آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

شهروندی ترکیه از طریق سپرده‌گذاری در بانکها

شهروندی ترکیه از طریق سپرده‌گذاری در بانکها

شهروندی ترکیه از طریق سپرده‌گذاری در بانکها
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/10/1-2.jpg

یکی از روشهای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه که بواسطه آن میتوان برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کرد، سپرده‌گذاری در بانکهای این کشور میباشد.
اگر ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا را در بانکی در کشور ترکیه سپرده گذاری کنید یا برای خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا اقدام کنید، میتوانید برای درخواست شهروندی ترکیه اقدام کنید. شرط این سرمایه گذاری این است که شما باید متعهد شوید سرمایه گذاری را حداقل به مدت ۳ سال حفظ کنید.

 سرمایه‌گذاری در ترکیه
شهروندان خارجی به منظور دریافت شهروندی ترکیه، میتوانند از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام کنند. در ادامه، انواع روشهای سرمایه‌گذاری برای دریافت شهروندی ترکیه به‌اختصار آورده شده است.
برای واجد شرایط بودن برای شهروندی، متقاضی اصلی باید یکی از شرایط سرمایه گذاری زیر را داشته باشد:

خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل ۲۵۰۰۰۰ دلار
سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار سرمایه ثابت
سپرده گذاری به ارزش حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه، در بانکهای ترکیه
سرمایه گذاری  به ارزش حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه در اوراق قرضه دولتی
سرمایه گذاری به ارزش حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا یا معادل آن ارز خارجی یا لیر ترکیه در صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات
ایجاد اشتغال برای حداقل ۵۰ شهروند ترک با تایید وزارت خانواده، کار و خدمات اجتماعی

متقاضی اصلی علاوه بر خودش، میتواند در خصوص همسر، فرزندان تحت تکفل زیر ۱۸ سال و فرزندان در هر سنی که دارای معلولیت هستند نیز درخواست شهروندی ارائه بدهد.
به منظور دریافت مشاوره در خصوص انواع روشهای سرمایه‌گذاری در ترکیه با مجموعه گونش‌اینوست در ارتباط باشید. مشاوران ما آماده ارائه خدمات میباشند..
مزایای شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری در بانک های ترکیه

شهروندی مادام‌العمر ترکیه قابل انتقال به نسلهای بعدی
دریافت تابعیت ترکیه برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال سرمایه گذار
دریافت خدمات درمانی، بهداشتی و تحصیلی رایگان
سفر به ۱۱۰ کشور دنیا بدون ویزا
استاندارد بالای زندگی در ترکیه
امکان حفظ تابعیت قبلی
دریافت سود بانکی سپرده

الزامات

تأییدیه سازمان تنظیم مقررات و نظارت بانکی مبنی بر سپرده گذاری ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا در بانک ترکیه.
در صورت سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی، تأییدیه معاونت خزانه داری مبنی بر اینکه شما ۵۰۰۰۰۰ دلار آمریکا سرمایه گذاری کردید.

مدارک مورد نیاز

اصل و فتوکپی پاسپورت
چهارقطعه عکس پاسپورتی
گواهی پزشکی
اصل گواهی عدم سو پیشینه از اداره پلیس
اصل یا کپی تایید شده شناسنامه
اصل یا کپی سند ازدواج (در صورت وجود)
عناوین دارایی های مالی خریداری شده
صورت حساب بانکی
اصل معرفی نامه بانکی (حداکثر 6 ماه)
صورت منابع وجوه

مراحل اخذ شهروندی از طریق سپرده گذاری در بانک های ترکیه
  به منظور مهاجرت به ترکیه و دریافت شهروندی این کشور از طریق سرمایه‌گذاری در بانکها، طبق مراحل زیر اقدام کنید.

الزامات برنامه

خرید اوراق بهادار یا افتتاح سپرده برای انجام این کار، همچنین باید یک حساب بانکی باز کنید و شماره مالیاتی دریافت کنید.

جمع آوری مدارک لازم

در این مرحله باید برای دریافت تاییدیه‌های لازم اقدام نمایید.کلیه مدارک خارجی باید به زبان ترکی ترجمه، تایید محضری و ممهور به مهر دادگستری و امورخارجه شوند.

پس از تهیه کلیه اسناد درخواست (شامل تاییدیه ها و ترجمه ها)، درخواست سرمایه گذاری تکمیل و اسناد آن به دولت ارائه شود.
درخواست شهروندی در اداره ثبت احوال ترکیه یا سفارت در خارج از کشور. به اسنادی که قبلاً جمع آوری شده اند، باید یک کپی از مجوز اقامت خود اضافه کنید. درخواست شما ظرف مدت سه ماه بررسی می شود. در این مدت اسناد توسط وزارت کشور ترکیه بررسی می شود و تصمیم در مورد اعطای تابعیت به امضای رئیس جمهور خواهد رسید.
دریافت پاسپورت ترکیه متقاضی به ترکیه می آید و پاسپورت خود را دریافت می کند. درصورتیکه این امکان وجود نداشته باشد، می توانید مدارک را از طریق وکیل دریافت کنید.

به هنگام سپرده‌گذاری در بانکهای ترکیه به منظور دریافت شهروندی این کشور، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

اخذ گواهی انطباق از سازمان تنظیم مقررات و نظارت بانکی

برای سپرده گذاری حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار یا معادل آن ارز خارجی یا معادل لیر ترکیه به بانک هایی که در ترکیه فعالیت می کنند با شرط نگهداری این سپرده در بانک مربوطه حداقل به مدت سه سال.

اتباع خارجی باید حداقل ۵۰۰۰۰۰ دلار یا معادل آن را به صورت ارز خارجی یا لیر ترکیه به بانک هایی که در ترکیه فعالیت می کنند با شرط نگهداری این سپرده در چنین بانکی حداقل به مدت سه سال سپرده گذاری کنند. مبلغ باید قابل تبدیل باشد و باید معادل ۵۰۰۰۰۰ دلار باشد.
لازم نیست که چنین مبلغی فقط به یک بانک که در ترکیه کار می کند واریز شود. در این زمینه، خارجی ها می توانند پول را در بیش از یک بانک فعال در ترکیه سپرده گذاری کنند، با این شرط که این سپرده را حداقل به مدت سه سال در آن بانک نگه دارند و مجموع مبالغ سپرده شده باید معادل ۵۰۰۰۰۰ دلار باشد.
واریز چنین مبلغی به بانک هایی که در داخل ترکیه فعالیت می کنند ضروری است. بنابراین، نمی توان مبلغی را برای درخواست شهروندی ترکیه که به بانکی در خارج از کشور واریز کرد، حتی اگر شعبه یا انجمن بانک ترکی باشد.
اتباع خارجی همچنین میتوانند با یک حساب مشترک (با همسر خود یا هر شخص دیگری) برای شهروندی ترکیه درخواست دهند، مشروط بر اینکه دارندگان حساب مشترک به غیر از متقاضی ، رضایت صریح داشته باشند که این سپرده را حداقل برای مدت سه مدت در بانک نگه دارند.
امکان تغییر ارز یا نوع سرمایه گذاری ذکر شده در آیین نامه (مانند خرید سهم صندوق سرمایه گذاری مستغلات و سهم صندوق سرمایه گذاری سرمایه گذاری سرمایه با حداقل ارزش ۵۰۰۰۰۰ دلار) وجود دارد. اما در صورت انتقال مبلغ به نوع سرمایه‌گذاری دیگر، این فرآیند باید آنی باشد و برای مدت سه سال وقفه ایجاد نشود. در غیر این صورت، سازمان تنظیم مقررات و نظارت بر بانک ها باید فوراً وزارت امور داخلی را در مورد چنین وقفه ای مطلع میکند.
همچنین توجه داشته باشید که در این دوره سه ساله، یک خارجی می تواند از سود بانکی، سود سهام و عواید مشابه ناشی از مبلغ سپرده طبق قراردادهای منعقده با بانک ها و نوع حساب بانکی بهره مند شود، مشروط بر اینکه مبلغ سپرده گذاری شده از ۵۰۰۰۰۰ دلار کمتر نباشد.
در صورتی که ارزی غیر از دلار آمریکا در بانک ها سپرده گذاری شود، مبلغ معادل دلار آمریکا در تاریخ افتتاح حساب تعیین می شود و انتظار می رود مبلغ واریز شده به همان مدت تعیین شده در بانک ها باقی بماند. برای سه سال. بنابراین، تغییرات احتمالی در نرخ ارز در نظر گرفته نخواهد شد.
مبلغی که در یکی از بانک های ترکیه واریز می شود با درخواست متقاضی به مدت سه سال مسدود می شود. با این حال، شما اجازه برداشت پولتان را خواهید داشت. در نظر داشته باشید، به محض برداشت پول توسط صاحب حساب، اگر مبلغ باقی مانده در حساب کمتر از ۵۰۰۰۰۰ دلار باشد یا صاحب حساب کل مبلغ ۵۰۰۰۰۰ دلار را برداشت کند، بانک وضعیت را به سازمان نظارت و تنظیم مقررات گزارش می دهد و این سازمان بلافاصله وزارت امور داخلی را برای لغو روند اخذ تابعیت ترکیه  فرد مطلع می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *