آموزش, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, ازدواج موفق, کاردستی, مادر و کودک

علاقه در ازدواج مهم است؟ 3 فاکتور مهم در ازدواج

ازدواج موفق

علاقه در ازدواج مهم است؟ 3 فاکتور مهم در ازدواج
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/09/word-image-102.jpeg

همیشه دلم می خواست در مورد عواملی که باعث به وجود آمدن یک ازدواج موفق می شود، بنویسیم. اما مایه تاسف است که هیچ کس نمی داند این عامل دقیقا چیست. البته من شک ندارم که “ازدواج موفق” هم وجود دارد ولی تقریبا نیمی از ازدواج ها به طلاق ختم می شوند.
به نظر من نیمی از زوج هایی که با هم می مانند، به خاطر بچه، پول یا ترس از تنهایی این کار را می کنند. برخی هم معمولا به دلیل شرایط خوبی که به صورت اتفاقی دارند، در کنار هم زندگی می کنند و دلیل آن عشق یا به کار بردن یک تدبیر خاص نیست . من فکر می کنم علت دوام یافتن و نیافتن ازدواج ها، حس خوشبختی یا نارضایتی نیست، بلکه بیشتر مربوط به سازگار شدن اجباری طرفین با شرایط و مذاکره آن ها با یکدیگر است. و معتقدم که هر دو نفر در یک زندگی زناشویی تقریبا به یک اندازه یکدیگر را خوشحال یا ناراحت کرده اند.
آیا من باید با فلانی ازدواج کنم؟ 20 سوالی که باید از خود بپرسید
همانطور که ما از نظر طرف مقابل متفاوت هستیم، او هم از نظر ما همین طور است. همین ویژگی ازدواج (یعنی تفاوت طرفین) است که شما را به چالش می کشد و هنر شما برای سال ها زندگی مستمر با یک نفر دیگر را نشان می دهد.
من و همسرم هر دو اخلاقیات متفاوتی داریم و من این تفاوت را دوست دارم زیرا نشان می دهد هر دوی ما چیزی در دلمان نگه نداشته ایم و از طرز فکر هم با خبریم! هر کسی که در زندگی زناشویی اش با طرف مقابل سر مسئله ای اختلاف ندارد و بحث نمی کند، به احتمال زیاد بسیاری از حرف ها و خواسته هایش را سرکوب می کند که ممکن است دیر یا زود این بغض ها و حرف های نگفته اش فوران کنند.

من قبلا یک ازدواج داشتم که نتیجه ای نداشت (البته اسمش را نمی گذارم ازدواج ناموفق، زیرا حداقل برای مدت کوتاهی موفق بود). اما این یکی طولانی تر شد و من آن را به فال نیک می گیرم. ما با هم در بسیاری از مسائل تفاهم داریم و عاشق هم هستیم، اما این تازه شروع ماجرا است. به نظر من سه فاکتور اصلی برای ازدواج وجود دارد که به وجود آوردن شان از بقیه موارد دشوارتر است.
اولین مورد ارتباط است. برای ایجاد یک رابطه خوب باید تمرین کنید و حسن نیت، اراده و میزان قابل توجهی استعداد ذاتی داشته باشید.
شناخت فرد مناسب برای ازدواج (11 نصیحت و 5 سوال مهم)
مورد دوم احترام است که از بسیاری جهات مهم تر از عشق است. عشق می آید و می رود، اما احترام پایدار است و می تواند فضا را برای به وجود آوردن دوباره عشقی که بعد از ازدواج فروکش کرده، آماده کند. این فاکتور در همه ازدواج های ماندگار دیر یا زود به وجود می آید.
سوم اعتماد است. و این از همه سخت تر است، زیرا اگر تا به حال طرف مقابل نا امیدتان کرده و یا بالعکس، اعتماد سازی مجدد دشوار خواهد بود. این فقط مربوط به خیانت نیست، بلکه بسیاری از مسائل کوچک مثل بدقولی ها، سو نیت ها و دادن امید های واهی می تواند اعتماد را از بین ببرد.
شما باید اعتماد کنید، حتی اگر هیچ تضمینی نیست که دوباره ناامید نشوید . اگر هم روزی نا امید شدید، دوباره و دوباره اعتماد کنید. شما باید تا زمانی که از نظر روحی و ذهنی توانایی دارید این کار را ادامه دهید که یا زندگی زناشویی تان به قوت خودش باقی می ماند و یا به آخر می رسد. البته این کار را فقط با قدرت “فراموشی” می توان انجام داد. شما ناچارید هر گونه صدمه روحی و بد رفتاری که می بینید را فراموش کنید زیرا کینه توزی و مرور اتفاقات گذشته در نهایت شما را نابود می کند.
چه زنانی برای ازدواج مناسب نیستند؟ (10 نوع بدتر و 10 نوع بهتر)
اما این را هم بگویم که هرگز نمی توانید به چنین درک و قدرتی برسید . ازدواج یک رویه پویا و در ارتباط با یک موجود زنده به نام انسان است که احساس دارد. اگر به روح و ذهنش چیز هایی که می خواهد را نرسانید، سرانجام افسرده می شود. خودخواهی و سهل انگاری چیزی است که ازدواج را بسیار بیشتر از نبود عشق به زوال می کشاند. به همین دلیل هم هست که ازدواج از نظر خیلی ها سخت است . اما هیچ کاری بدون تلاش به سرانجام نمی رسد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *