آموزش, اخبار, روانشناسی شخصیت, شخصیت شناسی, شخصیت شناسی و نکاتی برای جذاب شدن, کاردستی, مادر و کودک

شخصیت esfp: ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف و سایر موارد

شخصیت esfp

شخصیت esfp: ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف و سایر موارد
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2022/04/word-image-59.jpeg

همه ما شخصیت های متفاوتی داریم و آن ها نقش مهمی در شکل دادن به زندگی ما دارند. دیدگاه ما انتخاب هایمان را در زندگی در رابطه با شغل، رفتار و روابطمان کنترل می کند. به ندرت می ‌توان دو فرد کاملاً مشابه را پیدا کرد، اما تحقیقات نشان می ‌دهد که شخصیت ‌های مشترک دارای ویژگ ی‌های کلی هستند که با شانزده تیپ شخصیتی منفرد مطابقت دارد. تحقیقات بر روی تیپ های شخصیتی منجر به ایجاد تست شخصیتی به نام شاخص نوع مایرز – بریگز (MBTI) شده است. MBTI به تعیین تیپ شخصیتی افراد کمک می کند و در نتیجه می توان از این دانش برای درک بهتر خود استفاده کرد. درک شخصیت خود و اطرافیان روابط بین فردی ما را بهبود می بخشد. اولین قدم در سفر خود شناسی، انجام تست شخصیتی رایگان و شناسایی تیپ شخصیتی است.
16 تیپ شخصیتی
آزمون مایرز – بریگز چهار تیپ شخصیتی اصلی را شناسایی می کند که به چهار تیپ فرعی تقسیم می شوند.

تحلیلگران: معمار (INTJ)، منطق دان (INTP)، فرمانده (ENTJ)، مناظره گر(ENTP).
دیپلمات ها: حامی (INFJ)، میانجی گر (INFP)، بخشنده(ENFJ)، قهرمان (ENFP).
نگهبانان: بازپرس (ISTJ)، محافظ (ISFJ)، کارگردان (ESTJ)، مراقب (ESFJ).
کاوشگران: صنعت گر (ISTP)، هنرمند (ISFP)، متقاعد گر (ESTP)، بازیگر(ESFP).

حال، بیایید نگاهی عمیق‌تر به تیپ شخصیتی ESFP بیندازیم. توضیح کامل 16 تیپ شخصیتی به زبان ساده در اینجا 

توی این پک های فوق العاده، آموزش مهارت های فردی که از نون شب واجب ترن رو با بهترین اساتید یاد می گیری. دیگه توی زندگی کم نیار و توی هر جمعی همه رو انگشت به دهان کن!

 

حتما بخوانید: 10 نکته کوتاه ولی کاربردی روانشناسی شخصیت (ثابت شده)
مروری بر تیپ شخصیتی ESFP یا بازیگر
ESFP مخفف عبارت Extraverted، (Sensor) Observant، Feeling و Perceiving است.
برونگرا: ESFP ها معمولاً با گذراندن وقت با دیگران انرژی می گیرند. آن ها معمولاً برون‌گرا، رسا و بسیار مشتاق هستند. همچنین تمایل دارند هدف گرا باشند و از ابتکار عمل برای انجام کارها لذت می برند. احتمالاً می بینید که تیپ های شخصیتی ESFP بیشتر صحبت می کنند و کمتر گوش می دهند. ESPF بیشتر بر دنیای اطراف تمرکز می کند تا احساسات یا افکارش.
حسی: ESFP ها عموماً در درک حقایق جدید قوی هستند و به جای تکیه بر شهود، قابلیت اطمینان اطلاعات را ترجیح می دهند. یک ESFP معمولاً به چیزی که هنوز اتفاق نیفتاده است متکی نیست. آن ها می توانند مسائل عملی را به خوبی مدیریت کنند و حقایق قابل اندازه گیری و ملموس را ترجیح می دهند. در زمان حال زندگی می کنند و آینده کمتر برایشان جالب است.

احساس: عواطف و احساسات نقش مهمی در تیپ شخصیتی ESFP ایفا می کنند و به نگرانی آن ها برای دیگران مرتبط است. این افراد روابط خود را در اولویت قرار می دهند و هنگام تصمیم گیری، عموماً دیگران را در نظر می گیرند. تصمیمات معمولاً با استفاده از ارزش های ذهنی، احساسات و عواطف انسانی گرفته می شوند. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

ادراک: ESFP ها آزادی فکر و ذهن را در اولویت قرار می دهند و تمایل به سازگاری دارند. ترجیح آن ها یک سبک زندگی خودجوش و انعطاف پذیر است. آن ها دوست دارند انتخاب های خود را باز کنند.
ESFP ها عشق غیر قابل انکاری به مردم دارند و در داستان سرایی مهارت دارند. اگر به دنبال هیجان و سرگرمی هستید، ESFP ها افرادی اند که در اطراف هستند، زیرا بازیگوش، محرک و دوست داشتنی اند. احتمالاً ESFP ها به دلیل ماهیت خود جوش و پیش رانشی خود، جمعیت را در مجامع اجتماعی سرگرم می کنند. آن ها توانایی طبیعی برای راضی کردن دیگران را دارند و اغلب به عنوان بازیگر عمل می کنند.
حتما بخوانید: شخصیت شناسی افراد مختلف از روی چهره آن ها (جدیدترین روش بدون خطا)
افراد دارای ویژگی های شخصیتی ESFP کنش گرا هستند و در لحظه زندگی می کنند. توانایی آن ها در استفاده از مهارت های مردم اغلب به نفعشان عمل می کند. برای افرادی که ویژگی های شخصیتی ESFP دارند هیچ چیز خیلی جدی نیست زیرا معمولاً بی خیال، سخاوتمندند و به راحتی راضی می شوند. در محل کار، معمولاً آن ها را در مشاغل رضایت بخشی خواهید یافت. تیپ های شخصیتی ESFP عموماً عاشق صحبت کردن هستند و گفتگو با آن ها مطمئناً جالب و سرگرم کننده خواهد بود. ESFP ها دوست دارند در مورد افراد دیگر به مردم بگویند و شخصیتی سر به زیر دارند.

 
ESFP ها در لحظه زندگی می کنند و می خواهند حداکثر استفاده را از آن ببرند. افراد بسیار خوش بینی اند و دنیا را آنطور که هست می بینند. ESFP ها عموماً این توانایی را دارند که هر موقعیتی را که برایشان پیش می آید مدیریت کنند. آن ها افرادی اند که مایلند تأثیر قابل توجهی در زندگی بگذارند. ESFP ها معمولاً از مشارکت دادن دیگران در تلاش های خود با هدف ایجاد انگیزه در آن ها لذت می برند.
تقریباً ده درصد از جمعیت جهان را ESFP ها تشکیل می دهند.
ESFP ها عملی هستند
ESFP ها عموماً دوست دارند دنیا را تجربه کنند و ترجیح می دهند از آنچه پشت سر گذاشته اند بیاموزند. آن ها حقایق را دوست دارند و اغلب در بحث های تئوریک درگیر نمی شوند. افرادی که دارای ویژگی های شخصیتی ESFP هستند زمانی که تشویق شوند یا نیاز به تجربه داشته باشد، بهتر رشد می کنند.
بسیار جالب: رایج ترین تیپ های شخصیتی انسان ها کدامند؟
ESFP ها خودمانی هستند
ESFP ها عاشق بودن در جمع افراد دیگر هستند و عموماً دوست ندارند تنها باشند. اجتماعی ترین تیپ شخصیتی اند و افراد در این دسته به دلیل ماهیت سرگرم کننده شان دوست پیدا می کنند. آن ها با هیجان و خود جوشی رشد می کنند. ESFP ها عشق واقعی به دوستان خود دارند و به همین دلیل است که سعی می کنند اوقات خود را با هم هیجان انگیز و به یاد ماندنی کنند. ذهن فعال و تخیلی ESFP ها به آن ها کمک می کند تا ایده های جدید و هیجان انگیزی خلق کنند و حضورشان را سرگرم کننده می کند.

ESFP ها مهارت های اجتماعی عالی دارند
ESFP ها معمولاً مردم را دوست دارند و تمام تلاش خود را برای حفظ رابطه می کنند. آن ها شادی زیادی را از گذراندن وقت با افراد دیگر به دست می آورند. ماهیت حساس ESFP ها به آن ها کمک می کند تا متوجه شوند که چه زمانی مشکل وجود دارد و می توانند تقریباً هر چیزی را مدیریت کنند. در نتیجه، اغلب می توانند به عنوان میانجی هر زمان که بین دوستان یا همکاران بحث و جدل پیش می آید، عمل کنند.
ESFP ها عاشق مهمانی هستند
ESFP ها عاشق بودن با دیگران و سرزنده و پر جنب و جوشند. تیپ های شخصیتی ESFP عموماً از هیجان و سرگرمی در هر گردهمایی اجتماعی قدردانی می کنند. ESFP ها معمولاً چهره های شاد دارند و اغلب در گفتگو های عالی شرکت می کنند.
گزینه های شغلی ESFP
ESFP ها خود جوش هستند و در مشاغلی که معاشرت زیاد دارند، احساس رضایت می کنند. اگر شغلی مستلزم تنهایی باشد، احتمالاً ESFP ها عملکرد ضعیفی در آن خواهند داشت. ویژگی های شخصیتی ESFP به آن ها مهارت های روابط عمومی عالی می دهد که برای مشاغل مختلف مفید هستند. ESFP ها احتمالاً در مشاغلی در بخش آموزش یا مراقبت های بهداشتی شرکت می کنند که در آن مهارت ها، عشق و توجه افراد به دیگران مورد استفاده قرار می گیرد.
روابط ESFP
ESFP ها مردم را دوست دارند و از گذراندن وقت با دیگران لذت می برند. هنگامی که با فردی با ویژگی های شخصیتی ESFP در ارتباط هستید، احتمالاً تمام سرگرمی و حمایتی را که نیاز دارید دریافت خواهید کرد. آن ها سرگرم کننده و آزاد منش هستند و در لحظه زندگی می کنند. به دلیل ماهیت خود جوش و عشق به تفریح، شاید برای یک ESFP داشتن یک رابطه طولانی مدت دشوار باشد.
آن ها فقط در صورت وجود هیجان و لذت، ارتباط را حفظ می کنند. تیپ های شخصیتی ESFP غیر قابل پیش بینی هستند. بنابراین، زمانی که هیجان از بین برود، شاید رابطه سریعا از بین برود. ممکن است یک لحظه آن ها در رابطه خود سرگرم کننده باشند و لحظه ای دیگر تعهدات خود را مجددا ارزیابی کنند. تیپ های شخصیتی ESFP به طور کلی در قطع رابطه تردیدی ندارند.
عوامل موثر در شکل گیری شخصیت، انواع و خصوصیات شخصیتی
روابط با ESFP ها فراموش نشدنی است. آن ها جویای هیجان اند و همیشه به دنبال راه های جدید و هیجان انگیز برای گذراندن وقت با شریک زندگی خود هستند. ESFP ها شرکای روشن فکری اند، مهربانند و واقعاً از صمیمیت فیزیکی لذت می برند. همچنین سخاوتمندند و دوست دارند به شریک زندگی خود هدیه دهند. به طور کلی، قرار ملاقات با ESFP یک تجربه عالی است تا زمانی که سرگرمی، ماجراجویی و هیجان حفظ شود.

جنبه های تاریک شخصیت تان را بشناسید (بر اساس خصوصیات)
نقاط قوت ESFP

تیپ های شخصیتی ESFP عموماً جسورند و بدشان نمی آید که از منطقه راحتی خود خارج شوند. هیچ چیز آن ها را عقب نمی اندازد.
اغلب مراقبند، که به آن ها کمک می کند به راحتی تغییرات اطراف خود را درک کنند.
آنها تمایل به داشتن مهارت های اجتماعی عالی دارند که به راحتی با دیگران دوست می شوند. ESFP ها پرحرفند و تقریبا همیشه چیزهای درست را در زمان های مناسب می گویند.
ESFP ها اغلب عملی اند و دوست دارند با حقایق برخورد کنند. برای آنها، جهان باید زندگی و احساس شود.
ESFP ها مهارت های اجتماعی بالایی دارند و از توجه به افراد لذت می برند. از گذراندن وقت با مردم، به خصوص کسانی که عاشق تفریح ​​و ماجراجویی اند، رضایت و سرگرمی به دست می آورند.
ESFP ها اغلب ریسک پذیرندو عاشق آزمایش برای یافتن ترجیحات خود هستند. هر زمان که چیزی درست به نظر می رسد، تمایل دارند قدم های خود را جلوتر بگذارند و آن را انجام دهند، حتی اگر به معنای زیر پا گذاشتن قوانین باشد.

نقاط ضعف ESFP
ESFP ها بسیار حساس اند و تمایل دارند بیش از حد احساسی باشند. آن ها به انتقاد واکنش خوبی نشان نمی دهند، که حل مشکلات مربوط به سایر زمینه های زندگی آن ها را دشوار می کند.
ESFP ها اغلب به سرعت خسته می شوند. دائماً به سرگرمی و هیجان نیاز دارند و تقریباً هر کاری برای زنده نگه داشتن این احساسات انجام می دهند. در نتیجه برای لذت بردن، در عادات مضر و رفتارهای مخاطره آمیز شرکت می کنند.
ESFP ها تعارض را دوست ندارند و به طور کلی سعی می کنند تا حد امکان از آن اجتناب کنند. هنگامی که با یک نبرد روبرو می شوید، یک تیپ شخصیتی ESFP ممکن است هر کاری را در حد توان خود انجام دهد تا از این موقعیت جلوگیری کند.
چطور شخصیت خود را بسازیم؟ (10 روش موثر)
به این ترتیب، ESFP ها می توانند به راحتی دچار مشکل شوند. برای آن ها سرگرمی و خود جوشی بیشتر از عقلانیت جذاب است.
ESFP ها شاید تمرکز نداشته باشند، زیرا کاری انجام نمی دهند که به تعهد طولانی مدت نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، برخی از تیپ های شخصیتی ESFP شاید در روابط دچار مشکل شوند، زیرا زمانی که سرگرمی و هیجان از بین رفت، احساس می کنند مجبورند به سمت هیجان بعدی حرکت کنند.
مشاوره چگونه می تواند به ESFP ها کمک کند؟
افرادی که دارای تیپ های شخصیتی ESFP هستند شاید بخواهند به ویژگی های ضعیف تر خود توجه کنند تا زندگی متعادل تری داشته باشند. به اشتراک گذاشتن تیپ شخصیتی خود با مشاور بینش بیشتری در مورد زمینه هایی که ممکن است به طور طبیعی برای شما چالش برانگیز باشد به آن ها می دهد. یکی از این زمینه ها حل تعارض است زیرا ESFP ها تمایل دارند از تعارض اجتناب کنند، که در روابط اجتناب ناپذیر است. مهارت دیگری که یک مشاور حرفه ای می تواند به توسعه آن کمک کند، تعیین هدف و تفکر از طریق تصمیم گیری برای بحث در مورد نتایج بالقوه است. این به طور طبیعی برای ESFP ها نیست، زیرا ترجیح می دهند در لحظه زندگی کنند.
شخصیت ISFP چیست؟ 7 ویژگی اصلی و حقایق جالب
علاوه بر این، اگر درگیر شدن در رفتارهای مخاطره آمیز منجر به مشکلات جدی تری برایتان شده و بر روابطتان تأثیر گذاشته، یک درمانگر منبع ارزشمندی است که کمک می کند تا زندگی را به مسیر درست برگردانید. اگر به این فکر می کنید که هیجان از زندگی مشترک یا رابطه تان از بین رفته و رابطه دیگر شما را هیجان زده نمی کند، در نظر داشته باشید که این احساسات ممکن است با تیپ شخصیتی شما مرتبط باشد. یک درمانگر می تواند راهبرد هایی را برای بهبود رابطه پیشنهاد کند.
در حالی که ESFP ها جلسات رو در رو را ترجیح می دهند اما از طریق کنفرانس ویدیویی نیز می توان مشاوره آنلاین فراهم کرد. در مشاوره آنلاین همچنان تعامل را خواهید داشت، با این راحتی که بتوانید به هر جایی و هر مشاوری که می خواهید، متصل شوید.
مشاوره آنلاین یک روش بسیار انعطاف پذیر و مقرون به صرفه برای اجرای استراتژی های رشد شخصی است که شخصیت را تکمیل می کند و سبک زندگی را بهبود می بخشد. اگر مسائل جدی تری را تجربه می کنید یا می خواهید انتخاب های مفید تری برای زندگی داشته باشید، جایی بهتر از ارتباط با یک مشاور مجاز نیست. این نکته را در نظر داشته باشید که مشاوره آنلاین به همان اندازه مشاوره حضوری مؤثر است.
روش تشخیص تیپ شخصیتی افراد از روی گفتار و رفتار (16 تیپ موجود)

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *