آموزش, آموزش راههای موفقیت, اخبار, سایر هنرهای مهم, کارآفرینی, کاردستی, مادر و کودک

ویژگی های شخصیتی کارآفرینان ( 6 ویژگی مشترک)

موفقیت 2

ویژگی های شخصیتی کارآفرینان ( 6 ویژگی مشترک)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/08/word-image-1.png

آیا شما هم جز افرادی هستید که قصد کارآفرینی دارند؟ فکر می کنید ویژگی های شخصیتی شما تا چه حد می تواند شما را یک کارآفرین موفق کند؟
موفقیت موضوعی نیست که با مدارک تحصیلی بتوان به طور صد درصد آن را کسب کرد بلکه موفقیت واقعی، در اصل به ویژگی های شخصیتی انسان مربوط می شود. به عبارت دیگر موفقیت فرد به ویژگی های شخصیتی، نوع نگرش، طرزعقاید و دیدگاه های فردی او بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم برخی ویژگی های شخصیتی کارآفرینان موفق را عنوان کنیم:

نظم و انضباط کاری
در واقع فعالیت کارآفرینی این فرصت را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید کارفرمای خود باشید و آزادانه عمل کنید و به نوعی بدون اینکه کارفرما به شما امر و نهی کند ،خودتان به دلخواه شرایط زمانی شروع و اتمام کارتان را درنظر بگیرید بنابراین در چنین شرایطی ممکن است اصلا توجه به شرایط زمان چندان مورد نیاز نباشد. حتی ممکن است گاهی تمایل داشته باشید انجام فعالیتی را به روز های دیگر موکول کنید اما در واقع بهتر است در نظر داشته باشید یک کارآفرین موفق کسی است که بتواند خود را به نظم و انضباط کاری مقید بداند و به خوبی در مدیریت زمان و برنامه ریزی منظم مهارت داشته باشد.
12 ترفند برای اینکه منظم و سازمان یافته باشیم
عشق و انگیزه
حس انگیزه بیشتر از توجه به موضوع سودآوری شغلی، منوط است به میزان عشق و علاقمندی شما به نوع کاری که قرار است انجام بدهید. حتی گاهی ممکن است شما در انجام فعالیتی به شدت انگیزه داشته باشید، اما ممکن است به نوعی در سرمایه گذاری تان ریسک کرده باشید و در طی مراحلی از فعالیت چندان برایتان سودآور نباشد. در عین حال وجود عشق و انگیزه موجب می شود تا روز های سخت و فشار فعالیت را بهتر تحمل کنید وآینده ای روشن و پر از موفقیت پیش بینی کنید.

انعطاف پذیری
یکی از ویژگی های مهم کارآفرینان واقعی، حس انعطاف پذیری است. به این معنا که موانع و چالش های پیش رو را بیشتر به عنوان سکوی پیشرفت خود می دانند تا اینکه مواجه با آن ها را نقطه شکست شان تلقی کنند . برخورداری از حس انعطاف پذیری یعنی اینکه هیچ گاه وجود مشکلات شما را از مسیر موفقیت کاری خارج نخواهد کرد. در واقع کارآفرینان موفق بر این باورند تنها زمانی که می توانند به رشد و پیشرفت کاری برسند ، دقیقا هنگام برخورد با همان موانع و مشکلات است که موجب می شود با تعقل بیشتر راهکار های بهتری در جهت موفقیت های آتی بیابند.
نوآوری
ابداع و نوآوری به معنای به کارگیری ایده ها و راهکار های جدید است ، به نوعی که نتایج مطلوب تری در خصوص اهداف فعالیت حاصل شود. در واقع ابداع و نوآوری در فعالیت های کارآفرینی مهم ترین عامل راه اندازی آن فعالیت تجاری است و یکی از نکات مهم و کلیدی در بحث کارآفرینی است که در خصوص رشد و پیشرفت آن فعالیت تاثیر به سزایی خواهد داشت.
نوآوری مهارتی است که می تواند به خوبی حس رقابت یک کارآفرین را نسبت به دیگر رقبا در فعالیت های مشابه افزایش دهد و یا در زمان مواجه با موانع و چالش ها، به خوبی بتواند راهکار های سازنده و موثری پیدا کند.
حتما بخوانید: 15 تا از مهمترین نکات مذاکره موفق طبق جدیدترین تحقیقات دنیا
اشتیاق به یادگیری
یک کارآفرین موفق همواره درصدد کسب معلومات و یادگیری مهارت های بیشتر است تا بتواند در شرایط رقابتی و یا مواجه با چالش ها و نیز تغییرات شرایط موجود راهکار های موثرتری را بداند بنابراین همیشه سعی دارد اطلاعاتی به روز داشته باشد که این کار با انجام مطالعات و تحقیقات و مشاهدات و بررسی های لازم توسط کارآفرین صورت می گیرد .
استوار و ثابت قدم بودن

استوار بودن یک عنصر کلیدی برای پول دراوردن در کسب و کار است. اینکار عادات مثبت طولانی مدتی در شما ایجاد میکند که باعث میشود در طولانی مدت پول بیشتری درآورید. به فکر سودهای کوتاه مدت نباشید. گاهی ممکن است مجبور باشید که خدمات خود را باکیفیت بالاتر و ارزانتر ارائه کنید ولی در مدت زمان طولانی تر موفق خواهید شد.
حتما بخوانید: 15 تا از مهمترین نکات مذاکره موفق طبق جدیدترین تحقیقات دنیا
نکات دیگر:

شجاع باشید
در سرمایه گزاری کردن آگاه باشید
به عنوان یک رهبر پیشرفت کنید
از نیرو و نفوذتان استفاده کنید
در کارتان همکارهایی پیدا کنید
نگرش صحیح (مثبت-سازنده) داشته باشید
قدرشناس (کارکنان و ایده های نو و اطرافیان) باشید
سالم بمانید- ثروت بدون سلامتی هیچ ارزشی ندارد!
دوستان خوبتان را حفظ کنید
اهمیت خانواده را درک کنید
نامی برای کسب و کارتان انتخاب کنید
کسب وکارتان را در بازار گسترش دهید
برای کارتان یک وب سایت بسازید
نیروی کار خوب و کارامد داشته باشید
برنامه ریزی های کاریتان را به روز کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *