آموزش, اخبار

چه موادی را برای ساخت عطر دستی انتخاب کنیم؟

باید بدانید که چه موادی را برای عطر خود انتخاب میکنید؟

خرید ادکلن اصل از نقاشیا

۱ – ظروف شیشه ای تیره بخرید. بسیاری از افراد استفاده از ظروف شیشه ای تیره را توصیه می کنند زیرا شیشه تیره به محافظت از عطر شما در برابر نور کمک می کند ، که می تواند طول عمر آن را کوتاه کند. همچنین باید مطمئن شوید که در ظروف شیشه ای شما قبلاً هیچ ماده غذایی نبوده است ، زیرا بوی مانده آن به عطر شما منتقل می شود. اگر در واقع بخواهید از رایحه آنچه در ظرف شیشه ای بود استفاده کنید ، این استثنا در این مورد وجود خواهد داشت. (هشدار: ممکن است عطر شکلات بادام زمینی-کره-موز-شکلات بهتر از بوی آن باشد!)

۲ – روغن حامل بخرید. روغن حامل همان چیزی است که رایحه ها را در رایحه خاصی به پوست شما منتقل می کند. این مواد معمولاً بدون بو هستند و برای رقیق سازی روغنهای غلیظ و مواد معطر استفاده می شوند که در غیر این صورت باعث تحریک پوست شما می شوند. روغن حامل شما واقعاً می تواند هر چیزی باشد. حتی اگر از رایحه آن بدتان نمی آید می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. یکی از عطاری های محبوب ، گلبرگهای گل رز را در روغن زیتون بکر می ریزد ، سپس همه را با روغن ویتامین E ترکیب می کند تا ثبات یابد. [5]

۳ – قوی ترین الکلی که می توانید پیدا کنید را بخرید. یک انتخاب معمول در میان بسیاری از عطاری های DIY ، یک ودکا با کیفیت بالا ، ضد 80 تا 100 (40٪ تا 50٪ alc / vol) است. سایر عطاری های DIY الکل ضد 190 (80٪ alc / vol) را ترجیح می دهند. گزینه های رایج برای الکل ضد 190 شامل الکل انگور خنثی آلی و Everclear بسیار ارزان تر است که یک روح دانه است. [6]

۴ – رایحه های خود را انتخاب کنید. عطر شما می تواند از طیف گسترده ای از مواد تشکیل دهنده تهیه شود. مواد معطر رایج برای عطرها شامل روغنهای اساسی ، گلبرگهای گل ، برگها و گیاهان است.

۵ – در مورد یک روش تصمیم بگیرید. روش ساخت عطر بسته به مواد شما کمی متفاوت خواهد بود. دو ماده معطر رایج که برای عطر استفاده می شود ، مواد گیاهی (گل ، برگ و گیاهان) و روغنهای اساسی است. روش ها برای هر یک از اینها متفاوت است.

از گل و برگ و ریشه تازه استفاده کنید

۱ – یک ظرف شیشه ای تمیز تهیه کنید. نوع ظرف به اندازه مواد مهم نیست: فقط مطمئن شوید که الف) تمیز باشد و ب) شیشه باشد. این ظرف همچنین باید دارای یک درب محکم باشد. اما داشتن ظروف تیره همچنین به حفظ آن کمک می کند. عطاری ها به طور کلی استفاده از شیشه تیره را توصیه می کنند ، که می تواند با محافظت از آن در برابر نور باعث افزایش طول عمر رایحه شود. از استفاده از شیشه هایی که قبلاً حاوی مواد غذایی بوده اند ، حتی اگر آنها شسته شده باشند ، خودداری کنید زیرا ممکن است لیوان رایحه را از آن خود کند.

۲ – یک روغن بدون بو تهیه کنید. انتخاب های محبوب برای استفاده در عطرها شامل روغن جوجوبا ، روغن بادام و روغن هسته انگور است.

۳- گل ، برگ یا گیاهانی را که رایحه شما را جذب می کند ، جمع کنید. حتماً مواد گیاهان را هنگام رایحه قوی و خشک شدن برگ ها جمع آوری کنید. اجازه دادن به بیرون آمدن هوا باعث لنگیدن و بوی کمتری می شود. [7] ممکن است بخواهید بیشتر از گیاهان مورد نیاز گیاهان را جمع آوری و خشک کنید ، در صورتی که بخواهید برای تقویت رایحه روغن بعداً گیاهان بیشتری اضافه کنید.

۴- هرگونه مواد گیاهی ناخواسته را پاک کنید. اگر از گل استفاده می کنید ، فقط از گلبرگ استفاده کنید. اگر از برگ ها یا گیاهان استفاده می کنید ، شاخه ها یا بیت های دیگری را که ممکن است در رایحه تداخل ایجاد کنند حذف کنید.

۵- مواد گیاهی را کمی کبود کنید. این مرحله اختیاری است ، اما ممکن است به بیرون آوردن رایحه بیشتر کمک کند. شما فقط می خواهید با قاشق چوبی مواد گیاهی را کمی فشار دهید.

۶ – مقداری روغن درون ظرف شیشه ای بریزید. فقط مقدار کمی لازم است – فقط به اندازه ای که بتوانید گلبرگها / برگها / گیاهان را به درستی بپوشانید و بپوشانید.

۷ – مواد گیاهی را به روغن اضافه کنید و درب آن را ببندید. اطمینان حاصل کنید که درب محکم بسته شده است.

۸ – بگذارید شیشه به مدت یک تا دو هفته در یک مکان تاریک و خنک بماند.

۹ – باز کنید ، صاف کنید و تکرار کنید. اگر روغن پس از یک تا دو هفته به اندازه دلخواه شما بوی بد ندهد ، می توانید مواد قدیمی گیاه را صاف کرده و مواد جدیدی را به روغن معطر اضافه کنید ، سپس آن را یک بار دیگر ذخیره کنید. می توانید این روند را برای چندین هفته یا حتی ماه ها تکرار کنید تا روغن به قدرت مطلوب برسد. حتماً روغن را نگه دارید! این مواد قدیمی گیاهی است که می خواهید کنار بگذارید.

۱۰ – روغن معطر خود را حفظ کنید. هنگامی که از روغن راضی شدید ، می توانید 1 یا 2 قطره از یک ماده نگهدارنده طبیعی مانند ویتامین E یا عصاره دانه گریپ فروت به روغن معطر خود اضافه کنید تا عمر آن افزایش یابد. [8] اگر می خواهید روغن را به یک مرهم تبدیل کنید ، می توانید مقداری موم هم به آن اضافه کنید: مقداری موم را در مایکروویو ذوب کنید ، آن را با عطر ترکیب کنید ، سپس کل مخلوط را درون ظرفی بریزید تا خنک شود و جامد شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *