آموزش, اخبار, بازاریابی تلفنی, کاردستی, کسب ثروت, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

راهکارهای افزایش فروش موبایلی (10 استراتژی همیشه موثر)

بازاریابی موبایلی

راهکارهای افزایش فروش موبایلی (10 استراتژی همیشه موثر)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/03/mobile-marketing@2x.jpg

به عنوان یک فروشنده، احتمالا شما وب سایتتان را برای بازدیدکنندگان تلفن همراه به شکلی کارامد و بهینه طراحی کرده اید و بهترین روش های نمایه گذاری و فهرست بندی تلفن همراه را هم از گوگل دنبال می کنید.
شما فرم های خود را که به روز نیستند، حذف کرده و هر نوع محتوا (متن، فیلم، عکس و …) در وب سایت خود که کاربر برای مشاهده کامل آن ملزم به پرداخت یا نام نویسی، پر کردن فرم و یا غیره است را هم از دسترس خارج کرده اید.
شما به جای لینک های پیوندی از دکمه ها و الگوهای خودکار پاسخگوی ایمیل استفاده می کنید و فضای خالی سفید زیادی را در نسخه ایمیل خود قرار می دهید.
استراتژی های موفقیت در بازاریابی تلفنی برای کسب و کارهای کوچک-متوسط
خب، با اینکه همه این موارد برای بازاریابی با محتوای دوستانه از طریق تلفن همراه مهم است، اما در واق، اینها استراتژی های واقعی و موجود بازاریابی تلفن همراه نیستند.
استراتژی ها و ایده های بازاریابی تلفن همراه از طریق کانال های تلفن همراه، مانند متن ها و برنامه ها، برای افراد قابل دسترسی می شود. بله، حتی در بازاریابی مدل B2B (تجارت به تجارت)! آخرین باری که یک تاجر حرفه ای را دیده اید که بدون گوشی هوشمند در دستانش، کار می کند، چه زمانی بوده؟ درواقع هیچ وقت.
ما همیشه سرمان در تلفن های همراه خودمان هست. پیش بینی می شود که ترافیک تلفن همراه تا سال 2025، 25٪ دیگر افزایش می یابد، به طوری که شمار کاربران تلفن همراه در آمریکای شمالی و آسیا بسیار بیشتر از میانگین جهانی و همین طور در حال افزایش است:

ترافیک داده های تلفن همراه در گوشی هوشمند (گیگا بایت در ماه)
شما نمی توانید بازاریابی با تلفن همراه را نادیده بگیرید. این مساله فوق العاده ارزشمند است چون یک خط ارتباطی مستقیم به سمت مخاطبانتان به شما می دهد.
هیچ راه مبارزه ای علیه شیوه های انتقال مداوم اطلاعات براي به روز بودن در زمينه اخبار و دريافت از سايت هاي مرجع وجود ندارد. هیچ تضمینی نیست که افراد دقیقاً بر روی تبلیغات یا عنوان های مخصوص به شما که در جستجوی نتایج درست و معتبر هستند، کلیک کنند.
8 استراتژی و 8 اشتباه رایج بازاریابی موبایل موفق
همین حالا به تجزیه و تحلیل سایت گوگل خود نگاه کنید. من شرط می بندم که حداقل نیمی از بازدید کنندگان شما از طریق دستگاه های تلفن همراه خود محتوای وب سایت شما را مرور کنند.
اگر این طور نیست، در واقع این یک پرچم قرمز یا علامت خطر است که باید برای بهبود استراتژی های بازاریابی تلفن همراه خود استفاده کنید.
ایده های آماده سریع:

مردم سراسر دنیا، چه مشتریان و مصرف کنندگان بازاریابیB2B و چه تولید کنندگان – به خاطر بیماری همه گیر کرونا و افزایش قابلیت دسترسی به تلفن همراه، زمان بسیار زیادی را در تلفن های خود سپری می کنند.
شما برای رسیدن و دسترسی به مخاطبان خود در دستگاه های تلفن همراه خود، به یک استراتژی اختصاصی بازاریابی تلفن همراه نیاز دارید.
استراتژی های بازاریابی تلفن همراه شما باید بخش خاصی از مخاطبان را با محتوای خلاصه و مفید، جذاب و گیرا و ویژگی های تعاملی هدف قرار دهد.

10 استراتژی بازاریابی تلفن همراه برای جذب مخاطب در سال 2021
مخاطبان تلفن همراه خود را به بخش هایی تقسیم کنید و از داده ها برای ایجاد افراد کاربرنما یا پرسونا (پرسوناهای بازاریابی، یک سری کاراکترهای خیالی هستند که الگوهای رفتاری، اهداف، نیازها و ویژگی‌های شخصیتی بسیار نزدیک به مخاطبان ایده‌آل ما دارند و به عنوان معیارهایی برای ما، در طرح بازاریابی و کسب و کار خود، مشتری‌های مطلوبمان را طبق آنها تعریف و مشخص می‌کنیم) در راستای محتوای هدفمند استفاده کنید. اگر محتوای قابل استفاده بیشتری در تلفن همراه خود دارید، حتماً بخش هایی را انتخاب کنید که از طریق تلفن هوشمند پرسونای بیشتری بتوانند با برند یا مارک شما ارتباط برقرار کنند.
1- از بازاریابی پیامکی استفاده کنید
متن پیامک ها ساده و در عین حال موثر هستند و می توانند هزینه شما را نیز کاهش دهند.
به علاوه، کپی مناسب پیامک باعث می شود که پیام کوتاه کاملا شخصی و محاوره ای باشد که برای بهبود مشارکت بیشتر در هر کاری که تبلیغ می کنید، عالی است.
متن های پیامکی را می توان برای هر کسی که دارای تلفن همراه است فرستاد. شما حتی برای استفاده از پیام کوتاه به تلفن هوشمند نیازی ندارید، به طوری که اگر جاهای خاصی تلفن هوشمند ندارند، می توانید با ارسال پیامک مشتری های خود را گسترش می دهید.
اصول برخورد با مشتری برای ایجاد رونق در کسب و کار
درواقع، استراتژی های بازاریابی تلفن همراه پیامکی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی چند کاناله بهترین عملکرد را دارند که به قرار زیر است:

مشترکان متن پیامکی پس از ارسال خبرنامه ماهانه خود برای ارسال ایمیل، پیامک را باز می کنند.
اعلان های یادآوری فروش مانند متن “خرید لحظه آخری” را در وب سایت خود ارسال کنید.
در فصول رکود یا کسادی فقط فیش خرید پیامکی کوتاه پیشنهاد دهید.
پیشنهادهای لحظه آخری را برای محصولات جدید یا محصولاتی که به زودی از رده خارج می شوند، به صورت پیامک ارسال کنید.
برای جذب مشترکان جدید، کد پیامکی خود را در تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات پادکست یا در رسانه های اجتماعی خود بفرستید.
از طریق پیامک در مورد تجربه مشتریان خود یا خدمات ارائه شده، بازخورد بخواهید و پاسخ دهندگان را با جایزه کد تخفیف تشویق کنید.
مشترکان پیام کوتاه خود را از محتوای وبلاگ مربوطه، کتاب های الکترونیکی یا مطالعات موردی بسته به جایگاه مناسبشان برای ارائه و فروش در بازار مطلع کنید.
آخرین ویدیو یا لینک پادکست خود را به اشتراک بگذارید.

جایگاه خاص، نوع مخاطب و محتوای منتشر شده خود را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که از متن محاوره ای و دوستانه استفاده می کنید، از این روی، به نظر نمی رسد که اسپم یا حراجی باشد.
برای جلوگیری از ناراحتی و آزار مخاطبان، متن های پیامکی خود را به حداقل برسانید و به ازای هر متن، یک موضوع را دنبال کنید.
2- استراتژی های بازاریابی مخصوص رسانه های اجتماعی تلفن همراه را بهبود بدهید
اگر چه بیشتر این برنامه ها مانند اینستاگرام، TikTok وSnapchat به صورت نسخه دسکتاپ هستند، سعی کنید آنها را در دستگاه های تلفن همراه نیز پیاده سازی کنید.
اگر خریداران B2B شما از جمله افرادی هستند که از این برنامه ها استفاده می کنند، حدس بزنید که آنها احتمالاً در آنجا نیز پرسه می زنند.
استراتژی های بازاریابی تلفن همراه خود را برای این برنامه ها در رسانه های اجتماعی، به صورت غیر رسمی و خودمانی و سرگرم کننده درآورید. به جای تبلیغ محصولات و خدمات، مواردی مانند اینها را به اشتراک بگذارید:

پشت صحنه فیلم ها و تصاویر
فیلم ها و تصاویر برجسته ای از عقاید و فرهنگ شرکت شما
مشخصات کارمندان شما
گفتگو و مصاحبه با کارمندان
کلیپ هایی از رویدادها و پادکست ها

این برنامه ها مشتری مدار و سرگرم کننده هستند و به شما فرصتی می دهند تا بهتر و به صورت شخصی تری با افراد ارتباط برقرار کنید. به علاوه، اینستاگرام و TikTok دسترسی به مخاطبان بیشتر با محتوای جالب را بسیار آسان می کنند.
به عنوان نمونه ای از بازاریابیB2B در اینستاگرام می توان به میل چیمپ (Mailchimp) اشاره کرد (میل چیمپ یک پلتفرم مارکتینگ اتوماتیک است که به کسب‌و‌کارها برای اشتراک‌گذاری ایمیل‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی به مشتریان کمک می‌کند.)

اینستاگرام
TikTok (تیک تاک) که رقیب بزرگ اینستاگرام است، یک بازار تأثیرگذار ویژه برای معرفی برند ها و مارک ها جهت همکاری با کاربرانی ارائه می دهد که با مخاطبان، مطالب و فرهنگ شما مطابقت دارند.
3- برنامه خود را بسازید
با توجه به این که بیشتر افراد دورکار هستند یعنی از راه دور کار می کنند و می توانند ساعات کاری خود را تعیین کنند، نحوه گذراندن وقت آنلاین افراد نیز تغییر کرده است. به عنوان مثال، حجم جستجوها بعد از نیمه شب 15٪ افزایش می یابد:

COVID 19 هنگامی که به صورت آنلاین جستجو می کنیم تغییر کرده است
با طراحی برنامه مخصوص خودتان می توانید مخاطبان خود را در هر زمانی مشغول کنید. البته باید مطمئن شوید که برنامه شما یک نوع محصول خاص را پیشنهاد می دهد بدون این که کاربران خود را مجبور به خرید آن کند، مثلا:

دسترسی فوری به محتوای شما
جریان های محتوای شخصی شده
محتوای گلچین شده و برگزیده از منابع دیگر
محتوای قابل شخصی سازی و قابل تنظیم
پادکست ها و فیلم ها
بازی های مناسب
چت ویژه و جداگانه
 انجمن های تخصصی
ابزارهای مفید یا محاسبه گر

برنامه شما باید به عنوان یک مکان مناسب برای دسترسی مخاطبان شما به محتوای شما، تعامل با برند و نام تجاری شما و ارتباط با سایر مخاطبان بدون باز کردن مرورگر برای بازدید از وب سایت شما قابل دسترسی باشد.
همچنین می توانید زمان های اعلان را بر اساس منطقه زمانی فعال کنید و یا حتی وقتی کاربر تلفن خود را روشن می کند آن را دریافت کند.
4- محتوای ویدیویی ایجاد کنید
دیدن فیلم و ویدیو، مورد علاقه مخاطبان است، بنابراین مطمئن شوید که فیلم و ویدیو در استراتژی های بازاریابی تلفن همراه خود قرار داده اید.
در حال حاضر، 63% از کل ترافیک تلفن همراه مربوط به بارگذاری فیلم و ویدئو است که این رقم تا سال 2025 به 76٪ افزایش خواهد یافت.

اریکسون
برای جلب توجه مخاطب خود خلاق باشید. برای این کار می توانید لینک ها را مستقیما در متن ویدیو تعبیه کنید تا بدین صورت افراد را به طرف سایت خود هدایت کنید.
بهترین راه حل ها برای فروش بیشتر (در هر شغلی که هستید)
به عنوان مثال میل چیمپ Mailchimp که از روش های مدیریت کمپین های ایمیل مارکتینگ است، یک سری ویدیوهای سرگرم کننده و الهام بخش دارد که به بازاریابی پرداخته و به طور خاص کارآفرینان و صاحبان مشاغل کوچک را هدف قرار داده است. این بازاریابی ها درباره محتوای معمولی شما نیستند، در واقع، این فیلم ها بیشتر شبیه یک مستند کوتاه یا فیلم هستند.
مخاطبان شما به چه موضوعاتی اهمیت می دهند یا چه عناوینی برای آنها جالب است؟ چگونه می توانید این موارد را در یک مجموعه ویدیویی جالب به کار ببرید؟
5- در استراتژی های بازاریابی محتوای تلفن همراه خود تجدید نظر کنید
بیش از نیمی از جستجوهای Google در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد. ممکن است وسوسه شوید تا بعضی از تبلیغات تلفن همراه را اجرا کنید، شاید عملکرد آنها کمی بهتر از تبلیغات در دسکتاپ نیز باشد، اما وقت و هزینه خود را هدر ندهید.
تبلیغات کلیکی PPC که به معنای پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است، کار نمی کند. داده ها آن طور که به نظر می رسند دقیق نیستند و معمولاً ROI شما را برنمی گردانند یا نرخ بازگشت سرمایه مورد نیاز شما را تامین نمی کنند. در واقع PPC بسیار پرهزینه است.
در عوض، استراتژی بازاریابی محتوای خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید:

تمام محتوا و متن های خود را پشت فرم های ناخوانده و مزاحمی که خود به خود باز می شوند، قرار ندهید.
به بازدیدکنندگان اجازه دهید تا آزادانه بدون پرداخت هزینه مطالب شما را مرور کنند.
از پنجره ها یا اعلان های بازشو که خود به خود باز می شوند، جلوگیری کنید.
جمله های کوتاه مختصر با فضای سفید فراوان بنویسید.
جملات و پاراگراف های طولانی ننویسید.
از زبان غیر رسمی استفاده کنید (خودمانی بنویسید)
تصاویر و فیلم های زیادی را در سرتاسر نسخه خود قرار دهید.
محتوای قابل بارگیری مانند کتاب های الکترونیکی و پادکست ها را ارائه دهید.
عناصر تعاملی و عوامل ارتباطی را اضافه کنید.

6- استراتژی های بازاریابی موبایل خود را بهینه و شخصی سازی کنید
شروع یک پیام متنی یا ایمیل با عنوان “مشتری گرامی عزیز”، قطع به یقین راهی برای از دست دادن خوانندگان شما و برگشت آنها است. بهتر است مخاطبان خود را با نام کوچکشان خطاب کنید تا یک رابطه دوستانه شخصی برقرار کنید.
اگر تصویر برند شما خیلی رسمی است، از افتخارات و القاب با نام خانوادگی تان استفاده کنید. در غیر این صورت، یک نام کوچک با لحنی دوستانه و غیر رسمی بسازید تا خوانندگان شما را ترغیب کند که حداقل حرف های شما را تا آخر گوش بدهند.
10 نکته مهم برای انجام بازاریابی تلفنی موفق (و 10 اشتباه)
اما در همین جا متوقف نشوید، بهتر است تا پیشنهادهای خود را بر اساس موقعیت مکانی خوانندگان، سابقه خرید، علایق، روز تولد، ویژگی های رفتاری یا سایر اطلاعات سفارشی کنید.
به عنوان مثال، اگر مشتری شما اخیرا یک رایانه خریداری کرده است، می توانید کوپن های تخفیف برای فلش درایو، پد های ماوس، نرم افزار و غیره ارسال کنید. همه اینها در راستای ایجاد اعتماد و ارتباط است.
7- استراتژی های بازاریابی ایمیل خودتان را بهینه کنید
تقریباً نیمی از ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه باز می شوند. علاوه بر این، 35٪ از تاجران حرفه ای، ایمیل خود را از طریق تلفن هوشمند خود بررسی می کنند در حالی که 73٪ از نسل جدید ترجیح می دهند که از طریق ایمیل از برند ها مطلع شوند.
اکثر ارائه دهندگان خدمات ایمیل جدید باید روش های تقسیم بندی جدیدی را پیشنهاد دهند تا بتوانید مخاطبان خود را به گروه هایی تقسیم کنید، بر اساس این که کدام مشتری، سرویس گیرنده و دستگاه های ایمیل معمولاً ایمیل های شما را باز می کنند.
هنگامی که مشترکان تلفن همراه خود را از هم جدا کردید، راهکارهای منحصر به فرد ایمیل مارکتینگ را فقط برای آنها ایجاد کنید:

به یک موضوع واحد پایبند باشید
در نظر بگیرید که در هر پیمایش چه مقدار محتوا نمایش داده می شود
صفحه آرایی خود را به شکل S طراحی کنید تا چشم ها را به سمت پایین بدن هدایت کند
از فونت های بزرگ و واضح استفاده کنید
به جای لینک های پیوندی از دکمه های CTA یا دکمه فراخوان استفاده کنید
خطوط موضوعات را زیر 30 کاراکتر نگه دارید

8- قیمت ها و موارد مهم و با ارزش را از طریق تولید محتوای تلفن همراه خود ارائه دهید
هدف نهایی هر کمپین بازاریابی در راستای فروش است – اما این بدان معنا نیست که هر پیام یا تبلیغ باید فریاد بزند که “همین حالا بخر! ” استراتژی های بازاریابی تلفن همراه شما باید قیمت و ارزش گذاری فوری داشته باشند.
محتوای تلفن همراه شما باید شامل موارد زیر باشد:

به خوانندگان خود چیز جدیدی بیاموزید
الهام بخش آنها باشید تا چیزهای متفاوتی را امتحان کنند
از هیجانات و احساسات استفاده کنید
آنها را بخندانید
به سوالاتی که آنها دارند، پاسخ دهید
راه حل هایی برای مشکلاتشان پیشنهاد دهید

ارزش گذاری تعهد و تعامل ایجاد می کند. تعهد و تعامل منجر به اعتماد می شود. اعتماد باعث خرید می شود.
نمونه هایی از ارزش گذاری بر مبنای بازاریابی تلفن همراه شامل آموزش های کوتاه، تورهای ویدیویی، داستان های شخصی، ماشین حساب و اپلیکیشن های بازی است.
9- انگیزه ایجاد کنید
در نظر بگیرید مخاطبان زیادی دارید و به طور منظم مطالب ارزشمندی منتشر می کنید. با این وجود، فروش می تواند فقط کمی بیشتر باشد. به یاد داشته باشید که شما تنها رقیب تجاری مورد توجه خوانندگان خود نیستید.
موقعیت های مهم را مطرح کنید و آنها را با موارد زیر گسترش دهید:

کدهای کوپن ویژه
ویژه برنامه های هفتگی شخصی و خاص
برنامه های تشویقی
برنامه های ریفرال (معرفی افراد به ما)
مسابقه
ارسال مطالب توسط کاربر

برنامه های تشویقی، به ویژه برنامه های خاص و ریفرال، به مخاطبان شما این امکان را می دهد تا در مورد برند شما و خدماتی که ارائه می دهید با دیگران صحبت کنند. حتی امروز هم، هیچ چیز نمی تواند بر تبلیغات دهان به دهان معتبر و قابل اعتماد غلبه کند!
10- تبلیغاتتان را ارتقا بدهید
اغلب مشتریان اذعان دارند که تبلیغات مرورگرهای موبایل خود را می خوانند:

در شرایطی که امروزه اکثر مشتریان بازاریابی B2B جوان ترها هستند، می توان به راحتی نتیجه گرفت که این مشتریان بیش از هر چیز از کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنند.
استراتژی های بازاریابی موبایلی محل مناسبی برای تقاضای تبلیغات و به اشتراک گذاشتن آنها ارائه می کند.
10 توصیه ی آنتونی رابینز که چکیده ی تمام کتاب های او هستند
نکات مهم در به کارگیری تبلیغات زمان و مهارت استفاده از آنهاست. هیچ کس تمایلی به خواندن تبلیغاتی که از طریق ایمیل ارسال شده باشد، ندارد، احتمالاً خواندن آن را به زمانی دیگر موکول کرده و مشخص نیست که یادش بماند آن ایمیل تبلیغاتی را بعداً چک کند یا نه.
نه، شما باید از مهارت های بازاریابی موبایلی مانند استفاده از نوتیفیکیشن ها، ایمیل های موبایلی، و اپلیکیشن هایی با محوریت شبکه های اجتماعی برای هر چه سریع تر شدن گیرایی تبلیغتان بهره گیری کنید. به کارگیری زبان تبلیغاتی صحیح اهمیت بالایی در جلب توجه مخاطبان داشته و آنها را به خواندن بی درنگ آن تبلیغ هدایت می کند.
استراتژی های مورد استفاده شما برای بازاریابی موبایلی در سال 2021 چیست؟
اکثر ما در تمامی ساعات روز به تلفن هایمان دسترسی داریم. از آنها برای جستجو و تحقیق در خصوص راه حل ها و ایده ها استفاده می کنیم، کلیپ های خنده داری از گربه ها می بینیم، به پادکست های صنعتی گوش می کنیم، و با سایر همکارانمان تعامل داریم- همگی اینها فقط در چند ساعت انجام می شود!
اگر به دنبال موفقیت در سال 2021 هستید، نقش موبایل را نباید دست کم بگیرید. شما برای دستیابی بیشتر به مخاطبان محتوای شخصی و تعاملی خود، باید استراتژی های بازاریابی موبایلی قابل توجهی را توسعه دهید.
 15 تا از رازهای موفقیت افراد مشهور
قبل از هر چیز باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید. چه نوع محتوایی دوست دارند بیشتر در صفحه نمایش موبایل خود ببینند؟ با این روش چگونه می توانید از مهارت خود استفاده و به زندگی آنها ارزشی بیافزایید؟
به همین دلیل است که موبایل شما را به کناره گیری از آگهی های تبلیغاتی و رفتن به سمت ایجاد ارتباطی ارزشمند سوق می دهد. پس به هیچ وجه آن را دست کم نگیرید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *