آموزش, اخبار, ریپورتاژ, ریپورتاژ آگهی, کاردستی, مادر و کودک

فوم گلسازی چیست؟ – هنر فردی

فوم گلسازی چیست؟ – هنر فردی

فوم گلسازی ورقی از جنس فوم EVA است که خاصیت انعطاف پذیری آن بسیار بالاست. گلسازی با این فوم از محبوب ترین روش های گلسازی به شمار می رود. گل های تولید شده با فوم گلسازی بسیار طبیعی به نظر می رسند و شاید حتی اگر از نزدیک آن ها را لمس نکنید متوجه مصنوعی بودن آن ها نشوید. به همین دلیل می توانید از آن ها در کنار گل های طبیعی نیز استفاده کنید. گل فومی در انواع جشن ها، تولدها، مراسم افتتاحیه، دکوراسیون منزل و… قابل استفاده است.
ویژگی حالت پذیری فوم گلسازی این امکان را به شما می دهد که بتوانید هر گل طبیعی را که در نظر دارید بسازید. فوم گلسازی در رنگبندی متنوعی و جذابی تولید می شود اما با این همه فوم گلسازی این قابلیت را دارد که آن را رنگ آمیزی کنید. فوم EVA حالتی ضد آب دارد پس شما به راحتی می توانید گل ها را تمیز و شست و شو دهید.
.
انواع فوم گلسازی چیست؟
انواع فوم گلسازی در دو نوع ورق فوم و فوم رول برای ساخت گل های تزئینی و کاردستی وجود دارد. اما به طور متداول نوع ورق فوم گلسازی بیشتر در بازار عرضه می شود. فوم گلسازی در دو مدل ساده رنگی و اکلیلی در ضخامت 0.8 میل تا 2 میل تولید می شود. البته خود شما هم به راحتی در منزل با استفاده از اکلیل و چسب می توانید فوم رنگی ساده را به حالت اکلیلی تبدیل کنید. استفاده از فوم ساده متداولتر بوده و جلوه ی طبیعی تر و زیباتری به گل می دهد.
انواع گل با فوم
گل فومی در دو سایز ساخته می شود. گل هایی در اندازه های کوچک که نیاز به فوم در ضخامت کم دارند و گل های غول پیکر که برای ساخت آن ها باید از فوم های ضخامت بالا (2 میل) استفاده شود. گل های فومی در هر اندازه که درست شوند خیلی سبک هستند و در جابجایی و حمل آن ها مشکلی وجود ندارد.
موارد استفاده از فوم گلسازی
استفاده از فوم گلسازی فقط به ساخت گل ساده محدود نمی شود. امروزه از این فوم در ساخت اکسسوری ها و وسایل تزیینی بسیاری استفاده می شود. از جمله موارد استفاده از فوم گلسازی به شرح زیر است:

دسته گل و حلقه گل عروس
تاج عروس
اکسسوری دخترانه مثل تل سر، گل سر و…
ساخت تابلو
گل آرایی استند و میز مجالس و در ورودی
آباژور فومی ( ویدیو آموزش ساخت آباژور گل فومی )
استفاده برای ساخت کاردستی در مدارس و مهدکودک ها
و هزاران استفاده ی دیگر

تجهیزات ساخت گل مصنوعی
ابتدایی ترین ابزاری که برای ساخت گل مصنوعی فومی احتیاج داریم عبارتند از:

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!

ورق فوم در ضخامت و تعداد مناسب
قیچی مناسب و تیز و سبک که دستتان را خسته نکند.
اتو برای حرارت دادن فوم و حالت دادن به آن
شابلون در صورت نداشتن الگو
مداد برای کشیدن الگو
چسب
رنگ در صورتیکه بخواهید فوم را رنگ آمیزی کنید.

انواع الگوی گل فومی
شما می توانید الگوی مورد نظر خود را روی کاغذ بکشید سپس از آن ها برای ساخت گلبرگ های خود استفاده کنید. اگر این کار برایتان مشکل است می توانید الگوهای آماده را از طریق اینترنت پیدا کرده و آن ها را پرینت کنید. الگوها را بعد از اینکه برش دادید روی ورق فوم بگذارید و با استفاده مداد آن را روی فوم بکشید. تعدادی از الگوی گل فومی را برای شما آماده کردیم. برای دیدن سایر الگوها می توانید به سایت دنافوم مراجعه نمایید.

بازار فروش گل فومی
کشورهای روسیه و اوکراین بزرگترین تولید کنندگان گل فومی در جهان می باشند. کشور روسیه را می توان اصلی ترین بازار فومی و صادر کننده محصولات ساخته شده از فوم گلسازی از جمله گل های فومی در سایزهای کوچک و بزرگ و ضخامت های متنوع، آباژورهای فومی و… به اروپا دانست. کشور ایران نیز به نوبه ی خود یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان در این زمینه می باشد. حتما محصولات ساخته شده از فوم از قبیل گل، اکسسوری دکوراتیو و… در مجالس و افتتاحیه ها وغیره مشاهده کرده اید.
امروزه ساخت گل های فومی به خصوص در انداره های بزرگ و به اصطلاح غول پیکر مثل گل رز در سایز خیلی بزرگ، آباژورهای چراغ دار و… رواج پیدا کرده که در دکوراسیون منازل بسیار استفاده می شود. هنر گلسازی این روزها جزء حرفه های درآمد زا محسوب می شود. یادگیری این هنر با استفاده از کلاس ها و فیلم های آموزشی به خصوص برای خانم های خانه دار یک منبع درآمد خوب به حساب می آید.
روش خرید فوم گلسازی
فوم های گلسازی را می توانید با مراجعه حضوری به بازارهای داخل شهر تهران که مستقیما فوم گلسازی ارائه می کنند یا با مراجعه به خرازی ها تهیه کنید. با توجه به مسافت و هزینه ی رفت و آمد پیشنهاد ما خرید راحت به صورت اینترنتی از طریق سایت و صفحه ی فوم گلسازی دنافوم می باشد. کاتالوگ رنگبندی و سایز و ضخامت ها به طور کامل در سایت در اختیار شما قرار گرفته تا با کم ترین زحمت فوم های مورد نظر خود را سفارش دهید.
فیلم آموزشی ساخت گل با فوم
برای مشاهده ی فیلم آموزشی ساخت گل با فوم به وبسایت دنافوم مراجعه کنید و آموزش انواع گلسازی از جمله آموزش گل چراغ دار را مشاهده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *