آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه چقدر است؟

دوره آرایشگری مردانه

مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه چقدر است؟
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/10/1.jpg

برای یادگیری آرایشگری مردانه به صورت حرفه‌ای سه راه پیش رو دارید. می توانید تجربه های مورد نیاز را به وسیله شاگردی کردن، تحصیل در هنرستان‌ها و شرکت در دوره‌های مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه فنی حرفه‌ای آزاد به دست بیاورید. راحت‌ترین و بهترین راه یادگیری در آموزشگاه‌های مردانه فنی حرفه‌ای است؛ چرا که همه چیز به صورت کامل و اصولی گفته می‌شود و شما پس از گذراندن دوره می‌توانید به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای آغاز به کار کنید. مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه بستگی به عوامل مختلفی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت.
عوامل موثر در مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه
مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه بستگی به دوره‌ای که انتخاب می‌کنید، دارد. تعداد روزهای برگذاری کلاس در هفته، طول زمان هر کلاس، تعداد کلاس‌های برگذار شده در روز از عواملی است که مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
کلاس‌ها معمولا به صورت غیر فشرده، نیمه فشرده و فشرده برگذار می‌شود و طول دوره هر کدام متفاوت می‌باشد.
همانطور که می‌دانید، زمان ارزشمندترین سرمایه هر فرد می‌باشد. شرکت در دوره‌های آرایشگری مردانه در آموزشگاه ها سریع‌ترین راه برای یادگیری و دریافت مدرک معتبر می‌باشد.

اعتبار مدارک فنی حرفه ای آرایشگری مردانه
مدرک فنی حرفه‌ای در واقع یک مدرک بین المللی است. افرادی که موفق به دریافت این مدرک شده‌اند می‌توانند در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار (ILO) هستند، فعالیت خود را آغاز کنند. برای دریافت این گواهینامه حتما باید دوره‌های لازم را گذرانده و مهارت لازم را پیدا کنید.
مزایای گواهینامه فنی حرفه ای
دریافت گواهینامه فنی حرفه‌ای مزایای بسیاری دارد. مهم‌ترین مزایای آن به شرح زیر می‌باشد:

بعد از گذراندن دوره آرایشگری و دریافت گواهینامه فنی و حرفه‌ای می‌توانید برای آغاز فعالیت خود به راحتی جواز کسب دریافت کنید.
گذراندن دوره آموزشی مهارت درجه 1 معادل 6 سال تجربه می‌باشد و گذراندن دوره آموزشی مهارت درجه 2، معادل 4 سال تجربه کاری است.
بعد از گذراندن دوره مهارت و دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای می توانید وام خود اشتغالی دریافت کنید.
بعد از گذراندن دوره و دریافت گواهینامه مهارت، می‌توانید گواهینامه خود را ترجمه و بین المللی کنید.

فرصت های شغلی
همه افراد بعد از گذراندن دوره‌های آموزش آرایشگری مردانه و دریافت مدرک فنی حرفه‌ای می توانند به فعالیت های زیر مشغول شوند:

تاسیس سالن آرایشگری بعد از دریافت گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای و مراجعه به اتحادیه مربوطه برای دریافت جواز کسب
آغاز فعالیت در شرکت‌ها، اداره ها، کارخانه‌ها و مراکز نظامی به عنوان رسته شغلی آرایشگری مردانه
فعالیت کردن در آرایشگاه‌های مختلف
تاسیس فروشگاه لوازم آرایشگری بعد از اخذ جواز کسب

نکته: اگر میزان سرمایه شما برای تاسیس آرایشگاه کافی نیست می توانید با چند آرایشگر دیگر به صورت مشترک همکاری خود را آغاز کنید.

میزان درآمد شغل آرایشگری مردانه
به صورت کلی فاکتور‌های زیادی روی میزان درآمد ماهانه آرایشگرها تاثیر دارد. تعداد ساعت کاری، نوع فعالیت، داشتن یا نداشتن سالن آرایشگاه از مهم‌ترین عوامل موثر در درآمد این کار می‌باشد.
حداقل درآمد شغل آرایشگری در زمان شروع فعالیت بین 4 تا 6 میلیون در ماه تخمین زده شده است.
سرمایه مورد نیاز برای تاسیس آرایشگاه
به صورت کلی برای تاسیس آرایشگاه خود نیاز به رهن و یا اجاره کردن یک ملک می‌باشد. سپس برای آرایشگاه باید تجهیزات مختلفی نظیر: دکور، صندلی آرایشگری، ماشین اصلاح ، ماشین خط زن، سشوار، سرشوی، آبگرکن، اتو مو، دستگاه بخور صورت، انواع شانه، انواع برس، انواع قیچی، روپوش، پیشبند، موپران، حوله یکبار مصرف، خمیر، فرچه و کاسه، ریش تراش، چراغ الکلی، آبپاش، دسته تیغ، فن تهویه، جعبه کمک‌های اولیه، مواد ضدعفونی کنند، شامپو، پنبه الکلی، الکل ،صندلی انتظار، میز کوچک، کولر، بخاری خریداری کنید.
برای تهیه موارد ذکر شده حدودا نیاز به 20 تا 30 میلیون تومان سرمایه دارد. تجهیزات مختلف دیگری هم وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را خریداری کرده و سالن آرایشگاه خود را به سالنی حرفه‌ای تبدیل کنید.

آموزشگاه دارالفنون، مرکزی معتبر برای یادگیری آرایشگری مردانه
پیدا کردن آموزشگاهی خوب برای گذراندن دوره‌های آرایشگری به خصوص در شهرهای کوچک سخت و دشوار می‌باشد. از طرفی هزینه آموزشگاه‌های آزاد بسیار بالا بوده و هر کسی قادر به شرکت در کلاس‌های آن ها نمی‌باشد.
موسسه دارالفنون یکی از معتبرترین موسسات برای گذراندن دوره‌های مختلف آرایشگری مردانه می‌باشد. اگر به این حرفه علاقه دارید و می‌خواهید با افتتاح آرایشگاه مردانه کسب درآمد کنید، می‌توانید در دوره آرایشگری مردانه دارالفنون شرکت کنید. بعد از گذراندن دوره درجه 1 و درجه 2 از طرف آموزشگاه به شما مدرک رسمی و بین المللی فنی حرفه‌ای داده می‌شود.
با ترجمه این مدرک به راحتی می‌توانید برای آغاز فعالیت خود به سایر کشورهای عضو (ILO) مهاجرت کنید و یا با گرفتن وام خود اشتغالی آرایشگاه خود را در ایران تاسیس کنید.
مزایای کلاس‌های آرایشگری دارالفنون در مقایسه با سایر مراکز آموزشی
شرکت در کلاس‌های آرایشگری آموزشگاه دارالفنون دارای مزایای زیادی می‌باشد. مهم‌ترین مزایای آن به شرح زیر می‌باشد:

ارائه مدرک بین المللی فنی و حرفه‌ای بعد از گذراندن دوره
منعطف بودن زمان و ساعات شرکت در کلاس
برگزاری جلسات رفع اشکال و پشتیبانی نامحدود
ارائه مدل زنده و رایگان
برگزاری کلاس‌ها به صورت عملی و کاربردی
تعیین هزینه کلاس بر اساس قیمت رسمی و دولتی ارائه شده

شرکت در کلاس های دارالفنون آرایشگری مردانه از سایر شهرها
بسیاری از افراد در سراسر کشور علاقه به حرفه آرایشگری و کسب درآمد از این راه را دارند. اما پیدا کردن موسسه خوب گاهاً سخت و پیچیده می شود. آن‌ها گاها مجبور می‌شوند برای گذراندن دوره مورد نظر خود به شهر دیگری سفر کنند. این موضوع باعث افزایش هزینه‌های فرد برای اقامت و گذراندن دوره می‌شود.
آموزشگاه دارالفنون دارای یک خوابگاه اختصاصی است. به همین دلیل افراد از سراسر ایران می‌توانند در کلاس‌های این آموزشگاه شرکت کنند. افرادی که می‌خواهند دوره آرایشگری مردانه را خیلی سریع گذرانده و وارد بازار کار شوند می‌توانند در کلاس‌های فشرده آموزشگاه دارالفنون شرکت کنند.
نکته مهمی که باید در مورد خوابگاه‌های این آموزشگاه بدانید، آن است که تردد افراد غیر آموزشگاهی در محل اقامت شما ممنوع می‌باشد. به این صورت می‌توانید آسایش و آرامش لازم را در طول اقامت داشته باشید. نکته دیگر نزدیکی فاصله خوابگاه تا محل آموزش است، یعنی نیازی به صرف هزینه برای رفت و آمد وجود نخواهد داشت.
نحوه ثبت نام در کلاس های آرایشگری دارالفنون
شما می‌توانید به صورت اینترنتی، تلفنی و یا حضوری برای ثبت نام در کلاس‌های آموزش آرایشگری دارالفنون اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت رسمی دارالفنون مراجعه فرمایید.
به صورت کلی دوره آرایشگری مردانه فاقد هر گونه پیش نیازی می‌باشد. مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه کاملا بستگی به انگیزه و علاقه شما دارند. بسیاری از افراد در طی مدت زمان کوتاهی این حرفه را به صورت کامل یاد می‌گیرند. اگر در مورد مدت زمان یادگیری آرایشگری مردانه و یا ثبت نام و شرایط استفاده از خوابگاه نیاز به راهنمایی داشتید می‌توانید با موسسه دارالفنون تماس بگیرید و یا به وب سایت دارالفنون(https://darr.ir) مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *