آموزش, اخبار, سایر هنرهای مهم, طراحی, کاردستی, گیمینگ, مادر و کودک

طراحی اتاق گیمینگ: 35 نکته کاملا ضروری

اتاق گیمینگ طراحی شده

طراحی اتاق گیمینگ: 35 نکته کاملا ضروری
https://honarfardi.com/wp-content/uploads/2021/09/word-image-136.jpeg

اگر در خانه تان گیمر دارید یا خودتان اهل گیمینگ هستید، احتمالا همیشه دنبال یک سری ایده برای راه اندازی اتاق گیم رویایی تان بوده اید. خوب، جای درستی آمده اید! من کل اینترنت را زیر و رو کرده ام و 35 ایده برای طراحی یک اتاق گیمینگ مدرن پیدا کرده ام که هم بر اساس تکنولوژی های روز ساخته شده اند و هم جنبه هنری و زیبایی شناختی در آن ها رعایت شده است.
معمولا بسیاری از اتاق های گیمینگ در نئون غرق شده اند (البته این همان چیزی است که گیمر ها، مخصوصا نوجوان ها دوست دارند) و به همین دلیل ممکن است با سبک دکوراسیون کلی خانه شما “هماهنگی” نداشته باشد. اما می توان یک فضای گیمینگی ایجاد کرد که زننده و پر زرق و برق نباشد. اگر شما یک اتاق بازی اختصاصی ندارید که بشود این ریسه های پلاستیکی براق را در آن جا جای بدهید؛ بهتر است از آن ها استفاده نکنید و خودتان را راحت کنید! اگر هم بساط و چیدمان گیمینگ قرار است جزئی از اتاق نشیمن شما باشد، بهتر است آن را طوری طراحی کنید که برای همه و نه فقط گیمر ها جذاب و تماشایی باشد.
بد نیست اول چند تا از طرح های سنتی اتاق گیمینگ که در آن ها از نئون های رنگی و لامپ های چشمک زن استفاده شده را بررسی کنیم.
نورپردازی اتاق یا فضای گیمینگ
1-فضا را روشن کنید
نئون های رنگارنگ و پاستلی به قدری جذاب و آرامش بخش هستند که نه تنها گیمر ها را پای بازی میخکوب می کند، بلکه غیر گیمر ها هم جذبش می شوند. از طرفی من فکر می کنم میز نقش مهمی دارد و باید بسیار باریک و در عین حال کاربردی باشد و کشو و فضای زیادی داشته باشد. اما فاکتور جذاب در این جا می تواند نور پردازی منحصر به فرد کف باشد. من مطمئن نیستم که چطور می توان این بخش را طراحی کرد، اما یک طراح ماهر و باهوش مطمئنا می تواند در درست کردن چنین چیزی به شما کمک کند.
2-از یک پس زمینه سفید استفاده کنید
این روز ها هنوز هم اکثر دستگاه های گیمینگ سیاه هستند. البته نمایشگر رایانه ها معمولا از گلس ساخته شده اند که به شما امکان می دهد تا هنگام استفاده از آن ها، همه جا را با رنگ هایRGB (قرمز، سبز و آبی) روشن و رنگارنگ کنید. با توجه به ترکیب رنگ مشکی و نئونی که در تجهیزات بازی بسیار رایج است، ایده خوبی است که رنگ بقیه اجزای اتاق بازی یا اتاق خواب را سفید انتخاب کنید تا با ایجاد کنتراست، جلوه برجسته تری به چشم بیاید. با این کار حس جا داری و تمیزی در اتاق بازی هم به گیمر و ببیننده ها منتقل می شود.
3-اتاق را به یک محیط دوستانه تبدیل کنید
با این که همه صندلی های بازی مخصوصا نمایشگر ها و میز های ارگونومیک طراحی شده اند اما چرا با گذاشتن یک نیمکت راحت، اتاق گیمینگ تان را به یک فضای دوستانه تر تبدیل نکنید. معمولا اتاق های بازی به اندازه کافی مانیتور دارند تا هم گیمر و هم مهمان ها را روی این نیمکت ها بنشینند و از بازی و نور آبی ملایم و اتمسفر آرامش بخش آن لذت ببرند.

4-دیوار ها را تزئین کنید
اگر ایده تزئین دیوار اتاق گیمینگی از روی بازی های کامپیوتری قدیمی مثل Pac-man کپی شده باشد، حتما از آن خوش تان خواهد آمد. البته می توانید این کانسپت را از هر بازی مورد علاقه دیگری مثل بازی های مدرن تر هم کپی کنید و اگر به کار رنگ آمیزی علاقه ندارید، می توانید از کاغذ دیواری هایی که طرح های دلخواه و مرتبط با بازی ها را دارند، استفاده کنید. اضافه کردن چند تا صندلی کیسه لوبیا در رنگ های مکمل به اتاق هم ایده خوبی است.
5-فضای اتاق را چشمگیر و مسحور کننده کنید
اتاق بازی عاشقان گیمینگ معمولا پر از نور های نئونی است زیرا بازی را برای شان جذاب تر می کند. غوطه وری پدیده ای روان شناختی است و زمانی اتفاق می افتد که هوشیاری گیمر به طور موقت به طرز عجیبی بالا می رود؛ به طوری که انگار هیپنوتیزم شده و دارد رویای شفاف می بیند. حالا می توانید بفهمید که چرا وقتی فرزندتان را برای شام صدا می زنید، جوابی دریافت نمی کنید!
با این که احتمال سحر شدن وجود دارد، اما این اتاق به کمک تمام منابع نوری اش اول از همه باید سطح انرژی تان را بالا ببرد.
6-از رنگ های بی حال و در عین حال جذاب استفاده کنید
باز هم برمی گردیم به بحث نورپردازی. برای تزئین زیر کشو های میز از ریسه های LED و از پانل های نوری قابل تنظیم نانولیف در بالای مانیتور استفاده کنید. اجزای مربوط به فناوری سفید رنگ جایگزین خوبی برای رنگ مشکی هستند و ظاهر مینیمالیستی تر دارند. با چنین تزئیناتی می توانید از این مکان به عنوان دفتر کار هم استفاده کنید.
7-علاقه تان به نئون را نشان دهید
برای یک اتاق گیمینگی که واقعا در نور غوطه ور باشد، داشتن فقط چند مانیتور کافی نیست. با توجه به وزن سنگین بسیاری از صفحه نمایش ها، بهتر است آن ها را در قاب های فولادی سبک (اما محکم) مثل قفسه های ساده مشکی قرار داد و دورشان را با نور های نئونی تزئین کنید. این یکی برای گیمر هایی است که نئون را دوست دارند، ایده جالبی است.
8-قفسه ها را نورانی کنید
استفاده از وسایل نورپردازی در بسیاری از اتاق های بازی رایج است. یک ترفند ساده برای نورانی تر نشان دادن بخش گیمینگ این است که بقیه اتاق خنثی و تقریبا تاریک باشد. مثلا یک اتاق خواب با طیف رنگ خاکستری با جلوه های نورانی براق می تواند طرح فوق مدرنی را به ترکیب اضافه کند.
9-تکنولوژی را با چوب ترکیب کنید
شاید بد نباشد دستگاه های بازی تان را در فضایی رنگارنگ و در عین حال آرامش بخش تر قرار بدهید. اگر به اتاق بازی کودکان دقت کرده باشید می بینید در طراحی شان از چوب هایی با رنگ روشن استفاده شده و در عین حال یک ریسه نور زرد رنگ هم کمی به آن جلوه داده است . اگر شما هم می خواهید از چنین طراحی ایده بگیرید، توصیه می کنم از یک قفسه چوبی استفاده کنید و آن را نورپردازی کنید.
ایده های اتاق گیمینگ خنثی
10-رنگ اجزای اتاق گیمینگ را مونوکروم کنید
معمولا برای یک گیمر بزرگسال یک اتاق مونوکروم به همراه یک صندلی کیسه لوبیایی و یک مبل عثمانی ترکیب فوق العاده ای است. هر دو این صندلی ها کیسه های نگهداری دارند که خیلی کاربردی هستند. شاید یک دستگاه هم برای بازی کافی باشد اما هر چه تعداد بیشتری گیاه آپارتمانی در این فضا قرار دهید، بهتر است و از بی روح و سرد به نظر رسیدن اتاق تان پیشگیری می کند.
11-از لامپ های تو کار در فضای اتاق استفاده کنید
بسیاری از اتاق های بازی تبدیل شده اند به جایی برای به نمایش گذاشتن کلکسیون ها و وسایل، بنابراین داشتن فضای ذخیره سازی کافی بسیار مهم است. از طرفی فضای مناسب برای جا دادن لوازم بازی مثل کنترلر ها، کنسول های اضافی و … هم باید وجود داشته باشد. پس بهتر است به قفسه ها چراغ های توکار اضافه کنید تا کلکسیون و وسایل گیمینگ مورد علاقه تان یبشتر جلوه کنند.
12-سراغ رنگ های خاکستری بروید
فضای بازی که در آن از صندلی های راک خاکستری کم رنگ، بلندگو های توکار، چراغ هایLED دیواری و قفسه های مینیمالیستی استفاده شده باشد، جذابیت خاصی دارد. اگر از سبدهای نقره ای برای نگهداری وسایل در زیر میز بازی هم استفاده کنید طوریکه با رنگ خاکستری گرم و آرامش بخش دیوار هارمونی داشته باشد، عالی می شود. انداختن یک فرش با طرح پوست حیوانات هم به کفپوش جلوه فوق العاده ای می دهد.
13-اتاق را دو منظوره کنید
می توانید یک اتاق بازی با رنگ خاکستری که حس و حال صنعتی به فضا می دهد، درست کنید. برای چنین طراحی از یک مکعب که مثل یک میز فلزی است و داخلش رنگ آمیزی شده استفاده کنید. چنین فضای می تواند اتاق کار کسانی که در زمینه خلاقیت دیجیتال کار می کنند، باشد.
14-از رنگ هایی با رگه های گرم استفاده کنید
اگر در طراحی اتاقتان از پایه خاکستری خنثی استفاده کنید، تقریبا می توانید از هر رنگ گرمی که با خاکستری هماهنگ است، استفاده کنید. در اتاق یک گیمر بهتر است از رنگ زرد و نارنجی گرم با ته رنگی از آبی استفاده شود. من قفسه دیواری های زاویه داری که با چراغ های توکار روشن می شوند را دوست دارم. از یک متخصص بخواهید به شما کمک کند تا چنین قفسه هایی برای اتاق گیمینگتان درست کنید.
15- برای نگهداری، فضا ایجاد کنید
فضای ذخیره سازی برای اتاق های بازی مهم است زیرا خیلی راحت پر می شوند از وسایل و تجهیزات گیمینگ و همین باعث می شود نامنظم به نظر برسند. فضای بازی باید ترکیبی از کمد ها و قفسه های مختلف باشد، زیرا فضای زیادی برای نمایشگر ها و نگهداری وسایل لازم است. در معرض دید نبودن سیم ها از دیگر مواردی است که برای یک اتاق بازی باید حتما در نظر گرفته شود.
16-سراغ رنگ های گرم و طبیعی بروید
رنگ های قهوه ای و بژ می توانند به عنوان پایه ای آرامش بخش برای دکوراسیون و دیوار های اتاق بازی در نظر گرفته شوند. اضافه کردن وسایل چوبی و سبد های حصیری باعث می شود تا تضاد خوبی با فلزات سخت و پلاستیک ها که بخشی جدایی ناپذیر از فضای گیمینگ هستند، به وجود بیاید.
17-طرح ها و تابلو های گرافیکی به دیوار ها اضافه کنید

همان طور که گفته شد، تزئین دیوار های اتاق بازی یکی از راه های شخصیت دادن به فضای گیمینگ است. اگر دوست دارید شخصیت منحصر به فرد خودتان را داشته باشید و به یکی از کاراکتر های بازی نسبت داده نشوید، می توانید یک الگوی گرافیکی مختص خودتان را طراحی و به دیوار بچسبانید.
18-با اتمسفر بازی ها هارمونی ایجاد کنید
طرفداران پر و پا قرص جنگ ستارگان عاشق این شمشیر دیواری نوری و چراغ لوله ای اطراف آن هستند. مانیتور های سه تایی هم برای به نمایش در آوردن عرشه پرواز میلینیوم فالکون فوق العاده می شود. اگر رنگ دیوار هم آبی نیلی پاستلی باشد، در کنار این تزئینات و تجهیزات ظاهر لوکسی به وجود می‌آورد.
19-با تجهیزات بی سیم کار کنید
معمولا هیچ کدام از ما دوست نداریم یک کابل کثیف و سرگردان زیر میز بازی مان باشد. پس بهتر است سیم های پشت میز و قفسه ها را با قرار دادن در داک سیم مخفی کنید و یا کنترلر ها و دستگاه های بی سیم تهیه کنید. در صورتی که می خواهید سیستم گیم تان را (مخصوصا به خاطر سیم هایش) طوری نصب کنید که زیبا و کاربردی باشد، از یک متخصص مونتاپ کامپیوتر کمک بگیرید.
20-از مشکی مات استفاده کنید
وقتی صحبت از طراحی یک اتاق گیمینگ کوچک می شود و فضا محدود است، یک ترفند این است که به سراغ یک پالت رنگی مونوکروم یا رنگ مشکی مات برویدکه باعث می شود همه چیز ساده به نظر برسد و از بهم ریخته جلوه دادن محیط جلوگیری می کند.
اتاق های گیمینگ مینیمالیستی
21-صندلی مناسب انتخاب کنید
درست مثل صندلی های اداری، یک صندلی گیمینگ هم باید برای نشستن طولانی مدت به صورت ارگونومیک طراحی شده باشد. برخی از صندلی های موجود در بازار بیشتر شبیه صندلی سفینه فضایی هستند. البته شرکت هایی مثلIkea صندلی های بازی می سازد تا بتوانید از زیبایی طرح های سبک اسکاندیناوی در اتاق بازی لذت ببرید.
22-آثار هنری مرتبط با بازی را به دیوار اتاقتان اضافه کنید
با وجود این که این فضا برای بازی طراحی شده است، اما شاید دوست داشته باشید چیدمان اتاق بازی تان ظرافت بیشتری داشته باشد. در این صورت، شاید بد نباشد که تابلو های مربوط به گیمینگ را از روی دیوار ها بردارید و آن ها را با هنر های دیواری آرامش بخش و کاملا غیرمرتبط جایگزین کنید.
23- میزتان را کوچک انتخاب کنید
معمولا فضای اتاق بازی های کوچک به صورت بهینه طراحی می شود، زیرا معمولا ملحقات مربوط به این فناوری به تنهایی فضای کمی اشغال می کنند. شما می توانید به راحتی با گذاشتن یک میز باریک در فضا صرفه جویی کنید، زیرا هنگام انجام بازی های رایانه ای واقعا نیازی به یک میز پهن و بزرگ نیست.
24-گیاه و لامپ اضافه کنید
اگر می خواهید فضای اتاقتان فقط معطوف به وسایل الکترونیکی نباشد و آن را تلطیف کنید، بهتر است چند تا گیاه آبشاری در قفسه های بالایی بگذارید و در مورد نورپردازی، حتما لازم نیست نور فقط از ریسه های LED باشد تامین شود. نورپردازی با ریسه های لامپی هم به عوض کردن حال و هوای اتاق کمک می کنند.
25-به اتاق استایل بدهید

باز هم توصیه می شود برای اینکه فضای بازی تان را از حالت دیجیتال و تکنولوژیک در بیاورید، از گیاهان سرسبز و پر شاخ و برگ استفاده کنید. یا مثلا یک کنده درخت طبیعی را به عنوان صندلی در اتاق بگذارید. استفاده از یک صندلی اداری قرون وسطایی هم در نوع خودش جالب است و می تواند اتاق را به یک دفتر کار خانگی هم تبدیل کند.
26-سعی کنید فضا تا حد امکان طبیعی باشد
برای گیمر های جوان تر، یا کسانی که هنوز از انجام بازی های آموزشی روی لپ تاپ لذت می برند و یا برای کسانی که خیلی علاقه ای به نئون های سوسو زن ندارند، توصیه می شود اتاق گیمشان را ساده و طبیعی طراحی کنند. یک میز و چهارپایه چوبی باعث می شود تا گیمر بیشتر با زمین تماس داشته باشد و به طبیعت نزدیک تر شود. لپ تاپ هم اگر در دکوراسیونی به سبک طبیعی و ارگانیک تر قرار بگیرد، طراحی از نظر زیبایی شناختی هم کامل خواهد شد.
ایده های اتاق گیمینگ خانوادگی
27-سالن پذیرایی تان را با تکنولوژی بالا بسازید
اگر سالن پذیرایی تان با فناوری های مدرن مجهز شده باشد، می توانید از آن به عنوان محیط گیمینگ هم استفاده کنید زیرا بسیاری از تجهیزات الکترونیکی این مکان را می توان برای بازی هم به کار برد. مثلا تلویزیون ها می توانند مانیتور بازی باشند که ابعادش دو یا چند برابر است. سیستم های صدای ساروند هم می توانند صدا را برای هر دستگاه یا کنسولی که شما می خواهید استفاده کنید، پخش کنند.
28-چند بازی جایگزین هم به اتاق بازی اضافه کنید
به گیمر ها فرصت بدهید تا بلند شوند و پاهای شان را با یک بازی استخری و یا تنیس روی میز صاف کنند! ترکیب اتاق رایانه یا بازی های ویدئویی با بازی های سنتی خانوادگی به این معنی است که تمام اعضای خانواده می توانند برای بازی دور هم جمع شوند و این مکان فقط جای گیمرهای ایکس باکس نیست! ترکیب کردن مبلمان L‌ شکل با کیسه های لوبیایی، فضا را راحت و دوستانه تر می کند.

29-فضای گیمینگتان را فقط با یک دیوار محدود کنید
مسلم است که اتاق های بازی به فضایی برای نگهداری و گذاشتن وسایل نیاز دارند اما چرا به جای تزئین و شلوغ کردن چند دیوار، همه چیز را در قفسه های کتاب یا یک کمد که از کف تا سقف کشیده شده، نگذاریم؟ بازی ها، کنسول ها، کنترلر ها و سایر ملزومات بازی را می توان به راحتی از این قفسه های برداشت و دوباره سر جایش گذاشت. قفسه سفارشی درست کنید تا مطمئن شوید که برای تمام ملزوماتتان جا در نظر گرفته می شود.
30-فضای گیم را مرتب نگه دارید
همه کنسول ها و تجهیزات بازی تان را در یک جا قرار بدهید. حتی می توانید صفحه نمایش تان را در دیوار یا کمد تو کار نصب کنید تا جای کم تری بگیرد. حداقل مزیتی که نصب نمایشگر روی دیوار دارد این است که مزاحمت کم تری برایتان ایجاد می کند و به میز نیازی نخواهید داشت.
انتخاب یک صندلی مخصوص بازی که مکمل مبلمان اتاق نشیمنتان بوده و با آن ها هارمونی داشته باشد، به مرتب به نظر رسیدن محیط کمک می کند. در مواقعی هم که بازی نمی کنید می توانید از آن به عنوان صندلی راحتی استفاده کنید.
این 100 کار را برای تقویت مغز خود انجام دهید
31-وسایل صنعتی شیک تهیه کنید
یک اتاق بازی خانوادگی نباید شبیه یک “کلوپ بازی” باشد . شما می توانید خیلی راحت آن را به سبک دکوراسیون مورد علاقه تان طراحی کرد. مثلا اگر عاشق نمای صنعتی – روستایی هستید، این مکان را با چوب و فلز تزئین کنید. از تیر های چوبی استفاده کنید و در کنارش یک دیوار بتنی بسازید. تا زمانی که فناوری مورد نیازتان را دارید و برای نشستن جای تان راحت است، نیازی نیست که با ایده دیگران برای طراحی فضای بازی خودتان را گیج کنید.
32-اتاق بازی را تبدیل به اتاق رسانه کنید
اگر اتاق نشیمن تان ترکیبی از اتاق بازی و رسانه باشد، باید علاوه بر صفحه نمایش، برای کنسول های بازی و همه لوازم جانبی شان هم جای دائمی در نظر بگیرید. مثلا می توانید یک سیستم صوتی ساروند در دیوار تعبیه کنید و دستگاه ها و کابل ها را در داخل کمد ها و داک هایی که به صورت سفارشی ساخته شده، پنهان کنید. برای طراحی بهتر چیدمان سینمای خانگی یا اتاق رسانه، از یک متخصص کمک بگیرید.
33-چندین جایگاه درست کنید
اگر گیمر هایی با رنج سنی متفاوت داشته باشید، احتمالا همه آن ها می خواهند بازی های متفاوتی انجام دهند. و اگر ترجیح می دهید آن ها در اتاق خوابشان بازی نکنند، باید منطقه بازی اختصاصی شان را درست کنید. راه حل این است که همه آن ها در یک فضا قرار بگیرند، اما هر کدام در جایگاه خودشان و با کنسول، نمایشگر، هدفون و صندلی خاص خودشان.
34-محیط کژوال باشد
برای ایجاد آرامش بیشتر در محیط گیمینگ سالن نشیمن، بهتر است از رنگ بندی خنثی و کم رنگ که به همه چیز یک تازگی و سادگی می بخشد، استفاده کنید. صفحه نمایش با نورپردازی پشتی ( بک لیت ) حس و حال درام گونه ای به فضای بازی می دهد. برای مواقعی هم که نمایشگری در آن مکان وجود ندارد، می توانید از اتاق به عنوان یک فضای نشیمن عمومی و دنج لذت ببرید. وجود یک مبل بزرگ و فوق العاده راحت هم از ضروریات است!
35-از طراحی لذت ببرید
در نهایت، شما با یک طراحی اتاق بازی منحصر به فرد رو به رو خواهید بود که ممکن است همه اجزا داخل دیوار و توکار و یا برجسته و خارج از آن طراحی شده باشند . من نمی دانم که شما نهایتا چه نوع طراحی را روی اتاق گیمینگتان اعمال می کنید ، هر چه که هست سعی کنید بعد از پیاده سازی از آن لذت ببرید و لحظات شاد و خوبی را در کنار دوستان و خانواده تان سپری کنید.
پیشنهاد می کنیم حتما یکی از این جملات را روی اتاق خود بچسبانید!
حالا شما 35 ایده برای طراحی اتاق بازی دارید که طیف وسیعی از سبک ها از پر زرق و برق گرفته تا فضا های ساده تر و تقریبا ضد فناوری را شامل می شود. فراموش نکنید ، وقتی طرح اتاق بازی تان را مشخص کردید، همیشه می توانید شخصی را پیدا کنید که به شما در مونتاژ و چیدن آن کمک کند .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *