آموزش, آموزش هنرهای مهم متفرقه بانوان, اخبار, تریکو بافی, کاردستی, مادر و کودک

آموزش تریکو بافی از صفر تا صد با 20 درس رایگان

تریکو بافی

آموزش تریکو بافی از صفر تا صد با 20 درس رایگان
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/09/word-image-168.jpeg

در واقع هنر تریکو بافی ابتدا یک خلاقیت خانگی با استفاده از ضایعات پارچه های تریکو بود، اما با گسترش این هنر کارخانه های تریکو شروع به تولید کلاف های تریکو در رنگ های مختلف و حتی با کیفیت های متفاوت کردند.
در این هنر بر خلاف بافتنی برای بافت بیشتر از قلاب استفاده میشود و در واقع این هنر شباهت هایی به هنر قلاب بافی دارد. شما با استفاده از این تریکوبافی میتوانید سبدهای نظم دهنده، پتوی مبل و یا حتی پادری ببافید، بنابراین هیچ محدودیتی نخواهید داشت. اگر به یادگیری این هنر علاقه دارید این مقاله را تا پایان بخوانید.
هنر تریکو بافی
هنر تریکو هم خانواده قلاب بافی می باشد. برای بافت با تریکو باید از قلاب های مخصوص کاموای تریکو استفاده شود که دارای سایز بزرگ تری نسبت به قلاب های بافت با کاموای معمولی هستند. با این حال برای بافت گره های درشت تریکو، نمی توانید از قلاب معمولی استفاده کنید. قلاب های تریکو بافی از میل بافتنی و قلاب معمولی بزرگتر هستند و عرض های متفاوتی دارند. انتخاب اندازه قلاب به محصول شما و البته ضخامت نخ تریکو نیز بستگی دارد.
معمولا شروع یادگیری تریکوبافی در گام مقدماتی با سبدهای نظم دهنده شروع میشود و پس از آن میتوانید در گام پیشرفته وسایل بزرگتر همچون پاف، پادری و حتی کیف ببافید. یکی از دلایل جذابیت این هنر برای هنردوستان، بافت سریع و سرعت بالای اتمام کار نبت به کاموا و نخ های ریزتر است.
وسایل مورد نیاز برای تریکو بافی
1- کاموا یا نخ تریکو

نخ تریکو به عنوان متریال اصلی این هنر، نقش بسزایی در شکل نهایی محصول شما دارد. این نخ ضخامت و حتی وزن بیشتری نسبت به نخ های معمولی دارد و از این رو اشیا جذابی را خلق میکند.
هنگام خرید نخ تریکو به جنس، لطافت و حتی ضخامت نخ توجه کافی داشته باشید این نخ پس از پایان کار کاملا ملموس بوده و به همین جهت جنس نخ بسیار حائز اهمیت است.
2- قلاب تریکو بافی

میل های بافتنی، در تریکو بافی کاربردی نداشته و برای بافت کاموا و نخ مخصوص تریکو، از قالب های مخصوص که به نسبت قلاب های قلاب بافی و میل های بافتنی، اندازه بزرگتری دارند، استفاده می شود.
برای انتخاب قلاب به عرض نخ توجه کنید و قلاب را متناسب با نخ خریداری کنید. اما در رابطه با جنس این قلاب ها، متناسب با سلیقه و راحتی خود قلاب ها را بخرید.
3- کفی سبد تریکو

با توجه به اینکه بافت سبد با تریکو، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این هنر دستی است، تهیه و کمک گرفتن از کفی ها، در بافت سبد تریکو مفید است. به کمک این کفی ها، بافت سبد های تریکو راحت تر شده و استحکام بیشتری می یابند. این کفی ها به صورت آماده و در جنس های مختلف پلاستیکی، پلکسی و چوبی موجود است.
آموزش کامل و تصویری کوسن دوزی بصورت اصولی و به زبان ساده
پیش نیاز تریکو بافی
برای شروع یادگیری تریکوبافی بهتر است از بافت سبدها شروع کرد. در این سبدها شما با انواع بافت و گره آشنا خواهید شد و بافت هایی همچون بافت پایه کوتاه , پایه نیم دوبل , پایه دوبل , پایه دو دوبل و پایه سوبل آشنا خواهید شد.
درآمد تریکو بافی
1- شروع یادگیری و تمرین کردن
برای شروع کسب درآمد، باید اصول این کار را به درستی یاد بگیرید، به یک آموزشگاه خوب مراجعه کنید آموزش ها را تمام کنید و شروع به تمرین کنید، برای بافت سریع باید تمرین های خود را زیاد کنید.
2- نوشتن اهداف
اهداف خود را بشناسید، میزان درآمد، مخارج و حتی آموزش های مربوط به ارتقای بیشتر هنر خود را بنویسید و زمان خود را برنامه ریزی کنید. نکته حائز اهمیت در این مرحله نوشتن اهداف و برنامه ریزی ها براساس واقعیت و متناسب با توانایی هایتان باشد.
3- تشکیل تیم
اگر برای شروع کار سرمایه کافی ندارید، تیم تشکیل دهید. بهترین کار استفاده از متریال با کیفیت و تنوع کالا است. این مسئله خود بازاریابی خوبی برای شما خواهد بود. در این بین بازاریابی خود را در بین فروشگاه ها نیز آغاز کنید. کار گروهی پیشرفت شما را تسریع میکند.
4- استفاده از شبکه های مجازی
اینستاگرام، یک مرکز تبلیغات گسترده است، یک پیج بسازید و شروع به گذاشتن پست و استوری کنید. راز موفقیت شما در اینستاگرام عکس های زیبا از اجناس و قیمت مناسب است. برنامه ریزی صحیح برای اینستاگرام موفقیت شما را تضمین خواهد کرد.
5- تبلیغات
شما باید کار خود را به دیگران معرفی کنید و در واقع شروع به برندسازی کنید. کافیست به شبکه های مجازی متوسل شوید و یا حتی بازاریابی حضوری را آغاز کنید.
معرفی انواع تزئینات روی لباس +نمونه طرح های جدید لباس مجلسی
بازار کار تریکو بافی
تریکو بافی یکی از مشاغل خانگی پرسود است و شما میتوانید از این شغل درآمد خوبی کسب کنید، اما شرط این کار خلاقیت، ذوق، مشتری مداری و کیفیت بالای کار است. شما باید با دیگران تمایز داشته باشید و این تعیین کننده درآمد شما خواهد بود.
دانلود دروس آموزش تریکو بافی

برای دانلود هر درس کافی ست روی آن کلیک کنید. یا اگر پخش شد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست ویدیو کلیک و گزینه Save را بزنید.
هر لینکی کار نکرد در بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا مشکل رفع شود.
پیشنهاد می کنیم هر سه آموزش زیر را دانلود کنید.

آموزش اول (بافت سبد تریکو با کفی آماده)
برگرفته از پیج نورا:

آموزش دوم (سبد تریکوبافی)
از پیج لوکس آرا:

آموزش سوم (تریکوبافی های کاربردی گلچین شده)

در ادامه بخوانید: آموزش روش شروع جواهردوزی دستبند زیبا (گام به گام)
 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *