آموزش, آموزش نکات روابط زناشویی موفق, اخبار, زندگی زناشویی, عشق, کاردستی, مادر و کودک

صمیمیت در رابطه: 5 روش افزایش صمیمی بودن در روابط

صمیمیت در رابطه: 5 روش افزایش صمیمی بودن در روابط

صمیمیت (به انگلیسی intimacy) به معنای راحتی و احساس صمیمیت با یک نفر دیگر است. داشتن صمیمیت در روابط عاشقانه و عاطفی بسیار مهم و ضروری است.
صمیمیت در رابطه به چه معناست؟
صمیمیت یعنی احساس نزدیکی و داشتن یک احساس و ارتباط عاطفی قوی با کسی که با او در رابطه هستید. افرادی که در روابطشان با هم صمیمی هستند، احساس راحتی و اهمیت دادن بیشتری نسبت به هم دارند و سعی می کنند راحتی و رفاه بیشتری برای همدیگر ایجاد کنند. صمیمیت انواع مختلفی دارد از جمله صمیمیت عاطفی، صمیمیت فکری، صمیمیت جنسی، صمیمیت معنوی، صمیمیت تجربی و صمیمیت فیزیکی. دقت کنید صمیمیت با رمانتیک بودن فرق دارد (رمانتیک بودن در اینجا توضیح داده شده است)
چرا صمیمیت در رابطه مهم است؟
صمیمت بخش جدایی ناپذیری از یک رابطه درست و سالم است و برای ایجاد پیوندهای عاطفی قوی بین افراد ضروری است. برای شناخت صادقانه و احساس نزدیکی روحی و احساسی با طرف مقابل، ایجاد صمیمیت با او از راه محبت و قدردانی کردن بسیار مهم است. در واقع احساس صمیمت و راحتی با شریک عشقی، کلید داشتن یک رابطه طولانی و موفق است. 

توی این پک فوق العاده، تعمیرات و نگهداری منزل رو خودت انجام بده، همسرت و خونواده تو سربلند کن و کلی توی مخارج اضافی صرفه جویی کن!

 

وفاداری در رابطه چیست؟ 6 روش تقویت آن
5 راه برای ایجاد صمیمیت در رابطه
ایجاد و حفظ صمیمیت در یک رابطه به تلاش هر دو طرف نیاز دارد. اگر دنبال افزایش صمیمیت در روابطتان هستید می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:
1- احساس قدردانی و سپاسگزاری خودتان را نشان بدهید: نشان دادن قدرشناسی به طرف مقابلتان می فهماند که شما برایش ارزش قائل هستید و او برایتان اهمیت دارد. می توانید با تشکر کردن، خریدن هدیه و جبران لطفها و زحمات او حس قدردانی خودتان را نشان بدهید.
2- به طور فیزیکی به او محبت کنید: صمیمیت در رابطه معمولا به فعالیت جنسی اشاره می کند؛ اما راههای دیگری هم برای نشان دادن محبت فیزیکی به شریک عشقیتان وجود دارد. او را در آغوش بگیرید، به او شانه ای برای تکیه بدهید، نوازشش کنید و نشان بدهید که دوستش دارید. گرفتن دستان همسرتان و بوسیدن او نیز روشهای دیگری برای نشان دادن محبت فیزیکی خودتان به او است.
3- روی ارتباطتان کار کنید: مهم نیست که چقدر همدیگر را می شناسید؛ مطمئن باشید همیشه چیزهایی برای کشف کردن در مورد عزیزانتان وجود دارد، چون انسانها مدام در حال رشد و تغییر هستند. سعی کنید با سوال پرسیدن و گوش دادن به حرفهای همدیگر به شناخت عمیقتری از هم برسید. هر چه بیشتر با هم حرف بزنید، بیشتر به لایه های زیرین شخصیت هم پی می برید و این ارتباط باعث احساس نزدیکی و صمیمی بیشتری در شما می شود. 

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

 

4- برای با هم بودن وقت بگذارید: برای شناخت بیشتر و آشنایی با تجربیات همدیگر وقت بگذارید. در اولویت قرار دادن قرارهای عاشقانه و سپری کردن زمان کنار شریک عاطفیتان به شما کمک می کند تا احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری با هم داشته باشید.
5- با هم یک کار را انجام بدهید: کاری که هر دو از آن لذت می برید را با هم انجام بدهید. انجام دادن فعالیت های دو نفره، مخصوصا کارهایی که سخت و چالش برانگیز هستند پیوند عاطفی بین شما را بیشتر می کند و صمیمیت را افزایش می دهد.
بسیار کاربردی: چگونه کسی را عاشق خود کنید؟ (12 روش  موثر)
ویدیوی صمیمیت در رابطه

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *