آموزش, اخبار, روانشناسی شخصیت, شخصیت شناسی, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

روانشناسی عکس پروفایل+ 5 نکته انتخاب عکسی که محبوب شویم!

روانشناسی عکس پروفایل+ 5 نکته انتخاب عکسی که محبوب شویم!

عکس پروفایل همان تصویری است که شما روی حساب کاربری خودتان می گذارید؛ حالا اینکه این حساب کاربری در یک شبکه اجتماعی باشد یا یک سایت حرفه ای و شغلی، فرقی نمی کند. هر کدام از رسانه ها و شبکه های اجتماعی روش خاص خودشان را برای نمایش عکس پروفایل کاربرانشان در کنار نام کاربری آنها دارند.
عکس پروفایل شما پنجره ای از درون شما پیش چشم دیگران باز می کند. روانشناسها معتقدند که عکس پروفایل اهمیت زیادی دارد، چون نشاندهنده نوع نگاه ما به خودمان و این واقعیت است که دلمان می خواهد دیگران ما را چطور ببینند. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره رمز و رازهای جالب عکس پروفایل بدانید.
عکس پروفایل ما چه چیزهایی درباره شخصیتمان می گوید؟
با اینکه معمولا اینطور به نظر می رسد که ما عکسهای پروفایلمان را به صورت تصادفی انتخاب می کنیم، اما این اتفاق واقعا تصادفی نیست! در حقیقت شما با گذاشتن این تصاویر، شخصیت خودتان در فضای مجازی را با دیگران به اشتراک می گذارید.
اگر کمی به روحیات و خصوصیات اخلاقی خودتان توجه کنید، متوجه ارتباط آنها با عکسهای پروفایلتان می شوید. اینکه یک نفر چه احساسی دارد، به چه چیزهایی علاقمند است و زندگی اش حول چه مسائلی می چرخد را می شود با دیدن عکس پروفایلش فهمید.
حتما بخوانید: 9 نکته برای پرورش مهارت ذهن‌خوانی: چطور ذهن مردم را بخوانیم؟
اگر دوست دارید بفهمید کسی برون گراست یا درون گرا، وظیفه شناس است یا بی نظم و نامرتب، ذهن باز و روشنی دارد یا درگیر افکار بسته است، شاد است یا ناراحت، روان رنجور است یا از لحاظ روحی ثبات و پایداری دارد، فقط کافیست نگاهی به عکس پروفایلش بیندازید تا با ویژگیهای شخصیتی او آشنا شوید.

ویدیوی روانشناسی پروفایل (ویدیو)

 
شخصیت شناسی افراد مختلف از روی چهره آن ها (جدیدترین روش بدون خطا)
چطور می توانیم با عکس پروفایلمان در فضای مجازی محبوبیت پیدا کنیم؟
وقتی حرف از اینترنت و فضای مجازی می شود، برداشت اولیه دیگران از ما اهمیت پیدا می کند. پس اگر دلتان می خواهد در شبکه های اجتماعی محبوب شوید باید در نگاه اول تاثیری قوی روی مخاطب بگذارید تا توجهش به شما جلب شود.
بهترین راه برای انجام این کار این است که عکس پروفایلتان:

پس زمینه خلوتی داشته باشد: اگر پس زمینه عکس شما بیش از حد شلوغ و در هم و برهم باشد، نمی توانید برجسته و متمایز به نظر برسید.
بهترین عکستان را روی پروفایلتان بگذارید: موقع انتخاب عکس پروفایل، بهتر است از عکسی که با دوستانتان گرفته اید یا عکسی که برش خورده استفاده نکنید. در عوض عکسی را گلچین کنید که در یک سفر فوق العاده یا جایی گرفته اید که خیلی خوب افتاده اید.
لباسهای رنگارنگ بپوشید: رنگ به عکس شما زندگی می بخشد و باعث می شود مخاطبین به صورت ناخودآگاه با شما ارتباط برقرار کنند. تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که رنگ لباسها روی نگرش و دید مردم نسبت به ما تاثیر می گذارند. پوشیدن لباسهای قرمز شما را قدرتمند و صورتی پررنگ شما را دوست داشتنی نشان می دهد. استفاده از جواهرات سبز زمردی هم مفهوم ثروت و ترقی را به مخاطب القا می کند.
لبخند بزنید: لبخند زدن صورت شما را مجانی و بدون هیچ هزینه ای زیباتر و جذابتر می کند و در عین حال خیلی زود باعث برقراری ارتباط شما با دیگران می شود. وقتی لبخند می زنید جوانتر و باشخصیتتر به نظر میرسید، پس هیچ وقت از جادوی لبخند غافل نشوید!

حتما بخوانید: مردان از چه نوع چهره زنانه خوششان می آید؟ زنان چطور؟
5 نکته برای انتخاب عکس پروفایل مناسب در شبکه های اجتماعی
حتما شما هم با ما موافقید که عکس پروفایل در شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. معمولا اکانتهایی که هیچ عکس پروفایلی ندارند مشکوک به نظر می رسند؛ اما این را هم یادتان باشد که عکس پروفایل کم کیفیت هم به همان اندازه تاثیر منفی روی مخاطب می گذارد.
برای اینکه یک عکس پروفایل عالی و با کیفیت از خودتان بگیرید نکات زیر را رعایت کنید:
1- اول از همه چند بار عکس تستی بگیرید: قبل از اینکه عکس نهایی را بگیرید، چند بار دوربین را جلو و عقب ببرید تا مطمئن شوید زاویه خوبی انتخاب کرده اید، در جای مناسبی ایستاده اید و ترکیب بندی و وضوح رنگ کاملا مناسب است. کاملا باید تمرکزتان را روی گرفتن یک عکس خوب بگذارید.
2- جایی پیدا کنید که نور خوبی داشته باشد: بهترین جا برای عکس گرفتن جاییست که نور کافی و مناسبی دارد. فرقی نمی کند این مکان پارک باشد یا خانه، مهم این است که نور به اندازه کافی باشد. نور کافی صورت شما در عکس را روشن می کند، رنگ چشمها را به خوبی نشان می دهد و محیط اطراف را کاملا واضح و روشن به تصویر می کشد.
3- از نور زیاد دوری کنید: نور شدید و زیاد چشم شما را می زند و حالت ناخوشایندی به عکستان می دهد. اگر می خواهید پرتره گرم و روشنی از خودتان بگیرید، موقع غروب آفتاب بهترین زمان برای عکاسی کردن است.
4- عکس های عمودی بگیرید: وقتی عکستان عمودی است، لباسها و حالت بدنیتان بهتر و کاملتر در عکس مشخص می شود. اگر قصدتان این است که بقیه نمای کامل و جامعی از شما ببینند، عکس عمودی بهتر از عکس افقی عمل می کند.
5- از فوکوس خودکار استفاده کنید: دوربینتان را روی فوکوس خودکار تنظیم کنید تا دیگر لازم نباشد جایی که قرار است بایستید را مجددا تغییر بدهید. اگر پس زمینه عکستان شلوغ است، موقع سلفی گرفتن باید احتیاط بیشتری کنید تا کاملا در عکس مشخص شوید. در ضمن اگر چیزی جلوی لنز دوربینتان را بگیرد هم عکسها تار و مبهم می شوند. در این مواقع فوکوس خودکار شما را نجات می دهد.

 
حتما بخوانید: قیافه شناسی: آموزش صفر تا صد با 11 نکته + PDf 
اهمیت عکس پروفایل
داشتن عکس پروفایل خوب و مناسب در شبکه های اجتماعی یکی از موارد مهمی است که باید در نظر گرفت. عکس پروفایل شما روی آینده کاری و شغلیتان تاثیر می گذارد. حالا که با نکات و ترفندهای گرفتن یک عکس پروفایل خوب آشنا شدید، وقتش رسیده که همین الان دست به کار شوید و عکس پروفایل جدید و جذابی بگذارید. (منبع1 منبع2)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *