آموزش, اخبار

راهنمای شما برای ساخت جواهرات خود در خانه

[ad_1]

همه چیز در مورد ساخت جواهرات خود از خانه! به گفته DIYvinci، 56 درصد خانوارها در ایالات متحده صنایع دستی سالانه. برای بسیاری از مردم، کاردستی یک خروجی خلاقانه است که به آنها اجازه می دهد تا فردیت خود را بیان کنند. همچنین می تواند یک راه سرگرم کننده برای گذراندن وقت با دوستان یا خانواده باشد. با افزایش قیمت جواهرات، جای تعجب نیست که افراد بیشتری علاقه مند به ساخت جواهرات خود در خانه هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد، ساخت جواهرات خود در واقع بسیار آسان است – و می تواند بسیار مفید باشد. چه به دنبال صرفه جویی در هزینه باشید یا صرفاً بخواهید قطعات منحصر به فردی طراحی کنید که منعکس کننده سبک شخصی شما باشد، این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه شروع کنید.

1. تصمیم بگیرید که چه نوع جواهراتی را می خواهید بسازید

اولین قدم در ایجاد جواهرات خود این است که تصمیم بگیرید چه نوع جواهری را می خواهید بسازید. جواهرات انواع مختلفی دارند مانند گردنبند، دستبند، انگشتر و گوشواره. هر نوع جواهرات مجموعه ای از مواد و تکنیک های منحصر به فرد خود را دارد. برای مثال ساخت گردنبند به مواد و تکنیک های متفاوتی نسبت به ساخت دستبند نیاز دارد.

پست من را در مورد چگونگی پیدا کردن سبک امضای خود بررسی کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه نوع جواهراتی را می خواهید بسازید، با دیدن تصاویر جواهرات آنلاین یا مجلات شروع کنید. شما همچنین می توانید مجموعه جواهرات خود را برای ایده گرفتن نگاه کنید. هنگامی که نوع جواهراتی که می خواهید بسازید را شناختید، می توانید به مرحله بعدی بروید.

2. لوازم خود را جمع آوری کنید

قدم بعدی جمع آوری لوازم خود است. بسته به نوع جواهراتی که می خواهید بسازید، به لوازم مختلفی نیاز خواهید داشت. با انتخاب ماده ای که می خواهید استفاده کنید، مانند فلز، سیم، مهره یا چرم شروع کنید. هنگام انتخاب مواد خود، رنگ، بافت، وزن و نحوه تهیه آن را در نظر بگیرید. مثلاً تقریباً 40 درصد فولاد تولید می شود در سراسر جهان از فلز بازیافت شده می آید.

پس از انتخاب مواد خود، بقیه لوازم مورد نیاز خود را جمع آوری کنید، مانند ابزار، یافته ها (مانند گیره و پشت گوشواره)، و هر ماده خاص دیگر (مثلاً چسب یا درزگیر). هنگامی که تمام لوازم خود را تهیه کردید، آماده شروع ساخت جواهرات هستید.

3. اطمینان حاصل کنید که اندازه گیری های مناسبی دارید

هنگامی که صحبت از ساخت جواهرات خود در خانه می شود، یکی از مهم ترین مراحل در ساخت جواهرات اطمینان از اندازه گیری صحیح است. این مرحله مخصوصاً اگر جواهری درست می‌کنید که نیاز به تناسب خاصی دارد، مانند انگشتر یا دستبند، بسیار مهم است. اگر حلقه را در دست دارید و می چرخد 360 درجه وقتی دستتان را حرکت می دهید دور انگشتتان نشان می دهد که حلقه خیلی بزرگ است. این امر به ویژه برای افرادی که بند انگشتی بزرگ ندارند صادق است.

برای اندازه گیری دقیق، با اندازه گیری بدن خود یا فردی که جواهرات را می پوشد، شروع کنید. به عنوان مثال، برای اندازه گیری اندازه حلقه خود، می توانید از یک رشته یا نوار کاغذ برای پیچیدن دور انگشت خود استفاده کنید. هنگامی که اندازه گیری را انجام دادید، می توانید آن را با نمودار اندازه حلقه مقایسه کنید تا اندازه مربوطه را بیابید.

4. یک طرح را انتخاب کنید

قدم بعدی انتخاب طرح برای جواهرات است. این مرحله می تواند به همان اندازه که شما می خواهید ساده یا پیچیده باشد. اگر تازه شروع کرده اید، ممکن است بخواهید یک طرح ساده مانند یک گردنبند یا دستبند ساده انتخاب کنید. با تجربه بیشتر، می توانید با طرح های پیچیده تر آزمایش کنید.

مکان های زیادی وجود دارد که می توانید به دنبال طرح های جواهرات بگردید، مانند جواهرات فروشی های آنلاین، مجلات یا Pinterest. شما همچنین می توانید طرح خود را با ترسیم طرح روی کاغذ ایجاد کنید. هنگامی که طرحی را در ذهن دارید، آماده شروع ساخت جواهرات خود هستید.

5. جواهرات خود را بسازید

مرحله آخر این است که جواهرات خود را بسازید. این مرحله بسته به نوع جواهراتی که می سازید و طرحی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود. برای ساخت جواهرات می توانید از تکنیک های مختلفی مانند لحیم کاری، مهره کاری، سیم پیچی و گره زدن استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک تکنیک خاص را انجام دهید، منابع زیادی به صورت آنلاین در دسترس هستند، مانند ویدیوهای YouTube و پست های وبلاگ.

ساختن صنایع دستی خود یک تجربه سرگرم کننده و ارزشمند است. با انجام این مراحل می توانید جواهرات زیبا و منحصر به فرد و شخصی بسازید.

 

منبع

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *