آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

معرفی کتاب های کمک درسی روانشناسی

معرفی کتاب های کمک درسی روانشناسی

معرفی کتاب های کمک درسی روانشناسی
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/07/word-image-116.jpeg

روانشناسی یکی از درس های تخصصی در کنکور انسانی است که داوطلبان باید توجه ویژه ای به این درس داشته باشند تا بتوانند درصد بالایی در این درس کسب کنند.‌ در کنکور سراسری تعداد ۲۰ سوال طراحی می شود که داوطلبان ۱۵ دقیقه زمان برای پاسخ دادن به سوالات وقت دارند.
درس روانشناسی فقط در پایه ی یازدهم انسانی ارائه شده است و داوطلبان به راحتی می توانند با مطالعه ی دقیق آن درصد بالایی در کنکور کسب کنند.

ضریب روانشناسی در کنکور سراسری :
درس روانشناسی در زیر گروه یک ضریب ۳ دارد.
درس روانشناسی در زیر گروه ۲ ضریب ۶ دارد.
درس روانشناسی در زیر گروه ۳و ۴ضریب ۳دارد.
درس روانشناسی در زیر گروه ۵ ضریب ۹ دارد.
افرادی که می خواهند رشته ی روان شناسی را در دانشگاه ادامه دهند باید در کنکور سراسری ۷۰ درصد این درس را بزنند.
بودجه بندی درس روانشناسی :
روانشناسی، تعریف و روش مورد مطالعه ۴ سوال
روانشناسی رشد ۳ سوال
احساس، توجه، ادراک ۲ سوال
حافظه و علل فراموشی ۳ سوال
تفکر(۱) حل مسئله ۲ سوال
تفکر (۲) تصمیم گیری ۴ سوال
انگیزه و نگرش ۲ سوال
روانشناسی سلامت ۰

نحوه ی مطالعه ی درس روانشناسی برای کنکور:
در رشته ی انسانی متن کتاب های درسی اهمیت زیادی دارد و داوطلبان باید متن کتاب را با دقت بخوانند. کتاب درسی منبع اصلی برای‌ کنکور است پس متن را کلمه به کلمه بخوانید و یاد بگیرید.
در ابتدا بهتر است یک بار کتاب را روخوانی کنید سپس در دور بعدی با دقت متن را بخوانید.
در هنگام روخوانی مطالبی که فکر می کنید اهمیت زیادی دارند علامت بزنید تا در هنگام مطالعه کردن راحت تر بتوانید نکات مهم را پیدا کنید و بخوانید. سپس بعد از مطالعه در یک دفترچه خلاصه ای از نکات مهم را بنویسید.
خلاصه نویسی موجب یادگیری بهتر مطالب شده و هم موضوعات در ذهن شما دسته بندی می شود.
پس از گذشت چند روز از مطالعه ی این درس به سراغ تست زنی بروید و سعی کنید هر مطلبی را که خواندید تست آن را بزنید. بهتر است از یک کتاب کمک درسی و تستی کمک بگیرید زیرا در هر کتاب کمک درسی برای هر درسی تعداد مشخصی تست وجود دارد.
اگر تستی را اشتباه جواب دادید دوباره به متن کتاب درسی رجوع کنید و اشکال خود را برطرف کنید.
معرفی کتاب کمک درسی

روانشناسی خیلی سبز :

این کتاب برای آمادگی دانش آموزان رشته ی انسانی برای کنکور سراسری تالیف شده است.
در ابتدا درسنامه های هر فصل قرار دارند سپس سوالات چهار گزینه ای مرتبط با هر درسی بیان شده و در انتهای کتاب نیز پاسخنامه های تشریحی قرار دارند.
این کتاب نوشته ی سوفیا فرخی و شبنم مصطفوی است که در ۲۰۰ صفحه تهیه شده است، شامل درسنامه های کامل و جذابی است که مطالب کتاب درسی را به صورت طبقه بندی شده ارائه می کند.
درسنامه ی کتاب شامل همه ی نکات مهم کتاب درسی است و هم چنین از نمودار ها و جدول ها نیز استفاده کرده است.
این کتاب شامل تمامی مطالب کتاب درسی می باشد و لحن آن شبیه کتاب درسی است اما در برخی قسمت ها به زبان خودمانی توضیح داده است.

در ابتدای هر درس یک‌ مقدمه بیان شده و در آن چند سوال نیز مطرح شده تا دانش آموز یک دید کلی نسبت به هر درس داشته باشد. هم چنین تمام سوالات، فعالیت ها و مثال های کتاب درسی پاسخ داده شده است.
نکته ی جالب توجه در مورد کتاب این است که مثال هایی را با لحن صمیمی بیان کرده که موجب می شود دانش آموزان با اشتیاق بیشتری کتاب را بخوانند و زود خسته نشوند.
بخشی نیز به عنوان انبار مهمات در کتاب قرار دارد که نکات مهم در این بخش بیان شده و سوال و پاسخ زیادی هم در این بخش مطرح شده است.
درسنامه ی کتاب خیلی سبز جذاب و دارای نکات بسیاری است که مطالعه ی آن برای همه ی دانش آموزان با هر سطحی که باشند قابل استفاده است.
این کتاب ۶۶۰ تست دارد که هم سوالات کنکور سال های گذشته قرار دارد هم سوالات آزمون های آزمایشی قلم چی همراه با پاسخ های تشریحی بیان شده است.
این کتاب هم پاسخنامه ی کلیدی و هم تشریحی دارد که به صورت کامل پاسخ سوال ها شرح داده شده و در مواردی که لازم بوده سایر گزینه ها هم مورد بررسی قرار گرفته است.
در پایان …
برای کسب درصد بالا در درس روانشناسی ابتدا کتاب درسی را به صورت کامل یاد بگیرید، نکات را فرا بگیرید، مرور و تکرار مطالب را فراموش نکنید، تست های کنکور سال های گذشته را بخوانید و در پایان برای رفع اشکالات خود و فهم بهتر مطالب کتاب درسی از یک کتاب کمک درسی استفاده کنید.
برای خرید کتاب می توانید به وبسایت تلکتاب مراجعه نمایید و کتاب های کمک درسی را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *