آموزش, اخبار, اطلاعات عمومی, طراحی, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

سبک مینیمال چیست؟ چطور آن را در خانه و محل کار ایجاد کنیم؟

سبک مینیمال

سبک مینیمال چیست؟ چطور آن را در خانه و محل کار ایجاد کنیم؟
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/06/word-image-110.jpeg

سبک مینیمالیستی به خاطر استفاده از رنگ‌ های خنثی و ایجاد یک ظاهر آرامش‌ بخش در اکثر خانه ها طرفدار پیدا کرده است. در این سبک شلوغی ها از بین می روند و یک فضای تمیز و خاص در اختیار شما قرار می گیرد که از لحاظ بصری جذابیت بسیار زیادی دارد.
فرقی ندارد که خانه شما خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد، در هر صورت زیبایی شناسی مینیمالیستی جذابیت خانه شما را چند برابر می کند و بهتر از آن چیزی است که انتظار دارید. در این مقاله موارد پایه‌ ای در مورد این سبک را به شما معرفی خواهیم کرد :
زیبایی شناسی مینیمالیستی چیست؟
زیبایی شناسی مینیمالیستی یعنی ” هرچه کم تر بهتر ” و این همان سبک زندگی و استایل دکوراسیون مینیمالیست است. مینیمالیست معمولاً مربوط به دکور منزل می‌‌شود اما می‌ توان آن را در هر فضای دیگری هم اعمال کرد.‌ در واقع سبک مینیمالیستی یک نوع حالت انتزاعی از استایل ایجاد می‌ کند که شبیه به اثر های هنری جلوه خواهد کرد.
در این سبک معمولا از رنگ های خنثی و فضا های تمیز با کمترین عوامل حواس پرتی استفاده می شود.‌ هنگامی که زیبایی شناسی مینیمالیستی را تجربه می کنید ، احساس می کنید که در هوای تازه نفس می کشید و فضای پر از آرامش را تجربه می‌ کنید. در واقع این استایل فارغ از هرگونه شلوغی و هرج و مرج است و زیبایی بسیار زیادی را به منزل شما می بخشد.

البته همه چیز هایی که در بالا توضیح دادیم، بخش کلی از مینیمالیسم را شامل می‌ شود که فقط روی جنبه‌ های بصری سبک مینیمالیستی تمرکز می‌ کند.مینیمالیسم عموماً طرز فکری است که عقیده دارد “هر چه کم تر بهتر” و این را در تمام جنبه های زندگی به کار می گیرد.
بسیاری از مینیمالیست ها از زیبایی شناسی مینیمالیسم در خانه هایشان استفاده می‌ کنند؛ استایلی که می‌ تواند برای اکثر افراد جذابیت داشته باشد.
خانه مینیمالیستی
با اعمال کردن این استایل در منزل می‌ توانید تضمین کنید که یک خانه آرام تر و پر نشاط تر داشته باشید که همه افراد عاشق آن شوند. جدا از خانه هایی که در اینستاگرام می بینید که بسیار جذاب هستند ، مینیمالیستی فواید بسیار زیادی هم خواهد داشت که شامل موارد زیر است:

مفهوم “هر چه کمتر بهتر” را می توانید برای هر قسمتی از خانه اعمال کنید. به این صورت که فضای سفید بیشتری را در اتاق ایجاد کنید ، وسایل کم تری را وارد اتاق کنید و به فکر تمیزی و براقیت آن ها باشید.
این سبک به شما بهانه می دهد که خودتان را از شر همه چیز هایی که نمی‌ خواهید، آزاد کنید و آن را از منزل دور بریزید و استفاده از این استایل می‌ تواند یک نوع احساس آزادی از شلوغی ها و هرج و مرج ها به شما بدهد.
معمولاً سبک مینیمالیست به گونه ای طراحی می شود که شما دیگر نگران این نیستید که قرار است مهمان به خانه بیاید یا خیر. زیرا در حالت عادی شلوغی در منزل به چشم نمی‌ آید.
وقتی که این سبک را اجرا می کنید، کمتر لوازمی مقابل چشم شما قرار می گیرد و احساس می کنید که خلاقیت تان افزایش پیدا کرده که این موضوع مخصوصاً برای محل کار هم فواید بسیار زیادی دارد.

استایل زیبایی شناسی مینیمالیستی
این سبک همیشه تر و تازگی، آرامش و انرژی طبیعی را وارد خانه می کند. این استایل در طراحی های داخلی و دکوراسیون خانه با سه مفهوم ساده همراه هستند که شامل موارد زیر است:
# رنگ های خنثی
در این استایل رنگ های خنثی که اکثراً سفید ، طوسی و غیره است، استفاده می‌ شود. وجود پالت رنگ های خنثی در اکثر لوازم خانه مخصوصاً دیوار، مبلمان و قالیچه ها لازم و ضروری است. رنگ‌ های خنثی عوامل حواس پرتی را به حداقل می رسانند و از چشم شما کار نمی کشند ، حواس شما را پرت نمی کنند و مهم تر اینکه مجبور نیستید از رنگ‌ های خیلی جیغ یا تیره استفاده کنید.
# چشم نواز
از آنجایی که بیشتر استایل مینیمالیستی از رنگ های خنثی استفاده می‌ کند، در نتیجه چشم شما اذیت نمی شود و یک نوع تازگی، تمیزی بدون اغراق، و زیبایی در فضای خانه به چشم می خورد. ‌معمولا وجود گیاهان خانگی، اثرات هنری مینیمال، چراغ های منحصر به فرد، لوازم راحتی مانند بالش ها و قالیچه ها فضای بسیار زیبایی را در این سبک از خانه به وجود می ‌‌آورند و رنگ ها و بافت ها هم می توانند خنثی بودن محیط خانه را تکمیل کنند.

# زیبایی طبیعی
هنگامی که زیبایی شناسی مینیمالیستی داخل خانه ایجاد می شود، باعث می شود تا فضای خانه شما به شکل طبیعی زیبا و درخشنده باشد. ویژگی های این استایل به گونه ای است که از نور طبیعی خورشید، پنجره های پهن و مقابل فضای باز استفاده می‌‌کند که همه این ها باعث می‌ شود تا طبیعت به خانه شما وارد شده و در آن جریان پیدا کند.‌ این زیبایی در طبیعت باعث افزایش آرامش و زیباتر شدن استایل منزل شما خواهد شد.
17 نکته حرفه ای برای تزئین زیباتر میز قهوه/چای برای مهمان های ویژه
۵ ترفند زیباشناسی مینیمالیستی که می توانید آن را روی خانه خود پیاده کنید.
# از شلوغی ها خلاص شوید
برای شروع کار و وارد شدن به سبک مینیمالیستی، اول باید فضای شلوغ را خلوت کنید. هر چیزی را که نیاز ندارید، دور بیندازید یا می توانید آن را به شخصی بدهید که به آن نیاز دارد و دور خود را خلوت کنید . اگر چیز های زیادی دارید که نمی توانید آن ها را دور بیندازید، از جعبه های نگهدارنده مخصوص استفاده کنید. این جعبه ها هم باید رنگ خنثی داشته باشند و عاملی برای حواس پرتی نباشند.
# یک تم رنگ انتخاب کنید
زیبایی شناسی مینیمالیستی از پالت رنگ های خنثی استفاده می کند. همچنین می توانید یک رنگ خنثی خاص را برای تم خانه انتخاب کنید. سعی کنید در اطراف خانه بچرخید و بررسی کنید و ببینید که آیا رنگ سفید، کرم یا طوسی، کدام یک برای منزل شما زیباتر است؟ هنگامی که تصمیم می گیرید چه رنگی را برای فضا انتخاب کنید، می توانید شروع به جستجو کردن رنگ و ایده های مربوط به لوازم خانه داشته باشید که سبک مینیمالیستی شما را زیباتر کند.
# به موارد کلیدی بیشتر توجه کنید
گزینه های کلیدی هستند که باعث می‌ شوند سبک مینیمالیست شما بیشتر به چشم بیاید. بنابراین بسیار مهم است لوازمی را انتخاب کنید که استایل شخصی منزل شما را بهتر نشان دهد.هنگام خرید کردن، سعی کنید از بافت‌ های مختلف و رنگ های خنثی و متفاوت استفاده کنید تا همه چیز یک نواخت نباشد. همچنین می توانید از گیاهان خانگی برگ دار با برگ های بزرگ خریداری کنید،  از چراغ های آویز پرنور استفاده کنید که فضای زیباتری را در منزل ایجاد می‌ کنند. البته باید خودتان تعیین کنید که برای هر اتاق چه دکوراسیونی را در نظر دارید.
# اتاق ها را روشن تر کنید
نور خورشید، آب، سرسبزی های طبیعی و ویوی جذاب همگی جزء عوامل زیبایی شناسی مینیمالیستی هستند . سعی کنید ویژگی های طبیعی موجود در منزل را افزایش دهید. به عنوان مثال از پنجره‌ های نورگیر استفاده کنید که نور خورشید و آسمان را به داخل اتاق شما می تاباند. ‌به یاد داشته باشید که نور و رنگ های طبیعی در سبک مینیمالیستی اهمیت بسیار زیادی دارند و اگر با طبیعت همراه شوند، ظاهر بسیار عالی را ایجاد می کنند.
# به دنبال ایده باشید
علاقه شما به زیبایی شناسی مینیمالیستی ممکن است به دلیل دیدن یک عکس در صفحات اجتماعی یا در مجله ایجاد شده باشد. اگر می خواهید طراحی و استایل منزل خود را دقیق بچینید و به مینیمالیستی تغییر دهید، بسیار مهم است که تصاویر متفاوتی را در این مورد تماشا کنید که بتواند الهام‌ بخش شما در ایجاد استایل مناسب در منزل باشد.
در ادامه بخوانید: روش تزئین اتاق برای جشن های مختلف با کاغذ

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *