آموزش, آموزش راههای موفقیت, آموزش روش های جدید موفقیت در زندگی و کار, اخبار, کاردستی, مادر و کودک

آموزش موفقیت از صفر تا صد با 5 فیلم رایگان (سمینار)

موفقیت

آموزش موفقیت از صفر تا صد با 5 فیلم رایگان (سمینار)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/11/word-image-96.jpeg

ما در این مطلب قرار است شما را با بهترین نکاتی که مسیر موفقیت شغلی را هموار می کنند آشنا کنیم. پس به هیچ وجه دست مقاله امروزمان را از دست ندهید!
نکته 1: برای مدیرکار کنید نه برای شرکت
مدیران مهمترین عامل موفقیت شما در کل زندگی شغلی و حرفه ای تان هستند. این شرکت ها نیستند که موفقیت شما را می سازند بلکه مدیران شرکت ها هستند. سعی کنید ارتباط خوبی با مدیرتان برقرار کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی نظرات، دغدغه ها، نگرانی ها و ایده های مرتبط با کسب و کارتان را با او در میان بگذارید و به مدیرانتان اطلاع بدهید که در حال برداشتن گام بعدی برای پیشبرد شغل خود هستید.
شاید این مساله خیلی بدیهی و آشکار به نظر برسد، اما در واقع بسیاری از افراد فراموش می کنند که مدیران یا روسای آنها فقط وظیفه دستور دادن به کارمندانشان را ندارند. مدیران دانش و تجربه زیادی در آن زمینه به خصوص دارند و شما می توانید چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرید. پس تمام تلاشتان را بکنید تا ارتباط و تعامل خوبی با مدیرتان داشته باشید تا بتوانید از این طریق پیشرفت کنید.

پیدا کردن مدیران بزرگ کار سخت و دشواری است، اما یادتان باشد که آنها می توانند تاثیر زیادی روی موفقیت شغلی شما داشته باشند. مطمئن شوید که برای یک مدیر عالی که با او کنار می آیید کار کنید، نه فقط برای یک شرکت عالی!
نکته 2: طوری کار کنید که انگار از قبل ترفیع گرفته اید
خب، احتمالا این جمله را قبلا بارها و بارها شنیده اید، حالا بیایید نحوه انجام این کار را با هم بررسی کنیم. سوال کلیدی که باید در اینجا از خود بپرسید این است که آیا فقط به اندازه حقوقی که می گیرید کار می کنید یا بیشتر؟ اگر اینطور است، چقدر بیشتر؟ آیا کار اضافی که انجام می دهید باعث افزایش ارزش و بهره وری تیمتان می شود؟
خب، اگر بعد از پرسیدن این سوالها متوجه شدید که به اندازه کافی به کارتان بها نمی دهید چه؟ اگر اینطور است، سعی کنید به اندازه کسی که در پست بالاتر از شما مشغول است نسبت به کارتان متعهد، منعطف و وظیفه شناس باشید. نگاه کنید ببینید آنها چه کار می کنند که شما در حال حاضر انجام نمی دهید؟ استراتژی شما در مقایسه با آنها چیست؟ از اینکه نشان دهید انگیزه بالایی برای صعود به سطح بعدی دارید نترسید.
نکته 3: تصمیم بگیرید که چه میزان پول برایتان مهم است
همه دلشان می خواهد درآمد بالایی داشته باشند. ولی شما باید این سوال را از خودتان بپرسید که واقعا چقدر آماده اید تا چیزهای دیگر زندگی تان را فدای موفقیت در کارتان کنید؟ آیا موفقیت برای شما فقط به معنی پاداش مالی است یا چیزهای دیگر؟
چقدر حاضرید وقتی را که با خانواده و دوستانتان می گذرانید فدای شغلتان کنید؟ ممکن است افراد مهم زندگی تان دوست نداشته باشند برای شما در جایگاه دوم و پس از شغلتان قرار بگیرند.
آموزش فروشندگی از صفر تا صد (و 11 نکته برای فروش دو برابری)
این که معمولا مشاغل خلاق درآمد کمتری کسب می کنند یک واقعیت است، چون این نوع شغل ها مردم را سرگرم می کنند و برای همین ورود به عرصه چنین مشاغلی بسیار رقابتی است. اما از طرفی هم کسب و کارهایی که با خلاقیت سر و کار دارند تعهدات مالی مستقیم کمتری دارند بنابراین استرس شغلی شان هم کمتر است.

به عنوان مثال، اگر دوست دارید در حیطه ای کار کنید که خلاقیت شما به کار گرفته شود باید به این مساله هم فکر کنید که احتمالا درآمد خیلی زیادی نخواهید داشت، ولی اگر این مسیر شما را خوشحال و راضی می کند پس ارزش قدم گذاشتن در آن را دارد.
در واقع همه چیز به شما و اهدافتان بستگی دارد. اینکه بتوانید به وضوح آنچه را که برای خود می خواهید ببینید باعث می شود اقدامات شغلی شما را با هدفی که روی آن متمرکز شده اید همسو می کند. به این ترتیب حواس پرتی ها از میان می روند و راحت تر می توانید به سمت هدف حرکت کنید.
شانس چیست؟ چطور آن را افزایش دهیم؟ (4 ترفند)
خیلی ها برای زندگی شان رویاهای بزرگ یا “چشم اندازی” از زندگی آینده خود دارند و این مساله معمولی و رایج است. ولی به ندرت اتفاق می افتد که تلاش ما هم سطح جاه طلبی ها و آرزوهایمان باشد. این را یادتان باشد که متعهد بودن و پشتکار داشتن اولین عامل مهم در دستیابی به موفقیت است.
نکته 4: کاری را انجام دهید که با توانایی های طبیعی شما مطابقت دارد
پیتر دراکر می گوید: اکثر افراد فکر می کنند می دانند در چه چیزی مهارت دارند و خوب هستند، اما معمولا آنها اشتباه می کنند.
تجربه نشان می دهد که متاسفانه این جمله درست است. سیستم های آموزش ابتدایی و متوسطه در بیشتر کشورها همه را در یک سطح مشابه در طیف وسیعی از موضوعات آموزش می دهند. این سیستم ها نمی توانند روی کشف و پرورش استعدادهای ذاتی شما تمرکز کنند. پیدا کردن “یک شغل با ثبات مالی” هدف اصلی ما از سنین پایین است.
وقتی اولین شغلتان و درمراحل بعدی به مشاغل دیگرتان می رسید، تمرکز شما روی مهارت‌سازی و آموزش های خاص متناسب با این شغل است. برای همین، اکثر اوقات استعدادهای ذاتی ما نادیده گرفته می شوند و ما از آنها استفاده نمی کنیم.
حتما دانلود کنید: 4 تا از بهترین کتابهای pdf رازهای موفقیت (دانلود رایگان)
شما می توانید در چیزی که از قبل برایش استعداد ذاتی ندارید ماهر شوید، ولی به احتمال زیاد این مهارت برایتان خوشحال کننده نخواهد بود. معمولا افراد باهوش و با انگیزه بالا می توانند در مشاغل یا حرفه هایی که به طور ذاتی توانایی و استعدادی برایشان ندارند موفق شوند و عملکرد خوبی داشته باشند، اما احتمالا از آن راضی نیستند و احساس خوشحالی و رضایت نمی کنند.
اگر در نقشی هستید که از استعدادهای قوی شما در آن استفاده نمی شود، ممکن است در نهایت احساس ناامیدی، بی حوصلگی یا کار کردن بیش از حد به شما دست بدهد و دلیلش هم صرفا این است که شما روی مهارت هایی که آموخته اید تکیه می کنید که با استعدادهای طبیعی تان همسو و هم جهت نیستند. شما باید شغلی داشته باشید که متناسب با خودتان باشد نه مخالف آن.
این کار را می توانید با درک مهارت های طبیعی خودتان شروع کنید. برای پیدا کردن این مهارت ها به چیزهایی که دوست دارید و مواردی که در حل مشکلات مربوطه شان مهارت دارید فکر کنید. این موارد بهترین سرنخ برای شما هستند.
نکته 5: : متواضع باشید. یادتان باشد که همه از سطوح پایین شروع می کنند و در ابتدای راه چیز زیادی نمی دانند
هیچ کس از شما انتظار ندارد وقتی وارد یک حیطه یا زمینه جدید می شوید همه چیز را از قبل بدانید. روند کار در هر شرکتی با شرکت دیگر فرق می کند و شما از ابتدا از همه چیز خبر ندارید. هر شرکتی ارزش های اصلی، اهداف، شخصیت و فرهنگ کاری مخصوص خودش را دارد. یادگیری این موارد بخشی از سفر شماست و به تدریج رخ می دهد.
منظور ما از متواضع بودن در محل کار به این معناست که:

بپذیرید که شما همه چیز را نمی دانید
برای پرسیدن سوال یا در خواست کمک خجالتی یا مغرور نباشید
قبل از صحبت کردن خوب گوش کنید و وقتی می خواهید نظرات خودتان را مطرح نمایید، فکر و نظر دیگران را نادیده نگیرید
با دیگران مهربان باشید و از آنها سپاسگزاری کنید، به خصوص زمانی که به شما کمک می کنند.
برای اینکه همکار یا هم تیمی خوبی باشید لازم نیست به همه کمک کنید، بلکه باید به کسانی اعتبار بدهید که ارزشش را دارند.

امیدواریم مطالب گفته شده ما برایتان مفید بوده باشد. شاید در ابتدا مسیر موفقیت کمی سخت و پیچیده به نظر برسد ولی ناامید نشوید، با قدرت ادامه بدهید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد.
برای خانم ها: چگونه یک زن موفق باشیم؟ (10 ویژگی و 5 عادت که باید ایجاد کنید)
دانلود دروس آموزش موفقیت

 

 

 

 
حتما در کنار این مطلب بخوانید: 20 عواملی باعث موفقیت می شوند؟ و 8 دلیل که چرا موفق نمیشویم

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *