آموزش, آموزش زناشویی, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, خانواده, زندگی زناشویی, عشق, کاردستی, مادر و کودک

عشق و صمیمیت در خانواده چیست؟ 7 روش بوجود آوردن آن

خانواده صمیمی

عشق و صمیمیت در خانواده چیست؟ 7 روش بوجود آوردن آن
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/06/word-image-98.jpeg

گفتن جمله ,”من عاشق خانواده ام هستم آسان است” اما عشق به خانواده فراتر از این کلمات ساده است. عشق به خانواده عشق خاصی است که با احساسات، رفتارها، چالش ها و پاداش های بی نظیری همراه است.
اولین باری که شما بفهمید واقعا این چه چیزی است می توانید یاد بگیرید که چگونه با عشق و مراقبتی که خالصانه باشد، یک خانواده تشکیل دهید.
خانواده چیست؟
یک خانواده لزوما نباید هم خون باشند. بعضی از خانواده ها شرایط به دنیا آوردن بچه هایی که از نسل خودشان باشند را ندارند پس بچه های بی سرپرست را به سرپرستی می گیرند و بزرگ می کنند.
برخی از مردم دوستانشان را مانند خواهر یا برادرشان می بینند و تمام رازها و موضوعاتی که در زندگی برایشان پیش می آید را با آن ها در میان می گذراند، شاید انجام این کار زیاد مناسب نباشد البته باید به نوع رابطه ای که بین آن ها است هم توجه کرد.
عشق چیست؟
عشق یک کلمه ای است که استفاده های از آن زیادی می شود. این کلمه تقریبا معنای واقعیش را از دست داده. ما ممکن است بگوییم که عاشق بستنی یا اسکی کردن هستیم و این نشان دهنده این است که ما از انجام آن لذت می بریم، البته که عشق عموما برای توصیف احساسات و رفتارهای عاشقانه هم به کار می رود.
1-شما همیشه نمی توانید خانواده تان را انتخاب کنید
معمولا کسی که می خواهید با او زندگی مشترکی را شروع کنید ، در سن جوانی انتخاب می کنید.
شما ممکن است بچه ای را به سرپرستی بگیرید اما بچه ها هیچ شانسی برای انتخاب اینکه چه کسی خانواده شان باشد ندارند، شما نمی توانید خواهر یا برادرتان را انتخاب کنید و قطعا همینطور پدر و مادرتان را، با وجود این محدودیت ها عشق به خانواده هنوز شکوفا می شود. این عشق همیشه بی نقص و سالم نیست اما با این حال یک ارتباط عمیق و غیر قابل درک است.
2- با چالش های زندگی مشترک روبه رو هستید
زندگی کردن در یک خانواده به معنی تقسیم کردن فضای زندگی با بکدیگر است. حریم خصوصی شما به دلیل نزدیکی به دیگران محدود است. شما باید چیزهای خاصی مانند غذا ، لوازم خانگی و مبلمان را با هم به اشتراک بگذارید. شما تلاش می کنید تا توجه دیگر اعضای خانواده را جلب کنید، چه چیزی مهم تر از حفظ آرامش فضای خانواده است.
هر عضوی از خانواده نیاز دارد که در هر درجه ای که است، به دیگران احترام بگذارد. برای مثال بچه های کوچک هم عضوی از خانواده محسوب می شوند اما آن ها نمی دانند که چگونه باید به دیگر اعضای خانواده احترام بگذارند، هرچه افراد بزرگ تر و بالغ تر شوند، بیشتر باید مراقب تاثیر رفتار خود بر دیگران باشند.
13 روش ایجاد تنوع در رابطه عاشقانه [راهکارهای عملی]
3-آن چیزی که روی یک نفر از اعضای خانواده تاثیر می گذارد، اثرش را روی سایر افراد خانواده نیز نشان می دهد
وقتی یکی از اعضای خانواده ضربه شدیدی را تجربه می کند، دیگر اعضای خانواده نیز معمولا تحت تاثیر پریشانی او قرار می گیرند. اگر شخصی کارش را از دست بدهد یا با دوستانش دچار مشکل شود ممکن است رفتارش تغییر کند و ظرفیت کنترل کردن زندگی اش را از دست بدهد و در این زمان دیگر اعضای خانواده متوجه تاثیرات مستقیم یا غیر مستقیم آن خواهند شد.

4- سنت های خانوادگی دارید
تقریبا بیشتر خانواده ها سنت هایی دارند. سنت های خانواده ممکن است مربوط به تعطیلات باشد اما می تواند مرتبط با روزها ، موقعیت ها یا مراسم های خاص دیگر هم باشد. اگر همه اعضای خانواده از رسوم و سنت های خانوادگی تبعیت کنند، هرکس می فهمد که از او چه انتظاری می رود.
با این حال وقتی چیزی سنت خانوادگی را بر هم می زند، اعضای خانواده ممکن است احساس نا امیدی یا حتی پریشانی کنند.
5-این عشق بی قید و شرط است
عشق سالم به خانواده بی قید و شرط است. مهم نیست که اعضای خانواده چه چیزی می گویند، انجام می دهند یا احساس می کنند ,شما آن ها را بخاطر چیزی که هستند، دوست دارید. ممکن است افکار و تفکرات کاملا متفاوتی داشته باشید. ممکن است گاهی وقت ها حتی با خانواده خودتان هم احساس غریبی کنید.
در حقیقت آن ها هنوز خانواده شما هستند و همیشه نیز خواهند بود.
چگونه زندگی جنسی خود را در طول ازدواج سالم نگه داریم؟
6-به هم احترام می گذارید
وقتی شما اعضای خانوادتان را دوست داشته باشید ، احترام خود را با رفتار و کردارتان نشان می دهید.
شما عشق به خانواده را با احترام گذاشتن به حقوق سایر اعضای خانواده زمانی که با تصمیم شما موافق نیستند، نشان خواهید داد و این اتفاق بسیار ارزشمند است.
7-برای رسیدن به اهداف خانوادگی با هم کار می کنید
همانطور که هر فردی می تواند اهداف خاص خود را داشته باشد، خانواده ها نیز اهداف گروهی دارند که برای رسیدن به آن ها با هم همکاری می کنند. به عنوان مثال ممکن است یک خانواده تصمیم بگیرد که برای تعطیلات به کمپینگ برود. هر یک از اعضا ممکن است نیاز داشته باشد تا با تنظیم برنامه های خود، وسایل مورد نیاز سفر را فراهم کند و در موعد مقرر حاضر و آماده باشد.
8- باهم ارتباط برقرار می کنید
برقراری ارتباط موثر برای عشق سالم به خانواده لازم و حیاتی است، مگر این که هر شخصی نیاز های خود را اعلام کند اما سایر اعضای خانواده نسبت به آن بی تفاوت باشند و کمک نکنند. اعضای خانواده برای نشان دادن نگرانی خودشان از کلمات و حرکات محبت آمیز استفاده می کنند.
9-از انجام دادن فعالیت ها در کنار هم لذت می برید
خانواده هایی که از انجام فعالیت های گروهی لذت می برند ، عشق قوی تری در بین خود می سازند. چه در یک سفر تفریحی باشید و چه بعد ظهر خود را مشغول بازی های رومیزی شوید، ارتباطی که بین شما ایجاد می شود باعث ایجاد صمیمت بین تان خواهد شد.
8 مشکل رایج در خانواده ها و روش حل آن
ایجاد عشق به خانواده
عشق سالم به خانواده یک انتخاب است که با پدر و مادر شروع می شود. هیچ چیزی بدون فکر و فداکاری اتفاق نمی افتد. برای ایجاد عشقی سالم و طولانی مدت به خانواده، راه های زیاد و متعددی وجود دارد که برخی از آن ها در ادامه مقاله آورده شده است :
1-ایجاد پیوند های سالم
به عنوان پدر یا مادر یک فرصت فوق العاده ای برای یادگیری نحوه پیوستگی سالم و ایمن به فرزندان خود دارید، اگر کودک شما روح و جسمی سالم داشته باشد، می تواند خیلی راحت تر با دیگران ارتباط و پیوند سالم برقرار کند. پس برای تربیت و حال خوب او تلاش کنید.
2-به کودکان خود مستقل بودن را بیاموزید
همین طور که بچه ها بزرگ‌تر می شوند، مهارت ها و توانایی های جدیدی را می‌آموزند و سعی می کنند تا آن را ارتقا دهند و شما نیز باید آن ها را به عنوان یک بزرگسال سالم رشد و ارتقا دهید و در این زمینه کمک کننده باشید. به آن ها امکانات لازم برای یادگیری چیزهای جدید را بدهید و از آن ها حمایت کنید تا هویت اصلی خودشان را پیدا کنند.

3-برای هر یک از اعضای خانواده ارزش قائل شوید و قدرشان را بدانید
هیچ یک از اعضای خانواده از دیگری برتر نیستند. هر یک از اعضای خانواده خاص و ارزشمند هستند.
هر روز به آن ها یادآوری کنید که دوستشان دارید. شما همچنین می توانید با حرکات و حالت چهره عشقتان را نشانشان دهید.
4-با یکدیگر مهربان باشید
مهربانی بعضی وقت ها کم ارزش می شود. سعی کنید مهربان و بااعتماد به نفس باشید . این مهربانی باید خالص باشد، به گونه ای که به دیگران آسیب نرساند. مهربان باشید و به عنوان عضوی از خانواده، سایر اعضای خانواده خود را تشویق کنید تا با یکدیگر مهریان باشند.
18 ترفند موثر برای داشتن یک خانواده شاد و سالم
5-برای هم وقت بگذارید
یک خانواده که زیر یک سقف زندگی می کنند اما زمانی را باهم سپری نمی کنند، هیچ فرصتی برای ایجاد و نگهداری روابط و پیوند های سالم خانوادگی ندارند. وقتی که والدین خیلی مشغول زندگی بزرگسالی خود هستند و به کودکان خود توجهی نمی کنند ، چنین خانواده ای نمی تواند خانواده ی سالمی باشد . بنابراین شما زمان کافی را برای خانواده خود اختصاص دهید تا از یک رابطه مستحکم و قوی لذت ببرید.
6-گذشت را تمرین کنید
وقتی که شما گذشت نمی کنید و دوست خود را نمی بخشید، به راحتی می توانید آن را از زندگیتان بیرون کنید اما رمانی که یکی از اعضای خانواده به شما ظلم کرده باشد، خیلی سخت تر است رابطه ای که بین تان است را بهم بزنید. شما باید اعضای خانواده خود را ببخشید تا بعد از حل مشکلات دوباره رابطه های سالمی که داشتید را برقرار کنید.
7-راه های بیشتر برای ساختن عشق به خانواده
حل اختلافات برای بیشتر خانواده ها یک مشکل اساسی است. خانواده های سالم، عشق به خانواده را افزایش می دهند. وقتی ارتباط خانواده ها با هم خوب باشد، اختلاف و درگیری های کمتری وجود دارد و مشکلاتی که ایجاد می شود هم قابل حل است.
در خانواده با بزرگ‌تر شدن بچه ها، عشق به خانواده هم تغییر می کند. اگر برای این تغییر ات آماده باشید، عشق خانوادگی شما هم حفظ می شود.
بهترین مشاورهای خانواده برای مشاوره آنلاین در ایران
خانواده شما می توانند یک زندگی مستحکم برای حمایت شما فراهم بکنند. اگر شما خانواده سالمی داشته باشید، آن ها برای رفع نیاز ها و خواسته های شما کمک تان می کنند، مگر اینکه برای آن ها ارزشی نداشته باشید. به شما کمک می کنند تا زندگی‌تان را آسان تر کنند.
اگر شما نمی توانید روابط خانوادگیتان را از راه درست کنترل کنید، صحبت کردن با یک متخصص باتجربه می تواند به نفع تان باشد و کمک زیادی برای حفظ روابطتان باشد.
یک متخصص می تواند با یاد دادن مهارت های ارتباطی به شما کمک کند تا با روابط ناسالمی که قبلا داشتید، کنار بیایید و عزت‌نفس سالمی را برای خود و خانوادتان ایجاد کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *