آموزش, اخبار, جوش پوستی, زیبایی پوست, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

بعد از بند انداختن صورت چه کنیم که جوش نزنیم؟   

بند انداختن صورت

بعد از بند انداختن صورت چه کنیم که جوش نزنیم؟   
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/08/word-image-301.jpeg

آیا ترجیح می دهید صورت بدون مو را تجربه کنید و همزمان شاهد جوش‌ های بعد اصلاح باشید؟ این سوالی است که بسیاری از ما از خودمان می پرسیم و بین دو راهی قرار می‌گیریم که چه کار کنیم. جوش زدن می تواند یک بیماری محسوب شود که معمولاً بعد از وکس انداختن یا اصلاح با نخ روی سطح پوست اتفاق می‌ افتد. شاید علت اصلی آن وکس و یا اصلاح نباشد اما این دو روش، عاملی محرک برای ایجاد این وضعیت در صورت هستند.
اگر بعد از وکس یا اصلاح با نخ، صورتم جوش زد، چه کار کنم؟
۴ محرک برای جوش وجود دارد که بعد از فرایند برداشتن مو های زائد روی صورت اتفاق می افتد:
1-محصول کومدوژنیک که قبل یا بعد از انجام کار روی صورت ایجاد می گردند و منافذ پوست را می بندند و باعث ایجاد جوش های جدید می شوند.
2-حساسیت حاصل از وکس یا حاصل از کشیده شدن فولیکول های مو که باعث ایجاد آکنه و جوش زیر سطح پوست می شوند و آن را ملتهب می کنند.
3-شکستگی حاصل از کشیده شدن مو از داخل پوست که حساسیت ایجاد می‌ کند و به دلیل فشار به پوست اتفاق می افتد.
4-جوش های روی پوست که حاصل درماتیتیس هستند و به دلیل حساسیت حاصل از وکس یا باکتری به وجود می آید.
راهکار هایی برای کاهش جوش زدن بعد از اصلاح

مهم ترین راهکاری که می‌ توان برای جلوگیری از جوش های بعد از اصلاح ارائه داد، این است که مطمئن شوید قبل و بعد از آن هیچ محصولی روی صورت تان استفاده نمی‌ کنید که منافذ پوست تان را ببندد‌ همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، بعضی از محصولات هستند که هنگامی که روی پوست استفاده می‌ شوند، حتی اگر یک ثانیه هم روی پوست باشند، منافذ را می بندند و باعث ایجاد جوش می شوند. پس سعی کنید تمام این مواد را روی تونر، کرم، انواع پودر ها، ضد آفتاب ها و غیره بررسی کنید. بهترین راهکار این است که محصولات ضد جوش استفاده کنید. البته باز هم بعضی از آن ها حاوی بعضی از این مواد مسدود کننده منافذ پوست هستند.
قبل و بعد از اصلاح حتماً اطمینان حاصل کنید که پوست تان تمیز است. می توانید از یک تونر ضد جوش و ملایم استفاده کنید. نباید  از تونر با مواد فعال استفاده کنید که حاوی مواد لایه بردار است، زیرا حساسیت را افزایش می‌ دهد و باعث سوختگی حاصل از وکس می شود. تونر نباید حاوی هیچ گونه مواد تشکیل دهنده کمودوژنیک باشد . اگر به محصولی مشکوک هستید، می توانید مقداری از آن را روی یک پنبه اسپری کنید و به آرامی روی یک ناحیه کوچک از پوست تان بکشید و نتیجه را ببینید و این کار را سریعاً قبل و بعد از اصلاح انجام دهید .
اگر به یخ دسترسی دارید، به آرامی مقداری یخ تمیز را مستقیم به مدت ۲ الی ۵ دقیقه بعد از استفاده از تونر به پوست بزنید که احتمال حساسیت ایجاد شده بر اثر بیرون کشیدن مو های صورت را کاهش می دهد. متاسفانه با وجود همه این روش ها باز هم بیرون کشیدن موی زائد از داخل پوست، باعث ایجاد حساسیت می شود اما این روش ها می‌ تواند بهبودی حاصل کند.
قبل و بعد از اصلاح صورت خود را لمس نکنید. بعد از انجام فرآیند اصلاح با نخ ، فولیکول های مو باز هستند،  بنابراین بسیار مهم است که هرگز آن ها را لمس نکنید زیرا باکتری و آلودگی ها را به سرعت به داخل منافذ باز خود می کشند.

چطور لکه های چربی کهنه را پاک کنیم؟ (با کمک جوش شیرین)
بعد از اصلاح باید چه مراقبت هایی را انجام دهم؟
همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، حتما باید از یک تونر ضد جوش استفاده کنید که حاوی مواد فعال نباشد که بتوانید قبل و بعد از اصلاح، صورت تان را با آن تمیز کنید . همچنین می توانید از مرطوب کننده یا ژل نرم کننده هم بعد از تونر استفاده کنید تا پوست نرم تری داشته باشید و دچار حساسیت نشوید.
از طرفی از ضدآفتاب با spf حداقل ۳۰ استفاده کنید تا پوست تان بعد از آفتاب دچار خشکی نشود. همچنین باید این محصولات را با دستکش به پوست تان بزنید تا آلودگی به پوست نرود .

در ادامه روز هم هرگز آرایش نکنید. اگر هم وکس انجام داده بودید، از هیچ محصولی که حاوی مواد فعال باشد‌ در ادامه روز استفاده نکنید، زیرا باعث سوختگی ، سوزش و حساسیت پوست می شود. اگر پوست در روز بعد هنوز هم حساس است و می سوزد، باز هم تا زمانی که آرام نشده، نباید از هیچ محصول حاوی مواد فعال استفاده کنید .
چگونه از شر جوش های بعد از اصلاح خلاص شوم؟
همان طور که بالاتر هم اشاره کردیم، جوش های بعد از اصلاح به دلیل وکس یا نخ اتفاق می ‌افتند اما علت های زمینه ای برای هر کدام از این انواع جوش ها وجود دارند و فرقی ندارد که محرک آن هم ژنتیکی باشد یا خیر. بنابراین تنها راه برای تمیز کردن پوست این است که مراقب محرک ها و علت های زمینه‌ ای هم باشید .
خمیردندان برای درمان جوش: همه نکات کاربردی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *