آموزش, اخبار, زندگی, کاردستی, مادر و کودک, مهاجرت, مهارت های روزمره برای زندگی بهتر

سختی های مهاجرت (10 تا از مشکلات اصلی): مثال کشور کانادا

سختی های مهاجرت (10 تا از مشکلات اصلی): مثال کشور کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، این پست می تواند تا حد زیادی کمک تان باشد. این مطلب حاوی توصیه هایی در مورد چالش‌ های خاصی است که ممکن است هنگام مهاجرت به کانادا برای هر فرد به وجود بیاید و می ‌تواند شما را با آنچه در طول مهاجرت تان با آن مواجه خواهید شد، آشنا کند. مشکلات و سختی های مهاجرت در اکثر کشورها شبیه هم هستند ما در اینجا کشور کانادا و مشکلات مهاجرت به آن را مثال می زنیم.
مهاجران در کانادا با چه چالش هایی روبرو هستند؟
1-مشکل پیدا کردن کار در کانادا
مهم ترین چالش برای اکثر افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند، پیدا کردن فرصت های شغلی است که با مهارت و تجربه آن ها مطابقت داشته باشد. تقاضای بسیار زیادی برای کارگران ماهر در سراسر کانادا وجود دارد، اما همیشه هم متقاضیان به خاطر نداشتن شرایط یا تجربه لازم پذیرفته نمی شوند.
به هر حال بالا بودن تقاضای کارگر در کانادا می تواند کسانی که برای کار به این کشور مهاجرت کرده اند، را به آن جا بکشاند. اما از طرفی هم می تواند نا امیدی و دل سردی را برایشان در پی داشته باشد.
140 عادت بدی که باید آنها را ترک کنیم (مگا لیست)
اگر فرد مهاجر بتواند از دانش و مهارت هایی که دارد در کانادا استفاده کند، اقامت برایش بسیار آسان تر می شود، اما از طرفی هم اگر مدارک تحصیلی خارج از کشور معادل یکسانی در کانادا نداشته باشند، کار پیچیده تر می شود.
2- موانع زبانی
مهاجران برای اکثر مشاغل در کانادا باید زبانِ انگلیسی یا فرانسوی را بلد باشند. در واقع این فاکتور می تواند یکی از الزامات اصلی شرایط شغلی آن ها باشد. در برخی از موارد، با انجام فرایندی تحت عنوان “ارزیابی برابری رسمی ” امکان تطبیق دادن تحصیلات در کشور مبدا با کانادا فراهم می شود. طی این پروسه کارشناسان بررسی می کنند که آیا مدارک فرد معادلی در کانادا دارند یا خیر.
با این حال، این فرایند ممکن است چندین ماه طول بکشد و گاهی اوقات برای متقاضیانی که امیدوار هستند در کانادا ساکن شوند، نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد.
3- کمبود منابع، از جمله عدم دسترسی به خدمات عمومی و اجتماعی
کانادا از نظر خدمات درمانی، آموزشی و حتی تسهیلات اجتماعی در مقایسه با سایر کشور ها بسیار متفاوت است.
به طور مثال کانادا خدمات درمانی رایگان را به واسطه سرویس مراقبت های بهداشتی ملی کانادا ارائه می دهد. با این وجود، افرادی که به این کشور مهاجرت کرده اند بدون ویزای کار یا شهروندی کانادا ممکن است نتوانند که از این خدمات استفاده کنند.

همچنین اگر یک مهاجر از استانی در کانادا به استان دیگری نقل مکان کند که قوانین متفاوتی در مورد مهاجران و شرایط اقامت دارند، ممکن است برای دسترسی به خدمات عمومی خاص با مشکل مواجه شود.
مهاجران غیر قانونی در کانادا قادر به دریافت تسهیلات رفاهی از دولت نیستند. این یعنی این که بسیاری از مهاجران تازه وارد با کانادا به سختی زندگی می کنند و نمی توانند مایحتاج اولیه خود را تامین کنند و آسایش داشته باشند .
4- یافتن مسکن مقرون به صرفه در کانادا
یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که افراد مهاجر به کانادا با آن مواجه هستند، یافتن محل اقامت مناسب است، مخصوصا کسانی که ویزای کار یا کارت اقامت کانادا ندارند.
تقاضای زیادی برای اجازه ملک در سراسر کانادا وجود دارد، اما مکان های کمی هستند که افراد بتوانند بدون شهروندی کانادا یا مجوز کار کانادا به آن ها دسترسی داشته باشند.
حتما بخوانید: 50 نکته ساده که زندگی تان را زیر و رو می کنند
همچنین ممکن است مدتی طول بکشد تا یک مهاجر به کانادا بتواند به دلیل وضعیت مهاجر بودنش از دولت کمک های اجتماعی دریافت کند و این امر باعث می شود تا زمانی که شغل یا منبع درآمد دیگری پیدا کند ؛ نتواند هزینه های زندگیش را تامین کند.
به این ترتیب، بسیاری از افراد حتی نمی توانند در این دوره از عهده تامین نیاز های اساسیِ زندگی خود مثل غذا و گرمایش برآیند که می تواند زندگی را برای شان بسیار دشوار کند.
5- عادت کردن به هوای سرد از جمله برف و یخ
کانادا از نظر آب و هوا در مقایسه با بسیاری از کشور های دیگر متفاوت است. آب و هوای کانادا اغلب در ماه های زمستان بسیار سرد و در برخی از مناطق این کشور بارش برف زیاد است .
این امر می تواند زندگی را هم در داخل و هم در خارج از خانه دشوار کند. اگر مهاجرت از یک کشور سرد اتفاق افتاده باشد، ظرایط قابل تحمل تر خواهد بود.
فرد ممکن است حتی در مواردی مثل رانندگی هم دچار مشکل شود، مخصوصا اگر نحوه رانندگی در جاده های یخ زده را بلد نباشد و از طرفی هم همیشه باید تجهیزات زمستانی در ماشین آماده داشته باشد که برای تهیه خودِ این تجهیزات هم به پول نیاز است.
6- دلتنگی برای وطن
مهاجرت حتی به کشوری مثل کانادا هم می تواند در مقایسه با کشور مبدا بسیار متفاوت باشد. غلبه بر دلتنگی به زمان و تلاش نیاز دارد و باعث می شود تا بسیاری از افراد در طول فرآیند مهاجرت به کانادا برای خانواده و دوستان شان دلتنگ شوند.
7- مشکلات اخذ گواهینامه رانندگی کانادایی و بیمه خودرو
حداقل سن لازم برای دریافت گواهینامه کانادایی که برای رانندگی در سراسر کانادا لازم است، 16 سال است.
علاوه بر این، مهاجر حتی اگر گواهینامه اروپایی هم داشته باشد، خود به خود به مجوز کانادایی ترجمه نمی شود و باید یک آزمون دیگری بدهد.
7 تا از بهترین موسسات مهاجرتی در ایران (و چند نکته)
به طور مشابه، داشتن یک ماشین بدون کارت شهروندی یا اقامت دائم کانادا همیشه آسان نیست، زیرا ماشین ‌ها در کانادا بسیار گران هستند و داشتن بیمه کانادایی برای همه ماشین‌ های موجود الزامی است.
حتی سبک رانندگی در جاده ‌های کانادا می‌ تواند با کشور مبدا بسیار متفاوت باشد و ممکن است مدتی طول بکشد تا کاملا به یک عادت تبدیل شود و قطعا سختی زیادی را به همراه خواهد داشت .
8- مقابله با تبعیض
با این که کانادا قوانینی علیه تبعیض نژادی، قومیتی یا مذهبی دارد اما این قوانین همیشه توسط همه افراد در کانادا رعایت نمی شوند.
در واقع مواردی بوده است که مهاجران به دلیل مهاجر بودن شان حتی بعد از کسب اقامت دائم کانادا مورد تبعیض قرار گرفته اند.
مورد مشکل می ‌تواند در هر چیزی نمود پیدا کند، از افرادی که کارگران فاقد مدرک به حساب می آیند زیرا به تازگی وارد کانادا شده ‌اند تا مشکلاتی که در یافتن کار یا مشاغل خاص به دلیل نژاد متفاوت شان وجود دارد. این یعنی که بسیاری از مهاجران تازه وارد اغلب نمی توانند به دلیل تبعیض شغلی در کانادا کار پیدا کنند.
9- آشنایی با فرهنگ و تاریخ کانادا
کانادا فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد خودش را دارد که می تواند روند مهاجرت به کانادا را چالش برانگیزتر کند.
ممکن است برای یک مهاجر سخت باشد که در کانادا بدون اطلاع از ارزش ‌ها، دیدگاه ‌ها و هنجار های اجتماعی این کشور احساس کند که در خانه خودش زندگی می کند ، مخصوصا اگر نتواند در اوایل دوران حضورش در کانادا با جامعه کانادایی ارتباط برقرار کند .
این یعنی مهاجران همیشه آن طور که دوست دارند در جامعه کانادا پذیرفته نمی شوند که بعد از تمام تلاش های آن ها در طول فرآیند مهاجرت منجر به نا امیدی شان می شود و حتی ممکن است که به برگشت فکر کنند.
10- آموزش قوانین کانادا
دانستن قوانین کانادا برای همه ساکنان این کشور ضروری است؛ زیرا به آن ها امکان می دهد تا بفهمند که چطور باید در این کشور رفتار کنند. کانادا ممکن است با بسیاری از کشور های دیگر متفاوت باشد.
به طور مثال قوانین کانادا اغلب برای افرادی که به تازگی وارد این کشور شده اند، به دلیل تفاوت های فرهنگی، عجیب یا غیر عادی به نظر می رسد. تعداد بسیار کمی از کانادایی ها حتی در مورد تمام قوانین کانادایی که همان ها هم ممکن است به مرور تغییر کنند، می دانند.
جدیدترین روش مقابله با استرس و کنترل 100درصد
این یعنی این که مهاجران باید در طول فرآیند مهاجرت به کانادا و قبل از شروع زندگی شان در آن جا با این قوانین و مقررات آشنا شوند.
11- دوستان و اعضای خانواده در حال مهاجرت به کانادا
فرآیند مهاجرت برای کسانی که به همراه دوستان یا اعضای خانواده به کانادا مهاجرت می کنند ؛ می تواند چالش برانگیزتر و سخت تر باشد.
علاوه بر این که در طول فرآیند مهاجرت به کانادا با چالش ‌های خاصی روبرو می شوند، ممکن احساس کنند از عزیزانشان دور شده ‌اند که اوضاع را برای شان سخت خواهد کرد.
12- یکی نشدن با جامعه کانادایی
کانادا اغلب به عنوان یکی از چند فرهنگی ترین کشور ها شناخته می شود و ممکن است هر جایی از آن با دیگری متفاوت باشد.
و از آن جایی که بسیاری از افرادی که در کانادا زندگی می کنند در مقطعی از زندگی شان به این جا مهاجرت کرده اند، نمی توانند به مهاجران کمک کنند تا با این جامعه عجین شوند. کانادایی های جدید الورود نیاز به دسترسی به حمایت اجتماعی دارند، اما این خدمات همیشه و در همه جا در دسترس شان نیستند.
این یعنی این که گاهی اوقات ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا مهاجران به طور کامل با جامعه کانادا یکی شوند و خو بگیرند .
13- پیچیده و طولانی بودن روند مهاجرت
پروسه مهاجرت به کانادا می تواند طولانی باشد؛ بنابراین صبر زیادی از سوی مهاجران را می طلبد.
در برخی موارد، فرآیند مهاجرت به کانادا ممکن است که حتی تا سال ها طول بکشد. درک قوانین مهاجرت به کانادا هم برای افرادی که به خوبی انگلیسی یا فرانسوی صحبت نمی کنند، دشوار خواهد بود.
و کانادایی ‌های جدید ممکن است در این مدت به همه منابعی که نیاز دارند دسترسی نداشته باشند، پس هر کاری که لازم است انجام شود تا در خانه جدیدشان مستقر شوند، را باید انجام بدهند.

 
کلام پایانی
همانطور که گفته شد؛ مهاجرت به کانادا با چالش های زیادی همراه است . موانع زبانی، عدم دسترسی به خدمات عمومی و اجتماعی، یافتن مسکن مقرون به صرفه در کانادا، دشواری عادت به هوای سرد از جمله برف و یخبندان، دلتنگی برای کشور مبدأ و یادگیری در مورد فرهنگ و تاریخ کانادا می تواند از جمله این چالش ها باشد.
یکی از مشکلات اصلی بعد از مهاجرت: افسردگی بعد از مهاجرت، علائم و روشهای مدیریت
بعد از مهاجرت نه تنها یافتن شغل بلکه یکی شدن با جامعه به بهترین شکل ممکن هم مهم است که البته نیاز به زمان و صبر دارد و البته در نهایت هم اتفاق خواهد افتاد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *