آموزش, اخبار, سایر هنرهای مهم, طراحی مد, کاردستی, مادر و کودک

زندگی و شرایط کاری یک طراح مد چگونه است؟

طراحی مد

زندگی و شرایط کاری یک طراح مد چگونه است؟
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/01/word-image-42.jpeg

صنعت مد پویا و به سرعت در حال پیشرفت است. با هر فصل، تِرِند ها، پالت ‌های رنگی و طرح ‌های جدید به وجود می ‌آیند. و این دقیقا همان چیزی است که حرفه تصویر سازی مد را بسیار هیجان انگیز می کند. تصویرگران مد طراحی ها نوآورانه شان را به وسیله ابزار مختلف، از آبرنگ تا هنر دیجیتال به تصویر می کشند. برای هنرمندانی که به استایل توجه دارند، این مسیر شغلی ترکیبی عالی از هنرهای زیبا و طراحی مد است.
اگر می خواهید که در مورد دنبال کردن حرفه تصویر سازی مد بیشتر بدانید، ادامه مطلب که در مورد وظایف روزمره، مدارک تحصیلی و مهارت ‌های مورد نیاز و شیوه پیدا کردن شغل در این زمینه است را از دست ندهید.
تصویرگر یا ایلوستریتور مد چیست؟
به طور کلی تصویر سازی مد، هنر طراحی لباس (یا گاهی اوقات اکسسوری هایی مثل کیف دستی یا کفش) به تنهایی یا روی یک فیگور است. برخی از تصویرگران مد آثار هنری دیجیتالی خلق می کنند، در حالی که برخی دیگر ابزار سنتی مثل مداد، خودکار ، آبرنگ یا نشانگر را ترجیح می دهند.
با این وجود بر اساس این تعریف، تصاویر هنری مد می توانند از هنرمندی به هنرمند دیگر و بر اساس علایق یا مهارت های فردی شما، بسیار متفاوت به نظر برسند. حرفه تصویر سازی طراحی مد می تواند شامل موارد زیر باشد:

طراحی زنده در نمایش مد یا رویداد های دیگر
کار با مشتریان تجاری جهت خلق یک طراحی خلاقانه از یک طرح کلی
ایجاد تصاویر مد برای بازاریابی ، بسته بندی یا محتوای تبلیغاتی
تبدیل ایده ها و مفاهیم طراحان به طراحی های مد
تصویر سازی ویرایشی برای مجلات مد
ایجاد هنر های زیبا برای فروش به گالری ها یا تکثیر به صورت چاپی

آیا برای تبدیل شدن به یک تصویرگر مد باید دستی در مد داشته باشید؟ با این که شاید این طور جا افتاده باشد که باید در این حوزه فعالیت داشته باشید، اما واقعا چنین چیزی لازم نیست. برخی از هنرمندان طرح‌ های لباس شان را طبق ذهنیات خودشان می آفرینند اما برخی دیگر هم صرفا لباس ‌ها و تزئینات جانبی را که قبلا ساخته شده اند مثل مواردی که در نمایش کَت واک ها نشان داده می ‌شوند، یا از قبل در یک مجموعه لباس وجود داشته را به تصویر می‌کشند .

در بسیاری از موارد، تصاویر طراحی مد چیزی فراتر از یک لباس را شامل می ‌شود، بنابراین تصویرگران طراحی مد هم باید دانش عمیقی از فرم بدن انسان مثل درک نسبت‌ های صورت و بدن داشته باشند. این امر مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که فیگور ها در حال حرکت مثل راه رفتن مدل در یک کت واک، ترسیم می شوند. به‌ عنوان یک هنرمند، باید بدانید که چطور می ‌توانید آن حرکت را به وسیله لباس ‌ها نشان دهید، مثلا چیزی مثل پیچ و تاب خوردن دامن یا شلوار وقتی مدل به سمت جلو حرکت می کند. همچنین باید بدانید که چطور بافت و رنگ را به تصویر بکشید ، به این ترتیب تصاویر شما به طور دقیق طرح های لباس را نشان می دهد.
یک تصویرگر مد به صورت روزانه چه می کند؟
با این که روز هر تصویرگر طراحی مد بسته به مشتریان، سبک کار و پروژه هایی که در دست دارد، متفاوت با بقیه سپری می شود اما معمولا حول دو محور اصلی می چرخد : تجارت و هنر.
شما به عنوان یک تصویرگر از نظر تجاری، ممکن است بخشی از روزتان را صرف ارسال ایمیل ، جستجوی فرصت های جدید و شرکت در جلسات یا تماس های تلفنی با مشتریان فعلی کنید.
و از جنبه هنری هم عکس ‌ها، نقاشی‌ ها، طراحی ها و تصاویر مد دیجیتال را بررسی می کنید و بر اساس نظر مشتری، طراحی های تان را اصلاح و ویرایش می کنید.
طراحی مد در مقایسه با تصویر سازی مد
در این مرحله، ممکن است از خودتان بپرسید: ” تصویر سازی مد چیست؟ طراحی مد چیست؟ و این دو چه تفاوتی با هم دارند؟” با این که هر دو شغل مهمی در مد هستند، اما از جنبه های مهمی با هم تفاوت دارند.
هدف نهایی یک طراح مد، آفریدن یک مفهوم و خلق لباس و اکسسوری است . این فرآیند معمولا شامل ترسیم طرح های اولیه (که می‌ توانند خودشان انجام دهند یا به یک تصویرگر مد برون سپاری می‌کنند)، انتخاب پارچه‌ ها و همکاری با تولیدکنندگان و خرده‌ فروشان برای تولید و فروش لباس های مختلف است.
از سوی دیگر، تصویرگران مد، صرفا بر روی طراحی لباس یا اکسسوری ها تمرکز می‌کنند، که این طراحی می تواند متعلق به یک طراح و یا یک مجله یا مشتری دیگری در این صنعت باشد.

چه طور یک تصویرگر مد شویم؟
اگر برای شروع مسیر تبدیل شدن به یک تصویرگر طراحی مد آماده اید ، نکاتی هست که باید بدانید.
حتما بخوانید: بهترین آموزشگاه های طراحی لباس و مد
در چه رشته ای تحصیل کنیم؟
هیچ رشته ای در زمینه تصویر سازی مد وجود ندارد که شما را برای این کار آماده کند. برای اکثر افراد، افتادن در این مسیر شغلی معمولا با علاقه شان به هنر شروع می شود. چه خودتان آموزش دیده باشید و چه مدرک دانشگاهی داشته باشید، باید بر تقویت مهارت های خلاقانه و تقویت سبک هنری تان تمرکز کنید. اگر تصمیم دارید این کار را از طریق کالج یا دانشگاه انجام دهید، بهتر است بدانید که بسیاری از هنرمندان مد، رشته های طراحی گرافیک یا هنرهای زیبا را دنبال می کنند . برخی از مدارس حتی دروس هنر های زیبا را برای طراحی مد ارائه می دهند.
مسلما مهم تر از مدرک، پورتفولیوی شما است. تصویرگران مشتاق مد باید یک نمونه کار بسازند تا کارشان را به نمایش بگذارند و زمانی که می خواهند برای مشاغل بالقوه تصویر سازی مد درخواست بدهند، از آن استفاده کنند. این جا جایی است که می توانید استایل فردی خودتان را به عنوان یک تصویرگر مد نشان دهید. در کنار پرورش مهارت‌های تان و ساختن نمونه کار ، حتما ابزار ها و سبک ‌های مختلف را تست کنید تا مشخص شود واقعا چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی شما را به عنوان یک هنرمند به بهترین شکل نشان می‌دهد.
مهارت های مورد نیاز
با این که هیچ رشته ای وجود ندارد که مستقیما شما را به یک تصویرگر مد بدل کند، اما مهارت هایی هست که لازم است بلد باشید:

توانایی نقاشی با دست یا در یک ابزار دیجیتال مثل Procreate با تمرکز بر تصویر سازی فیگور ها، چهره ها، لباس و اکسسوری ها
داشتن تمایل برای تجربه کردن ابزار مختلف ، از آبرنگ گرفته تا مارکرها و هنر دیجیتال، تا زمانی که سبک خاص خودتان را پیدا کنید.
تسلط بر رنگ و بافت که بر اساس آن می توانید به طور دقیق طیف گسترده ای از لباس ها و اکسسوری ها را به تصویر بکشید.
توانایی درک چیز هایی که مشتری از شما می خواهد و خلق جزئیات مد نظر او تا بتوانید کاری که از شما خواسته شده را برآورده کنید.
مهارت های شبکه سازی و ایجاد رابطه برای کمک به شما در یافتن و حفظ مشتریان
برخورداری از مهارت های بازاریابی و برند سازی برای به وجود آوردن هویت کسب و کار خودتان و ترویج آن

یادگیری طراحی لباس از صفر تا صد با 20 درس رایگان
کجا و چه طور شغلی در زمینه تصویر سازی مد پیدا کنیم؟
اکثر تصویرگران مد به صورت مستقل کار می کنند ، اگر چه برخی از شرکت ها هنرمندان طراحی مد داخلی هم استخدام می کنند . طیف گسترده ای از مشاغل و افراد می توانند تصویرگران مد مستقل را استخدام کنند، مثل:

طراحان مد
توسعه دهندگان یا شرکت های طراحی الگو های خیاطی خانگی
مجلات
مولفان
مدیران هنری
مسئولین تشریفات
سازندگان تبلیغات و ناشران

فعالیت در زمینه تصویرگری مد به صورت فریلنسری هم با ارائه مجموعه ای قوی از نمونه کارهای تان میسر خواهد بود. به این صورت که شما می توانید نمونه کارهای تان را به کارفرمایان بالقوه نشان دهید تا با مهارت ها و سبک منحصر به فردتان آشنا شوند . علاوه از نمونه کار، برای پیدا کردن کار از منابع زیر استفاده کنید:

بازاریابی و برند سازی: بازاریابی یکی از جنبه های مهم یافتن مشاغل تصویرسازی مد به صورت فریلنسری است. این صنعت رقابتی است ، بنابراین مهم است که خود و کارتان را برجسته کنید. یادگیری شیوه برند سازی، به اشتراک گذاری کار و افزایش دنبال کنندگان در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا نام تان را جلوی چشم بیاورید تا مردم بتوانند شما را پیدا کرده و استخدام کنند.
شبکه‌ سازی : شبکه ‌سازی در هر حرفه ‌ای کلیدی است، اما در صنعت مد که همه چیز به افرادی بستگی دارد که شما می ‌شناسید ، واقعا مهم است. تا جایی که می توانید در رویداد های مد شرکت کنید و با طراحان، سردبیران مجلات، سازندگان تبلیغات و دیگر متخصصان این صنعت آشنا شوید. تعامل کنید، سؤال بپرسید و برای ایجاد روابط واقعی تلاش کنید . به این ترتیب در نهایت این تلاشها به فرصت های شغلی می انجامند.
مربیان : با دنبال کردن تصویرگران معروف مد شروع کنید. ببینید کار چه کسانی شما را جذب می کند، سپس آن ها را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید، کارهای شان را بررسی کنید و از آن ها الهام بگیرید. علاوه بر این، از مهارت های شبکه سازی تان برای پیدا کردن یک تصویرگر یا طراح مد که می تواند به عنوان مربی به شما کمک کند، استفاده کنید . از آن ها چه در حرفه تان و چه از نظر تجاری چیز یاد بگیرید و بازخوردشان را جویا شوید.
نمایندگان: برخی از تصویرگران مد هم به دنبال همکاری با نمایندگانی هستند که برای شان مشتری پیدا کنند. اگر این مسیر را انتخاب کردید، وظایف تان را درست انجام دهید. کاملا تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آن ها با سبک انتخابی شما هماهنگ هستند . برای مثال، ممکن است متوجه شوید که برخی در امر طراحی برای مجلات و انتشارات تخصص دارند و برخی دیگر روی تشریفات تمرکز می کنند.

پتانسیل دستمزد یک تصویرگر مد؟
طبق گزارشGlassdoor ، تصویرگران مد در ایالات متحده به طور متوسط ​​​​سالانه کم تر از 60000 دلار حقوق می گیرند که البته این میزان می تواند بر اساس موقعیت مکانی و تجربه متفاوت باشد. اداره آمار کار ایالات متحده میانگین رقمی کمی پایین تر و در حدود 53000 دلار در سال را گزارش می دهد ، اما این رقم مربوط به طراحان گرافیک در تمامی سبک ها است . زیپیا گزارش می دهد که 10 درصد از تصویرگران مد سالانه بیش از 96000 دلار درآمد دارند.
آموزش طراحی مد و همه نکات کاربردی
پس دست به کار شوید!
هیچ مسیر مستقیم و سر راستی برای دنبال کردن شغل تصویرگری مد وجود ندارد . روی تقویت توانایی های هنری و سبک منحصر به فرد خودتان ، گردآوری نمونه کار ها و شبکه سازی با متخصصان با تجربه در این صنعت تمرکز کنید . مطمئنا از فرصت هایی که برای تان پیش می آید، شگفت زده خواهید شد!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *