از این فیلم ها به عنوان فرصتی برای بیان نیازهای جنسی خود و یا بهبود رابطه تان استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *