آموزش, اخبار, اطلاعات عمومی, کاردستی, مادر و کودک, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

خطرناک ترین موجودات دریایی: 11 تا از مرگبارترین ها+ ویدیو

خطرناک ترین موجودات دریایی: 11 تا از مرگبارترین ها+ ویدیو

بیشتر از یک میلیون گونه مختلف از موجوداتی وجود دارد که در اقیانوسها زندگی می کنند. این در حالیست که دانشمندان تخمین میزنند 9 میلیون گونه دیگر از موجودات آبزی وجود دارد که هنوز کشف نشده اند.
از آنجایی که اقیانوس محل زندگی برخی از مرگبارترین و خطرناکترین موجودات جهان است؛ می توان آن را جای خطرناکی محسوب کرد. ما اینجا به 10 مورد از خطرناکترین و ترسناکترین موجودات دریایی که در اقیانوسها ساکنند نگاهی می اندازیم. اگر به حیات زیر آبهای عمیق و کاوش در اقیانوسها علاقه دارید این مطلب را از دست ندهید!
10 تا از خطرناکترین و مرگبارترین موجودات دریایی
1- ماهی بادکنکی (Pufferfish)

ماهی بادکنکی بیشتر در آبهای گرم زندگی می کند و از آنجایی که موقع دفاع از خودش بدنش را باد می کند به ماهی بادکنکی معروف شده است. بدن این نوع ماهی حاوی سمّی بسیار شبیه سیانید است. اگر فکر می کنید برای کشته شدن با سم این ماهی حتما باید کنار دریا باشید سخت در اشتباهید! سرآشپزهای چینی بعد از خارج کردن سم از بدن ماهی بادکنکی، آن را به عنوان یک غذای لذیذ طبخ می کنند؛ اما خب، همیشه هم این سم به طور کامل خارج نمیشود و هر سال خیلیها به خاطر خوردن این ماهی میمیرند.
27 تا از نقاشی های معروف دنیا (و داستان آنها)
2- اختاپوس حلقه آبی (Blue-ringed octopus)

هشت پای حلقه آبی بر خلاف اندازه کوچکش که بیشتر از 20 سانتی متر نیست، یکی از زهرآگین ترین موجودات دریایی به حساب می آید. پوست این اختاپوس زرد رنگ است و حلقه های آبی و سیاه دارد. اختاپوس حلقه آبی از خرچنگ و میگوهای کوچک تغذیه می کند و فقط یک نیش کوچک آن می تواند انسان را از پا دربیاورد! در واقع سم این نوع هشت پا ده هزار برابر قویتر از سیانید است. این اختاپوس سم کافی برای کشتن 30 نفر در یک چشم به هم زدن را در خود دارد.
3- سنگ ماهی (Stonefish)

اسم این ماهی به خاطر شباهتش با سنگ گذاشته شده است. سنگ ماهی سمی ترین ماهی شناخته شده تا به حال است و از نظر سمی بودن و توانایی استتار رتبه اول را از آن خودش می کند. این موجود حمله نمیکند، فقط کف اقیانوس می نشیند و منتظر می ماند تا قربانی رویش پا بگذارد. تیغ های روی قسمت پشت سنگ ماهی حاوی زهری کشنده هستند که به عنوان مکانیسم دفاعی در برابر کوسه ها و سایر شکارچیان استفاده می شوند.
4- باراکودای بزرگ (Great barracuda)

ماهی باراکودای بزرگ که اندازه اش به 182 سانتیمتر می رسد یکی دیگر از موجودات دریایی مرگبار این لیست است. این ماهی از تکنیک کمین و حرکت رعدآسا برای شکار طعمه هایش استفاده می کند. دندانهای نیش مانند ماهی باراکودای بزرگ بسیار شبیه دندانهای ماهی پیرانا (piranha) هستند. مواردی گزارش شده که ماهی باراکودا از آب به بیرون پریده و قایقرانها را زخمی کرده است.
حتما بخوانید: 44 مهارت که حتما باید بلد باشید
5- سفره ماهی (Stingrays)

سفره ماهیها که به آنها لقمه ماهی هم گفته می شود به خاطر رفتار منفعل و آرامشان معروفند و معمولا حمله نمی کنند. بیشتر حملات گزارش شده زمانی اتفاق افتاده که غواصان یا شناگران به طور تصادفی روی سفره ماهی پا گذاشته اند. زمانی که سفره ماهی احساس خطر می کند با دم تازیانه شکلش به منبع خطر نیش می زند. تماس با نیش این موجود معمولا باعث درد و عفونت می شود. به ندرت اتفاق می افتد که سفره ماهیها حملات جدی تری از خودشان بروز بدهند، ولی در این صورت حمله آنها با مسمومیت و حتی مرگ همراه خواهد بود. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

6- مار دریایی (Sea snakes)

این موجود در اقیانوس هند و آرام زندگی می کند. مارهای دریایی به طور کلی حیوانات تهاجمی و حمله کننده ای نیستند، اما به خاطر سمی بودن بعضی از گونه هایشان در لیست خطرناکترین موجودات دریایی قرار می گیرند. به ندرت پیش می آید که مار دریایی به انسان حمله کند، اما با این حال اگر نزدیکتان شدند احتیاط کنید.
7- کوسه ببری (Tiger sharks)

همه ما چیزهایی درباره کوسه سفید شنیده ایم و میدانیم که هر چیزی که صید کند را میکشد و رحم ندارد. اما خیلیها نمی دانند که کوسه ببری حتی از کوسه سفید هم خطرناکتر و مرگبارتر است و آمار بیشترین قربانیان انسانی را به خودش اختصاص داده است. این حیوان خطرناک از ماهیها، فوکها، پرندگان، کوسه های کوچکتر، دلفینها و هر جانور دیگری که در آب باشد و حتی از انسانها تغذیه می کند.
15 تا از خطرناک ترین (و ترسناک ترین) شغل های دنیا
8- عروس دریایی جعبه ای (Box jellyfish)

عروس دریایی جعبه ای دندان تیز، دهان بزرگ یا دندانهای گازگیر سمی ندارد، ولی با این حال خطرناکترین و کشنده ترین موجود دریایی جهان به حساب می آید. نیش عروس دریایی جعبه ای بسیار دردناک است و در برخی موارد حتی میتواند انسان را به کشتن بدهد. این عروس دریایی ماهیهای کوچک را با شاخکهایش فریب می دهد و بعد از اینکه آنها را به سمت خودش کشاند نیششان می زند. عروس دریایی جعبه ای که با نام زنبور دریایی (sea wasp) هم شناخته می شود بیشتر از کوسه ها، آبزیان آبهای شور و مارها باعث مرگ مردم استرالیا می شود.
9- شیرماهی یا خروس ماهی (Lionfish)

با اینکه این ماهی در لغت شیرماهی معنی می شود اما در ایران با نام خروس ماهی شناخته می شود. این نوع ماهی که در شرق اقیانوس اطلس و دریای کارائیب یافت می شود جزو زیباترین موجودات اقیانوس به حساب می آید. خروس ماهیها از خانواده عقربها هستند و با اینکه نیششان کشنده نیست اما بسیار دردناک و ناراحت کننده است.
10- کوسه سفید بزرگ (Great white shark)

به لطف نمایش فیلم آرواره ها (Jaws) ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg)، الان دیگر خیلیها کوسه سفید را می شناسند. با اینکه انسانها طعمه مورد علاقه کوسه سفید نیستند، اما هنوز هم بسیار خطرناکند و بارها به انسانها حمله ور شده اند. کوسه سفید بزرگ در راس هرم غذایی جای دارد و این یعنی فقط یک گاز دندانهای تیز این حیوان می تواند کشنده و مرگبار باشد.
40 جوک بی مزه (که در تمام دنیا معروف هستند)
11- مرجان آتشی (Fire Coral)

به هیچ عنوان نباید به این موجود دریایی دست بزنید! مرجان گزنده یا مرجان آتشی جزو خویشاوندان شقایق و عروس دریایی است و محققان موقع بررسی آن دستکش محافظ می پوشند. این موجود شاخکهای سوزاننده ای دارد که تماس با آنها باعث درد شدید و گاهی استفراغ و تهوع می شود. اگر غواصی می کنید باید مراقب این نوع مرجان باشید.
باز هم موجودات خطرناک در 2 ویدیوی زیر

 
اینها رو بلد باشید: 20 نکته جالب روانشناسی که در 99 درصد شرایط زندگی مفیدند

 
حتما بخوانید: چگونه از روی ظاهر بفهمیم کسی دروغ می گوید؟
امیداوریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و از خواندن آن لذت برده باشید. دفعه بعد که در اعماق آبها به جستجو و کاوش می پردازید مراقب این موجودات خطرناک باشید. آرزو می کنیم همیشه در امان و سلامت باشید. (منبع1 منبع2)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *