آموزش, آموزش راههای موفقیت, آموزش روش های جدید موفقیت در زندگی و کار, اخبار, زندگی, کاردستی, مادر و کودک

رسیدن به آرزو در کمترین زمان ( 10 روش و 4 اشتباه)

آرزو را به واقعیت تبدیل کن

رسیدن به آرزو در کمترین زمان ( 10 روش و 4 اشتباه)
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/09/word-image-13.jpeg

انسان بودن یعنی آرزو کردن . هر کسی در زندگی خود به دنبال پیشرفت کردن است، پیشرفت هایی مثل داشتن پول بیشتر، سالم تر بودن، یا رسیدن به شخصی خاص که عاشقش است. اما آیا می توان رویا ها را تنها با آرزو کردن برآورده کرد؟
بله حتما!
بیایید به نحوه تحقق یک آرزو نگاهی بیندازیم:
قدرت آرزو ها
همه آرزو هایی دارند که دوست دارند برآورده شود. شما به احتمال زیاد در طول روز چیز های زیادی را آرزو می کنید، از آرزو های جزئی گرفته مثل ” امیدوارم این چراغ سبز بماند ” تا خواسته های مهمی مانند ” امیدوارم عاشق بشوم ”
اما مطابق نظر متخصصان روانشناسی، این آرزو ها به احتمال زیاد رویا های زودگذری هستند که برای مدت زمان طولانی روی آن ها تمرکز نخواهید کرد.
این عدم تمرکز بیشتر به این دلیل است که بیشتر خواسته ها محقق نمی شود.
برای تحقق بخشیدن به یک خواسته واقعی، خواسته شما باید بیش از یک خیال بیهوده باشد.
آرزو ها اساسا تجلی اندیشه ما هستند.
با وجود اینکه آرزو ها می توانند کاملا واقعی باشند، ما باید یاد بگیریم به روش خاصی آرزو کنیم.
مراحل ساده تبدیل خواسته ها به واقعیت
1- آرزو کردن قبل از خواب
برای تحقق یک آرزوی واقعی، باید در زمان مناسب آرزو کنید. یکی از بهترین زمان هایی که می توانید آرزو کنید، وقتی است که ذهن شما روشن و آرام باشد. این حالت منحصر بفرد ذهنی، دقیقا قبل از خواب رخ می دهد.

وقتی شب در رختخواب هستید، به خواسته خود فکر کنید.
آرزوی خود را تا حد امکان تجسم کنید.
یک تصویر ذهنی از آرزوی خود بسازید؛ تصویری از این که این آرزو چگونه بنظر می رسد و چیست.
سعی کنید در حالی که روی همان تصویر ذهنی تمرکز کرده اید، به خواب بروید.
با تمرین، آرزوی شما می تواند یک شب برآورده شود.

2 -نوشتن خواسته ها
نوشتن آرزو ها و خواسته ها بر روی کاغذ، به تمرکز نیرو های جهان بر روی آن ها کمک می کند. به هر آرزو یک دفترچه کوچک اختصاص بدهید. آرزو را به گونه ای روی کاغذ بنویسید که گویی قبلا اتفاق افتاده است.

به عنوان مثال بنویسید، ” من 20 میلیون تومن دریافت کردم ” یا ” من با عشق زندگی ام ازدواج می کنم ” !
خواسته های خود را مستقیم و ساده بیان کنید.

نیازی به توضیح اضافه درباره خواسته های شما نیست.
خواسته های خود را هر روز بنویسید.
قدرت در تکرار نهفته است .
هر روز مدتی را به فکر تحقق ارزوی خود اختصاص دهید.
این تمرکز در طول زمان در نهایت میتواند منجر به برآورده شدن آرزوی شما بشود.

3 -استفاده از تکنیک لیوان آب
شیء ساده ای مانند یک لیوان آب می تواتد به تحقق آرزوی شما کمک کند.

ابتدا باید یک لیوان را با آب پر کنید. آب لوله کشی معمولی هم به خوبی جواب می دهد.
بعد دستان خود را مدت کوتاهی به یکدیگر بمالید.
این کار به فعال شدن یک میدان انرژی کمک می کند.
هر دو دست را دور لیوان آب قرار بدهید، اما اصلا تماس برقرار نکنید .
در حالی که دست های خود را در این موقعیت قرار داده اید، خواسته خود را با صدای بلند بیان کنید.
مشابه تمرین نوشتن آرزو ها، خواسته های خود را ساده و مستقیم بیان کنید.
پس از بیان خواسته خود، در حالی که توجه تان را روی لیوان آب متمرکز کرده اید، تصویر هدف خود را برای مدتی در ذهن خود نگه دارید.
سپس آب داخل لیوان را بنوشید . سعی کنید آن را در اسرع وقت بنوشید.
وقتی آب را می نوشید، انرژی آرزو را به بدن خود منتقل می کنید.

از این استراتژی حداقل دو بار در روز استفاده کنید. روند معمول انجام این تکنیک، یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب است. با این کار شما می توانید طی چند هفته به آرزوهای بزرگ و کوچک خود برسید. این گونه نه تنها خواسته های شما برآورده می شود، بلکه نوشیدن دو لیوان کامل آب در روز به افزایش سلامت شما کمک می کند.
4 -انگیزه
خود را با انگیزه نگه دارید. ترس از شکست ، شما را از موفقیت باز می دارد و شما را از اهداف و خواسته های خود دور می کند. انگیزه به شما کمک می کند تا رو به جلو حرکت کنید، روحیه کاری خود را بالا نگه دارید، همچنین به حفظ نگرش مثبت کمک می کند و البته ذهنیت منفی هرگز به شما اجازه نمی دهد به اهداف و خواسته های خود برسید. روش های مختلف انگیزشی مانند مدیتیشن، صحبت کردن، خواندن درباره افراد موفق و گفتگو با عزیزان خود را امتحان کنید تا برای رسیدن به اهداف و رویاهای تان انیزه داشته باشید.
لیست جامع 100 هدفی که قبل از مرگ باید به آنها رسید
5-جشن گرفتن موفقیت های کوچک
موفقیت های کوچک بسیار مهم هستند ؛ زیرا موفقیت های کوچک موفقیت بزرگ تر را ممکن می سازند بنابراین موفقیت و دستاورد کوچک خود را جشن بگیرید . جشن گرفتن این موفقیت ها به ایجاد انگیزه در شما کمک می کند و همچنین فضایی مثبت ایجاد می کند. وقتی دستاورد های کوچک خود را در نظر می گیرید و این دستاورد ها را جشن می گیرید ، با انرژی و اشتیاق بیشتری به سوی هدف و خواسته های خود حرکت می کنید.
6 -تجزیه و تحلیل
آیا می دانید که تجزیه و تحلیل کردن خود به شما در بهبود کار کمک می کند و همچنین تغییرات مثبتی در شما برای آسان تر شدن کارتان ایجاد می کند ؟ فردی که هر از گاهی خود را تجزیه و تحلیل می کند و بر اساس نیاز های همان زمان خود، تغییراتی ایجاد می کند، موفق تر از کسی است که قدرت تغییر را درک نمی کند و قدرت آن را باور ندارد. هر از گاهی خودتان را تجزیه و تحلیل کنید تا در مسیر درستی حرکت کنید .
7 -مواجهه با انتقاد
همیشه از کسانی که از شما انتقاد می کنند غافل نشوید زیرا آن ها فقط اشتباه شما را نشان می دهند و با بهبود آن اشتباهات می توانید به هدف و آرزوی خود برسید. آیا می دانید که انتقاد بهترین دوست شماست ؟

نه؟ پس ذهنیت خود را تغییر دهید زیرا انتقاد چیزی است که حقیقت را در مورد شما بیان می کند و شما را با واقعیت روبرو می کند. خود ما به سختی می توانیم اشتباهات مان را تشخیص دهیم. اغلب مردم وقتی از کار، شیوه کار یا هر چیزی که به آن ها مربوط است انتقاد می شنوند، آزرده خاطر می شوند اما شما باید از افرادی که همه چیز را پنهان می کنند، بترسید. نه افرادی که صادقانه حقیقت را به شما می گویند .
چرا باید برنامه ریزی کنیم؟ نحوه برنامه ریزی برای رسیدن به هدف
8 -پذیرفتن شکست
“شکست” بهترین دوست واقعی ما است . شکست درس زندگی را به ما می آموزد و ما را فردی قوی تر و شجاع تر می کند. شکست خود را با قلب و ذهن باز بپذیرید زیرا شکست به شما در مورد اشتباهاتی که مرتکب می شوید، درس می دهد و به شما این شانس را می دهد که بهتر شوید و خود را بهتر از قبل کنید . بسیاری از مردم تنها با یک شکست اهداف و خواسته های خود را کنار می گذارند، اما شکست شما چیزی نیست که از آن شرمنده باشید. همه افراد موفق در طول زندگی خود شکست را تجربه کرده اند .
9 -تسلیم نشدن
پذیرش شکست بسیار ساده تر از بیهوده تلاش کردن است حتی اگر در بیشتر تلاش های اولیه خود موفق نبوده اید به یاد داشته باشید موفقیت به کسانی می رسد که تسلیم نمی شوند. اهداف و رویاهایتان را برای هیچ کاری رها نکنید، تلاش کنید و تلاش کنید تا به خواسته خود برسید. دلیل هر شکست خود را بررسی کنید و از آن درس بگیرید، تا در مسیر موفقیت حرکت کنید. شما اهدافی را تعیین می کنید و آرزو هایی می کنید تا بتوانید آن ها را برآورده کنید. این نگرش مطمئناً به شما در تحقق خواسته های شما کمک می کند.
10-آماده فداکاری بودن
موفقیت قربانی می خواهد، خواه اهداف ، رویا ها یا خواسته های شما باشند. برای رسیدن به اهداف و رویاهای تان باید انتخاب ها و تصمیمات قوی داشته باشید. شما باید آماده فداکاری باشید تا رویا های خود را به واقعیت تبدیل کنید. کار های زیادی وجود دارد که ما دوست داریم انجام دهیم و وقت و انرژی ارزشمندی را برای انجام آن ها صرف می کنیم، اما شما باید سخت کار کنید و از هر فرصتی استفاده کنید . برای این کار همیشه هوشیار باشید و چشم ها، گوش ها و ذهن خود را در هر فرصتی باز نگه دارید .
11- نوشتن درباره همه چیز
همه چیز را ثبت کنید ؛ خواسته ها، اهداف و رویا های خود را در دفتر خاطرات خود بنویسید. همچنین در ثبت کردن لیست کار های خود، اولویت ها و افکار انگیزشی تان دقیق باشید. یادداشت برداری به شما کمک می کند تا همه کار هایی را که انجام داده اید یا باید انجام دهید، پیگیری کنید. یک دفتر خاطرات یا دفتر معمولی داشته باشید تا همه چیز را به طور مرتب ثبت کنید .
با این تکنیک های ساده، یک بار و برای همیشه پرانگیزه و موفق بمانید!
4 مورد که شما را از رسیدن به اهداف باز می دارد
همیشه مواردی وجود دارد که شما را از رسیدن به رویاها و آرزوهای تان باز دارد. آن ها جلوی پیشرفت شما را می گیرند و توانایی اتخاذ تصمیمات لازم را نخواهید داشت. به همین خاطر، به هر قیمتی که شده، از آن ها دوری کنید. این موارد عبارتند از:
1-تجزیه و تحلیل بیش از حد
همه چیز را بیش از حد تجزیه و تحلیل نکنید . گاهی اوقات بهتر است که همه چیز را همان طور که هست بپذیرید. و این بهترین کاری است که می توانید انجام بدهید. تجزیه و تحلیل بیش از حد تصمیم گیری را دشوار می کند. زیرا وقتی بیش از حد فکر می کنید. همیشه مانعی بر سر راه خواهید داشت.
2 -حرص
حرص و طمع هیچ محدودیتی ندارد. شما هیچ موقع نمی توانید آن ها را راضی کنید، زیرا هیچ محدودیتی ندارند. و وقتی که به آخرین چیزی که حرصش را داشتید می رسید، مورد جدیدی سر راه شما قرار می گیرد.
بین خواسته ها، اهداف و حرص طمع خود تفاوت قائل شوید. زیرا حرص شما را کور می کند و دیگر تفاوت بین هدف، آرزو ها، و حرص را نخواهید فهمید. حرص یکی از چیزهایی است که مانع رسیدن به رویا ها و یا تحقق بخشیدن به آن ها می شود.
3 -اضافه کار
هرگز بیش از آنچه که می توانید کار نکنید، زیرا این سه یعنی سلامتی، آرامش خاطر و خانواده شما مهم تر از همه چیز هایی است که در زندگی به دست خواهید آورد. هرگز این سه مورد را در زندگی خود نادیده نگیرید، زیرا این سه چیز غیر قابل جایگزینی هستند.
شما می توانید همه چیز را دوباره به دست آورید، اما سلامتی، خانواده و آرامش روحی خود را دیگر نداشته باشید. به همین دلیل آن ها را نادیده نگیرید .
4 -برنامه های سخت
شما نمی توانید پیش بینی کنید که فرداها چه خواهند شد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که برنامه زندگی خود را انعطاف پذیر کرده و فضایی را برای تغییراتی که به مرور زمان اتفاق می افتند ، در نظر بگیرید. زیرا تغییر قانون طبیعت است . برنامه های سفت و سخت مستعد شکست هستند، زیرا شانس کم تری برای اصلاح دارند.
یک جمع بندی
همه ما آرزو ها، اهداف و رویاهای خود را در زندگی داریم. همه ما می خواهیم که به این اهداف برسیم و آرزو های خود را برآورده کنیم. اما گفتن آن آسان تر انجام دادنش است.برای رسیدن به خواسته خود، تنها تلاش مستمر است که نتیجه بخش است. و چیزی است که یک آرزو و هدف را محقق می کند.
داشتن خواسته ها آسان است و تعیین اهداف زمان زیادی نمی برد. اما ” آیا شما اماده دستیابی به آن ها هستید یا این خواسته ها را محقق می کنید؟”

خود را برای سخت کار کردن و رسیدن به هدف ها و آرزو های تان آماده کنید. با افراد موفق صحبت کنید و قبل از این که برای خود هدف یا خواسته ای در نظر بگیرید؛ همه شرایط را در نظر بگیرید. موفقیت نصیب کسانی می شود که صادقانه تلاش می کنند . زیرا اگر با تقلب به جایی برسید، اهداف و رویاهای تان نیز تقلبی خواهند بود.
7 روش تعیین هدف در زندگی (و رسیدن به آن)
آرزو ها کاملا می توانند برآورده شوند!
راز برآورده شدن آن ها تمرکز و توجه است.
به جای این که منفعلانه به نتیجه ای که می خواهید، امیدوار باشید. از انرژی جهان برای تجلی یک واقعیت جدید استفاده کنید.
مراحل بالا نحوه تحقق یک آرزو بود.
زندگی رویا های خود را از طریق قدرت آرزو ها بسازید!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *