آموزش, اخبار, جذابیت, زیبایی, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

روش ایجاد چال گونه با عمل جراحی، عوارض، بایدها و نبایدها

چال گونه

روش ایجاد چال گونه با عمل جراحی، عوارض، بایدها و نبایدها
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/04/word-image-25.jpeg

امروزه عمل جراحی چال گونه یا چال لپ، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این عمل جراحی، غیر تهاجمی است، نیازی به بیهوشی ندارد و تنها 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. اگر شما هم مایل به انجام این عمل جراحی هستید، ابتدا باید با یک متخصص زیبایی مشورت کنید و با عوارض پس از آن، آشنا شوید.
برای انجام این عمل ابتدا بی‌ حسی موضعی انجام می شود. پس از آن برش کوچکی به طول 2 یا 3 میلی‌ متر از داخل دهان ایجاد می‌ شود و به کمک یک سوزن و نخ بخیه، پوست و ماهیچه‌ های گونه با نخ گرفته می ‌شوند تا یک بخیه بوجود بیاید. پس از کشیدن این بخیه به سمت داخل، درون دهان یک گره خورده می شود و چال گونه ایجاد می ‌شود. این تکنیک باعث ایجاد جای زخم نمی ‌شود چون برش در داخل دهان ایجاد می گردد.
عوارض بعد از عمل
درد
داشتن درد متوسط تا خفیف، بعد از این عمل جراحی کاملا طبیعی ست. این درد به راحتی توسط داروهای مسکن قابل کنترل است و باید 72 ساعت بعد از عمل جراحی متوقف شود. اگر متوجه شدید که درد بیش از 72 ساعت طول کشیده است، به پزشک مراجعه کنید.
ورم
میزان و دوره ی ورم، از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما بطور معمول 3 تا 4 روز پس از عمل متوقف می شود.
برای کاهش ورم می توانید از تکنیک هایی مانند بالا نگه داشتن سر تا حد ممکن و اجتناب از بلند کردن اشیاء سنگین، استفاده کنید.
همچنین 2 تا 3 ماه پس از عمل، از قرار گرفتن در معرض اشعه ی آفتاب خودداری کنید.
20 مهارت اجتماعی کاربردی برای اینکه دوست داشتنی تر باشیم
خطر عفونت
معمولا در دورهای ریکاوری بعد از عمل، احتمال بروز عفونت وجود دارد بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده از دهانشویه لازم است. همچنین توصیه می شود از خوردن غذاهای سفت و لبخند زدن زیاد اجتناب کنید تا محل ایجاد چال، سریعتر جوش بخورد.
بیحسی
محل جراحی، ممکن است تا چند روز بیحس باشد. بنابراین بیحس شدن کاملا طبیعی ست اما باید پس از چند هفته از بین برود. بی حسی و درد ملایم، تا زمان بازسازی کامل سلول ها و عصب ها، ممکن است ادامه پیدا کند.
خونریزی
گاهی اوقات بعد از عمل جراحی، خونریزی اتاق می افتد. در این زمان باید دراز بکشید و سر خود را بالا نگه دارید. اما اگر همچنان خونریزی شما ادامه پیدا کرد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.
افسردگی
مشاهده ی علائم افسردگی بعد از گذشت چند روز یا چند هفته از عمل های زیبایی، طبیعی است و در برخی افراد مشاهده می شود. میزان و شدت علائم به نوع عمل، وضعیت روحی بیمار و انتظارات او از عمل، بستگی دارد و با مشاهده ی ورم و درد پس از عمل، بوجود می آید. اما بیمار باید به این نکته توجه داشته باشد که علایمی مانند درد، ورم و کبودی موقتی ست و پس از مدتی ناپدید می شوند.

بایدها و نبایدهای بعد از عمل
در مورد مراقبت های بعد از عمل، از پزشک متخصص خود سوال کنید. همچنین رعایت دستورالعمل ها و نکات زیر به شما کمک می کند تا به نتایج دلخواه برسید و سریعتر بهبود پیدا کنید.
این نکات عبارتند از:

حداقل تا 2 هفته بعد از عمل، از انجام ورزش های سنگین، ورزش های رزمی و دویدن، اجتناب کنید.
تا 3 هفته بعد از عمل، از بلند کردن اشیاء سنگین بپرهیزید.
تا دو هفته بعد از عمل، از پوشیدن پولیور و لباس های جلو بسته اجتناب کنید. (این موضوع برای عمل های جراحی صورت بسیار مهم است).
تا چند روز بعد از عمل، از جویدن غذاهای سفت اجتناب کنید.
تا دو یا سه هفته بعد از عمل، از خمیازه کشیدن و باز کردن زیاد دهان اجتناب کنید.
از تغییرات شدید حالات چهره بپرهیزید.
تا چند روز بعد از عمل، از رانندگی کردن بپرهیزید.
تا دو هفته بعد از عمل، شنا نکنید.
از خندیدن، لبخند زدن یا دیگر حالات چهره ای که نیاز به حرکات زیادی دارند، بپرهیزید.
از مسواک های نرم برای تمیز کردن دندان ها استفاده کنید.
در زمان حمام کردن از صابون ها و شامپوهای ملایم استفاده کنید.
معمولا محل جراحی پس از عمل، پانسمان می شود. پس از برداشتن پانسمان ها، بهتر است برای کاهش چربی پوست و جلوگیری از عفونت، محل جراحی را روزی دو بار بشویید.
سعی کنید ارتباط نزدیکی با پزشک خود داشته باشید تا درصورت مشاهده ی علائم خطرناکی مانند خونریزی های بیشتر از 10 دقیقه، عفونت ها، قرمزی، ورم شدید، تب و درد، سریعا به او اطلاع دهید.

روش استفاده از قانون جذب برای جذب هر مردی
ورزش کردن پس از جراحی چال گونه
بسیاری از افراد در مورد ورزش کردن پس از عمل های زیبایی سوال می کنند. بیماران باید بدانند که برای شروع دوباره ی ورزش های استقامتی و سایر ورزش هایی که موجب عرق کردن و کشیده شدن پوست می شود، باید صبر کنند و تا زمانیکه به بهبودی کامل نرسیده اند، از انجام اینکار اجتناب کنند. ورزش کردن بعد از عمل، پروسه ی بهبودی را زمانبر می کند.

برای اطلاعات بیشتر، سوالات زیر را از پزشک تان بپرسید:
چه زمانی می توانم ورزش کردن را دوباره شروع کنم؟
بهترین ورزش برای من چه ورزشی است و شدت و زمان آن چقدر باید باشد؟
بطور کلی توصیه می شود بدون مشورت با پزشک، ورزش کردن را آغاز نکنید و تمام دستورالعمل های بعد از عمل را مو به مو انجام دهید. بنابراین ورزش را پس از بهبودی کامل انجام دهید تا به سطح انرژی دلخواه خود برسید و هیچگونه نگرانی نداشته باشید.
چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟
درصورت مشاهده ی هر یک از علایم زیر، به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید:

تب بالای 100 درجه ی فارنهایت (37 درجه ی سانتیگراد)
خونریزی غیرمعمول از محل عمل
جراحت و زخم شدید در محل عمل
مشاهده ی درد شدیدی که حتی پس از مصرف داروهای مسکن هم از بین نمی رود

در صورت مشاهده ی هر یک از علایم فوق، حتی یک لحظه هم درنگ نکنید و به پزشک یا اورژانس مراجعه نمایید.
11 نکات زیبایی پوست صورت (زیبایی طبیعی)
ویدیوی جراحی چال گونه

 
حرف آخر…
افرادیکه عمل های جراحی زیبایی انجام می دهند، باید بدانند که دوره ی بهبودی مدتی طول می کشد و در این زمان، نباید از حضور در محافل عمومی خجالت بکشند. دوره ی بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به نوع عمل بستگی دارد. ورم محل جراحی ممکن است 4 تا 6 هفته بطول بینجامد و و بهبودی کامل، مدت بیشتری زمان ببرد. بنابراین صبور باشید تا از نتایج این عمل، نهایت لذت را ببرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *